Skocz do zawartości

[piasta] XT czy coś innego?


speq

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Czy jest jakaś sensowna alternatywa w stosunku do piasty przedniej XT, które teraz kosztują śmieszne pieniądze?

Zależy mi na 6 śrubach. Nie mam alergii na konusy.

 

Warunek konieczny, jaki musi spełniać piasta to dokupienie w jakiejś tam niedalekiej przyszlości tylnej piasty do kompletu, która będzie tak samo dobra jak przednia i koniecznie TAKA SAMA (jak XT przód to XT tył).

 

Dzięki za wszystkie propozycje.

Napisano

Ja mam XT juz ponad pół roku juz ma przejechane 1500 km i jak na razie to nie widze roznicy w pracy piasty. Tyle ze ja mam tylną. Opinie o tym ze piasty Xt sie szybko sypia sa troche przereklamowane, przed zakupem bałem sie trochę czy mam ja brać, czy tez nie. Moje watpliwości rozwiał jeden z serwisantow ktory prowadzi bardzo profesjonalny serwis u mnie w mieście. Rozbieral duzo Xt w tym roku i mówił ze padają wyłącznie z winy użytkownika. Nie wolno tej piasty traktowc karcherem ani myć na niej kasety benzyna.

Napisano

A co jeśli Ci powiem, że mi tylne XT padło po 700km ? Czyściłem kasete w pojemniku po uprzednim ściągnięciu, a roweru nigdy nie myje Karcherem ?

Padł bębenek...wytworzył się potężny luz, kaseta chodziła na boki jakby była nie dokręcona, mimo że była dociągnięta...wszystko strzelało i rzucało się na zjazdach...przypominam..., że działo się to przez większość przebiegu tych 700km, potem postanowiłem to wymienić.

 

Piasta do teraz leży na półce i myślę jaki gadżet sobie z niej zrobić - czy breloczek do kluczy, czy wisiorek na szyję.

Przereklamowane to są te piasty, bo założyłem porównywalnego cenowo Novatec'a i wytrzymał juz 1,5 roku ze mną we wszystkich warunkach pogodowych i z myciem założonej kasety benzyną, a rozebranie Novatec'a i przesmarowanie to jest robota na 10min łącznie z zejściem do piwnicy...3 klucze i piasta otwiera się przed Tobą jak dziewczyna lekkich obyczajów...i płacić nie trzeba :)

Napisano
A co jeśli Ci powiem, że mi tylne XT padło po 700km ?

Piasta M770 lub M775? Jeśli tak, to powiedziałbym że taka awaria jest normalna ;)

Teraz w tylnym kole mam starszy model XT (M756 pod 6 śrub) - nic zlego z piastą się nie dzieje.

 

Jak chcesz piastę z mocowaniem tarczy na 6 śrub to albo XT, albo DT (tańsze to Cerit/Onyx/DT370), któryś z Novateców - 'zwykły' lub w wersji Light (waga przód/tył to ok. 145g/280g - bębenek alu).

Napisano

770...

 

Normalna ? Człowieku, kupujesz nowe koła zaplecione na piastach XT i masz nadzieję, że to pohula. Ba, tu nie ma co mieć nadziei - to ma hulać !

A jak po 700km piasta ma na bębenku masakryczne luzy i bębenek w środku jest w stanie sypkim to chyba coś nie tak co ?

Rozmawiałem z kilkoma serwisantami i mechanikami i co tu dużo mówić...Shimano dało ciała z tymi piastami - przerost loga nad treścią.

Nie psioczę na Shimano i na piasty XT, bo wiem że poprzednie roczniki chodziły aż miło, jednak seria 77* im nie wyszła.

 

Jedyne co mogę powiedzieć o nich dobrego to to, że przód chodzi nadal i to bardzo dobrze.

Napisano

Zastanawiałem się nad piastami XT model 756 - z dwóch powodów - przód to koszt ok 90 zł a tył niespełna 130 zł - wszystko mam na miejscu w sklepie więc odchodzi koszt przesyłki.

Druga sprawa to taka, że jeśli moje LX wytrzymały ponad 10kkm to te piasty, jako że są grupę wyżej w hierarchii powinny po takim przebiegu toczyć się o niebo lepiej.

 

Jeśli więc piasty ze starszych roczników są ok to chyba warto brać.

 

Dla wszystkich co chcą mi podpowiadać - szukam piasty w podobnej cenie co wspomniany wyżej XT - coś mi się zdaje, że będzie niewiele zamienników ;)

 

Znalazłem też takie o piasty-

http://www.velo.pl/www/produkt/?m=0&pk=%&id=1187 - przód

http://www.velo.pl/www/produkt/?m=0&pk=%&id=1188 - tył

 

Są lekko droższe ale jak się ma to do jakości?

 

Pozdrawiam

Napisano
Zastanawiałem się nad piastami XT model 756 - z dwóch powodów - przód to koszt ok 90 zł a tył niespełna 130 zł - wszystko mam na miejscu w sklepie więc odchodzi koszt przesyłki.

Cenowo nic lepszego niż XT 756 raczej nie znajdziesz, piasty dobre, aczkolwiek przyciężkawe (przynajmniej jak dla mnie).

Znalazłem też takie o piasty (...) Są lekko droższe ale jak się ma to do jakości?

Jakość zapewne taka jak większość tanich piast na 'maszynówkach' - jest dobrze, w takiej pieście tak właściwie nie ma czego zepsuć (chyba że gniazda pod łożyska są źle zrobione/nietrwałe).

Jeśli miałbym wybierać pomiędzy XT a tym Authorem, to wziąłbym XT, ale to tylko moje zdanie ;)

Napisano

Piasta przednia kupiona - zastanawia mnie tylko sens zastosowania tak wysokich kołnierzy, na których osadza się szprychy.

Może mi ktoś to wyjaśnić?

 

BTW już na sucho piasta się ładnie obraca :D

Napisano

Hej chłopaki :) mam takie pytanie :angry2: ile kulek ma piasta XT 2008 model od strony bębenka ??/ bo u mnie jest 13 i właśnie nie wiem czy zgubiłem....

i jak wyregulować te strasznie konusy ;( jak ma się dobrze kręcić to czuję lekki luz na piaście....a to denerwuje żeby luzu nie było to muszę mocno,i czuć że kulki niszczą bieżnie.....

Napisano
Piasta przednia kupiona - zastanawia mnie tylko sens zastosowania tak wysokich kołnierzy, na których osadza się szprychy.

Może mi ktoś to wyjaśnić?

Teoretycznie koło będzie sztywniejsze, dzięki krótszym szprychom.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...