Skocz do zawartości

[napęd] Kłopot z doborem komponentów napędu.

paulplaski

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich. Posiadam rower MTB Scott Peak z połowy lat 90-tych na oryginalnym osprzęcie Altus c10. Rower nie był bardzo dojeżdżany oraz jeździł w raczej łagodnym terenie i na drogach, dlatego nic nie było w ogóle zmieniane poza klockami i oponami ponieważ aż do teraz wszystko pracowało bez zarzutu. Chciałem prosić o pomoc w sprawie wymiany osprzętu, ponieważ piasta tylna o oznaczeniu FH-HG20 jest piastą szosową o szer.130 mm i mam problem z doborem właściwej kasety 7-mio biegowej (nie wiem czy każda kaseta 7ka wejdzie na tą piastę, a teraz nie znam oznaczenia ale jest 13-30T). Chcę wymienić również korbę teraz FC-CT10 (kwadrat 48-38-28) i łańcuch CN-UG50. Zastanawim się generalnie czy lepiej zmienić jak najmniejszym kosztem tylko kasetę, korbę i łańcuch zostawiając koło bez przeplatania (piasta tylna jak i suport, moim zdaniem choć jestem laikiem rowerowym jeszcze chodzą extra) i bez zmiany manetek i przerzutek które są 7-mio biegowe, czy lepiej zmienić komplet osprzętu na nowy np.8-mio biegowy i ewentualnie na jaki w dobrych pieniądzach (myślę tutaj o ok.500 zł), czy lepiej kupić nowy rower :). Lubię mojego Scotta - ma dla mnie dobrą geometrię (mam 188cm i ważę 92 kg), ramę 19" CroMo 4130 ze sztywnym widelcem i generalnie choć osprzęt jest może nie najwyższej klasy, to jednak dotrwał do dzisiaj bez żadnych regulacji i żadnych luzów co dobrze świadczy o jakości. Proszę uprzejmie o jakieś rady i z góry dziękuję wszystkim użytkownikom forum za pomoc.

Napisano

Wymieniłbym tą piastę na taką , która przyjęła by 8 lub 9 biegową kasetę, dalej kupił łańcuch, korbę, oś suportu, manetki.

PIASTA TYLNA FH-M495 , 32 otwory / do kasety 8 lub 9 rzędowej, 53,00 zł tu oczywiście wybrałem pierwszą lepszą deore, można kupić bez mocowania tarczy taniej np. na allegro

KASETA DEORE CS-HG50-9 , 11-32T, 66,00 zł

ŁAŃCUCH DEORE CN-HG53 , 45,00 zł