traxmail Napisano 5 Lipca 2009 Napisano 5 Lipca 2009 Witam, mam hamulce shimano slx 180przod / 160tyl, okladziny kool stop i proszę o pomoc w dwóch sprawach : 1. podczas jazdy w deszczu wydajność hamulców bardzo spada. tam gdzie klamka na sucho już mocno załapywała tarcze tam teraz ślizga się po niej okładzina; a droga hamowania się wydłuża. nie mam żadnej skali porównawczej więc proszę Was o opinie i opis waszych hamulców. 2. przesiadając się na hamulce tarczowe szukałem takich, które będą posiadały regulację klamki, bo V-brake'i miałem tak ustawione aby mały ruch klamki dawał szybki efekt. teraz klamke chciałem mieć przysuniętą bliżej z podobnym efektem ; no i się pomyliłem. im bardziej przysuwam klamkę tym słabszy jest hamulec ! mam prawie maksymalnie odsuniętą w tej chwili, a jej jałowy skok jak dla mnie jest zbyt duży. Sumując teraz te dwie rzeczy domyślacie się pewnie, że nie jestem do końca zadowolony z takiej sytuacji : D Czekam na opinie ekspertów, opisy użytkowników ... mam imieniny w tym miesiącu tak pomyślałem, że może ktoś mi kupi mocniejsze hamulce
Ecia Napisano 5 Lipca 2009 Napisano 5 Lipca 2009 Te hample są mechaniczne? Objawy (oba) wskazują moim zdaniem na starcie (dotarcie, jeśli są nowe) klocków - musisz te klocki podregulować, aby znalazły się bliżej tarczy. Wówczas i skok klamki się zmniejszy, i hamować będą lepiej (ślizganie może wynikać właśnie z faktu, że nie da się już porządnie docisnąć klocków do tarczy).
tobo Napisano 5 Lipca 2009 Napisano 5 Lipca 2009 eciu - czy shimano ma na cię zesłać kamikaze - boski wiatr? slx'y są hydrauliczne. wg mnie nic dziwnego ze kiepsko reagują w mokrych warunkach - typowa przypadłość shimano. zaradzić można lepszymi klockami (seryjnie są chyba zywice) i większymi tarczami. by skrócić skok dźwigni trzeba spróbować dwoch metod: 1. odpowietrzyć hamulce. nie wiem jak duży skok jałowy mają dźwignie twoich hebli więc nie jestem w stanie ci powiedzieć na ile to co masz jest skutkiem zapowietrzenia. ogólnie dźwignie hebli shimano są miekkie i poddają się przy naciskaniu - wiec może po prostu miękkość interpretujesz jako część skoku jałowego. 2. "dobić" do systemu więcej oleju. to metoda "tuningowa" i nie jest zalecana przez producenta na to rozwiązanie zdecyduj się jednak tylko wtedy gdy pierwsza metoda nie zadziała - i jesli nie masz doświadczenia - skorzystaj z pomocy kogoś kto je w tej kwestii ma.
wojtekkrakow Napisano 5 Lipca 2009 Napisano 5 Lipca 2009 Tobo , Tobie wiaterek też się przyda Tarcza 180 to już dość duża, a klocki jak pisze to cool stopy, czyli na pewno nie seryjne klocki, generalnie wygląda to na solidny pakiet.
tobo Napisano 5 Lipca 2009 Napisano 5 Lipca 2009 f**ktycznie - ślepota no to stawiam na ogólne niedomaganie jak to bywa często w przypadku shimano. w moich działanie w suchych i mokrych warunkach było bardzo różne.
