npoprostu Napisano 4 Lipca 2009 Napisano 4 Lipca 2009 Rozkuł mi się łańcuch. Ale na szczęście mam zapasowy bolec. Tylko jak umieścić ten bolec? Młotkiem trochę się boję, ale może to jedyna metoda??
Bizon Napisano 4 Lipca 2009 Napisano 4 Lipca 2009 Od biedy można skuć za pomocą młotka ,tyle że trzeba mieć do tego cierpliwość ,zdecydowanie lepiej i prościej użyć skuwacza.
npoprostu Napisano 6 Lipca 2009 Autor Napisano 6 Lipca 2009 Hmm... Tylko że ten bolec wyleciał mi całkowicie Czy w takim wypadku jestem jednak zmuszony użyć młotka, czy też może da się za pomocą skuwacza wsunąć wypadnięty bolec, tylko ja nie wiem jak?
Schwefel Napisano 7 Lipca 2009 Napisano 7 Lipca 2009 Jak pin wyleciał to już go nie wsadzisz. Musisz po prostu skrócić łańcuch o jedno ogniwko.
accentinferno Napisano 7 Lipca 2009 Napisano 7 Lipca 2009 Mi też wylatywały piny i zawsze za pomocą skuwacza udało mnie sie je umiejscowić z powrotem, ale nie radze tego bo bardzio zmniejsza się wytrzymałość tego pina. Od tego sezony zawsze używam spinek, na obecnym łańcuchu mam założone 2
mauzer Napisano 7 Lipca 2009 Napisano 7 Lipca 2009 bolec jest ponoc tylko do jednorazowego skucia lancucha
ljar Napisano 8 Lipca 2009 Napisano 8 Lipca 2009 Ja czytam, że nie można pinu użyć drugi raz to przypomniała mi się akcja jaką wykonałem za czasów komuny kiedy to nie było "idź do sklepu i kup spinkę albo łańcuch". Byłem posiadaczem tzw "małej kolarki" z pięcioma przełożeniami. Udało mi się kiedyś spotkać w sklepie korbę z dwoma zębatkami. Okazało się jednak po założeniu nowej korby, że łańcuch jest za krótki aby użyć większej zębatki. Niestety, nie mogłem kupić dłuższego łańcucha. Jedynie udało mi się zdobyć łańcuch z jakiegoś składaka. Problem był taki, że był grubszy niż łańcych z kolarki. I co zrobiłem? Rozkułem potrzebną ilość ogniw i na szlifierce stołowej je "odchudziłem". Skułem na powrót i parę lat to działało, tzn. nie rozpado się.
npoprostu Napisano 14 Lipca 2009 Autor Napisano 14 Lipca 2009 Kupiłem zapinki - 2 pary (ciekawe, czy w ogóle są w sprzedaży po jednej parze). Pomyślałem, że czeka mnie 5 sekund roboty - na opakowaniu jest przecież: nałożyć spinkę, a następnie naciągnąć łańcuch. Tylko że jak naciągam ten łańcuch, to sworzeń nie chce przejść od szerszego otworu do weższego, bo chyba tak to ma być? Prosiłbym Was o dokladną instrukcję (no chyba że zakupiłem jakąś złą zapinkę :|). Napęd to Shimano, a zapinka SRAM.
premier2 Napisano 14 Lipca 2009 Napisano 14 Lipca 2009 Mam nadzieję, że zdjąłeś 1 półogniwo? Łańcuch powinien wyglądać tak samo z obu końców, trzeba rozkuć zewnętrzne ogniwo. A spinka składa się z 2 elementów i nie są one sprzedawane osobno. Jedną część wkładasz do jednego końca łańcucha, a drugą do drugiego końca. Jest to banalnie proste.
