marcinburz Napisano 2 Lipca 2009 Napisano 2 Lipca 2009 Dzień dobry, zwracam się o pomoc w konwersji roweru Romet Sport na OK. Rower dostałem w opłakanym stanie, troche go poczyściłem, usunąłem stary lakier i niepotrzebne części. Wolnobieg odkręciłem za pomocą imadła, niestety uległ zniszczeniu. Obecnie pozostał mi jeden problem, a mianowicie linia łańcucha. Zębatka (taka najańsza) nakręcona na piastę tylnią i zakątrowana nakrętką. Na korbę założony mniejszy blat, oczywiście po stronie wewnętrznej krzyżaka. Obróciłem oś suportu, żeby maksymalnie zliżyć blat do wewnątrz ale nadal brakuję tak na oko, 1-1.5cm aby uzyskać prostą linię łąncucha. Chyba idę w złym kierunku. Tak sobie myślę, że pewnie trzeba na piastę nakręcić wolnobieg z zębatką i go w środku jakoś zblokować albo jest jakiś inny patent. Koła wolałbym nie przeplatać na inną piaste. pozdrawiam MarcinBurz
MarcinN Napisano 2 Lipca 2009 Napisano 2 Lipca 2009 1-1,5cm? na oko? Z takim podejściem to ciężko będzie coś zaradzić, weź wymierz porządnie tą linię, gdyby jednak sytuacja okazała się bez wyjścia to trzeba przeciągnąć/przepleść tylne koło, tak żeby piasta była symetrycznie względem obręczy, innych sposób nie znam. Pozdrower.
painmaker Napisano 2 Lipca 2009 Napisano 2 Lipca 2009 przełóż oś jeszcze 6 razy a ostatecznie sprawdz czy "lewa" strona różni się od "prawej" sprawdź, czy możesz założyć krótszy suport a ostatecznie załóż szeroki łańcuch 1,5mm to nie tragedia (bo chodziło ci o milimetry, tak??) jeśli naprawdę 1,5 cm tzn że masz za długi suport najlepiej zapodaj foto
marcinburz Napisano 2 Lipca 2009 Autor Napisano 2 Lipca 2009 Dzięki za reakcje, jutro załączę fotki i zrobię pomiar ile brakuje. Suport jest oryginalny, ale można wsadzić krótszy. Rzeczywiście bez zdjęć trudno coś konkretnego poradzić. pozdrawiam MarcinBurz
marcinburz Napisano 3 Lipca 2009 Autor Napisano 3 Lipca 2009 Witam, ponownie, przesyłam parę zdjęć. Dokładny pomiar linii łańcucha zrobię dzisiaj po południu. Ze zdjęć wynika, że brakuję mniej więcej szerokość ogniwa (7-8mm). Więc może krótszy suport razem z przeleceniem koła załatwiłby sprawę? Piasta: Od strony zębatki: Korba: Orientacyjny widok linii łańcucha: pozdrawiam MarcinBurz
bezdred Napisano 3 Lipca 2009 Napisano 3 Lipca 2009 Więc jak dla mnie dł suportu jest raczej ok i pewnie nie trzeba zmieniać aleeeee! wywal te podkładki z osi tylnej piasty od strony zębatki na druga stronę (bez zębatki) i przecentruj koło i będzie git:D jak zdjąłeś wolnobieg i nakręcasz zębatkę pojedynczą w jego miejsce to musisz zawsze te podkładki wywalić na druga stronę i trochę "przecentrować" koło naciągając i szprychy z drugiej strony i luzując te od strony zębatki bo inaczej się nie da aha no i przesuwa się wtedy oś z tyłu przekręcając konusy i nakrętki ...ale to oczywiste
undervolcano Napisano 3 Lipca 2009 Napisano 3 Lipca 2009 tak miedzy nami to bez przesady z tą linią łancucha. to nie jest kontra. ba, nawet kontry nie musi być. ale jest taka zasada 20/80, że 20 procent wysiłków daje 80 procent efektu koncowego wiec z tą linią łańcucha te pierwsze 20 procent naprawde wystarczy:D
marcinburz Napisano 3 Lipca 2009 Autor Napisano 3 Lipca 2009 Dzięki za rady! Też myślałem, żeby odwrócić oś, ale miałem wątpliwości czy przecentrowanie koła może skompensować przesunięcie felgi o szerokość jednej podkładki. Spróbuje i z uzyskanego efektu na pewno pochwalę się na forum. pozdrawiam MarcinBurz
bezdred Napisano 3 Lipca 2009 Napisano 3 Lipca 2009 ja do ostrego wolałbym mieć oś z nakrętkami niż na zacisk, poza tym wtedy masz większą możliwość manipulacji jeśli chodzi o rozstaw no i linię łańcucha. mój poprzedni post był jednak nie do końca przemyślany...
