Skocz do zawartości

[kaseta i korba] Jak dobrac napęd ?


rajax

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Wkładam do swojego bajka nowy napęd i tak pomyslałem że przejde na kasetę (wczesniej był wolnobieg 7) 8 rzędową. Moje jazdy oczywiście odbywaja sie po lasach, ale bardzo często śmigam po twardej nawierzchni, gdzie predkości sie nabiera. Może w takim razie warto od razu 9 wrzucić ??? Cena manetek, kasety i łańcucha nie bedzie droższa.

Ostatnie pytanie to korba. Powiedzmy że ma na nią do 150-180 zł. Czy bawic sie w szukanie Truvativa , czy kupic starego poczciwego Shimano.

Dzieki z góry za rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napędy 8 i 9rzędowe nie różnią się zakresem przełożeń tylko ich stopniowaniem. łańcuchy 8 rzędowe z racji większej szerokości sa nieco trwalsze.

 

Co do napędu to te złozone z częsci jednego producenta działają lepiej. Ja mam fabrycznie kasetę SRAM, korbę FSA i łańcuch shimano. Żeby mnie praca całosci zadowalała to nie powiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Truvativa bym sobie odpuścił zwłaszcza uzywke, tak wynika z dość wielu głosow niezadowolenia na forum. Co do napedów 8-9 to 9tka ma miększe przejścia od chyba 5 albo 6 zebatki do 9 co 2 zeby z tego co pamietam. Łańcuch mowia ze 8 jest trwalszy oczywiście z porownywalnej klasy. Ja tam do napedu 9rzedowego uzywam od samego początku łańcucha 8rzedowego i sobie chwale w sumie.

 

Jezeli chodzi o korbe to z shimano TU jest dośc ciekawa propozycja troszke drozsza ale cyba warto.

Albo poczciwe i w niare nie drogie ALIVIO.

 

do tego tylne koło albo sama piasta ale bardziej sie chyba oplaca juz całe koło kupić no i kaseta. W kasety srama sie nie pchaj, mało zywotne zwłaszcza tez nizsze. Wszyscy zalezaja zestawy homogeniczne czyli wsjo od jednego producenta. Ja osobisie wszystko mam z innej parafii i działa bardzo dobrze.

 

W zaleznosci co i z jakiej połki bedziesz chciał cena całego napedu wyjdzie ok 400zł +/- oczywiście. liczyłem w tym korbe (+ suport) łańcuch, tylne koło i kasete.

 

NIe liczyłem manetek, cena nowych to ok 100zł takich dobrej kalsy osobiscie widiząłem ostatnio LX'a m571 za 25 na allegro wiec warto szukac :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem uzytkownikiem taniego truvativa fived(100 zl za prawie nowke dalem) i moge smialo polecic, o ile nie wazysz wiecej niz 75 kg ,bo trzeba przyznac, ze najsztywniejsza nie jest,co akurat mojej(71 kg) uwagi nie zwraca w ogóle:p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześc!

Ja mam truvativa firex-a w korbie. A z tyłu mam kasetę 9 rzędową SRAM PG-970 - założoną w zeszłym roku. Łańcuch Wipermana Connex-a a kasetę też Sramowską. Hula mi to wszystko bez zarzutu jedynie bębenek kasety wymieniłem bo poprzedni mi wysiadł.

Teraz po używaniu przez rok (3500km) to chyba założyłbym kasetę 8 rzędową. Szczerze wszystkich przełożeń nie używałem (bo nie było takiej potrzeby, przełożenie 1:1 nigdy nie było włożone) i wciąż mam wrażenie ,że przeginam łańcuch.

Osobiście jestem za kasetą 8-rzędową

A łańcuch teraz kupuję SRAMA - uważam ,że SRAM tutaj nie ustępuje jakością Shimano

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
Cześc!

Ja mam truvativa firex-a w korbie. A z tyłu mam kasetę 9 rzędową SRAM PG-970 - założoną w zeszłym roku. Łańcuch Wipermana Connex-a a kasetę też Sramowską. Hula mi to wszystko bez zarzutu jedynie bębenek kasety wymieniłem bo poprzedni mi wysiadł.

