bartman111 Napisano 29 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2009 Witam, Ostatnio w moje ręce wpadł rower Romet Jaguar. Zamierzam zrobić z niego OK za w miarę rozsądne pieniądze. Rower, a w szczególności rama i widelec są w całkiem niezłym stanie. Niestety, raczej nie obędzie się bez nowych części. Obecnie robię rozeznanie, czy warto brnąć w temat dalej. W związku z tym mam kilka pytań: 1. Widełki mają niestandardowe rozstawy: 122 mm tył, 90 mm przód. Czy można dobrać do nich obecnie produkowane piasty? Myślałem o zaklejeniu tyłu, a w ostateczności wymianie na torową. 2. Stery są niestandardowe: średnica wewnętrzna główki ramy - 30.5 mm, gwint widelca: 25.7 mm. Czy obecnie produkowane stery 1" będą pasować? 3. Obecnie rama jest już "goła" i gotowa do malowania. Została jeszcze tylko dolna miska sterów (ryflowana, srebrna). Nie wiem, czy powinienem ją wykręcić tak jak górę, czy może wybić? 4. Jeszcze jedno pytanie ;] Czy ktoś dał radę wymienić kierownicę dla oryginalnych sterów Rometowskich (znowu dziwne wymiary)? Obecna wygląda kiepsko i w miarę możliwości zmieniłbym ją. Z góry dziękuję za cierpliwość i pomoc :] Będę informował o postępach prac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bozar Napisano 29 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2009 1 - easy peasy, torowe piasty maja wlasnie 120 mm 2 - raczej nie beda pasowac:] mam prawie 40 letnia rame favorit i nie moglem za cholere dojsc dlaczgo po godzinie wbijania sterow na widelec one nie chca wejsc:] na szczescie mialem stara proadnice i jej uzylem na widelec. na sama rame o diwo weszly 'normalne' stery 1". generalnei jest sposob zeby albo upilowac troche widelca, albo troche rozpilowac same stery - mi to ne wyszlo;] 3 - miseczke wybijamy ladnie wybijakiem, tudziez czymkolwiek co mamy pod reka (tylko ostroznie). jakeis 5 min roboty 4 - nie kleje pytania;] ad.2 - a nie masz starych sterow? mozesz uzyc prowadnicy od starych sterow, a lozyska i reszta od nowych. w czasie jazdy nie bedzie roznicy. ogolnie klawa bryka moze Ci wyjsc z tego jaguara;) pozder Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartman111 Napisano 29 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2009 Dzięki za szybką odpowiedź ;] A jak będzie wyglądała sprawa w wypadku zwykłych piast? Da się coś znaleźć? Odnośnie 4 to chodziło mi o to, czy można tam jakąś nową kierę wsadzić, czy jestem na oryginał skazany :] Pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bozar Napisano 29 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2009 co do zwyklych piast, niech sie ktos wypowie. ja bym bral (i wzialem) najtansza torowke novatecka i jest git. a z kiera - a co ma kiera do roweru?;] zmierz jaka masz srednice i pod nia dobierz mostek (ale moim zdaniem to bedzie cos okolo 25.4mm). poza tym takie old schoolowe baranki sie juz nie trafiaja, to istny skarb:] sam wyluskalem ze strychu od znajomka takie dwa - dla mnie i mojej kobiety i nie zamienilbym sie na nic innego;] wyczysc, daj nowa owijke i bedzie git Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konik Napisano 29 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2009 Co do piasty, jeżeli nie bardzo masz ochotę kupować nówkę novateca to spytaj w sklepie rowerowym "za rozsądne pieniądze" prawie na pewno coś będą mieli, przecież nie musi to być od razu super torowy sprzęt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartman111 Napisano 7 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2009 Mały update jako że znalazłem czas żeby w końcu wziąć się za rower. Ramę i widelec oddałem do piaskowania, później był podkład + malowanie proszkowe. Z efektu jestem bardzo zadowolony, sprzęt wygląda jak nowy ;] Z ciekawości go zważyłem: - widelec 814g - rama 2460g Co do ramy spore zaskoczenie - chyba można było się spodziewać mniejszej wagi po osławionym Reynoldsie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johndoe2 Napisano 8 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2009 Raczej nie bardzo, lepiej to się można spodziewać po serii 8xx albo 9xx (tu by bylo może -200g może więcej), a ty zapewne masz 5xx więc lepsze to niż kanaliza, ale nadal trochę waży. Choć kanaliza i 4kg potrafi ważyć, więc nie masz się co martwić.;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radek1234 Napisano 8 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2009 Na reynoldsie bywaly robione ponoć tylko Jaguary w wersji Special, zresztą i to nie zawsze, a nie wszystkie jaguary. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartman111 Napisano 8 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2009 Z tego co wiem : Jaguar - Reynolds. Jaguar Special, Romet Super - Columbus (gołębie na rurach). Znalazłem informacje na broszurach tej i takiej, że ramy na niższych wersjach 5xx nie przeznaczone dla zawodowców np. 531st ważyły 2300-2400g więc to by się zgadzało ;]. Dodam tylko że rury zachowują się jak stal dobrej jakości - szybko się nagrzewają i głośno dzwonią. Rower pochodzi z końca lat 70. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dervan Napisano 8 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2009 Ja się podepnę do tematu: jakie koła ma ten w/w rowerek? 700xXXC, 27", czy 28"(bodajże 700B, albo 700A, nie pamiętam...)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartman111 Napisano 9 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2009 27 1/4" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.