Skocz do zawartości

[tarczowe] wielkość tarczy a wytrzymałość amortyzatora


vandar

Rekomendowane odpowiedzi

Witam nabyłem ostatnio fula Rockridera9.1 biggrin.gif z czego jestem baaaardzo zadowolony inna bajka po HT ale ale mam pytanko bo szykuje się do wyprawy w góry ale po małych testach znaczy po kilku zjazdach po stoku narciarskim stwierdzam ze skuteczność moich Juicy 3 mocno spadła a wręcz dało się zauważyć zmianę koloru tarczy i dym z klocków ;/ i miękką klamkę... czy zmiana tarczy (180) na większą wystarczy? czy może iść na całość i 203mm zakładać tylko czy moja Tora 302 to wytrzyma a może klocki? ? Ważę 90kg + rower i nie chciałbym mieć sytuacji gdzie na stromym stoku hamulce się zagotują już raz z roweru skakałem i dziękuję bardzo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do tory nie radze 203mm. Proponuje dobrze wentylowaną tarcze 180mm tylko dobrze wentylowaną np accent blade, aligator lub coś w tym stylu i do tego klocki metaliczne. zakładam że jeżeli masz dobrze odpowietrzone hamulce to płyn ci się nie gotuje bo dot wrze chyba w 240 stopniach a wic cięzko jest to uzyskać w rowerze. Ale dziwne jest trochę to co piszesz bo jak kiedyś po zimie ważyłem 80 kg to hamulcami shimano deore hydraulic disc z seryjnymi żywicznymi klockami i tarczą 160mm i płynem mineralnym jeżdziłem po sporych górach i dawały rade nawet na długich zjazdach, więc ni wiem jak u ciebie tak łatwo hampel się poddaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm klocki się dymiły z obciążenia ale to był naprawdę szybki i konkretnie stromy zjazd zobaczymy jak będzie wyglądało z tarcza 180 i metalicznymi klockami w normalnych warunkach hamulce pracują wzorowo modulacja ładna i jak trzeba to na przednim kole staje bez żadnego pytania wiec sa ok :icon_wink: tylko jak za mocno im dam popalić to twierdza że im za gorąco :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skup sie na wszystkich pkt w tej kolejnosci:

technika hamowania- pulsacyjnie, a nie ciagle, na tyle, na ile trasa pozwala hamuj 2 hamplami na raz

grzebanie w hamplu - nowe klocki, ponoc kool-stopy sa genialne, osobiscie nie sprawdzalem

tarcze - przod 185 przy tej wadze, tyl 160 styknie, chociaz niedawno przed wymiana hampli obawialem sie, czy tyle styknie, ale jest ok przy wadze ok 90kg i 29" kolach, ktore troche trudniej zatrzymac, co do wielkosci tarcz, ze 203 bedzie za duzo, zniszczy amora itp...wszystko zalezy od tego kto tego uzywa, bo jesli ktos ma w zwyczaju naciskac klamke od razu na maxa, to zajedzie amora nawet tarcza 180, jesli ktos potrafi dozowac sile, to tora nie bedzie prostestowac

 

a gadanie 'a mi 160/160 styka, a jezdze w stromych gorach' nic nie wnosi, znam takich, co utrzymuja, ze i na 160/140 nie da sie przegrzac ukladu, a na vkach da sie zrobic kazdy zjazd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a gadanie 'a mi 160/160 styka, a jezdze w stromych gorach' nic nie wnosi, znam takich, co utrzymuja, ze i na 160/140 nie da sie przegrzac ukladu, a na vkach da sie zrobic kazdy zjazd

 

A nie da się ? Mam Ultimatki 160/140 i jeżdżę w naprawdę dziwnych miejscach - na przykład w TPK na przełaj się zdarzało kilka razy - i jakoś problemu nie miałem (większy problem był aby nie przelecieć przez kierę) a ważę normalnie 78-80 kg + 10 kg roweru.

 

Technika hamowania - pulsacyjna, bez zrywania przyczepności.

 

Moja rada - więcej jazdy w terenie i bez zatrzymywania się przed każdym zakrętem bez widoczności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm na stoku o dużym nachyleniu hamowanie pulsacyjne nie bardzo chyba bo jak odpuszczę hample choć na chwilę to nabieram mega prędkości w jednej chwili wiec muszę klamki cały czas trzymać zaciśnięte ... hamuję ZAWSZE dwoma hamulcami inaczej kiepsko by ze mną bywało :P

Hmmm na początek zmienię klocki na metaliczne i zobaczymy jeśli to nie bardzo pomorze to tarczkę 185 wstawię :P i myślę ze to będzie dość :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...