bartman111 Napisano 29 Czerwca 2009 Napisano 29 Czerwca 2009 Witam, Ostatnio w moje ręce wpadł rower Romet Jaguar. Zamierzam zrobić z niego OK za w miarę rozsądne pieniądze. Rower, a w szczególności rama i widelec są w całkiem niezłym stanie. Niestety, raczej nie obędzie się bez nowych części. Obecnie robię rozeznanie, czy warto brnąć w temat dalej. W związku z tym mam kilka pytań: 1. Widełki mają niestandardowe rozstawy: 122 mm tył, 90 mm przód. Czy można dobrać do nich obecnie produkowane piasty? Myślałem o zaklejeniu tyłu, a w ostateczności wymianie na torową. 2. Stery są niestandardowe: średnica wewnętrzna główki ramy - 30.5 mm, gwint widelca: 25.7 mm. Czy obecnie produkowane stery 1" będą pasować? 3. Obecnie rama jest już "goła" i gotowa do malowania. Została jeszcze tylko dolna miska sterów (ryflowana, srebrna). Nie wiem, czy powinienem ją wykręcić tak jak górę, czy może wybić? 4. Jeszcze jedno pytanie ;] Czy ktoś dał radę wymienić kierownicę dla oryginalnych sterów Rometowskich (znowu dziwne wymiary)? Obecna wygląda kiepsko i w miarę możliwości zmieniłbym ją. Z góry dziękuję za cierpliwość i pomoc :] Będę informował o postępach prac.
bozar Napisano 29 Czerwca 2009 Napisano 29 Czerwca 2009 1 - easy peasy, torowe piasty maja wlasnie 120 mm 2 - raczej nie beda pasowac:] mam prawie 40 letnia rame favorit i nie moglem za cholere dojsc dlaczgo po godzinie wbijania sterow na widelec one nie chca wejsc:] na szczescie mialem stara proadnice i jej uzylem na widelec. na sama rame o diwo weszly 'normalne' stery 1". generalnei jest sposob zeby albo upilowac troche widelca, albo troche rozpilowac same stery - mi to ne wyszlo;] 3 - miseczke wybijamy ladnie wybijakiem, tudziez czymkolwiek co mamy pod reka (tylko ostroznie). jakeis 5 min roboty 4 - nie kleje pytania;] ad.2 - a nie masz starych sterow? mozesz uzyc prowadnicy od starych sterow, a lozyska i reszta od nowych. w czasie jazdy nie bedzie roznicy. ogolnie klawa bryka moze Ci wyjsc z tego jaguara;) pozder
bartman111 Napisano 29 Czerwca 2009 Autor Napisano 29 Czerwca 2009 Dzięki za szybką odpowiedź ;] A jak będzie wyglądała sprawa w wypadku zwykłych piast? Da się coś znaleźć? Odnośnie 4 to chodziło mi o to, czy można tam jakąś nową kierę wsadzić, czy jestem na oryginał skazany :] Pozdr
bozar Napisano 29 Czerwca 2009 Napisano 29 Czerwca 2009 co do zwyklych piast, niech sie ktos wypowie. ja bym bral (i wzialem) najtansza torowke novatecka i jest git. a z kiera - a co ma kiera do roweru?;] zmierz jaka masz srednice i pod nia dobierz mostek (ale moim zdaniem to bedzie cos okolo 25.4mm). poza tym takie old schoolowe baranki sie juz nie trafiaja, to istny skarb:] sam wyluskalem ze strychu od znajomka takie dwa - dla mnie i mojej kobiety i nie zamienilbym sie na nic innego;] wyczysc, daj nowa owijke i bedzie git
Konik Napisano 29 Czerwca 2009 Napisano 29 Czerwca 2009 Co do piasty, jeżeli nie bardzo masz ochotę kupować nówkę novateca to spytaj w sklepie rowerowym "za rozsądne pieniądze" prawie na pewno coś będą mieli, przecież nie musi to być od razu super torowy sprzęt.
bartman111 Napisano 7 Sierpnia 2009 Autor Napisano 7 Sierpnia 2009 Mały update jako że znalazłem czas żeby w końcu wziąć się za rower. Ramę i widelec oddałem do piaskowania, później był podkład + malowanie proszkowe. Z efektu jestem bardzo zadowolony, sprzęt wygląda jak nowy ;] Z ciekawości go zważyłem: - widelec 814g - rama 2460g Co do ramy spore zaskoczenie - chyba można było się spodziewać mniejszej wagi po osławionym Reynoldsie?
johndoe2 Napisano 8 Sierpnia 2009 Napisano 8 Sierpnia 2009 Raczej nie bardzo, lepiej to się można spodziewać po serii 8xx albo 9xx (tu by bylo może -200g może więcej), a ty zapewne masz 5xx więc lepsze to niż kanaliza, ale nadal trochę waży. Choć kanaliza i 4kg potrafi ważyć, więc nie masz się co martwić.;]
radek1234 Napisano 8 Sierpnia 2009 Napisano 8 Sierpnia 2009 Na reynoldsie bywaly robione ponoć tylko Jaguary w wersji Special, zresztą i to nie zawsze, a nie wszystkie jaguary.
bartman111 Napisano 8 Sierpnia 2009 Autor Napisano 8 Sierpnia 2009 Z tego co wiem : Jaguar - Reynolds. Jaguar Special, Romet Super - Columbus (gołębie na rurach). Znalazłem informacje na broszurach tej i takiej, że ramy na niższych wersjach 5xx nie przeznaczone dla zawodowców np. 531st ważyły 2300-2400g więc to by się zgadzało ;]. Dodam tylko że rury zachowują się jak stal dobrej jakości - szybko się nagrzewają i głośno dzwonią. Rower pochodzi z końca lat 70.
dervan Napisano 8 Sierpnia 2009 Napisano 8 Sierpnia 2009 Ja się podepnę do tematu: jakie koła ma ten w/w rowerek? 700xXXC, 27", czy 28"(bodajże 700B, albo 700A, nie pamiętam...)?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.