naughtyjurand Napisano 27 Czerwca 2009 Napisano 27 Czerwca 2009 Witam wszystkich Chcialbym wiedziec co sadzicie o tych rowerach. Swoje juz wiem, ale jak by nie patrzyc to troche kasy do wydania. Bede wdzieczny za wszelkie informacje na temat wad lub zalet tych rowerow z punktu widzenia osob ktore wiedza wiecej niz ja, czyli to bedzie jakies 99% populacji rowerowej Moja waga waha sie w granicach 80-90kg (jestem wysoki, nie gruby). Cel: Maratony MTB, mam juz jeden za soba (Mazovia) i jak na razie jazda jest przednia i chce wiecej ...no i wycieczki rowerowe w stylu Kampinos, Zamosc (Roztocze), moze jakis wypad w gory na bardzo lajtowy i amatorski Downhill. Miasto odpada - nie moje klimaty. Do tej pory mialem SCOTT'a SCALE 80, tylko zmienilem sobie z miejsca pedaly na SPD (CRANK B.) - sa rewelacyjne i swietnie sprawdzaja sie w blocie i piachu - przetestowane juz nie raz! POLECAM! No i brat wlasnie go ode mnie odkupil, wiec tak jakby pojawila sie okazja gdzie moge chciec sobie kupic cos lepszego, co tez czynie. A oto moi faworyci: Prosze, linki do specyfikacji: SPECIALIZED Rockhopper Expert http://www.specialized.com/pl/pl/bc/SBCBkM...635&eid=107 SCOTT Scale 50 http://scott.pl/product.php?id_cat=84&id_prod=421 Z gory bardzo dziekuje wszystkim za stracony czas, ktory poswiecicie zeby na to odpowiedziec zamiast zajac sie czyms ciekawszym jak na przyklad swoja dziewczyna
Rulez Napisano 27 Czerwca 2009 Napisano 27 Czerwca 2009 Jedno jest pewne, Spec prowadzi się inaczej , ma dłuższe ramy , bazę kół, linię łańcucha , oraz łagodniejsze kąty ramy w dużych rozmiarach - czyli będzie prowadził się stabilniej - nie będzie tak zwrotny jak Scott. Skoro jak piszesz na Scoccie już startowałeś, to sam powinieneś wiedzieć który bardziej będzie ci pasował. Jazda na Specu jest oczywiście konieczna przed zakupem.
naughtyjurand Napisano 27 Czerwca 2009 Autor Napisano 27 Czerwca 2009 Ten Spec akurat mi sie podoba wyjatkowo ze wzgledu na kolor, jakos SCOTT w tym roku wszedl w bialy i polecial po bandach hehehe Na stronie Spec'a pisza ze te modele rowerow sa do jazdy rekreacyjnej :/ ...i prawde mowiac jest to jedyny powod dla ktorego sie zastanawiam. SCALE jest rowerem do takich rzeczy jak chce z zalozenia, nie ma co gadac, pytanie brzmi, czy ten ROCKHOPPER to tak naprawde, zreszta tak jak pisza, rower przeznaczony do wycieczek, czy mozna nim szalec i zrobic sobie jakis prymitywny downhill, poscigac sie w MTB, pojechac w gory i dac sobie puscic wodze, czy zjazdy z 10m wzniesien po korzeniach (jak to w kampinosie na bocznych sciezkach bywa) nie zaszkodza mu i czy bedzie sie sprawdzal w takich warunkach dobrze...
Rulez Napisano 27 Czerwca 2009 Napisano 27 Czerwca 2009 Można na nim spokojnie wystartować, jak i wyjechać na przejażdżkę, do zjazdów to nawet może okazać się lepszy niż Scott.
Huhu Napisano 27 Czerwca 2009 Napisano 27 Czerwca 2009 Spec to typowy amerykanin. Jest długi, ale niekoniecznie sportowy, stworzony do jazdy turystycznej w dosć trudnym terenie. Jesli ma służyć do zabawy a w dalszej kolejności do zawodów to spec, jak na odwrót to scott. Jak jestes wysoki to przemysl, speca z kołami 29".
Rulez Napisano 27 Czerwca 2009 Napisano 27 Czerwca 2009 Spec jest lepszą propozycją na maratony i jazdę turstyczną , Scott typowy na wyścigi XC. Jeśli porównasz geometrię Rockhopper ze sportowym Stumpjumperem to wielkich różnic nie ma, różnią się komponentami, a te wymienić można.
naughtyjurand Napisano 27 Czerwca 2009 Autor Napisano 27 Czerwca 2009 No dobrze, a moze wiecie jaka jest roznica miedzy metoda robienia ram przez firme SCOTT (Scott Scale Alloy 7005 DB hydrafrom monocoque tubes) a tymi od SPECa (Rama z profilowanego i wycienianego aluminium M4 z rurami łączonymi metodą ORE), ...lub inaczej, ktorej trzeba mocniej przylozyc drzewem zeby zgiac widelec?
