Skocz do zawartości

[łańcuch] czarny po kilku kilometrach

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!!!

Mam taki problem. Otóż po wyczyszczeniu łańcucha i całego napędu i nasmarowaniu go FINISH LINE Pro Road, łańcuch robi się cały czarny po kilku kilometrach jazdy po szosie(tylko i wyłącznie po szosie). Po nasmarowaniu wycieram oczywiście nadmiar oleju. Łańcuch czyściłem benzyną, a także specjalny płynem do tego przeznaczonym. Wydaje mi się że łańcuh za każdym razem jest dobrze wyczyszczony i ten brud raczej nie wychodzi ze środka(czyściłem opierając się na wzkazówkach i radach wyczytanych na tym forum). Po każdym czyszczeniu i smarowaniu problem się powtarza. Nie mam zbyt dużego doświadczenia jeśli chodzi o czyszczenie i konserwacje napędu, i może to wcale nie jest problem tylko to jest normalne, że łańcuch robi się czarny. Może to wina tego FINISH LINE Pro Road. Może też go ktoś używa i dzieje się to samo. Chciałem jeszcze napisać że po przejechaniu 150 km nic nie chałasuje, ale bardzo nie estetycznie to wygląda.

Napisano

To normalna rzecz. Tylko nowy łańcuch po nasmarowaniu by został czysty. Finish Line ma to do siebie, że potrzebuje czasu aż "wsiąknie" w łańcuch (czyt. wpłynie między ogniwa) a wtedy po jeździe wypływa razem z brudem się tam znajdującym. Po nasmarowaniu zostaw rower na noc, a dopiero przed jazdą wytrzyj nadmiar oleju szmatką. Po jeździe wypłynie czarny olej z zabrudzeniami z ogniw - wytrzyj to do czysta (czasami tą czynność trzeba powtórzyć po 2-3 przejażdżkach).

Aha, i wyczyść również zębatki i kasetę - tam też brud lubi się gromadzić :-)

Napisano

Może za dużo smaru nałożyłeś, on się schował, a teraz pluje co parę km :) Dawaj po kropelce na każde ogniwo, wytrzyj przed wyjazdem, potem po paru km, a potem jeszcze z 3-4 razy co kilkanaście razy i już będzie wszystko ok :wallbash:

Cassone, skoro łańcuch był czyszczony w benzynie i innych środkach, no to o jakich brudach ty mówisz ??

Napisano