Mod Team durnykot Napisano 6 Lipca 2009 Mod Team Napisano 6 Lipca 2009 Miałem podobne odczucia jak Traxmail- V-brake ustawione na żyletkę, tyl co musnąć palce, założyłem SLX i .... musiałem się przyzwyczaić. Wydaje mi się,że w układach hydraulicznych zawsze będzie wystepował pewnego rodzaju skok jałowy zanikający w momencie styku klocka z tarczą- wtedy pojawia się odczucie twardej klamki ( vide układy hamulcowe w samochodach ). Mój sobotni wypad w góry zakończył sie niepowodzeniem- przedni hamulec stał się spowalniaczem- odzyskał siłę po przemyciu tarczy alkoholem izoproplylenowym i przeszlifowaniu klocków. Jednak zaczyna sie pojawiać mały brak zaufania do hamulców- ale z wydaniem osądu poczekam do pierwszych jazd z Kool Stopami
Ecia Napisano 6 Lipca 2009 Napisano 6 Lipca 2009 eciu - czy shimano ma na cię zesłać kamikaze - boski wiatr? slx'y są hydrauliczne. Moja odpowiedź brzmi: f**ktycznie - ślepota Nie zauważyłam w opisie, że to SLX. Jak widać, mała zaćma może się przytrafić każdemu
traxmail Napisano 6 Lipca 2009 Autor Napisano 6 Lipca 2009 Dziękuję wszystkim za uwagi. może jakieś opinie na temat działania hamulców innych producentów w mokrych warunkach ? Dzisiaj klamkę odsunąłem maksymalnie i nareszcie jest taki jaki powinien być... ale ja klamkę chcę mieć bliżej ! ! czy to normalne, że im bliżej klamka tym dłuższy skok jałowy ? czy ma znaczenie ułożenie klamki podczas zalewania / odpowietrzania układu ?
tobo Napisano 6 Lipca 2009 Napisano 6 Lipca 2009 Miałem podobne odczucia jak Traxmail- V-brake ustawione na żyletkę, tyl co musnąć palce, założyłem SLX i .... musiałem się przyzwyczaić. Wydaje mi się,że w układach hydraulicznych zawsze będzie wystepował pewnego rodzaju skok jałowy zanikający w momencie styku klocka z tarczą- wtedy pojawia się odczucie twardej klamki ( vide układy hamulcowe w samochodach ).Mój sobotni wypad w góry zakończył sie niepowodzeniem- przedni hamulec stał się spowalniaczem- odzyskał siłę po przemyciu tarczy alkoholem izoproplylenowym i przeszlifowaniu klocków. Jednak zaczyna sie pojawiać mały brak zaufania do hamulców- ale z wydaniem osądu poczekam do pierwszych jazd z Kool Stopami który hamulec - bez wzgledu na typ - nie posiada jałowego skoku klamki? poza tym nawet gdy klocek "łapie" tarczę w shimano nie oznacza to stwardnienia dzwigni - są one nadal gumowate, ewentalnie troche mniej.
ulvgar Napisano 7 Lipca 2009 Napisano 7 Lipca 2009 W moich Avidach jest identycznie - im bliżej kierownicy tym większa odległość klocków od tarczy. Sam jestem ciekaw czy można coś na to zaradzić.
rzymo Napisano 7 Lipca 2009 Napisano 7 Lipca 2009 który hamulec - bez wzgledu na typ - nie posiada jałowego skoku klamki?poza tym nawet gdy klocek "łapie" tarczę w shimano nie oznacza to stwardnienia dzwigni - są one nadal gumowate, ewentalnie troche mniej. To ja mam jakieś dziwne Shimano - 535 (i to tylni) - klamka jest twarda. Za to przedni XTR miękki W deszczu nie mam problemów ze skutecznością hamulców (okładziny Clarks) - hamują dobrze, ale wyją w niebogłosy
traxmail Napisano 7 Lipca 2009 Autor Napisano 7 Lipca 2009 tu mamy podpowiedź http://bikeboard.pl/index.php?d=sprzet&g=14&art=328
wiktorsam Napisano 14 Lipca 2009 Napisano 14 Lipca 2009 Sorry że odkopuję, ale moim zdaniem trochę niektórych fantazja poniosła . Jak deszcz może w jaki kolwiek sposób wpływać na pracę zacisków ? Chyba, że rower stoi na dworze przez 3 miesiące i tłoczki zardzewieją. Jedyną przyczyną gorszej pracy w deszczu mogą być klocki. Mimo że to wychwalane kool stopy to z tego co wiem są one żywiczne, więc wcale mnie nie dziwi że na mokro pracują słabo. Ja mam u siebie teraz z przodu spiekane accenty, z tyłu oryginały żywiczne shimano, i hamowanie wygląda tak, że na sucho zanim tarcza się nie nagrzeje lepsze są żywiczne, ale na mokro o ile tył zaczyna słabnąć, to przód hamuje jeszcze lepiej niż na sucho.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.