Skocz do zawartości

[rower] Na co zwracac uwage z nowym rowerze?


andu

Rekomendowane odpowiedzi

Przegladalem chwile te forum i zauwazylem sporo tematow "jaki rower do x zl". Niestety to nie dla mnie ;p Nie znam sie na nazwach modeli ram itp.

Moj ostatni rower dostalem na komunie jakos 12+ lat temu smile.gif Od tamtego czasu jezdzilem na uzywkach z grosze (tak do 500zl).

 

Mam zamiar kupic nowy rower, prawdopodobnie na raty za sume laczna okolo 1500zl. Czyli odpadaja uzywane, bo kredytu mi zaden bank nie udzieli;/

Potrzebuje rower bardziej uniwersalny, by wytrzymywal dluga jazde po 150-200km/dzien. Zarazem by sie nadal do zjazdow i podjazdow.

Nie mam zamiaru na razie zjerzdzac z gor, ale wycwiczyc sobie styl i skilla w opanowaniu roweru na gorkach itp.

Bede go tez czasem katowal w trudnym terenie, zwir, kamienie, bloto.

 

W wczesniejszych rowerach najczeszczym problemem bylo scentrowane kolo i wygieta tylnia piasta, do tego problem z hamulcami (kostki w vbrakeach), polamane gwinty w pedalach czy zmielone kulki z lozysk na piasek xD

 

Jak wczesniej wspomnialem mam budzet do 1500, na co mam patrezec by sie potem nie wkurzac "co to za sh*t"?

Facet w rowerowym powiedzial mi ze powodem skrzywionej piasty jest to ze mam 7 biegow z tylu. W 8 biegowych, lozyska sa bardziej przy koncach piasty, przez co sie nie zlamie/wygnie. Ile w tym prawdy? niewiem, nigdy nie rozbieralem osemek.

Proponowal mi rower z meridy za 1399. Bez tarczowek, amor przod, przerzutki bodajze shimano. Dokladniej niewiem, sami musicie sie domyslec co tam moze byc za te 1399 ;p

 

Szukam info odnosnie tego na co powinienem patrzec by mi sprzedawca nie wciskal slabego sprzetu, ktory proporcionalnie do ceny jest baniaty.

Oraz to co stwarza najczesciej problemy.

 

A tu dla wszystkich zapatrzonych w siebie i innych temu podobnych:

Nie pisac mi tu "...DO DH TO ZA 20K..."

Jako doswiadczony internauta wiem, ze czestym problemem powtarzajacych sie tematow jest nie nieumiejetnosc szukania ale (i czesto) nadmiar spammerow i off toperow.

Przez takich tematy sie robia nieczytelne i napchane smieciami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie przeczytałem i jedyne wnioski jakie mam to takie, że chyba nie wiesz do czego chcesz sam ten rower. Trasy po 200km i katowanie po kamieniach? Zjazdy i podjazdy? Mam wrażenie, że chcesz połączyć kilka kategorii w jednym rowerze.

Co do odpowiedzi na Twoje główne pytanie to zrób sobie spis rowerów w tej kategorii i jako doświadczony internauta wybierz najlepszy z nich i niech służy Ci on za wzór, poniżej którego będziesz mógł mieć podejrzenia, że ktoś chce wcisnąć Ci rower baniaty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie te twoje odpowiedzi to przyklad offtopowania. Piszesz takie ######y a nic nie wnosisz do tematu. Zaraz przyjdzie druga osoba i zalozy nowy temat o podobnej tematyce.

Wlasnie przez takich jak ty niekompetentnych ludzi sie robi burdel w postaci powtarzajacych tematow.

Ogolnie nie mam zwyczaju wypowiadac sie na forach bo bardzo czesto trafiam na krytyke jakis baranow co nie chca pomoc lecz zacwaniakowac co to nie maja.

 

Powiem Ci ze szukac w sieci potrafie lepiej od Ciebie. Ale szukanie szczegolowych informacji w tak popularnym temacie jak rowery, przyczym nie znam terminologii jest strasznie trudne. Do tego wiele firm rowerowych ma dobrze wypozycjonowane strony.

 

Co innego gdybym znal terminologie, to moj problem bym rozwiazal w niespelna 2 minuty

 

Czekam nadal na odpowiedz kogos kompetentnego i obeznanego w temacie

 

A Ty wojtekkrakow prosze Cie wiecej sie tu nie wypowiadaj, tylko przyjmij do wiadaomosci to co napisalem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przegladalem chwile te forum i zauwazylem sporo tematow "jaki rower do x zl". Niestety to nie dla mnie ;p Nie znam sie na nazwach modeli ram itp.

... wiesz, jakiś czas temu byłem w podobnej sytuacji. Uwierz, wystarczy trochę poszukać, poczytać - i odpowiedzi się znajdą. Poza tym wytłumaczenie "bo ja się nie znam" jest trochę niepraktyczne. A co, jeśli ktoś poleci Ci szmelc, albo skieruje w niewłaściwą stronę? Skoro nie chcesz się znać, jak chcesz zweryfikować uzyskane porady?

 

Ogolnie nie mam zwyczaju wypowiadac sie na forach bo bardzo czesto trafiam na krytyke (...)

... i naprawdę nie zastanowiło Cię, skąd owa krytyka się bierze? Pojawiasz się na forum i naskakujesz na innych - to raczej sympatii nie wzbudza :)

 

Co innego gdybym znal terminologie, to moj problem bym rozwiazal w niespelna 2 minuty

Nie wiem, czym jest owa tajemnicza "terminologia" której nie znasz i która utrudnia Ci znalezienie odpowiedzi na własne pytania... Jeśli masz na myśli podstawowe pojęcia rowerowe, w FAQ's znajduje się zgrabny słownik tego typu terminów.

 

A - żeby nie zostać posądzonym o spamowanie - odpowiedź na Twoje główne pytanie jest dosyć prosta. Przy kupnie roweru warto zwracać uwagę chociażby na:

- jakość osprzętu (przy czym większość osób kupujących pierwszy rower patrzy na amortyzator i przerzutki, a ignoruje inne całkiem istotne rzeczy jak łańcuch, kaseta, piasty czy obręcze)

- geometrię ramy (powinna być odpowiednia do zadań, jakim ma sprostać rowerek)

- wagę (im mniej tym lepiej, w tej kategorii cenowej nie grozi Ci stosowanie przez producenta komponentów odchudzonych do tego stopnia, by mogły być zagrożeniem dla użytkownika)

- malowanie ramy (wbrew pozorom dla niektórych to jeden z ważniejszych aspektów przy wyborze 2 kółek)

 

Konkretnych modeli nie polecam - mam wrażenie, iż chyba nie o to Ci chodziło... Zresztą - wojtekkrakow ma całkowitą rację - Twoje informacje dotyczące przeznaczenia roweru są niestety mocno niekonkretne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na oko to jesteś po prostu leniwy i cwaniakujesz - ten typ także się pojawia w sieci, część potem często przechodzi do trolowania :)

Na forach po prostu banuje się takich uzyszkodników :)

 

W dobrym rowerze ATB do 1500

- nie ma hamulców tarczowych, tylko hamulce typu V-brake

- nie ma pełnego zawieszenie (tzn. brak amortyzatora z tyłu)

- nie ma wolnobiegu, tylko kaseta

- stery są typu A-head 1 i 1/8" a nie nakręcane

- obręcze są oczkowane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...