Topi Napisano 1 Lipca 2009 Napisano 1 Lipca 2009 Mam rower po świeżo całkowitym remoncie. Ostatni raz był używany z rok - połtora roku temu. Był strasznie zaniedbany, jednak teraz jest super wyremontowany :-) Jeden problem sprawiają mi pancerze(cienkie rureczki przek które przechodzą linki od przerzutek i hamulców). Gdy zrzuce bieg z 1 na 6 to linki blokują się w tych rurkach (pancerze) i przerzutka nie zmienia biegu łańcucha na piaście. Między pancerzami linki są poluzowane a do przerzutki nie dochodzi ten luz. Wie ktoś jak oczyścić te pancerze żeby lekko przechodziły linki?
DominikM Napisano 1 Lipca 2009 Napisano 1 Lipca 2009 Topi, zniszczone pancerze najzwyczajniej w świecie się wymienia - taka praktyka.
Topi Napisano 1 Lipca 2009 Autor Napisano 1 Lipca 2009 Topi, zniszczone pancerze najzwyczajniej w świecie się wymienia - taka praktyka. Ale skąd wezme takiej samej dokładnie długości? Ile mniej więcej kosztują?
Schwefel Napisano 1 Lipca 2009 Napisano 1 Lipca 2009 Szkoda zachodu z czyszczeniem tego jak za 2zł można kupić metr. A pancerze się tnie na wymiar.
Topi Napisano 1 Lipca 2009 Autor Napisano 1 Lipca 2009 Schwefel, ok a skąd wezme te miedziane zakończenia z każdej strony?
Ecia Napisano 1 Lipca 2009 Napisano 1 Lipca 2009 Wszystko można kupić w serwisie. Za grosze. Najlepiej podejdź z rowerem do pierwszego z brzegu, powiedz, o co chodzi i poproś, żeby ci dali wszystko, co konieczne, aby założyć nowe pancerze (włącznie z końcówkami na linki - bo i linki musisz wymienić razem z pancerzami).
Topi Napisano 1 Lipca 2009 Autor Napisano 1 Lipca 2009 Ecia, linki koniecznie muszą być wymienianie? Dobrze wyglądają. A może tak wyczyścić je wodą a potem wysuszyć? A pancerze nowe oczywiście. edit. Pamiętam jak podchodziłem do rozbierania go to gdy przeciągnąłem pancerz przez linke to leciał taki pył podobny do skruszonego zaschniętego błota, więc moze sama woda pomoże dla linek?
Ecia Napisano 1 Lipca 2009 Napisano 1 Lipca 2009 Nie ma sensu - najprostsze linki też nie są drogie, a żeby wyjąć stare, musisz im poobcinać końcówki. Stare linki lubią się po takim zabiegu postrzępić. Lepiej nie narażać nowych pancerzy na zabrudzenie czy uszkodzenie od starych linek. Jest mała szansa, że taki mikst będzie dobrze działał. Szkoda byłoby w takiej sytuacji pieniędzy wydanych na pancerze.
amtbs Napisano 2 Lipca 2009 Napisano 2 Lipca 2009 Jeśli tylko linki nie są postrzępione, a pancerze nie są połamane - można je reanimować. Potrzebujesz preparat WD-40 w sprayu i szmatkę. Linki wyciągasz, psikasz WD-40 do środka, czekasz kilka minut, wkładasz linkę i przesuwasz ją wewnątrz pancerza przód tył - wyciągasz i wycierasz linkę szmatką. Trochę zabawy, ale mi się kiedyś (lata 90') ten sposób sprawdzał.
accentinferno Napisano 2 Lipca 2009 Napisano 2 Lipca 2009 amtbs twój pomysł nie jest zbyt mądry ponieważ smar nie wypłuka ci zaschniętego błota z pancerzy. Do tego jego pancerze już są pewnie uszkodzone wewnętrzznie. 2m pancerza na pełny rower i 4 linki to koszt do 15 zł. A Działanie przerzutek i hamulców o niebo lepsze niż w przypadku zabrudzonych pancerzy.
