dervan Napisano 27 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2009 Mam problem przy wyborze - chcę kupić używany hamulec hydrauliczny - tyle, że mam na niego max 180 zł(z przesyłką). Z sensownych ofert znalazłem tylko 525 (135zł, ale bardziej zużyte niż 555) i 555 (170 zł, jednak dostaję jeszcze gratis tarczę 180 mm i adapter - teraz mam starą grimeca 160, i nie wiem czy w ogóle będzie działać ok). Obydwa dość porysowane, itp., ale w bdb stanie technicznym, z nowymi, lub ledwo używanymi klockami. Proszę o w miarę szybką poradę, bo nie mogę jechać bez hamulca, i muszę się do jutra zdecydować... Z góry dziękuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 27 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2009 Po co się w ogóle zastanawiasz nad używką skoro za tą cenę możesz dostać nówkę -> http://www.allegro.pl/item665263224_tarczo...re_br_m485.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dervan Napisano 27 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2009 No szukałem czegoś klasy Deore lub wyżej. Będzie widać różnicę w hamowaniu? Znalazłem je w sklepie z tarczą za 150 jeszcze... P.S Będzie pasować z tą tarczą grimeca, czy muszę nową kupować? Niestety nie mogę zrobić edita, więc piszę kolejnego: Poczytałem sobie o tym M485, i ponoć jest strasznie kijowy, więc wolę używkę, tylko którą - jeśli mógłby ktoś doradzić... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miecho87 Napisano 27 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2009 Używałem dłuższy czas 555 i mogę polecić. Ma wady dość typowe dla Shimano, ale przy dobrze zalanym i odpowietrzonym układzie działa bardzo dobrze, klamka twarda i o stosunkowo małym skoku. Później przesiadłem się na stare Sainty z klamkami 555 i muszę przyznać, że zaciski 555 dawały nieznacznie mniejszą siłę hamowania (na tarczach tego samego rozmiaru rzecz jasna), jednak do typowej jazdy XC w pełni wystarczą (z 160 tarczą i moją nie małą wagą). Nie wiem jak teraz jest z klockami do tego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dervan Napisano 28 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2009 Znalazłem jeszcze taki tekst o 525: W zacisku poruszają się dwa tłoczki o powiększonej w stosunku do Deore 555 o 1mm średnicy. Więc nowsze i silniejsze będą 525 niż 555? No i po raz kolejny proszę o informację, czy każda tarcza o rozmiarze 160mm będzie pasować do tego hamulca - tzn, tarcza marki Grimeca... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel1315 Napisano 28 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2009 Nie ma przeciwwskazań do połączenia tarcz i hamulców różnych firm. Skoro w 525 będą większe tłoczki w zacisku, a w klamce nic się nie zmieni to będą silniejsze od 555 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miecho87 Napisano 28 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2009 Jeżeli to wszystko z różnicą średnicy tłoka jest prawdą, a w klamce nie ma zmian to faktycznie silniejsze będą 525, ale też mniejszy będzie ruch tłoka, więc łatwiej o dzwonienie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel1315 Napisano 28 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2009 Coś kosztem czegoś, ale porządne ustawienie powinno zapobiec dzwonieniu Chyba że masz krzywą tarczę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dervan Napisano 28 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2009 no dobra, przeważy ekonomia: 525 bez tarczy są o 50 zł tańsze, ponadto mogę je odebrać osobiście, więc i pooglądać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel1315 Napisano 28 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2009 Skoro 525 masz na miejscu, to lepiej, bo nie będziesz miał problemów z serwisem i gwarancją Niektórzy sprzedawcay internetowi nie są godni zaufania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.