mlodyasg Napisano 30 Czerwca 2009 Napisano 30 Czerwca 2009 Witam. Zastanawiam się nad kupnem kółek do mojego roweru i jednym z typów jakie mi pasują są bontragery race lite tubeless ready. Nie znalazłem żadnego ciekawego tematu o tych kołach i stąd moje pytanie do użytkowników tych kółek, jak się sprawują, wady, zalety itp? Chodzi mi dokładnie o model ze zdjęcia: Zastanawiam się jeszcze nad fulcrumami RM5 i mavicami crossride ale te modele są chyba pod zwykłą dętkę a ja wolałbym jednak bezdętkowe obręcze. Z góry dzięki za wszystkie opinie i ewentualną pomoc w wyborze, pozdrawiam.
arek_wro Napisano 30 Czerwca 2009 Napisano 30 Czerwca 2009 Przejechałem na tych kółkach jakieś 400 km i jak dotąd nie mam do nich zastrzeżeń. Jeżdżę na nich póki co z dętkami i sprawują się bardzo dobrze, choć po tak małym przebiegu trudno spodziewać się jakichś problemów. Przy mojej wadze ok. 70 kg nie zauważyłem braku sztywności. Piasty DT, mimo iż nie z najwyższej półki, też powinny się sprawdzić.
mlodyasg Napisano 30 Czerwca 2009 Autor Napisano 30 Czerwca 2009 A nie wiesz przypadkiem jak z ich wagą ? Bontrager podaje 1820g bez zacisków to chyba najlepszy wynik z tej trójki (fulcrum bez zacisków ponad 1900g i mavic podobnie jak fulcrum).
arek_wro Napisano 30 Czerwca 2009 Napisano 30 Czerwca 2009 Niestety jeszcze ich nie ważyłem, ale jest szansa, że to zrobię w przyszłym tygodniu.
Rulez Napisano 30 Czerwca 2009 Napisano 30 Czerwca 2009 . Jeżdżę na nich póki co z dętkami i sprawują się bardzo dobrze Gdyby nie te pinezki
arek_wro Napisano 30 Czerwca 2009 Napisano 30 Czerwca 2009 A oto i ta nieszczęsna pinezka http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/...82dc73afc6.html Na forum mtbr.com przeczytałem parę opinii o tym, że się ciężko zakłada oponę. Ja zmieniałem już 3 razy i dwa razy poszło jak po maśle, a raz naciągaliśmy ją we trzy osoby. Ale to raczej kwestia tego, że dętka się gdzieś źle ułożyła.
mlodyasg Napisano 1 Lipca 2009 Autor Napisano 1 Lipca 2009 Jeśli je kupię to też pojeżdżę trochę na zestawie opona + dętka bo moje mezcale jeszcze w całkiem dobrym stanie są A plan na przyszłość miałem taki żeby jednak pojeździć opona + mleczko. Jak na na razie jedyna wada tych kół to ich brzydki wygląd biorąc pod uwagę konkurencję.
arek_wro Napisano 1 Lipca 2009 Napisano 1 Lipca 2009 Eee tam, moze nie sa to SLR-y, ale nie sa znowu takie brzydkie. A jak wjedziesz w bloto to i tak wszystkie wygladaja podobnie, no chyba, ze masz jakies odlotowe piasty
mlodyasg Napisano 1 Lipca 2009 Autor Napisano 1 Lipca 2009 Odlotowe piasty - czyt. te z SLRów Jak na razie wszystko przemawia za bontragerami, jeśli uda Ci się je zważyć to byłbym wdzięczny za podanie w tym temacie ich wagi albo do mnie na PW. Zobaczymy jaką cenę na nie dostane, jeśli wyjdzie ok to pewnie je wezmę, bo w składaki raczej nie chce się bawić mimo iż pewnie zaoszczędziłbym kilkadziesiąt gram.
Rulez Napisano 1 Lipca 2009 Napisano 1 Lipca 2009 A plan na przyszłość miałem taki żeby jednak pojeździć opona + mleczko. No to poczytaj na Forum, ilu już zrezygnowaało z takiej kombinacji jedynie opona UST sprawdza się w 100 %.
mlodyasg Napisano 1 Lipca 2009 Autor Napisano 1 Lipca 2009 Szczerze mówiąc nie myślałem nawet o zakładaniu zwykłych opon tylko jeśli już to schwalbe RR 2,1 evo UST, są dość lekkie jak na tubelessy bo około 580g ewentualnie Hutchinson python, które też są względnie lekkie i do tego płyn.
arek_wro Napisano 15 Lipca 2009 Napisano 15 Lipca 2009 A nie wiesz przypadkiem jak z ich wagą ? Bontrager podaje 1820g bez zacisków to chyba najlepszy wynik z tej trójki (fulcrum bez zacisków ponad 1900g i mavic podobnie jak fulcrum). Trochę mi zeszło z tym ważeniem, ale w końcu się udało. Podsumowując można by powiedzieć, że nie wszystko lekkie co się light nazywa. Waga obu kół bez zacisków to 1930g - przednie 850g, tylne 1080g. Każde koło jest więc dokładnie o 55g cięższe niż podaje strona Bontragera. To pewnie wynika z założonych poliuretanowych opasek Schwalbe. A tak na marginesie, to czy opaski są niezbędne w przypadku tej obręczy?
