galante2 Napisano 25 Czerwca 2009 Napisano 25 Czerwca 2009 Czy czarne rogi mają tendencję do wycierania lakieru? Proszę o spostrzeżenia. Pozdrawiam
arroyo Napisano 25 Czerwca 2009 Napisano 25 Czerwca 2009 Wszystko co jest koloryzowane/lakierowane w końcu będzie miało przyjemność zaliczenia jakichś przetarć i rys. Najszybciej dochodzi do przetarć na krawędziach oraz w okolicach mocowań i śrubek, nie jest to jednak bardzo widoczne. Ja w każdym razie będę trzymał się czerni.
c1ach Napisano 25 Czerwca 2009 Napisano 25 Czerwca 2009 Porządne rogi są anodyzowane, a nie lakierowane. Anody nie dasz rady zetrzeć rękoma podczas zwykłego użytkowania. Co innego gdy zarysujesz, np. podczas upadku
DominikM Napisano 25 Czerwca 2009 Napisano 25 Czerwca 2009 c1ach anoda także się ściera - po 2 latach na rogach simca miałem od wewnętrznej widoczne wytarcia.
Klosiu Napisano 25 Czerwca 2009 Napisano 25 Czerwca 2009 Glownie to jest kwestia estetyczna, srebrne rogi nie pasuja do czarnej kierownicy i na odwrot (no chyba ze z chwytami sie komponuja). Wiadomo ze na czarnych rogach z czasem sie pojawia rysy i otarcia, ale nie przesadzajmy, raz na te dwa lata mozna sobie sprawic nowe za te 50 zl .
Mod Team Puklus Napisano 25 Czerwca 2009 Mod Team Napisano 25 Czerwca 2009 Porządne rogi są anodyzowane, a nie lakierowane. Anody nie dasz rady zetrzeć rękoma podczas zwykłego użytkowania. Co innego gdy zarysujesz, np. podczas upadku A tu bys sie zdziwił jak anoda potrafi łatwo zejsc po kilkuset km. Oczywiście nie mowie tu o rogach za 200zł tylko zwykłych przeciatnych nie za drogich jezeli element ma być tani i popularny to i jego proces technologiczny powinien byc w miare prosty a to skutkuje kiepska powłoka... zazwyczaj.
nikodem Napisano 26 Czerwca 2009 Napisano 26 Czerwca 2009 zazwyczaj czarne rogi są wytarte ale od opierania roweru i innych "mechanicznych" czynników
arroyo Napisano 26 Czerwca 2009 Napisano 26 Czerwca 2009 Używałem rogów zooma to palcami pozdzierałem czarną anodę w miejscu profilu na kciuk (u góry rogów, tam gdzie normalnie jest zatyczka, te akurat były w pełni zakute). Trzeba się jednak przyjrzeć aby zauważyć zadrapania.
c1ach Napisano 26 Czerwca 2009 Napisano 26 Czerwca 2009 Miałem badziej na myśli taką naprawdę dobrą anodę Zeby zarysować i zedrzeć np. kluczem solidną anodę trzeba się nieźle spocić. Tylko weź i znajdź takie rogi...wszystko teraz takie dziadostwo... Miałem anodowane rogi Accent Sprint (w sumie dalej je mam, tylko leżą sobie w szafce, teraz mam giętą kierownicę) i anoda nie ścierała się od rąk, na jakieś małe obtłuczenia była w miarę odporna, ale już kontaktu z asfaltem nie przeżyła.
arroyo Napisano 26 Czerwca 2009 Napisano 26 Czerwca 2009 Traf teraz na odpowiedni rodzaj anody... niestety gdyby dociekać z jakiego materiału wykonany jest dany element, jakiego rodzaju obróbce został poddany, jaki typ lakieru lub anody nałożono to można w głowę dostać. Nawet włókno węglowe włóknu węglowemu nie równe, różne typy, sposoby nakładania, obróbka końcowa, wzmocnienia. Na szczęście w internecie można znaleźć masę testów i opinii użytkowników, ale i tak trzeba jeszcze mieć na uwadze rok produkcji bo producenci mniej lub bardziej regularnie wprowadzają zmiany. Do tego jeszcze może się okazać że dane elementy produkowane są w dwóch różnych fabrykach, gdzie serie produkcyjne potrafią się różnić efektem końcowym (zresztą raz na jakiś czas słychać o wadliwych seriach i konieczności wymiany u producenta).
