Adik Napisano 20 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2009 Przedstawię wam finalną wersję moich dwóch stalowych rowerów, opartych na tej samej ramie, różniącej się jedynie rozmiarem. Rowerki służą mi, jako szybkie pomykacze po szosie i lekkich terenach, oraz jako środek transportu do pracy/na zakupy. Oba są wygodne, mało wazą i są sprawne w napędzie i hamulcach {przynajmniej w przednim}. Zaświadczam że oba mają duszę, zaklętą w stalową markową ramę Pierwszy rower to 830 z ramką 22.5" dostosowana pod szosę i wycieczki. WAGA = 12kg ZDJĘCIA: - pierwsze zdjęcie tego roweru przed poważnymi modyfikacjami OBECNIE: Specyfikacja: [Rama] Trek 830 chromowo moblidenowa , rozmiar 22,5" / 57cm | niebiesko purpurowa [Widełki] Cr-mo TREK 26" v-brake only | niebiesko purpurowa [Mostek] 1" ITM aluminium 140mm / z capem na 2 śruby| srebrny {około 300g} [Kierownica] ZOOM aluminum 25.4mm/ 550mm skracana | Czarna {około 140g} [sztyca] ABT 200mm/26,6mm / konstrukcja 2 śrubowa ultralight | srebrny {około 170g} [siodło] Fizik Nisene Wing Flex / pręty cr-mo | czarno niebieskie {około 270g} [Rogi] Custom / wpuszczane do kiery, aluminium 85mm + założone na nie chwyty boplight piankowe po 65mm na róg {około 200g} [Pedały] Shimano PDM 324 / jednostronne SPD i zwykłe pedały {około 520g} NAPĘD [Manetki] lewa - SRAM 3.0 | prawa - SRAM X7 8spd [Przerzutki] przednia - SRAM 3.0 {48z} | tylna - SRAM 5.0 [Korba] lewe ramie - altus 175mm, srebrne | prawe FC-510 deore hollowtech 175mm, czarna [Zębatki] 22T deore cr-mo, 36T deore cr-mo, 48T deore aluminium | wszystkie srebrne i od FC-510 [Kaseta] Hg40 11-32 8 spd [Łańcuch] Hg50 Planuję jeszcze: zmienić zębatkę 22 na 24, wymienić kasetę na 11-30, zamienić tylną 5.0 na 7.0 KOŁA [Piasty] przód novatec 36h 2xłoż maszyn. | tył novatec 32h 2xłoż maszyn. \ czarne [szprychy] przód 36szt. cn spoke 2mm | tył 32szt DT Champion 2mm \ czarne [Obręcz] przód alex ace18 36h | tył mavic XM317 32h \ czarne [Nyple] zwykłe stalowe 68szt [Zaciski] przód joytech 100mm | tył novatec light 135mm \ czarne [Opony] przód Kenda Karma drut 2.0" | tył Author Slick 1.5" [Dętki] przód Continental mtb | tył michelin 1.0-1.5" \ zawory schreader {auto} INNE [chwyty] Setlaz cross county 120mm piankowe [klamki] deone {kopia fr-5 avida] [hamulce] przód Avid Sd7 + klocki accent 3c | tył Avid Sd5 + klocki accent 3c [licznik] Mactronic BPM-09C [lampki] przód Mactronic MLF-1W 1W dioda led | tył Mactronic TF-54 5 diód led [linki i pancerze] shimano i accent [zacisk sztycy] podłużny na rączkę, nowy czarny alu [koszyk na bidon/sakwa] plastikowy i no name Drugi rower to 830 z ramką 21,5" dostosowany do przejażdzek i zadań bojowych. WAGA = 13kg ZDJĘCIA: Specyfikacja: [Rama] Trek 830 chromowo moblidenowa , rozmiar 21,5" / 53,5cm | niebiesko purpurowa [Widełki] Cr-mo TREK 26" v-brake only | niebiesko purpurowa [Mostek] 1" TREK cr-mo - na 1 śrubę | srebrny [Kierownica] ZOOM aluminium 25.4mm/ 630mm gięta | srebrna [sztyca] TREK 350mm/26,6mm / konstrukcja 1 śrubowa | srebrna {około 400g} [siodło] Active, z małą dziurą {około 370g} [Rogi] Ritchey WCS [Pedały] Shimano PDM 520 SPD {około 360g} NAPĘD [Manetki] SRT400 3x7 [Przerzutki] przednia - acera {42z} | tylna - alivio [Korba\Zębatki] altus 175mm 22/32/42 srebrna [Kaseta\łańcuch] Shimano 12-30, łańcuch ig KOŁA [Piasty] przód lx 570 32h 2xłoż kulk. | tył acera 36h 2xłoż kulk. [szprychy] przód 32szt. DT Champion 2mm czarne | tył 36szt no name 2mm srebrne [Obręcz] przód mavic x221 32h srebrna | tył no name aluminium 36h srebrna [Nyple] zwykłe stalowe 68szt [Zaciski] przód shimano 100mm | tył joytech 135mm [Opony] przód Continental Speedking drut 2.1" | tył Maxxis HardDrive kevlar 1.8" [Dętki] no name zawory schreader {auto} INNE [chwyty] gumowe do gripshiftów shimano 