Skocz do zawartości

[kaseta] trzeszczenie kasety


Jasiek7557

Rekomendowane odpowiedzi

Niewiem co tam robi wd 40 ale to nie jest jego miejsce. Rozbierz piaste wyczyśc ładnie nasmaruj smarem stałym i złoz do kupy. gorzej jak to sie w bebenku dzieje bo jego nie polecał bym rozbierac zwłaszcza jak sie nie wie jak :wub:

Nie czyscilem piasty WD40 ale moglo troche splynac z kasety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O trzeszczących kasetach nie słyszałem ale czort wie.Najprędzej tak jak piszesz brak smaru w piaście,albo jakiś syf się dostał.Proponuje rozebrać piastę wyczyści wysmarować.Jeśli to nie pomoże trzeba szukać dalej

Nie bede sie za to bral nie mam doswiadczenia jeszcze cos rozwale ale predzej jakis syf sie dostac bo wczoraj przed ulewa jeszcze wszystko chodzilo jak w zegarku dopiero jak przyjechalem do domu zostawilem rower i nastepnego dnia pojechalem zaczely sie te problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak czyściłeś wd40 to brud spłynął z kasety i dostał się pomiędzy kasetę a bębenek i teraz słychać trzeszczenie. Ewentualnie trzeszczeć może jeszcze łańcuch na kasecie, blatach, również przez syf np. piasek. Po trasie w deszczu należało by wyczyścić kasetę, łańcuch i blaty korby, a następnie potraktować łańcuch olejem np. Finish Line Czerwonym czy też Zielonym. W napędzie olei się tylko łańcuch

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak czyściłeś wd40 to brud spłynął z kasety i dostał się pomiędzy kasetę a bębenek i teraz słychać trzeszczenie. Ewentualnie trzeszczeć może jeszcze łańcuch na kasecie, blatach, również przez syf np. piasek. Po trasie w deszczu należało by wyczyścić kasetę, łańcuch i blaty korby, a następnie potraktować łańcuch olejem np. Finish Line Czerwonym czy też Zielonym. W napędzie olei się tylko łańcuch

No to sie zgadza ale brud nie splywa 48h otoz dzien po czyszczeniu znaczy sie zostawilem rower wyczyszczony WD40 na noc i nastepnego dnia nasmarowalem lancuch finish line i wszystko bylo ok.

Predzej to wina piasku na lancuchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej jakbys zaczal smarowac lancuch byle oliwka a nie WD40. I pamietaj, aby przed smarowaniem przetrzec go szmata...

 

WD40 w moment znika a pozostawia po sobie wartwe, do ktorej klei sie caly okoliczny syf. W sumie WD40 uzywam tylko do czyszczenia jakichstam pordzewialych komponentow... wystarczy zdecydowanie zestaw oliwka + smar staly + ew. olej silnikowy do obslugi roweru :wub:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oleju samochodowego nie polecałbym (autopsja) zresztą autor tego tematu napisał, że czyści WD40, a olei finishem. ..ale jak znów wyczyści kasetę wd40 to bród spłynie gdzieś dalej i będzie hałasować. Ja zawsze rozbieram kasetę i czyszczę, to jest naprawdę robota na 15 minut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Co do wd 40 jest on do zawiasów ogolnie co nie znaczy ze do łańcucha sie nadaje(mimo ze to jeden wieli zawias). jak sie chce wyczyścic łańcuch to sie go sciaga i to bootli z rozpucha. pozniej szuszando i smarowanie.

 

Miałem kiedyś podobnie jak płukałem rower (za czasów wolnobiegu) ze mi przez kilka dni z tyłu skrzeczało ale przestało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej samochodowy do smarowania amortyzatora + ew.do konserwacji ramy stalowej od wewnatrz - do tego sie nadaje.

 

Odnosnie czyszczenia kasety to sie zgodze - jak cos jest nie tak to rozwiazanie jest najpewniejsze i najszybsze :P I to rowniez polecilbym autorowi tematu...

 

Szejkowanie lancucha to tez dobra metoda - ale ja jej raczej uzywam nie czesciej niz co kwartal - moze dlatego, ze trwa to troszke dluzej niz przeczyszczenie szmata i naoliwienie - moze tez dlatego, ze nie lubie zbyt czesto rozkuwac lancucha a spinanie mojej spinki jest wyjatkowo upierdliwe i na sama mysl ide po rozkuwacz :

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...