npoprostu Napisano 14 Lipca 2009 Autor Napisano 14 Lipca 2009 Oczywiście, że wcześniej skróciłem łańcuch. Przecież tak mi nawet wcześniej w tym poście napisano. Co do założenia zapinki, to widzę na rysunku jak to ma być. Więc dwa pierwsze kroki są wykonane na 100% poprawnie. Tylko ten ostatni coś się nie chce wykonać, tzn. naciągnięcie łańcucha, żeby sworzeń przeszedł do węższego otworu. I to choćbym nie wiem jak mocno ten łańcuch naciągał (już prędzej łańcuch się zerwie niż ten sworzeń zmieni położenie) Jeszcze jutro, gdy będzie lepsze światło, popróbuję. Póki co mam wrażenie, że ten łańcuch jest o ułamek milimetra za gruby... Te zapinki same ładnie na siebie zachodzą, ale na łańcuchu... za cholerę
npoprostu Napisano 15 Lipca 2009 Autor Napisano 15 Lipca 2009 Szlag mnie trafi od tych zapinek . Ja muszę mieć dyspozycyjny rower . Teraz jestem pewien: Coś tu jest kurdę nie tak. Czy możliwe, żebym kupił jakieś niewłaściwe zapinki? Czy istnieje możliwość pomylenia się przy ich zakupie? Musi być coś nie tak... Przecież to normalnie powinno zająć tylko kilka sekund.
arroyo Napisano 15 Lipca 2009 Napisano 15 Lipca 2009 Mam spinkę srama powerlink której skuwanie oraz rozkuwanie jest czynnością wręcz banalną. Może pomyliłeś rodzaje spinek? Są różne modele do łańcuchów 7-8 oraz 9-rzędowych (łańcuchy na 9 rzędów są węższe). Czyżbyś miał np. łańcuch 8-biegowy a spinkę złotą 9spd?
premier2 Napisano 15 Lipca 2009 Napisano 15 Lipca 2009 Napisz, jaki masz dokładnie łańcuch i jaką kupiłeś spinkę, lub zrób fotki. Inaczej to wróżenie z fusów...
npoprostu Napisano 15 Lipca 2009 Autor Napisano 15 Lipca 2009 Łańcuch jest na 8 trybów. A zapinka to SRAM, Power Link, Argent Silver, 5/6/7/8.
npoprostu Napisano 16 Lipca 2009 Autor Napisano 16 Lipca 2009 Na zębatce jest napisane CS-HG30 Jest to wprawdzie moja pierwsza zapinka w życiu, ale jakoś chyba nie jestem przekonany co do tego badziewia W warunkach domowych, na spokojnie, przy dobrym świetle nie chce się to założyć, to gdy pomyśleć co miało by być w trasie, to aż się niedobrze robi Na tym łańcuchu przejechalem już parę tysięcy km, więc tak czy owak i tak jest on już na skraju wytrzymałości i należałoby go wymienić i mam w związku z tym pytanie: Czy nie ma łańcuchów z jakimś już wbudowanym zapięciem?
cyklista Napisano 16 Lipca 2009 Napisano 16 Lipca 2009 CS-HG30 to model kasety. Strzelam, że masz 8-rzędowy łańcuch Shimano, dlatego spinka Srama go nie łapie, bo jest za wąska. Kup sobie spinkę KMC przystosowaną do łańcuchów shimanowskich, tą o szerkości 7,3mm. Działa na tej samej zasadzie co spinki Srama, a dodatkowo jest od nich tańsza.
Miecho87 Napisano 16 Lipca 2009 Napisano 16 Lipca 2009 Nie jest do końca prawdą, że nie zadziała z Shimano 8 biegowym (widziałem na własne oczy i ręce), ale nie jest to też niestety regułą. Założyliśmy spinkę w rowerze kumpla i zaskoczyć do końca nie chciała, ale jak się depnęło w pedały do się skuła, ale nie wiem czy da się ją teraz rozłożyć.
premier2 Napisano 16 Lipca 2009 Napisano 16 Lipca 2009 npoprostu zapytałem wyraźnie o model łańcucha. Jeżeli wytłumaczysz co ma wspólnego kaseta z problemem zapięcia spinki na łańcuchu, to stawiam ci browara . HG50 jest ciut za szeroki i bez małej ingerencji w spinkę lub łańcuch się nie obejdzie. Ten łańcuch zapniesz bez problemu spinką np KMC, Accenta. I samą spinkę rozpina i zapina się właściwie bez użycia siły, nawet drobna kobieta powinna bez najmniejszych trudności tego dokonać. Jeżeli nie pasuje, tzn że masz za wąską spinkę do tego łańcucha i wymień ją na inną.