marcinburz Napisano 4 Lipca 2009 Autor Napisano 4 Lipca 2009 Witam ponownie, rzeczywiście zacisk to nienajlepszy pomysł do OK, ale projekt miał być z założenia niskobudżetowy, a novatec, sprychy, zaplot to jakieś 200 złotych. Poszedłem za waszą radą, nie przekładałem jednak podkładek ponieważ te oryginalne od strony kasety byłyby za szerokie. W sklepie, w Bydgoszczy na ulicy Wiślanej (bydgoszczanie na pewno znają) Panowie skonfigurowali mi odpowiednio podkładki i przepletli koło, aby w ramie pozostało symetryczne. Powiedział im, że "na oko" to trzeba przesunąć o grubość łańcucha, ustaliliśmy, że będzie to 9 mm. Właśnie zakułem łańcuch i "na oko" wyszło idealnie. Poniżej zmiany w piaście: W tym rowerze wszystko jest trochę krzywe, zębatka wytłoczona z blachy ma lekkie bicie, ale taki jego urok. Jutro pierwsza moja jazda na ostrym, w najbliższym czasie postaram się zrobić zdjęcie całego roweru. pozdrawiam MarcinBurz
johndoe2 Napisano 5 Lipca 2009 Napisano 5 Lipca 2009 Wymiana ośki z tej z szbkozamykaczem, na taką ze śrubami będzie kosztować cię 20zł max więc jest to niskobudżetowe rozwiązanie. ;]
travisb Napisano 6 Lipca 2009 Napisano 6 Lipca 2009 ... rzeczywiście zacisk to nienajlepszy pomysł do OK ... Może sam zacisk to faktycznie niezbyt trafiony pomysł, chociaż sam śmigałem na tym patencie jakiś czas i sie dobrze trzymało kółko, ale zacisk z napinaczami to już całkiem fajny zestaw. Mam takie rozwiazanie w Huraganie - spisuje się genialnie i nie musiałem bawić się w wymianę osiek. A i koszt znikomy - napinacze na haki kosztowały mnie 12ziko/komplet. Jak zrobie fejslifting rowerów to wrzucę kilka fot do obczajenia.
marcinburz Napisano 6 Lipca 2009 Autor Napisano 6 Lipca 2009 Witam, a gdzie można kupić napinacze na pionowe haki pod oś 5mm? pozdrawiam MarcinBurz
MarcinN Napisano 6 Lipca 2009 Napisano 6 Lipca 2009 Z tego co się orientuję, to nie istnieje coś takiego jak napinacz na pionowe haki, ośka 5mm? z tyłu przeważnie są 10mm.
travisb Napisano 6 Lipca 2009 Napisano 6 Lipca 2009 Witam, a gdzie można kupić napinacze na pionowe haki pod oś 5mm? pozdrawiam MarcinBurz Skąd wziąłeś to 5mm? Masz taką ośkę? Bo jeśli chodzi Ci o ten pręcik samozacisku to inna bajka. Ale potwierdź moje podejrzenia to wtedy się ustosunkuję do tego i coś więcej napiszę
marcinburz Napisano 6 Lipca 2009 Autor Napisano 6 Lipca 2009 Tak, chodzi o samozacisk, jeżeli coś pokręciłem z średnicą to biję się w pierś. Więc czy na zacisk, klasyczne haki można i gdzie kupić napinacz ? pozdrawiam MarcinBurz
MarcinN Napisano 7 Lipca 2009 Napisano 7 Lipca 2009 Pionowe haki nie dają żadnego zakresu regulacji koła przód-tył, więc de facto koło jest zawsze w jednej i tej samej pozycji, więc nie wiem skąd ten pomysł z napinaczem? Można jedynie liczyć na łut szczęścia, że długość łańcucha akurat podpasuje i będzie dobrze napięty, można jeszcze zamontować przerzutkę zablokowaną na jednym biegu lub napinacz montowany w miejsce przerzutki. Inaczej się ma sprawa z hakami poziomymi lub ewentualnie skośnymi.
