Skocz do zawartości

[10999g] Merida Matts HFS FLX 900D by jaktro


jaktro

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Chciałbym przedstawić swój nowy projekt roweru do XC. Nie jest jeszcze w 100% ukończony, planuję kilka niemałych zmian, tak by waga spadła poniżej magicznych 10kg, ale jako że jeszcze minie trochę czasu zanim ich dokonam, wstawiam rozpiskę i zdjęcia już teraz. ;)

 

Bar Ends: (Rogi) Ritchey WCS SL w/h alu bolts - 59g

Bar Plugs: (Korki do kierownicy) Soul Kozak - 5g

Bottle Cage: (Koszyk na bidon) Giant aluminium w/h alu bolts x2 - 66g

Brake (Front): (Hamulec przedni) Avid Juicy 5 w/h alu bolts - 285g

Brake (Rear): (Hamulec tylny) Avid Juicy 5 w/h alu bolts - 298g

Brake Adapter (Front): (Adapter hamulca przedniego) -

Brake Adapter (Rear): (Adapter hamulca tylnego) IS to PM 160mm w/h alu bolts - 29g

Brake Rotor (Front): (Tarcza hamulcowa przednia) Avid G2 Clean Sweap 160mm - 105g

Brake Rotor (Rear): (Tarcza hamulcowa tylna) Avid G2 Clean Sweap 160mm - 98g

Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) incl.

Cables: (Pancerze i linki) Shimano - 75g

Cassette: (Kaseta) Shimano CS-HG80 SLX 11-28 - 217g

Cassette nut: (Nakrętka kasety) - Soul Kozak 11T - 3g

Chain: (łanńuch) Wippermann Conex 904 105 links + Sram 9s. connect link - 283g

Crankset: (Korby)

-Crank Arms + Rings: (Ramiona + koronki) Shimano FC-M770 22/32/44 175mm XT - 768g

-Bottom Bracket: (Suport) Shimano FC-M770 w/h 1 spacer - 90g

-Crank Bolts: (Śruby korby) alu bolts - 7g

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Shimano FD-M761 Down-Swing XT w/h alu bolts - 168g

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano RD-M772 Shadow GS XT w/h alu bolts - 223g

Fork: (Widelec) Manitou Relic Super 80mm w/h starnut - 1875g

Rear Shock: (Damper) -

Frame: (Rama) Merida Matts HFS FLX 18" w/h derlr hook - 1460g

Grips: (Gripy) Ritchey WCS Ergo - 25g

Handlebar: (Kierownica) Ritchey WCS 580mm 31,6mm - 147g

Handlebar Tape: (Owijka) -

Headset: (Stery) Ritchey WCS semi-integrated w/hout top cap - 80g

Pedals: (Pedały) Crank Brothers SL w/h alu plugs - 264g

Seat: (Siodło) Sella Italia Flite Evolution Titanium Carbon - 148g

Seatpost: (Sztyca) Thomson Elite Setback 410mm 31,6mm - 253g

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Soul Kozak 34,9mm - 10g

Shifters: (Manetki) Shimano SL-M760 Rapidfire Plus XT w/h alu bolts - 259g

Skewer Front: (Zacisk koła przedni) Soul Kozak Edge 110mm -30g

Skewer Rear: (Zacisk koła tylny) Soul Kozak Edge 135mm - 34g

Spacers: (Podkładki pod mostek) Soul Kozak 10mm x2 - 6g

Starnut: (Gwiazdka) incl.

Stem: (Mostek) Ritchey WCS 4Axis 100mm 31,8mm - 116g

Tire (Front): (Opona przednia) Ritchey WCS Z-Max Millenium 1.9 - 517g

Tire (Rear): (Opona tylna) Ritchey WCS Z-Max Millenium 1.9 - 499g

Top Cap: (Top cap) Soul Kozak w/h alu bolt - 5g

Tube Front: (Dętka przednia) Cheng Shin Tube 1.9/2.125 - 128g

Tube Rear: (Dętka tylna) Cheng Shin Tube 1.9/2.125 - 128g

Wheel Front: (Koło przednie) - 1011g

-Hub: (Piasta) Shimano HB-M756 XT

-Rim: (Obręcz) Alexrims TD17 Disc

-Spokes: (Szprychy) ?

-Nipples: (Nyple) ?

-Rim tape: (Opaska) no name - 13g

Wheel Rear: (Koło tylne) - 1199g

-Hub: (Piasta) Shimano FH-M756 XT

-Rim: (Obręcz) Alexrims TD17 Disc

-Spokes: (Szprychy) ?

