Skocz do zawartości

[rama] full do 4000 - 4500zl


Lextalionis

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Znajomy właśnie zapragnął wymienić swoją starą ramę... Szuka ramy do DH lub agresywne XC w górnym przedziale cenowym 4000 - 4500zł (oczywiście tańsze propozycje mile widziane)...

Co jest ważne to to aby rama była NOWA i na gwarancji a także to aby przyjęła damper 160 - 200mm...

Gość R3surrection
Napisano

XC A DH ma się jak urok osobisty do prezydenta rp :)

Napisano

agresywn e XC i dh no nie wiem nie wiem .. ramka do dh będzie cięzka i pancerna ...

Może coś po środku tpyu Spec big hit ? Bardzo dobra rama nie dość, że wytrzymała to zawieszenie FSR mmm pycha :) za 2500-3000 dorwiesz nówke z teog co sie orientuje na allegro

Napisano

Chodzi o jazdę w ciężkim terenie... Może faktycznie stwierdzenie "XC" nie jest do końca trafione ale kolega KOSmal93 złapał o co chodzi bo Big Hit jest w kręgu obserwowanych ram... Tak przy okazji... Ktoś wie ile waży ten Spec?

Napisano

co to znaczy żeby rama przyjęła amortyzator 160-200 mm? długości całkowitej? czy chodzi o skok ramy?

nie mozna wkładac do ramy takiego albo takiego amortyzatora. po pierwsze skopie się geometrię po drugie skok zmniejszy się o nawet 40 procent.

ramy do dh nie mają możliwości zamocowania tak krótkich amortyzatorów - ramy dh mają skok ok 200-230 mm uzyskiwany z amortyzatora o skoku 63-80 mm. zakładając do takiej ramy amortyzator o dłgugości calkowitej 165 mm (czyl dolny przyjęty przez ciebie zakres) uzyskasz skok roweru do xc a do tego kolidowanie przedniej i tylnej części ramy przy maksymalnym igięciu.

jeździć w cięzkim terenie mozna róznie - zarówno w górę jak i w dół. do takich celów służy sprzęt enduro.

Napisano

Dzięki Tobo... Tego słowa mi zabrakło :)

Chodzi o skok amortyzatora... Taki sobie zażyczył przyszły właściciel ramy... Obecnie posiada on ramę z damperem o koku 190 i nie chce żeby nowa rama miała amortyzator o skoku mniejszym niż 160... To w zasadzie eliminuje tego Santa Cruza...

Napisano

za coś takiego pójdziesz do piekła !!(że niby spec ble) :P albo Spec albo Vp free (santa cruz) ew. jeżeli bardzo mocno katujesz rower to Kona stab Supreme :)

Napisano
Dzięki Tobo... Tego słowa mi zabrakło :P

Chodzi o skok amortyzatora... Taki sobie zażyczył przyszły właściciel ramy... Obecnie posiada on ramę z damperem o koku 190 i nie chce żeby nowa rama miała amortyzator o skoku mniejszym niż 160... To w zasadzie eliminuje tego Santa Cruza...

nie ma damperów o skoku 190 mm. są o takiej długości całkowitej - 190 mm a wtedy mają skok tłoka 45-50 mm. z takiej wartości uzyskuje się skoki zawieszenia 120-160 mm - tyle jest w ramach róznych producentów.

 

wiesz - moja sugestia - niech twoj znajomy zaloguje się na forum i mówi sam za siebie - bo zwyczajnie spartolisz sprawę. mam wrażenie że nie orientujesz się w temacie, więc przekazując informacje tu dochodzi do przekłamań i nieporozumień.

byłbym bardzo niezadowolony wydając pare tysięcy i robiąc kompletnie chybiony zakup.

i sugerowałbym odwiedzić stronę emtb.pl i zalogować sie na tamtym forum. to wg mnie najbardziej kompetentne źródło informacji na temat takich sprzętów, kalibrów od 160 w górę jest tam mnóstwo.

Napisano

Jeżeli kolega zamierza wjeżdzać na górę o własnych siłach , to wszystko ze skokiem powyżej 160 mm ( tak ogólnie ) mocno to utrudnia .

Chyba że kolejka , a potem jazda w dół :P. Dlatego bardzo ważne jest określenie do czego rower ma być przeznaczony , ponieważ tak jak to już powiedziano XC a DH to dwie skrajności :)

Napisano

czy jest utrudnione - to zależy od terenu. wg mnie nie da się powiedzieć ze pod górę to jednoznacznie ciężej na rowerze z takim skokiem tym bardziej że widziałem chłopaków z forum emtb w akcji i myślę że daliby popalić w wielu miejscach pod górę nie jednemu krosiarzowi :P na pewno nie jest to rower STWORZONY do podjeżdzania no i raczej nie sprintem. :)

Napisano

Kol. "Damian24" ostro pocinał pod górę na Reginie choć to 150 mm skoku ramy, następny kol. ATT na Poison Curare który pocinał pod górę tam gdzie wszycsy pchali , bardzo często możliwości podjazdu bardziej zależą od łydy i techniki niż skoku czy katów ramy.

 

 

Co do przyjęcia dampera 200 mm (50 mm skoku) to w ramie do jakichś 150 mm. (zależnie od konstrukcji - przełożenia , bo może być i 100 mm ) wszystko zależy od przełożenia zawieszenia.

Np. te dwie ramy , kazda z damperem 200 mm - 50 mm skoku (obydwie z jednej firmy) pierwsza ma 97,5 mm skoku :

http://www.kinesis.com.tw/frames/a660-2009.php

A druga 145 mm skoku :

http://www.kinesis.com.tw/frames/a650-2009.php

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...