Skocz do zawartości

[rama] nawiercanie


bikol

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam! Ostatnio wpadlem na pomysł odchudzenia ramki;) Mianowicie chce zedrzeć z niej lakier oraz ponawiercać ją gdzieniegdzie(nie na wylot). Takim sposobem duzo sie zejdzie z wagi? (oczywiście rzecz jasna osłabi się rama lecz mi jej nie szkoda) Prosze o rady lub nowe pomysly ;]

Napisano
Prosze o rady

Spisz wcześniej testament...

Zastanowiłeś się, co uzyskasz nawiercając ramę i czym to grozi? Nie, nie ramie - czym grozi tobie, w przypadku kiedy rama faktycznie okaże się za słaba.

Pogratulować pomysłu. Zamiast wpadać na takie fantastyczne pomysły zacznij po prostu szlifować formę.... Rama, nawet najlżejsza, sama nie pojedzie.

Napisano
Kilkadziesiąt gram można uszczknąć - zobacz sobie projekt Gianta XTC z LightBike

 

http://light-bike.com/forum/viewtopic.php?t=11243

hah akurat ten rower znam ^_^

osobiście nie szedł bym w dziurki w ramie. no może suport/główka ale to niewielki % ramy ;)

jeśli miałbym już coś z ramą robić to usunięcie lakieru póżniej trawienie. zebranie jakiejś niewielkiej ilości materiału na całej powierzchni niespecjalnie osłabi konstrukcje. co innego wybrania gdzie na małej powierzchni gromadzą się naprężenia. tak to mi się wydaje :D

później czeba by to jakoś zabezpieczyć. i tu przypomina się temat o anodowaniu ramy który też na l-b się pojawia.

Napisano

W sumie zawsze po usunięciu lakieru można by zeszlifować ładnie spawy - to nie tylko parę gram, ale i klasa ramy się podnosi - ale to najlepiej w tanich chińczykach bo tam na materiale nie oszczędzają ^_^

 

Samo zebranie lakieru i podkładu w niektórych przypadkach pozwoli urwać ok 100g.

Napisano

Witam nie jestem może maniakiem lekkości nie mniej samymi częściami zjechałem wagę w swoim rowerze. Wracając do tematu, chodzi mi o nawiercenie otworu w ramie w mufie suportowej od spodu, czy to bezpieczne ?? Celem jest odprowadzanie wody deszczowej, która zbiera się podczas podróży w deszczu.

Napisano

heh;] zedre lakier i na razie leciutko nawierce, jak cos to kupie full-face i zbroje do dh na lekkie xc;d

Napisano

Nawiercać, szlifować i ciąć można ale z głową. Ja w rowerze treningowym ( rama Accenta m001 ) odpiłowałem na równo z rurkami prowadzenia do hamulca tarczowego a samo mocowanie odciąłem i wyszlifowałem.

54535429.th.jpg

 

Co do wiercenia w suporcie to owszem duży otwór odprowadzi wodę ale najpierw ją ta doprowadzi ( przy okazji z syfem ).

 

Zato sens ma anodowanie ramy gdyż można zyskać nawet 250-300g.

Napisano

Otwór to akurat nie jest zły pomysł - woda i błoto do mufy i tak się dostaną, a dzięki otworowi przynajmniej nie robi się tam bagno. Woda wycieka i zostaje sam suchy piasek, który sobie co pewien czas, w ramach standardowego serwisu, usuwasz (a serwisu nie robisz bynajmniej częściej, niż w przypadku mufy bez otworu). Otwór sprzyja utrzymaniu higieny w mufie :) .

Mam ramę stalową i ten otwór jest dla mnie zbawieniem - zapobiega rdzewieniu ramy od środka.

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Ecia: robiłaś jeszcze jakieś inne odwierty? Masz jeszcze jakieś inne patenty na konserwację stalowej ramy (poza zalewaniem olejem od wewnątrz)? Z ciekawości - jak wielką tą dziurę wywierciłaś?

Napisano

Hmm, tak sobie teraz myślę w kwestii tego odwiertu, może jakieś sitko spowodowałoby, że woda by się sączyła, a błoto by nie wpadało? ;)

Napisano

Ja nie wiem jak ta woda się wam dostaje. Ja zawsze mam podokręcane wszystkie śruby od koszyków , bagaznika, w sztycy nie mam dziury i woda mi nie leci, zawsze suchutko i czyściutko.

Napisano

To obejrzyj sobie dokładnie całą ramę i poszukaj otworów gdzie nie jest wkręcona żadna śruba bo nawet nie da się tego zrobić. Woda zawsze znajdzie drogę.

 

Co do zbijania wagi to można, ale z rozmysłem bo inaczej dużo łatwiej jest sobie coś wybić :P

Napisano
nowe pomysly ;]

ostatnio traktowałem wodorowęglanem sodu różne drobne elementa. tak by się pozbyć anody. gdyby je dłużej potrzymać w roztworze wtedy stały by się lżejsze na pewno :) można by tym zrobić ramie płukanke i tym samym odciążyć ją troszke. nie wiem tylko czy średnica rury podsiodłowej, główki sterowej i inne rozmiary zostały by bez zmian :P

Napisano

Można też troszkę nawiercić rurę podsiodłową, na pewno jest to lepsza opcja niż dolna/górna rura ramy. No i jest oczywiście nawiercanie obręczy - temat już do dna zgłębiony przez trialowców.

Napisano

Z bezpiecznych sposobów odchudzania to na pewno będzie usunięcie lakieru i anodowanie , usuniecie piwotów/mocowania hamulca tarczowego oraz rozwiercenie rury podsiodłowej do większej średnicy, obniżenie główki ramy.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...