Skocz do zawartości

[Koła] Bontrager Race Lite Disc MTB - Opinie użytkowników


mlodyasg

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

 

Zastanawiam się nad kupnem kółek do mojego roweru i jednym z typów jakie mi pasują są bontragery race lite tubeless ready. Nie znalazłem żadnego ciekawego tematu o tych kołach i stąd moje pytanie do użytkowników tych kółek, jak się sprawują, wady, zalety itp?

 

Chodzi mi dokładnie o model ze zdjęcia: 4718.jpg

 

Zastanawiam się jeszcze nad fulcrumami RM5 i mavicami crossride ale te modele są chyba pod zwykłą dętkę a ja wolałbym jednak bezdętkowe obręcze.

 

Z góry dzięki za wszystkie opinie i ewentualną pomoc w wyborze, pozdrawiam.

Napisano

Przejechałem na tych kółkach jakieś 400 km i jak dotąd nie mam do nich zastrzeżeń. Jeżdżę na nich póki co z dętkami i sprawują się bardzo dobrze, choć po tak małym przebiegu trudno spodziewać się jakichś problemów. Przy mojej wadze ok. 70 kg nie zauważyłem braku sztywności. Piasty DT, mimo iż nie z najwyższej półki, też powinny się sprawdzić.

Napisano

A nie wiesz przypadkiem jak z ich wagą ? Bontrager podaje 1820g bez zacisków to chyba najlepszy wynik z tej trójki (fulcrum bez zacisków ponad 1900g i mavic podobnie jak fulcrum).

Napisano

Jeśli je kupię to też pojeżdżę trochę na zestawie opona + dętka bo moje mezcale jeszcze w całkiem dobrym stanie są :woot: A plan na przyszłość miałem taki żeby jednak pojeździć opona + mleczko.

Jak na na razie jedyna wada tych kół to ich brzydki wygląd biorąc pod uwagę konkurencję.

Napisano

Odlotowe piasty - czyt. te z SLRów :D Jak na razie wszystko przemawia za bontragerami, jeśli uda Ci się je zważyć to byłbym wdzięczny za podanie w tym temacie ich wagi albo do mnie na PW. Zobaczymy jaką cenę na nie dostane, jeśli wyjdzie ok to pewnie je wezmę, bo w składaki raczej nie chce się bawić mimo iż pewnie zaoszczędziłbym kilkadziesiąt gram.

Napisano
A plan na przyszłość miałem taki żeby jednak pojeździć opona + mleczko.

No to poczytaj na Forum, ilu już zrezygnowaało z takiej kombinacji :D jedynie opona UST sprawdza się w 100 %.

Napisano

Szczerze mówiąc nie myślałem nawet o zakładaniu zwykłych opon tylko jeśli już to schwalbe RR 2,1 evo UST, są dość lekkie jak na tubelessy bo około 580g ewentualnie Hutchinson python, które też są względnie lekkie i do tego płyn.

  • 2 tygodnie później...
Napisano
A nie wiesz przypadkiem jak z ich wagą ? Bontrager podaje 1820g bez zacisków to chyba najlepszy wynik z tej trójki (fulcrum bez zacisków ponad 1900g i mavic podobnie jak fulcrum).

Trochę mi zeszło z tym ważeniem, ale w końcu się udało. Podsumowując można by powiedzieć, że nie wszystko lekkie co się light nazywa. Waga obu kół bez zacisków to 1930g - przednie 850g, tylne 1080g. Każde koło jest więc dokładnie o 55g cięższe niż podaje strona Bontragera. To pewnie wynika z założonych poliuretanowych opasek Schwalbe. A tak na marginesie, to czy opaski są niezbędne w przypadku tej obręczy?

Napisano

Po co jest opaska to wiem ;) Zastanawiam się tylko po co ktoś mi wsadził opaskę skoro to obręcz tubeless i nie ma otworów nypli. Widac to zresztą na zdjęciu. Ta opaska jest w ogóle jakaś nietypowa - wykonana z poliuretanu i tak jakby osadzona na stałe w obręczy.

Napisano
Po co jest opaska to wiem :) Zastanawiam się tylko po co ktoś mi wsadził opaskę skoro to obręcz tubeless i nie ma otworów nypli. Widac to zresztą na zdjęciu. Ta opaska jest w ogóle jakaś nietypowa - wykonana z poliuretanu i tak jakby osadzona na stałe w obręczy.

Próbowałeś ją zdejmować? Na pewno niektóre Bontragery mają otwory na nyple (i stąd niższa waga 'gołych' obręczy), dlatego jest potrzebna taka grubsza opaska.

Napisano

Nie probowalem jej sciagac, ale to nie jest taka zwykla "szmaciana" opaska, ale twarda poliuretanowa. Na zdjeciu obrecz wyglada jakby nie miala otworow na nyple, stad tez zastanawiam sie po co opaska. Bede musial sie jeszcze raz jej przyjrzec i sprobowac zajrzec pod nia. Moze jednak sa tam otwory. Obrecz jest okreslana jako tubeless ready, wiec moze nie jest to pelnowartosciowa obrecz tubeless, i dlatego konieczna jest taka specjalna opaska.

Napisano
Nie probowalem jej sciagac, ale to nie jest taka zwykla "szmaciana" opaska, ale twarda poliuretanowa

Jest zupełnie zwykła, stosują takie Schwalbe i Mavic ...

Napisano

Dokładnie, niebieska. Z tego co na niej jest napisane wynika, że wytrzymuje do 7 barów. Teraz jeszcze raz się przyjrzałem opasce i obręczy i wewnątrz są jednak otwory. Trochę zmyliło mnie zdjęcie, gdzie ich nie widać, albo jest założona czarna opaska. Opasek się więc nie pozbędę, chyba że jeżdżąc z dętkami zastąpię je czymś lżejszym, bo wygladają jakby swoje ważyły.

Napisano

Powiedz to tym którzy wymieniają śrubki żeby zaoszczędzić 2g ;) Na szczęście mnie ta obsesja jeszcze nie dopadła. Na początku zasugerowałem się tym, że waga każdego z kół jest o 55g wyższa niż podaje producent, a to by dawało w sumie 110g. Ziarnko do ziarnka ... ;)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...