speq Napisano 30 Czerwca 2009 Napisano 30 Czerwca 2009 Czy jest jakaś sensowna alternatywa w stosunku do piasty przedniej XT, które teraz kosztują śmieszne pieniądze? Zależy mi na 6 śrubach. Nie mam alergii na konusy. Warunek konieczny, jaki musi spełniać piasta to dokupienie w jakiejś tam niedalekiej przyszlości tylnej piasty do kompletu, która będzie tak samo dobra jak przednia i koniecznie TAKA SAMA (jak XT przód to XT tył). Dzięki za wszystkie propozycje.
KaJeTaN Napisano 30 Czerwca 2009 Napisano 30 Czerwca 2009 Ja mam XT juz ponad pół roku juz ma przejechane 1500 km i jak na razie to nie widze roznicy w pracy piasty. Tyle ze ja mam tylną. Opinie o tym ze piasty Xt sie szybko sypia sa troche przereklamowane, przed zakupem bałem sie trochę czy mam ja brać, czy tez nie. Moje watpliwości rozwiał jeden z serwisantow ktory prowadzi bardzo profesjonalny serwis u mnie w mieście. Rozbieral duzo Xt w tym roku i mówił ze padają wyłącznie z winy użytkownika. Nie wolno tej piasty traktowc karcherem ani myć na niej kasety benzyna.
Wax Napisano 30 Czerwca 2009 Napisano 30 Czerwca 2009 A co jeśli Ci powiem, że mi tylne XT padło po 700km ? Czyściłem kasete w pojemniku po uprzednim ściągnięciu, a roweru nigdy nie myje Karcherem ? Padł bębenek...wytworzył się potężny luz, kaseta chodziła na boki jakby była nie dokręcona, mimo że była dociągnięta...wszystko strzelało i rzucało się na zjazdach...przypominam..., że działo się to przez większość przebiegu tych 700km, potem postanowiłem to wymienić. Piasta do teraz leży na półce i myślę jaki gadżet sobie z niej zrobić - czy breloczek do kluczy, czy wisiorek na szyję. Przereklamowane to są te piasty, bo założyłem porównywalnego cenowo Novatec'a i wytrzymał juz 1,5 roku ze mną we wszystkich warunkach pogodowych i z myciem założonej kasety benzyną, a rozebranie Novatec'a i przesmarowanie to jest robota na 10min łącznie z zejściem do piwnicy...3 klucze i piasta otwiera się przed Tobą jak dziewczyna lekkich obyczajów...i płacić nie trzeba
rzymo Napisano 30 Czerwca 2009 Napisano 30 Czerwca 2009 A co jeśli Ci powiem, że mi tylne XT padło po 700km ? Piasta M770 lub M775? Jeśli tak, to powiedziałbym że taka awaria jest normalna Teraz w tylnym kole mam starszy model XT (M756 pod 6 śrub) - nic zlego z piastą się nie dzieje. Jak chcesz piastę z mocowaniem tarczy na 6 śrub to albo XT, albo DT (tańsze to Cerit/Onyx/DT370), któryś z Novateców - 'zwykły' lub w wersji Light (waga przód/tył to ok. 145g/280g - bębenek alu).
Wax Napisano 30 Czerwca 2009 Napisano 30 Czerwca 2009 770... Normalna ? Człowieku, kupujesz nowe koła zaplecione na piastach XT i masz nadzieję, że to pohula. Ba, tu nie ma co mieć nadziei - to ma hulać ! A jak po 700km piasta ma na bębenku masakryczne luzy i bębenek w środku jest w stanie sypkim to chyba coś nie tak co ? Rozmawiałem z kilkoma serwisantami i mechanikami i co tu dużo mówić...Shimano dało ciała z tymi piastami - przerost loga nad treścią. Nie psioczę na Shimano i na piasty XT, bo wiem że poprzednie roczniki chodziły aż miło, jednak seria 77* im nie wyszła. Jedyne co mogę powiedzieć o nich dobrego to to, że przód chodzi nadal i to bardzo dobrze.
miskov17 Napisano 30 Czerwca 2009 Napisano 30 Czerwca 2009 Kumplowi posypała się 775 przód po 500km - źle złożone hehe... Jeżeli chcesz dobrą piastę to bierz DT
speq Napisano 30 Czerwca 2009 Autor Napisano 30 Czerwca 2009 Zastanawiałem się nad piastami XT model 756 - z dwóch powodów - przód to koszt ok 90 zł a tył niespełna 130 zł - wszystko mam na miejscu w sklepie więc odchodzi koszt przesyłki. Druga sprawa to taka, że jeśli moje LX wytrzymały ponad 10kkm to te piasty, jako że są grupę wyżej w hierarchii powinny po takim przebiegu toczyć się o niebo lepiej. Jeśli więc piasty ze starszych roczników są ok to chyba warto brać. Dla wszystkich co chcą mi podpowiadać - szukam piasty w podobnej cenie co wspomniany wyżej XT - coś mi się zdaje, że będzie niewiele zamienników Znalazłem też takie o piasty- http://www.velo.pl/www/produkt/?m=0&pk=%&id=1187 - przód http://www.velo.pl/www/produkt/?m=0&pk=%&id=1188 - tył Są lekko droższe ale jak się ma to do jakości? Pozdrawiam
rzymo Napisano 30 Czerwca 2009 Napisano 30 Czerwca 2009 Zastanawiałem się nad piastami XT model 756 - z dwóch powodów - przód to koszt ok 90 zł a tył niespełna 130 zł - wszystko mam na miejscu w sklepie więc odchodzi koszt przesyłki. Cenowo nic lepszego niż XT 756 raczej nie znajdziesz, piasty dobre, aczkolwiek przyciężkawe (przynajmniej jak dla mnie). Znalazłem też takie o piasty (...) Są lekko droższe ale jak się ma to do jakości? Jakość zapewne taka jak większość tanich piast na 'maszynówkach' - jest dobrze, w takiej pieście tak właściwie nie ma czego zepsuć (chyba że gniazda pod łożyska są źle zrobione/nietrwałe). Jeśli miałbym wybierać pomiędzy XT a tym Authorem, to wziąłbym XT, ale to tylko moje zdanie
speq Napisano 3 Lipca 2009 Autor Napisano 3 Lipca 2009 Piasta przednia kupiona - zastanawia mnie tylko sens zastosowania tak wysokich kołnierzy, na których osadza się szprychy. Może mi ktoś to wyjaśnić? BTW już na sucho piasta się ładnie obraca
wega67 Napisano 7 Lipca 2009 Napisano 7 Lipca 2009 Hej chłopaki mam takie pytanie ile kulek ma piasta XT 2008 model od strony bębenka ??/ bo u mnie jest 13 i właśnie nie wiem czy zgubiłem.... i jak wyregulować te strasznie konusy ;( jak ma się dobrze kręcić to czuję lekki luz na piaście....a to denerwuje żeby luzu nie było to muszę mocno,i czuć że kulki niszczą bieżnie.....
rzymo Napisano 8 Lipca 2009 Napisano 8 Lipca 2009 Piasta przednia kupiona - zastanawia mnie tylko sens zastosowania tak wysokich kołnierzy, na których osadza się szprychy.Może mi ktoś to wyjaśnić? Teoretycznie koło będzie sztywniejsze, dzięki krótszym szprychom.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.