Niestandardowy Napisano 2 Lipca 2009 Napisano 2 Lipca 2009 Jestem totalnie początkującym. Widziałem sonde na forum i wyszło że większość do czyszczenia łańcucha używa benzyny ekstrakcyjnej (gdzie taka dostane) i robicie ''shake'' chodzi o to że wkładacie łańcuch z benzynka do pojemnika i wstrząsacie nim?? Do czego służy odtłuszczacz do łańcucha tez nim się myje łańcuch (chyba tak) to dlaczego nie znalazła się w sondzie. Kaseta (to na czym jeździ z tyłu łańcuch tylko nie wiem czy to się tak nazywa ) najlepiej czyścić szczoteczka i jakimś płynem. Jakim? Albo macie jakieś inne sposoby. Pytanie z innej beczki. Piasty też czyścimy, smarujemy czym? Czytałem rożne artykuły np. na rower.com (nic tu nie reklamuje!!1!) o konserwacji ale tym więcej czytam tym mniej wiem. Mam taki posrany charakter że muszę być zawsze pewny na 101% i starać sie robić coś jak najlepiej dlatego te pytania są takie głupie... mam nadzieje że zrozumiecie
DjSzyneczki Napisano 2 Lipca 2009 Napisano 2 Lipca 2009 Więc tak, zdejmujesz łańcuch, najlepiej gdy masz spinke. Wrzucasz do butelki plastykowej (0,5l) lejesz benzyny ekstrakcyjnej ktora kupisz w kazdym sklepie chemicznym, zakrecasz i mieszasz. Butelke rozcinasz i wyjmujesz łańcuch. Przecierasz sucha szmatka. Kasete myć najlepiej płynem do mycia naczyń i szczoteczka do zębów, tylko jej potem nie używaj . Zakładasz łańcuch, smarujesz kazde ogniwo specjalnym olejem do łancucha i gotowe
Niestandardowy Napisano 2 Lipca 2009 Autor Napisano 2 Lipca 2009 Okej dzięki już raczej wszystko wiem. Tą benzynę można ponownie użyć?? P.S co to ta spinka??
ulvgar Napisano 2 Lipca 2009 Napisano 2 Lipca 2009 Żeby za każdym razem nie rozkuwać a potem skuwać łańcucha. Do jej rozpięcia nie używa się żadnych narzędzi. Benzynę można użyć, pod warunkiem że przecedzisz ją od brudu.
Niestandardowy Napisano 2 Lipca 2009 Autor Napisano 2 Lipca 2009 Kolejne głupie pytanie Ta spinka to jakaś zwykła czy trzeba ją kupić w sklepie rowerowym czy czymś w tym stylu