-Nipples: (Nyple) ?

-Rim tape: (Opaska) no name - 13g

Misc: (Inne) -

 

Total - 10999g.

 

I kilka fotek (jakość pozostawia wiele do życzenia, ale na dzień dzisiejszy tylko takimi dysponuję):

 

http://picasaweb.google.com/jaktro/MeridaMattsFLX900D#

 

Zapraszam do komentowania! :)

Edytowane przez Lookas 46
dodane zdjęcia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę sobie na to pozwolić, tak samo jak i na kilka innych kontrowersyjnych części w tym rowerze, o których wg mnie można by było prędzej powiedzieć, iż grożą kalectwem, niż o aluminiowych śrubach w adapterze tylnego hamulca... Mimo to jest bezpiecznie. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kilka innych kontrowersyjnych części w tym rowerze, o których wg mnie można by było prędzej powiedzieć, iż grożą kalectwem

 

np?

ja nic takiego nie moge w tym rowerze znalezc :)

ale fakt faktem alu w tym miejscu na pewno bym nie uzyl, ti ciezej ale duzo pewniej

 

jak niemale zmiany tzn wieksze rzeczy:

na pierwszy ogien kola ta waga powala, nie wyslilajac sie zbytnio 0.5kg do zrzucenia, z nieco wiekszym wysilkiem 0.6-0.7kg a jak bys jeszcze pomyslal o tubless to juz bedzie bardzo blisko 10kg

 

sztyca jest ok ale mozna ja skrocic i to znacznie przy 18'' to te 410mm musi siegac suportu :P

 

wspomnialem o amorze :)

 

jak Ci wpadly w rece alu plugs do crankow i jaki kolor

nie wiem czy to tylko u mnie ale linki do zdjec nie dzialaja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Ubotek Nie mam pojęcia, mi udało się znaleźć w jednym ze sklepów w Polsce uchowany cały rower na tej ramce a i to przypadkiem. Kupiłem po dużym rabacie i powymieniałem większość części.

 

@1415chris Miałem na myśli zacisk Kozaka, ten do sztycy i te do kół. Pewnie dobrze wiesz, że było nie tak mało przypadków gdy ten od sztycy strzelił. Szpilki do kół - przynajmniej jeden przypadek pękniętych był opisany na light-bike.com, wprawdzie tytanowych, no ale...

Tymczasem o pękniętych aluminiowych śrubach w zaciskach i adapterach nie słyszałem, co oczywiście nie znaczy że takowych nie było. Zawsze jednak jakby co jest drugi hamulec.

 

Aluminiowe korki do cranków założył przy okazji serwis w 7Anna.

 

Co do kół i amora - jak najbardziej te dwie rzeczy idą do wymiany w następnej kolejności i te zmiany miałem właśnie na myśli. A że to większy wydatek, muszę troszkę zaczekać. :)

 

Zdjęcia działały - nie wiem czemu się posypały. Napisałem do admina PM z prośbą o wyedytowanie posta i poprawienie linków...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też jestem ciekaw jak wygląda rower, bo taka sama ramkę kiedyś oglądałem i prezentowała się super. Sam chętnie wymieniłbym swoja na taka:) Masz może porównanie do innej meridy(całej aluminiowej) jak sprawuje się tylny trójkąt i ogólnie cała rama? Co do zdjęć, ja np w swoim projekcie miałem podobne objawy. Przyczyna były limity transferu danych z serwera (wp.pl) i w efekcie po kilku wyświetleniach zdjęcia już się nie pokazywały i trzeba było odczekać jakiś czas. Wrzuciłem na imageschack. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@privaterobo Myślę, że nawet gdybym miał możliwość porównania mojej ramy pod względem pracy tylnych widełek do zwykłej HFSki to odczuwalne różnice byłyby niewielkie... A jakbym już poczuł różnicę to nie miałbym pewności czy leży ona w samej ramie czy może w kole, oponach, siodle, sztycy itp.

 

@Timon92 Dokładnie. Setback w Thomson'ach robi wrażenie, ale w rzeczywistości jest nie większy niż na przykład właśnie w Ritchey'ach. Mylne wrażenie sprawia na fotkach dość nietypowe siodło, które jest odsunięte niemal maksymalnie w tył, a wydaje się że jest na odwrót.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BarteX88

Piękna ramka, dobrze złożony rower. Ale koniecznie trzeba coś z tą wagą zrobić. Ja jako pierwsze na odstrzał postawił bym koła. Można sporo zejść, nawet pół kilo ! ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...