Teraz po używaniu przez rok (3500km) to chyba założyłbym kasetę 8 rzędową. Szczerze wszystkich przełożeń nie używałem (bo nie było takiej potrzeby, przełożenie 1:1 nigdy nie było włożone) i wciąż mam wrażenie ,że przeginam łańcuch.

Osobiście jestem za kasetą 8-rzędową

A łańcuch teraz kupuję SRAMA - uważam ,że SRAM tutaj nie ustępuje jakością Shimano

Niewiem czemu byś załozył 8-ke jak skrajne czyli pierwsza i ostatnia zebatka jest taka sama?? W 9 jak pisałem sa mieksze przejścia czasami jest to pomocne. Co do kasety, piszesz ze masz 970. To załóż sramowska klasy HG-30 i przejedź 3000 km i wtedy sie wypowiedz.

 

Jeździłem na łańcuchu srama nic mu nie moge zarzucic, dobra ma spinke, pozatym był za drogi do swojej jakości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie bardzo rozumiem Twoje stwierdzenie "......jak skrajne czyli pierwsza i ostatnia zębatka jest taka sama??" jeżeli Ci chodzi o to ,że największa zębatka w kasecie jest taka sam jak najmniejszy blat z przodu -to właśnie tego przełożenia nie używałem. Poza tym wydaj mi się ,że kasetę mogę sobie złożyć na dowolnych przełożeniach więc miękkość przełożeń można też dobrać i największa zębatka miała by np:32T lub 30T. więc kaseta 8 rzędowa :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Tak zazwyczaj kasety nie roznia sie bardzo. Podobne kasety 8 i 9 beda miały najmniejsza 11 a najwieksza np. 32 zato 9 bedzie miała od 6 zebatki stopniowanie co 2 zeby co czyni przerzucanie begów nawet nie wyczuwalne jezeli wszystko jest dobrze zestrojone i nasmarowane.

 

Sa oczywiście rozne kasety np. XT 770 moze mies akie stopniowanie 11-12-14-16-18-21-24-28-32 albo takie 11-13-15-17-20-23-26-30-34.

moga miec najwieksza 28 wtedy to inaczej wyglada.

 

A jezeli ktos nie uzywa najwiekszyuch zebatek, moze załozyc sobie kasete szosowa.

 

Kasete mozna sobie poskładac z takimi zebami jak sie podoba tylko ze wiekszość kaset jest kompletnie zanitowana. luzne ma 2 lub 3 zebatki.

Najwyzsze klasy jak xtr ma kilka "pajakow" ktore mozna dobierac wedle potrzeb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzieki za rozjasnienie tematu. A teraz mam pytanko odnosnie korby, bo miałem wcześniej w swoim Treku taką oto:

VP Components

BC-73

122,5

 

Czy teraz musze zakpic o takich samych parametrach, czy moga byc inne. A moze zależy to od korby??

122,5 to długość tego wałka, a co oznacza tajmemnicze BC-73 ?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kasete mozna sobie poskładac z takimi zebami jak sie podoba tylko ze wiekszość kaset jest kompletnie zanitowana. luzne ma 2 lub 3 zebatki.

No i co z tego, że niektóre są zanitowane? Przy skłądaniu kasety od zera nie ma to najmniejszego znaczenia, bo i tak kupujesz osobne koronki. Dopiero gdy zechcesz zmienić fabryczne zębatki może pojawić się problem...

 

Już w SLX czy XT można bez problemu wymienić wszystkie koronki, które nie są na pająku

 

Co do napędu to te złozone z częsci jednego producenta działają lepiej. Ja mam fabrycznie kasetę SRAM, korbę FSA i łańcuch shimano. Żeby mnie praca całosci zadowalała to nie powiem.
Mając korbę Truvativa, p. przerzutkę Srama, t. przerzutkę i kasetę Shimano oraz łańcuch Campagnolo na pracę nie narzekam - wręcz odwrotnie, jestem bardzo zadowolony. Choć oczywiście jak Twój przypadek pokazuje, nie zawsze musi być tak różowo...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...