ProKreator Napisano 8 Lipca 2009 Napisano 8 Lipca 2009 Używam Ritcheya WCS - na śrubach wytarły sie po 300 km, odporność na uszkodzenia mechaniczne bardzo słabe.
DjSzyneczki Napisano 2 Września 2009 Napisano 2 Września 2009 Na czarnych widac wszystkie ryski a na srebrnych prawie nic nie widac
kosciczek Napisano 2 Września 2009 Napisano 2 Września 2009 Posiadam czarne rogi PRO SL i póki co po przejechaniu 500km nie mają oznak wytarcia. Polecam te rogi bo są lekkie i trwałe. Jeśli chodzi o srebrne rogi to i może mniej na nich widąc otarcia ale nie pasowałyby do czarnego kokpitu więc takich nawet nie brałem po uwagę.
Gekon Napisano 3 Września 2009 Napisano 3 Września 2009 WCS'y miałem czarne po roku mam srebrne, sie wytarły tak
grzegorz1974paszek Napisano 3 Września 2009 Napisano 3 Września 2009 Rogi powinny byc czarne matowe , z tego samego powodu co czarna alcantara na desce rozdzielczej rajdowego samochodu.
foly Napisano 4 Września 2009 Napisano 4 Września 2009 Moim zdaniem powinny byc dopasowane do koloru kierownicy. Jakbym mial zielona to bym mial zielone rogi XD Mam czarne tak jak i kierownice. To chyba kwestia estetyki i tego jakie masz podejscie... Gdyby mnie sie trafila okazja ze rogi za 90 zl srebrne mam za 40 to bym kupil takie nawet do mojej czarnej. Ale nie trafilo sie dlatego mam czarne
Mod Team Odi Napisano 4 Września 2009 Mod Team Napisano 4 Września 2009 Moim zdaniem powinny byc dopasowane do koloru kierownicy. Jakbym mial zielona to bym mial zielone rogi XD Mam czarne tak jak i kierownice. To chyba kwestia estetyki i tego jakie masz podejscie... Ha a ja mam zupełnie inaczej i uważam, że jest bardzo ładnie i estetycznie. Kokpit czarny, a rogi białe Idealnie zgrywają się z ramą, która jest w połowie biała
Bizon Napisano 5 Września 2009 Napisano 5 Września 2009 Co do białych rogów np takich boplightów jak tam z wytrzymałością farby ,ściera się to dość szybko ?
foly Napisano 5 Września 2009 Napisano 5 Września 2009 Ha a ja mam zupełnie inaczej i uważam, że jest bardzo ładnie i estetycznie. Kokpit czarny, a rogi białe Idealnie zgrywają się z ramą, która jest w połowie biała na to nie wpadlem bo moj rower jest czarny caly XD w Twoim wypadku jest to faktycznie uzasadnione
Blue Napisano 5 Września 2009 Napisano 5 Września 2009 A mi sie tam w pełni czarne rowery nigdy nie podobały ;]. Musi być jakiś motyw kolorystyczny .
Pro Napisano 5 Września 2009 Napisano 5 Września 2009 W moim wypadku czarne WCS zrobiły się szybko srebrne i w miejscu opierania się dłoni pięknie się wypolerowały. Teraz miałem czerwone rogi Shaman Racing i tego problemu nie ma ale widać że warstwa lakieru jest znacznie grubsza. W wypadku lightowych rogów w grę wchodzi wyłącznie anoda.
Artro Napisano 5 Września 2009 Napisano 5 Września 2009 A jak z trwaloscia rogow KCNC? Tam tez jest anoda? Jak to sie trzyma kupy?
wikrap1 Napisano 5 Września 2009 Napisano 5 Września 2009 Ja mam obtarte, czarne rogi uno, zaliczyły kilka wywrotek i jeden mega-szlif, po którym mam jeszcze ślady na ciele, a było to w połowie wakacji. Cały rower mam w ciemnej kolorystyce i te czarne zdarte rogi wyglądają lepiej, niż wyglądałyby srebrne nowe, a obtarcia z boku nadają im tylko uroku. Tak więc kieruj się raczej tym, czy srebrny pasuje kolorystycznie do roweru, bo czarne zdarte, jak dla mnie są ok, można poopowiadać znajomym o swoim spektakularnym upadku i pokazać rogi:w00t: xD To jak obtarte ośki/spód w desce, to po prostu musi być
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.