Rulez Napisano 27 Czerwca 2009 Napisano 27 Czerwca 2009 Prawdopodobieństwo graniczące z pewnością , że mniej-więcej remis
naughtyjurand Napisano 27 Czerwca 2009 Autor Napisano 27 Czerwca 2009 Jutro jade ogladac tego Speca, zobaczymy jak mi bedzie sie siedzialo w poniedzialek sprawdze SCOTTa, a potem zobacze jeszcze kto mi da lepsza cene i zerkne tu czy moze cos jeszcze sie nie urodzilo nowego. W tej chwili jestem za Specem ...z kilku powodow: 1. nie jest bialy, a wrecz czarny to plus! 2. okazalo sie ze moge nim robic to samo co ze SCOTTem i popsuje sie gdzies w tym samym miejscu, a mialem watpliwosci co do tego czy to wytrzyma. 3. od podstawowki mazyl mi sie Spec (takie niespelnione marzenie - choc nie naleze do osob ktore faktycznie kupily by go tylko z tego powodu, to bedzie to dodatkowa iskierka szczescia przy zakupie)
naughtyjurand Napisano 28 Czerwca 2009 Autor Napisano 28 Czerwca 2009 No dobrze, bylem, przejechalem sie, pogadalem ze sprzedawca, moje spostrzezenia: - rower wyglada na lekki, jedynie na podstawie wrazenia kiedy go podnosilem (nie znam faktycznej wagi), lzejszy od mojego SCOTT SCALE 80, - prowadzi sie go jakos dziwnie, podobno jest dluzszy (nie sprawdzalem), a w porownaniu z moim EX wydawalo mi sie jak bym jechal na przednim kole (niefajne uczucie), na zakretach mialem wrazenie jak by skrecalo kolo znajdujace sie doslownie pode mna, wiec jesli chodzi o wygode to dalej plus dla SCOTTa, siedzi sie na nim pewnie i zakrety bierze sie bez samozachowawczego naglego odruchu sciskania mocno kierownicy, nie wiem jak to bedzie w nowym SCALE (porownywac moge jedynie ze swoim starym), - linki od manetek ida dolna czescia ramy (miedzy przednim kolem a rama i sa gole) - bardzo niefajny pomysl! Po pierwsze dlatego, ze wiekszosc bagaznikow rowerowych trzyma rower wlasnie za ten kawalek ramy i trzeba by odciagac te linki na bok albo lapac za nie - fatalnie, druga sprawa sa gole, nieosloniete, a za ta kase spodziewalbym sie pelnej oslony, juz pomijajac fakt ze nawet ok, niech by sobie byly, zeby chociaz byla pozostawiona mozliwosc zamienienia ich na takie kryte, przeciez przednie kolo na tej czesci ramy zostawia cala mase blota - fuj! Ale takiej mozliwosci nie ma, trzeba by wiertarka zrobic sobie pare dziorek w ramie zeby to osiagnac. SCOTT ma puszczone te linki pod gorna czescia ramy i potem w dol za siodelkiem, co uwazam za duzo lepsze rozwiazanie. No i chyba sa na calej dlugosci kryte, ale to juz bede wiedzial jutro. - pstryka! choci o to cykanie kiedy przestanie sie pedalowac, wiem ze to glupota, ale w swoim starym tego nie mialem i juz sie przyzwyczailem do tego ze kiedy przestaje pedalowac w lesie to slysze wylacznie szum opon i nic wiecej, a to cykanie po prostu doprowadza mnie do szalu. No wiem, malo istotna sprawa, bardziej podchodzaca pod luksus jak jakosc, ale mimo wszystko, ta cisza... jesli nowy SCOTT bedzie mial to wyciszone tak jak moj stary, kolejny plus dla SCOTTa - bardzo wygodna kierownica, to trzeba przyznac, SCOTT ma sportowe prawie proste co powodowalo u mnie ze lezalem na kierownicy i dluzsze wycieczki rzedu 100km meczyly mi rece bo caly czas lezalem na kierownicy. Nizsze osoby maja nizej siodelko i pozycie bardziej wyprostowana, ja mialem z tym problem i tu akurat bardzo dobrze mi sie prowadzilo rower ze wzgledu na podniesiona kierownice. Co prawda to sobie mozna zmienic ale w zestawie tego nie ma u SCOTTa wiec tu plus dla SPECA. - super siodelko - kolejny plus dla SPECA, nie wiem jak to bedzie w nowym SCALE, ale tu bylo mi bardzo wygodnie i zapowiadalo sie na pelen luksus - pedaly, pol SPD, pol normalne, czyli nijakie, prawde mowiac do wymiany, jesli nie korzysta sie z SPD to bedzie niewygodnie przekrecac je za kazdym razem, jak sie ma SPD to samo, uwazam to za pomylke. Podsumowanie: Z wygladu na zywo, przestal mi sie juz podobac, na zdjeciu wyglada duzo atrakcyjniej, ogolnie raczej juz zmienilem zdanie na korzysc SCOTT'a. Gdyby tylko nie ta biala rama. Moze w jakims sklepie maja z zeszlego roku cos atrakcyjniejszego i by mi przelozyli... na przyklad starszy rocznik ale jeszcze wyzszy model
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.