marcinburz Napisano 7 Lipca 2009 Autor Napisano 7 Lipca 2009 No, haki nie są całkiem pionowe, tylko "klasyczne" tj. ukośne ale nie pionowe, nie torowe. A na takich ukośnych można już napiąć łańcuch. MarcinBurz
bozar Napisano 7 Lipca 2009 Napisano 7 Lipca 2009 a po coz Ci napinacz do takich hakow? wystarczy "15stka" i minuta wolnego czasu
MarcinN Napisano 7 Lipca 2009 Napisano 7 Lipca 2009 @Marcinburz, to trzeba było tak od razu. W takim wypadku powinny podejść np. napinacze dartmoor'a. @bozar, 15'tka to wystarczy jak się ma pełną ośkę, a kolega ma szybkozamykacz.
bozar Napisano 7 Lipca 2009 Napisano 7 Lipca 2009 @MarcinM - sorawa, niedopatrzenie;) a tak z drugiej strony to nowa oska kosztuje jakies grosze, a napinacze raczej nie beda dzialalay na takich hakach:/ chyba ze patent z przerzutka
MarcinN Napisano 7 Lipca 2009 Napisano 7 Lipca 2009 Chłopaki, ja rozumiem, że mój nick to jest jakieś złudzenie optyczne i że piszecie z błędem przypadkowo, ale nie pisze się, ani "MarciN", ani też "MarcinM", tylko "MarcinN" słownie mówiąc dwa razy "n" na końcu, z czego ostatnie z dużej litery. Z góry mówię, że się nie obrażam, ani nie wymagam przeprosin, po prostu uważajcie na przyszłość Jak kupowałem ośkę jakiś czas temu to kosztowała mnie 12 zł i też wymieniałem ze standardowej przelotowej, po wymianie zdecydowana poprawa trzymania(w tej chwili się w ogóle nie rusza nic). Czyli za oś zapłaci się dwa razy mniej niż za napinacze dartmoor'a, więc się opłaca. pOstro.
marcinburz Napisano 7 Lipca 2009 Autor Napisano 7 Lipca 2009 Dziekuje za rady, chyba najlepiej takie rozwiązanie: tylko szybkozamykacz - wiele fixów na fixedgeargallery ma właśnie takie najprostsze rozwiązanie, a jak z czasem wyjdą jakieś problemy to wtedy wymiana na oś 10 mm plus ewentualnie napinacz. Dzisiaj pierwszy raz miałem czas aby przejechać się moim ostrym kołem. Wrażenia mam różne. Po pierwsze rower nic nie waży. Brak tego całego szpeju, który jest w góralu lub szosie powoduje, że właściwie roweru nie ma - znikł. Trzeba na nowo się nauczyć jeździć, zapomnieć stare nawyki nabrać nowe. Przede wszystkim muszę wybiegać myślą naprzód, przewidywać, reagować z wyprzedzeniem. Coś mi się wydaje, że jazda na ostrym to wchodzenie w nowy stan umysłu i ducha. I przy okazji zauważyłem, że dociągnięcie kontry na maksa to za mało - odkręca się, pewnie czeka mnie klejenie. pozdrawiam MarcinBurz
Konik Napisano 8 Lipca 2009 Napisano 8 Lipca 2009 Z tą kontrą idź do rowerowego jakiegoś, nic nie będziesz musiał kleić
Foka Napisano 15 Lipca 2009 Napisano 15 Lipca 2009 a napinacze raczej nie beda dzialalay na takich hakach:/ chyba ze patent z przerzutka http://allegro.pl/show_item.php?item=688998713 tutaj wlasnie wystawilem an aukcje napinacze do tych hakow. ( w dziale kupie/sprzedam tez dalem info zeby nie bylo )
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.