Skocz do zawartości

[ tarczowe ] Wydajność mokrego hamulca


traxmail

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, mam hamulce shimano slx 180przod / 160tyl, okladziny kool stop i proszę o pomoc w dwóch sprawach :

 

1. podczas jazdy w deszczu wydajność hamulców bardzo spada. tam gdzie klamka na sucho już mocno załapywała tarcze tam teraz ślizga się po niej okładzina; a droga hamowania się wydłuża. nie mam żadnej skali porównawczej więc proszę Was o opinie i opis waszych hamulców.

 

2. przesiadając się na hamulce tarczowe szukałem takich, które będą posiadały regulację klamki, bo V-brake'i miałem tak ustawione aby mały ruch klamki dawał szybki efekt. teraz klamke chciałem mieć przysuniętą bliżej z podobnym efektem ; no i się pomyliłem. im bardziej przysuwam klamkę tym słabszy jest hamulec ! mam prawie maksymalnie odsuniętą w tej chwili, a jej jałowy skok jak dla mnie jest zbyt duży.

 

Sumując teraz te dwie rzeczy domyślacie się pewnie, że nie jestem do końca zadowolony z takiej sytuacji : D

 

Czekam na opinie ekspertów, opisy użytkowników :)

 

... mam imieniny w tym miesiącu tak pomyślałem, że może ktoś mi kupi mocniejsze hamulce :)

Napisano

Te hample są mechaniczne?

Objawy (oba) wskazują moim zdaniem na starcie (dotarcie, jeśli są nowe) klocków - musisz te klocki podregulować, aby znalazły się bliżej tarczy. Wówczas i skok klamki się zmniejszy, i hamować będą lepiej (ślizganie może wynikać właśnie z faktu, że nie da się już porządnie docisnąć klocków do tarczy).

Napisano

eciu - czy shimano ma na cię zesłać kamikaze - boski wiatr? :)

slx'y są hydrauliczne.

wg mnie nic dziwnego ze kiepsko reagują w mokrych warunkach - typowa przypadłość shimano. zaradzić można lepszymi klockami (seryjnie są chyba zywice) i większymi tarczami.

by skrócić skok dźwigni trzeba spróbować dwoch metod:

1. odpowietrzyć hamulce. nie wiem jak duży skok jałowy mają dźwignie twoich hebli więc nie jestem w stanie ci powiedzieć na ile to co masz jest skutkiem zapowietrzenia. ogólnie dźwignie hebli shimano są miekkie i poddają się przy naciskaniu - wiec może po prostu miękkość interpretujesz jako część skoku jałowego.

2. "dobić" do systemu więcej oleju. to metoda "tuningowa" i nie jest zalecana przez producenta :) na to rozwiązanie zdecyduj się jednak tylko wtedy gdy pierwsza metoda nie zadziała - i jesli nie masz doświadczenia - skorzystaj z pomocy kogoś kto je w tej kwestii ma.

Napisano

f**ktycznie - ślepota :)

no to stawiam na ogólne niedomaganie jak to bywa często w przypadku shimano. w moich działanie w suchych i mokrych warunkach było bardzo różne.

  • Mod Team
Napisano

Miałem podobne odczucia jak Traxmail- V-brake ustawione na żyletkę, tyl co musnąć palce, założyłem SLX i .... musiałem się przyzwyczaić. Wydaje mi się,że w układach hydraulicznych zawsze będzie wystepował pewnego rodzaju skok jałowy zanikający w momencie styku klocka z tarczą- wtedy pojawia się odczucie twardej klamki ( vide układy hamulcowe w samochodach ).

Mój sobotni wypad w góry zakończył sie niepowodzeniem- przedni hamulec stał się spowalniaczem- odzyskał siłę po przemyciu tarczy alkoholem izoproplylenowym i przeszlifowaniu klocków. Jednak zaczyna sie pojawiać mały brak zaufania do hamulców- ale z wydaniem osądu poczekam do pierwszych jazd z Kool Stopami

Napisano
eciu - czy shimano ma na cię zesłać kamikaze - boski wiatr? :D

slx'y są hydrauliczne.

Moja odpowiedź brzmi:

 

f**ktycznie - ślepota :P

Nie zauważyłam w opisie, że to SLX. Jak widać, mała zaćma może się przytrafić każdemu :rolleyes:

Napisano

Dziękuję wszystkim za uwagi. może jakieś opinie na temat działania hamulców innych producentów w mokrych warunkach ?

 

Dzisiaj klamkę odsunąłem maksymalnie i nareszcie jest taki jaki powinien być... ale ja klamkę chcę mieć bliżej ! !

czy to normalne, że im bliżej klamka tym dłuższy skok jałowy ? :rolleyes:

czy ma znaczenie ułożenie klamki podczas zalewania / odpowietrzania układu ?

Napisano
Miałem podobne odczucia jak Traxmail- V-brake ustawione na żyletkę, tyl co musnąć palce, założyłem SLX i .... musiałem się przyzwyczaić. Wydaje mi się,że w układach hydraulicznych zawsze będzie wystepował pewnego rodzaju skok jałowy zanikający w momencie styku klocka z tarczą- wtedy pojawia się odczucie twardej klamki ( vide układy hamulcowe w samochodach ).

Mój sobotni wypad w góry zakończył sie niepowodzeniem- przedni hamulec stał się spowalniaczem- odzyskał siłę po przemyciu tarczy alkoholem izoproplylenowym i przeszlifowaniu klocków. Jednak zaczyna sie pojawiać mały brak zaufania do hamulców- ale z wydaniem osądu poczekam do pierwszych jazd z Kool Stopami

który hamulec - bez wzgledu na typ - nie posiada jałowego skoku klamki?

poza tym nawet gdy klocek "łapie" tarczę w shimano nie oznacza to stwardnienia dzwigni - są one nadal gumowate, ewentalnie troche mniej.

Napisano

W moich Avidach jest identycznie - im bliżej kierownicy tym większa odległość klocków od tarczy. Sam jestem ciekaw czy można coś na to zaradzić.

Napisano
który hamulec - bez wzgledu na typ - nie posiada jałowego skoku klamki?

poza tym nawet gdy klocek "łapie" tarczę w shimano nie oznacza to stwardnienia dzwigni - są one nadal gumowate, ewentalnie troche mniej.

To ja mam jakieś dziwne Shimano - 535 (i to tylni) - klamka jest twarda.

Za to przedni XTR miękki ;)

 

W deszczu nie mam problemów ze skutecznością hamulców (okładziny Clarks) - hamują dobrze, ale wyją w niebogłosy :)

Napisano

Sorry że odkopuję, ale moim zdaniem trochę niektórych fantazja poniosła :icon_wink:.

Jak deszcz może w jaki kolwiek sposób wpływać na pracę zacisków ? Chyba, że rower stoi na dworze przez 3 miesiące i tłoczki zardzewieją.

Jedyną przyczyną gorszej pracy w deszczu mogą być klocki.

Mimo że to wychwalane kool stopy to z tego co wiem są one żywiczne, więc wcale mnie nie dziwi że na mokro pracują słabo.

Ja mam u siebie teraz z przodu spiekane accenty, z tyłu oryginały żywiczne shimano, i hamowanie wygląda tak, że na sucho zanim tarcza się nie nagrzeje lepsze są żywiczne, ale na mokro o ile tył zaczyna słabnąć, to przód hamuje jeszcze lepiej niż na sucho.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...