Topi Napisano 2 Lipca 2009 Autor Napisano 2 Lipca 2009 Powiem szczerze poczułem po kieszeni gdy wyszedlem ze sklepu Za jeden zestaw do przerzutki (pancerz, linka i plastikowe zakonczenia do pancerza) zapłaciłem 14,10 zł. Metr linki 3 zł, 3,60 za wszystkie zakończenia i 7,50 za pancerze Metr pancerza 5 zł ale naliczył mi 7,50 chyba za to obcinanie mi na częsci, dopiero w domu spojrzałem na paragon. No cóż, następnym razem spojrze na paragon W tych pancerzach gdzie przechodzi linka jest coś takiego zielono - niebieskiego, wie ktoś co to jest? Jak mam przełożyć linke przez pancerze? A wyremontowanym, wyczyszczonym, nasmarowanym i oliwionym rowerkiem jeździ się super! ;D Czułem się tak jakbym przesiadł z poloneza do jakiejś skody fabi ;D Cichutko, lekko, przyjemnie no i gaz jest... ;D
amtbs Napisano 2 Lipca 2009 Napisano 2 Lipca 2009 masz rację, że zakup nowych linek i pancerzy to lepsze rozwiązanie, nie mniej jednak, będę się upierał przy tym, że moje rozwiązanie jest dobre. Stawiam swój rower o zakład, że da się to zrobić, jak napisałem i będzie działało poprawnie, o ile pancerze nie są uszkodzone w środku, a linki niepostrzępione.
Topi Napisano 2 Lipca 2009 Autor Napisano 2 Lipca 2009 Amtbs, wiem co było przczyną w moich byłych pancerzach. Zaczeła rdza powstawać od środka. Wczęsniej napisałem że leciał jakiś pył, jeszcze wtedy nie wiedzialem co to jest jednak dzisiaj rano gdy wyciągnąłem linke z pancerzy, były w rdzy.
amtbs Napisano 2 Lipca 2009 Napisano 2 Lipca 2009 to smar, po prostu wsadź linki w pancerze, pamiętaj, żeby potem wytrzeć do sucha linki w miejscach, gdzie nie ma pancerzy. I zanim włożysz w pancerze, wsadź linki w manetki.
Ecia Napisano 2 Lipca 2009 Napisano 2 Lipca 2009 Pamiętaj, aby wkładać linkę w pancerz od tej strony, od której widzisz smar. W ten sposób rozprowadzisz smar po całej długości linki i będzie ona płynniej chodzić.
Topi Napisano 2 Lipca 2009 Autor Napisano 2 Lipca 2009 Nie było u mnie żadnego smaru, a to coś zielono - niebieskie to chyba plastik albo twarda folia ktora pokrywa w srodku te druciki pod twardym pancerzem. Wogole jestem załamany. Teraz mam problem z wyregulowaniem mojej przerzutki SHIMANO TY-18. Ta górna zębatka w przerzutce jest tak wysoko że nachodzi prawie na zębatke[bieg nr.1] piasty I nie chce wchodzić jedynka Nie wiem co robić SHIMANO TY18
Ecia Napisano 2 Lipca 2009 Napisano 2 Lipca 2009 Zajrzeć do FAQ - tam masz wszystko o regulowaniu przerzutek, o twoim problemie też.
Topi Napisano 2 Lipca 2009 Autor Napisano 2 Lipca 2009 Ecia, jestes wielka Zajrzałem do FAQ i wyjaśniłem problem A tak wogóle musze nasmarować te pancerze od środka gdzie przechodzi linka? Bo jak je kupiłem to nie było żadnego smaru. Pomoże on coś?
Ecia Napisano 2 Lipca 2009 Napisano 2 Lipca 2009 Trochę pomoże, ale raczej na krótko: jeśli nie masz uszczelnień do końcówek pancerzy (a nie masz ich, bo do tego potrzebny jest specjalny zestaw końcówek), zanieczyszczenia, które będą się z biegiem czasu dostawały do pancerzy, przylepią się do smaru i może to doprowadzić do szybszego zablokowania się linek i konieczności wymiany. Ja uważam, że przy zwykłym, nieuszczelniony zestawie pancerzy i linek smar nie jest konieczny, a wręcz jest zbędny.
wikrap1 Napisano 26 Lipca 2009 Napisano 26 Lipca 2009 Trochę będzie odgrzewanie kotleta, ale miałem wczoraj, po dosć błotnistym treningu identyczny problem. Wyciągnąłem pancerze , opłukałem. Nabrałem wody w usta i pompowałem przez pancerze, aż zaczęła przelatywać zupełnie czysta woda. Potem wsadziłem pancerz wraz z gumką na końcu w pompkę na wentyl rowerowy i wycisnąłem za jej pomocą z pancerzy tyle wody ile się uda. I tak z wszystkimi pancerzami. Z linki musiałem wypruć 3 nitki, bo się "postrzępiły" Wiem, że to nie najciekawsze rozwiązanie, ale przynajmniej będzie działać przez jakiś czas kompletnie za darmo Przy wkładaniu pancerzy czuć było wyraźny opór. Dopiero po nasmarowaniu linki zaczęły poprawnie jeździć w pancerzach. Tylna przerzutka odżyła
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.