flub3r Napisano 19 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2009 Witam Nie miałem wcześniej do czynienia z osią zintegrowaną stąd kieruje do was moje pytanie. Chcę wymienić korbę z suportem, na korbę z osią zintegrowaną. Jak wygląda montaż takiej korby? Na pewno ważny jest gwint (mam Gianta, więc pewnie posiadam gwint angielski) druga sprawa to szerokość mufy, z tym że do korby dokładają podkładki dystansowe. Jedno czego nie wiem to jak wygląda sprawa odległości korby od ramy. Mam tutaj parę niejasnośći, ogólnie instalacja powinna przebiegać tak: 1.Montaż prawej miski 2.Montaż lewej miski 3.Włożenie oski korby 4.Nałożenie lewej korby (rowek na korbie ma odpowiadać rowkowi na osi) 5.Przykręcenie zaślepki 6.Wciśnięcie metalowej blaszki 7.Dokręcenie dwóch imbusów lewej korby Teraz pytanie odnośnie tych podkładek. Jeżeli mam mufę 68mm i przerzutkę przednią LX montowaną do rury pod siodłowej, to z prawej strony dać dwie podkładki, każda po 2,5mm, natomiast z lewej strony jedną podkładkę 2,5mm? Tą zaślepkę lewej korby wystarczy zapewne ręką przykręcić do oporu? Użyć trzeba takiego klucza-nakładki okrągłego? Miski trzeba dokręcić kluczem przeznaczonym do tego celu, ale nie trzeba używać klucza dynamometrycznego? Jak przykręcę po prostu na maxa jak dam radę to coś się stanie? Te dwa imbusy lewej korby można z wyczuciem jakoś lekko dokręcić? A jeżeli mam mufę 75mm i będę montował bez podkładek to korba nie będzie za blisko ramy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cyklista Napisano 19 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2009 Z Twojego posta domyślam się, że masz korbę Shimano. Robisz tak jak napisałeś i wszystko powinno być OK. Zamiast tego plastykowego klucza możesz np. użyć monety. Jeżeli masz mufę 75mm to wynika z tego, że nie musisz używać podkładek. Standardem jest szerokość 73mm wtedy zakładasz jedną podkładkę lub żadnej jeśli masz przerzutkę typu E-type. Możliwe ze masz naddatek lakieru po 1mm z każdej strony. Panuje opinia, że boczne powierzchnie rury suportu powinny być dokładnie sfrezowane, dzięki czemu wydłuża się żywotność łożysk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
flub3r Napisano 19 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2009 Właściwie to jeszcze nie mam, ale planuje kupić coś w tej klasie http://www.allegro.pl/item657418829_korba_...nie_sztuki.html rower mam marki Giant Boulder disc XC, pewnie montowanie zlecę mechanikowi, przede wszystkim chciałem się dowiedzieć czy jak ją kupie to będzie pasować. Mufy na razie nie mierzyłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cyklista Napisano 19 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2009 A co ma nie pasować, to Giant a nie rower z supermarketu. Jak mechanik zna się na rzeczy to bez problemu wszystko złoży. Pytanie tylko czy do górala potrzebna jest Ci korba o tarczach 48-36-26, standardem w rowerach górskich są korby 44-32-22. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Viator Napisano 21 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2009 Cześć!! Mam pytanie troszkę związane z tematem. Obecnie mam oś zintegrowaną i składał mi to mechanik w serwisie. Z prawej strony mam 2 podkładki a z lewej 1. Złożone na ramie KTM race comp. Ale moje pytanie jest takie: czy uważacie ,że oś zintegrowana jest rzeczywiście lepsza od niezależnego supprotu i oddzielnych korb? Jakie macie na ten temat zdanie? i przepraszam za podłączenie się do tematu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TocaS Napisano 24 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2009 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.