Skocz do zawartości

[rower]Peugeot Record du Monde - modernizacja/renowacja


kakadu

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jestem "przypadkowym" właścicielem tej szosówki. Niestety poprzedni właściciel zrobił sobie z niego rowerek miejski. Chciałbym przywrócić jego oryginalny blask (oczywiście wprowadzając trochę współczesnej techniki). Oto jak wygląda jego stan techniczny:

 

Koła - obręcze proste, szprychy napięte, czyli wszystko jak ma być. Opony raczej do wymiany

Kierownica - do wymiany. Poprzedni właściciel wymienił sobie sztycę i kierownicę z baranka na "miejską". Jak będę miał czas wrzucę zdjęcia. Na szczęście zostały oryginalne klamki.

Napęd - stan agonalny. Do wymiany tylna przerzutka (simplex). Kółka całkowicie zniszczone, próba ich wymiany zakończyła się klęską - śruby je mocujący były zbyt mocno zapieczone, uległy zniszczeniu. Będę ją jeszcze próbował reanimować (części z starego sisa), ale nie wróże nic ciekawego. Wolnobieg 5 rzędowy, czyli prehistoria. Da się to jakoś unowocześnić? Z przodu klasyczna korba z klasycznym suportem z klasycznymi... pedałami od składaka.

Rama - ok, trzeba ją przeczyścić, pozostałości cekolu betonu i innych takich.

 

Co chciałbym zmienić? Na początek plan minimum - kierownica, mostek, przerzutka, siodło i pedały. Następne do wymiany są oponki i coś trzeba z tym napędem zrobić. Jakie części kupić? Opłaca się ta modernizacja? Oczywiście fundusze ograniczone, nie stać mnie na kupno kierownicy za 200zł :)

 

Pozdrawiam

Napisano

wiesz czasem juz za 500mozna kupic szose z klamkomanetkami wiec musisz sie zastanowic sie czy warto choc w tamtym roku bawilem sie w starocia i jedyne co bylo pozytywne z tego to ze przy mojej obecnej szose umnialem na niej jezdzic

Napisano

Po prostu rower leży w piwnicy i gnije, bo nikt na nim nie jeździ. Jednak jak tak cenowo sprawa wygląda, to ja dziękuje, postoje.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...