80mm [klamka przód] Tektro Sensir - z gumą na rączkach [hamulce] przód Shimano Acera v brake | tył brak hamulca [licznik] brak [lampki] brak [linki i pancerze] no name [koszyk na bidon/sakwa] brak [zacisk sztycy] TREK podłużny na rączkę z grubym gwintem [dzwonek] Po prostu jest! I działa hehe Zdjęcia z piwnicy są kiepskie, a te na dworzu były robione niestety komórką, także jeszcze przyjdzie czas na sparowanie tych rowerów i uwiecznienie cyfrówką, w jakimś ciekawym miejscu Co do sprzętu, to jest on zmieniany na zasadzie "zrzutu", czyli coś lepszego znajdzie się w flagowym rowerze, to potem osprzęt z niego trafia do nich Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oldboy90 Napisano 20 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2009 ten drugi jest zarąbisty.... tylko z jednym, przednim hamulcem. to jest dopiero hardcore Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uszolot10 Napisano 22 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2009 Ten 1 mi się nie podoba, za to ten drugi tak jak kolega napisał : zaje*isty. Tylny nie potrzebny, i tak hamuje się głównie przodem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adik Napisano 22 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2009 Heh, pierwszy Trek się jeszcze nikomu prócz mnie nie spodobał. W sumie to tak go zmodyfikowałem że tylko rama, widelec i stery są "fabryczne". Drugiego złożyłem, mając w zapasie sprawne częsci z pierwszego i innych rowerów. Ale moim zdaniem oba TREKI są fajne Może dorwę się kiedyś do stalowego roweru GT i również zrobię lekką i szybką machinę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sieciochwast Napisano 24 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2009 Adik - pytanko: orientujesz sie jak max szeroka opone moge wrzucic na tyl? (930 Singletrack) oraz czy gdzies jest na ramie podany jej rozmiar? Bo jakos przeoczylem i nie moge sie doszukac? Adik - druga 830-ka - ladna - bez hamulca na tyl ? a pierwsza 830 - zlituj sie nad nami i do fotek zdejmuj ten worek spod ramy , chyba ze los okrutny rzeczywiscie kaze tej 830 jezdzic po kartofle w pole => moze jakas kiere od szosy i trekingowe opony ? I wyjdzie z tego ladny 'urban-bike'. *Tak mysle ze te ramy nadaja sie do wszystkiego.* Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adik Napisano 25 Lipca 2009 Autor Udostępnij Napisano 25 Lipca 2009 Jak max szerokiego kapcia? Powiedzmy że nie-oszukane 2.2" już sprawia problemy przy wyjmowaniu i zakładaniu tylnego koła. Zresztą miałem tam przeróżne opony na tyle i doszedłem do wniosku że 2.0" kapeć to maximum tego, do czego mógłby się on tam przydać, szersze opony generują większe opory toczenia i hałas, oraz mocno zamulają ten rower. Trekkingowe opony, to była moja pierwsza modernizacja roweru {na samej górze zdjęcie} i wnioski są takie, że albo konfiguracja opon - przód 2.0 semislick tył 1.5"/1.75" slick, LUB przód 2.1"/2.2" i z tyłu 2.0 semislick dają radę w mieście i lesie, oraz stwarzają odpowiedni komfort jazdy. Na ramie nie ma nigdzie tego napisane, jest czasami tylko naklejka z rozmiarem podsiodłówki w calach i w cm. Co do "worka" to ta sakwa przewiozła więcej browarów, flaszek i napojów niż mogłoby się w intensywny miesiąc picia wypić. Dobry schowek jest, na naprawdę proste rzeczy, a 2L butelka picia też się tam mieści i zbytnio podczas jazdy nie dynda. Boczny wiatr mu jest nie straszny, jedyny minus tej sakwy to taki, że gdy jest zapełniona, nie można łatwo roweru podnosić. Nad kierą od szosy myślałem, ale szosowych klamkomanetek do mojego napędu już nie zastosuje, a kokpit w takiej postaci jak jest teraz mi odpowiada. *Tak mysle ze te ramy nadaja sie do wszystkiego.* Dobre podsumowanie, starej USA szkoły Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.