npoprostu Napisano 17 Lipca 2009 Autor Napisano 17 Lipca 2009 Dałem za tą gównianą parę spinek 24 zł Tych spinek już nie zwrócę, jedna się rozpieprzyła W każdym razie cieszę się, że dowiedziałem się czegoś nowego, dzięki za odpowiedzi. Ale łańcuch i tak kupię nowy. Powiedźcie, czy są jakieś z gotowym, fabrycznym zapięciem? Czymś w rodzaju zatrzasku? Nowych spinek nie mam teraz za bardzo gdzie kupić, a bez roweru jestem uziemiony... Czy da rady połączyć zerwany łańcuch bez użycia spinek (wiecie, zrobić jakąś prowizorkę; byle wytrzymało kilkadziesiąt kilometrów...)?
ml5552 Napisano 17 Lipca 2009 Napisano 17 Lipca 2009 hejka bez skuwacza sobie nie poradzisz. najlepiej przejdź do najbliższego serwisu to ci go zepną na starych pinach (na kilkadziesiąt kilometrów na pewno starczy), a tak w ogóle to kup nowy łańcuch najlepiej ze spinką i będziesz miał po problemie (chyba, że kaseta go nie przyjmie i będzie przeskakiwał na małych zębatkach) pozdro ml5552
premier2 Napisano 17 Lipca 2009 Napisano 17 Lipca 2009 OMG Jak można zepsuć spinkę do łańcucha? To tak, jakbyś zepsuł metalową kulkę . Poniżej masz kilka linków do łańcuchów na 8sp ze spinką w komplecie: ACCENT AC-881PRO ACCENT AC-802 KMC X8.93 Czy możesz zrobić zdjęcie tej spinki i łańcucha? Miałeś TAKĄ spinkę? I jaki masz w końcu model łańcucha?
Mod Team Puklus Napisano 18 Lipca 2009 Mod Team Napisano 18 Lipca 2009 hejkabez skuwacza sobie nie poradzisz. najlepiej przejdź do najbliższego serwisu to ci go zepną na starych pinach (na kilkadziesiąt kilometrów na pewno starczy), a tak w ogóle to kup nowy łańcuch najlepiej ze spinką i będziesz miał po problemie (chyba, że kaseta go nie przyjmie i będzie przeskakiwał na małych zębatkach) pozdro ml5552 Bez przesady ze bez skuwacza sie nie da, na te kilkadziesią kilometrów to nawet wywalasz popsute ogniwo i skracasz łańcuch. Bierzesz stalowy punktak-cienki w miare mozliwości, młotek, twarde podłoze 2 nakretki ok 6-8mm. punktakiem wybijasz to co nie potrzebne reszte składasz do kupy i tak spokojnie 100km przejdziesz. oczywiscie jak sie lancuch skruci odradzam skrajnych przelozen uzywac typu 3X2 itd. OMG Jak można zepsuć spinkę do łańcucha? To tak, jakbyś zepsuł metalową kulkę . Poniżej masz kilka linków do łańcuchów na 8sp ze spinką w komplecie: ACCENT AC-881PRO ACCENT AC-802 KMC X8.93 Czy możesz zrobić zdjęcie tej spinki i łańcucha? Miałeś TAKĄ spinkę? I jaki masz w końcu model łańcucha? Z tych podanych łańcuchow obecnie krece na 881 pro i uwazam ze jest wart swojej ceny. w pełni nilkowany co sie bardzio łatwo czyści, spinka taka sama jak sramowaska banalna w obsłudze. przejechałem raptem ponad 200km wiec jakieś recenzji na jego temat nie wyłoze ale za ta cene jest dobry.
ml5552 Napisano 18 Lipca 2009 Napisano 18 Lipca 2009 Bez przesady ze bez skuwacza sie nie da, na te kilkadziesią kilometrów to nawet wywalasz popsute ogniwo i skracasz łańcuch. Bierzesz stalowy punktak-cienki w miare mozliwości, młotek, twarde podłoze 2 nakretki ok 6-8mm. punktakiem wybijasz to co nie potrzebne reszte składasz do kupy i tak spokojnie 100km przejdziesz. oczywiscie jak sie lancuch skruci odradzam skrajnych przelozen uzywac typu 3X2 itd jeżeli nie poradził sobie ze skuciem nowym pinem po wypadnięciu starego to ciężko sądzić aby dał radę skrucić wybijając pin i skuć go na nowo
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.