Rulez Napisano 15 Lipca 2009 Napisano 15 Lipca 2009 Opaska jest po to, żeby dętki nie wciskało w otwory nypli, jeśli nie ma otworów nie potrzeba opaski.
arek_wro Napisano 15 Lipca 2009 Napisano 15 Lipca 2009 Po co jest opaska to wiem Zastanawiam się tylko po co ktoś mi wsadził opaskę skoro to obręcz tubeless i nie ma otworów nypli. Widac to zresztą na zdjęciu. Ta opaska jest w ogóle jakaś nietypowa - wykonana z poliuretanu i tak jakby osadzona na stałe w obręczy.
rzymo Napisano 16 Lipca 2009 Napisano 16 Lipca 2009 Po co jest opaska to wiem Zastanawiam się tylko po co ktoś mi wsadził opaskę skoro to obręcz tubeless i nie ma otworów nypli. Widac to zresztą na zdjęciu. Ta opaska jest w ogóle jakaś nietypowa - wykonana z poliuretanu i tak jakby osadzona na stałe w obręczy. Próbowałeś ją zdejmować? Na pewno niektóre Bontragery mają otwory na nyple (i stąd niższa waga 'gołych' obręczy), dlatego jest potrzebna taka grubsza opaska.
arek_wro Napisano 16 Lipca 2009 Napisano 16 Lipca 2009 Nie probowalem jej sciagac, ale to nie jest taka zwykla "szmaciana" opaska, ale twarda poliuretanowa. Na zdjeciu obrecz wyglada jakby nie miala otworow na nyple, stad tez zastanawiam sie po co opaska. Bede musial sie jeszcze raz jej przyjrzec i sprobowac zajrzec pod nia. Moze jednak sa tam otwory. Obrecz jest okreslana jako tubeless ready, wiec moze nie jest to pelnowartosciowa obrecz tubeless, i dlatego konieczna jest taka specjalna opaska.
Rulez Napisano 16 Lipca 2009 Napisano 16 Lipca 2009 Nie probowalem jej sciagac, ale to nie jest taka zwykla "szmaciana" opaska, ale twarda poliuretanowa Jest zupełnie zwykła, stosują takie Schwalbe i Mavic ...
arek_wro Napisano 16 Lipca 2009 Napisano 16 Lipca 2009 Ta jest wlasnie Schwalbe. Mozna ja bez problemu zdjac i w razie potrzeby ponownie zalozyc?
Schwefel Napisano 16 Lipca 2009 Napisano 16 Lipca 2009 Można spokojnie zdjąć. Pewnie mówisz o takiej niebieskiej opasce. Ona dobrze zdaje egzamin jak pompujesz wysokim ciśnieniem.
arek_wro Napisano 16 Lipca 2009 Napisano 16 Lipca 2009 Dokładnie, niebieska. Z tego co na niej jest napisane wynika, że wytrzymuje do 7 barów. Teraz jeszcze raz się przyjrzałem opasce i obręczy i wewnątrz są jednak otwory. Trochę zmyliło mnie zdjęcie, gdzie ich nie widać, albo jest założona czarna opaska. Opasek się więc nie pozbędę, chyba że jeżdżąc z dętkami zastąpię je czymś lżejszym, bo wygladają jakby swoje ważyły.
Rulez Napisano 16 Lipca 2009 Napisano 16 Lipca 2009 Nie żartuj, zostaw te porządne opaski, zaoszczędź wagę na oponach
arek_wro Napisano 16 Lipca 2009 Napisano 16 Lipca 2009 Opaski zostawię, bo może kiedyś będę chciał jednak wyrzucić dętki i założyć UST. Ale na oponach to juz nie ma co oszczędzać - komplet waży 869g
arek_wro Napisano 16 Lipca 2009 Napisano 16 Lipca 2009 Powiedz to tym którzy wymieniają śrubki żeby zaoszczędzić 2g Na szczęście mnie ta obsesja jeszcze nie dopadła. Na początku zasugerowałem się tym, że waga każdego z kół jest o 55g wyższa niż podaje producent, a to by dawało w sumie 110g. Ziarnko do ziarnka ...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.