Lextalionis Napisano 27 Czerwca 2009 Napisano 27 Czerwca 2009 Znajomy właśnie zapragnął wymienić swoją starą ramę... Szuka ramy do DH lub agresywne XC w górnym przedziale cenowym 4000 - 4500zł (oczywiście tańsze propozycje mile widziane)... Co jest ważne to to aby rama była NOWA i na gwarancji a także to aby przyjęła damper 160 - 200mm...
Gość R3surrection Napisano 27 Czerwca 2009 Napisano 27 Czerwca 2009 XC A DH ma się jak urok osobisty do prezydenta rp
KOSmal93 Napisano 27 Czerwca 2009 Napisano 27 Czerwca 2009 agresywn e XC i dh no nie wiem nie wiem .. ramka do dh będzie cięzka i pancerna ... Może coś po środku tpyu Spec big hit ? Bardzo dobra rama nie dość, że wytrzymała to zawieszenie FSR mmm pycha za 2500-3000 dorwiesz nówke z teog co sie orientuje na allegro
Lextalionis Napisano 27 Czerwca 2009 Autor Napisano 27 Czerwca 2009 Chodzi o jazdę w ciężkim terenie... Może faktycznie stwierdzenie "XC" nie jest do końca trafione ale kolega KOSmal93 złapał o co chodzi bo Big Hit jest w kręgu obserwowanych ram... Tak przy okazji... Ktoś wie ile waży ten Spec?
DominikM Napisano 27 Czerwca 2009 Napisano 27 Czerwca 2009 Spec bleee... Santa Cruz Heckler http://www.santacruz-pl.com/?co=oferta&...jednoz/nheckler
tobo Napisano 27 Czerwca 2009 Napisano 27 Czerwca 2009 co to znaczy żeby rama przyjęła amortyzator 160-200 mm? długości całkowitej? czy chodzi o skok ramy? nie mozna wkładac do ramy takiego albo takiego amortyzatora. po pierwsze skopie się geometrię po drugie skok zmniejszy się o nawet 40 procent. ramy do dh nie mają możliwości zamocowania tak krótkich amortyzatorów - ramy dh mają skok ok 200-230 mm uzyskiwany z amortyzatora o skoku 63-80 mm. zakładając do takiej ramy amortyzator o dłgugości calkowitej 165 mm (czyl dolny przyjęty przez ciebie zakres) uzyskasz skok roweru do xc a do tego kolidowanie przedniej i tylnej części ramy przy maksymalnym igięciu. jeździć w cięzkim terenie mozna róznie - zarówno w górę jak i w dół. do takich celów służy sprzęt enduro.
Lextalionis Napisano 27 Czerwca 2009 Autor Napisano 27 Czerwca 2009 Dzięki Tobo... Tego słowa mi zabrakło Chodzi o skok amortyzatora... Taki sobie zażyczył przyszły właściciel ramy... Obecnie posiada on ramę z damperem o koku 190 i nie chce żeby nowa rama miała amortyzator o skoku mniejszym niż 160... To w zasadzie eliminuje tego Santa Cruza...
DominikM Napisano 27 Czerwca 2009 Napisano 27 Czerwca 2009 To popraw temat i pierwszego posta - Rama do Freeride poszukiwana . Od 165mm mm skoku to rowerki nie kwalifikują się już do enduro .
KOSmal93 Napisano 28 Czerwca 2009 Napisano 28 Czerwca 2009 za coś takiego pójdziesz do piekła !!(że niby spec ble) albo Spec albo Vp free (santa cruz) ew. jeżeli bardzo mocno katujesz rower to Kona stab Supreme
Timon92 Napisano 28 Czerwca 2009 Napisano 28 Czerwca 2009 Skoro nie Heckler to może Driver 8 albo Bullit? Albo http://rowerowy.com/czesci/ramy/dh_fr/scythe
tobo Napisano 28 Czerwca 2009 Napisano 28 Czerwca 2009 Dzięki Tobo... Tego słowa mi zabrakło Chodzi o skok amortyzatora... Taki sobie zażyczył przyszły właściciel ramy... Obecnie posiada on ramę z damperem o koku 190 i nie chce żeby nowa rama miała amortyzator o skoku mniejszym niż 160... To w zasadzie eliminuje tego Santa Cruza... nie ma damperów o skoku 190 mm. są o takiej długości całkowitej - 190 mm a wtedy mają skok tłoka 45-50 mm. z takiej wartości uzyskuje się skoki zawieszenia 120-160 mm - tyle jest w ramach róznych producentów. wiesz - moja sugestia - niech twoj znajomy zaloguje się na forum i mówi sam za siebie - bo zwyczajnie spartolisz sprawę. mam wrażenie że nie orientujesz się w temacie, więc przekazując informacje tu dochodzi do przekłamań i nieporozumień. byłbym bardzo niezadowolony wydając pare tysięcy i robiąc kompletnie chybiony zakup. i sugerowałbym odwiedzić stronę emtb.pl i zalogować sie na tamtym forum. to wg mnie najbardziej kompetentne źródło informacji na temat takich sprzętów, kalibrów od 160 w górę jest tam mnóstwo.
mwegrzyn Napisano 28 Czerwca 2009 Napisano 28 Czerwca 2009 Jeżeli kolega zamierza wjeżdzać na górę o własnych siłach , to wszystko ze skokiem powyżej 160 mm ( tak ogólnie ) mocno to utrudnia . Chyba że kolejka , a potem jazda w dół . Dlatego bardzo ważne jest określenie do czego rower ma być przeznaczony , ponieważ tak jak to już powiedziano XC a DH to dwie skrajności
tobo Napisano 28 Czerwca 2009 Napisano 28 Czerwca 2009 czy jest utrudnione - to zależy od terenu. wg mnie nie da się powiedzieć ze pod górę to jednoznacznie ciężej na rowerze z takim skokiem tym bardziej że widziałem chłopaków z forum emtb w akcji i myślę że daliby popalić w wielu miejscach pod górę nie jednemu krosiarzowi na pewno nie jest to rower STWORZONY do podjeżdzania no i raczej nie sprintem.
Rulez Napisano 28 Czerwca 2009 Napisano 28 Czerwca 2009 Kol. "Damian24" ostro pocinał pod górę na Reginie choć to 150 mm skoku ramy, następny kol. ATT na Poison Curare który pocinał pod górę tam gdzie wszycsy pchali , bardzo często możliwości podjazdu bardziej zależą od łydy i techniki niż skoku czy katów ramy. Co do przyjęcia dampera 200 mm (50 mm skoku) to w ramie do jakichś 150 mm. (zależnie od konstrukcji - przełożenia , bo może być i 100 mm ) wszystko zależy od przełożenia zawieszenia. Np. te dwie ramy , kazda z damperem 200 mm - 50 mm skoku (obydwie z jednej firmy) pierwsza ma 97,5 mm skoku : http://www.kinesis.com.tw/frames/a660-2009.php A druga 145 mm skoku : http://www.kinesis.com.tw/frames/a650-2009.php
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.