creative007 Napisano 18 Czerwca 2009 Napisano 18 Czerwca 2009 Czy będzie aż tak wielka różnica w działaniu hamulców i przerzutek ??? mam obecnie pancerze i linki z accenta nie supreme i jakieś shimanowskie . Głównie chodzi mi o hamulce bo strasznie mi topornie hamują tzn. klamka bardzo ciężko chodzi. Czy to zależy tylko od ustawienia???
Ecia Napisano 18 Czerwca 2009 Napisano 18 Czerwca 2009 Nie, to może być właśnie objaw zabrudzenia. Ja używam XTRów od 2006 r - i skończyły się od tej pory moje problemy z blokującymi się przerzutkami, opornie chodzącymi linkami itp. Ten patent działa nawet w dużym błocie. Zdecydowanie mogę polecić. PS. Tu jest trochę wypowiedzi o XTRach, w tym moje
Bizon Napisano 18 Czerwca 2009 Napisano 18 Czerwca 2009 Nawet na tanich pancerzach klamka może lekko chodzić trzeba je tylko czyścić.Ja dodatkowo linkę tam gdzie jest w pancerzu i w fajce smaruje delikatnie olejem jadalnym .Powodem ciężkiego chodzenia klamki może być też zerwany oplot z linki który powoduje ciężkie chodzenie klamki.Co do XTR różnicy w działaniu w porównaniu z pancerzami które mają wewnątrz wkład plastikowy nie widzę .Być może trudniej zabrudzić je w błocie ale nie miałem jeszcze przyjemności do jeżdżenia w ciężkich warunkach.No i może będą wytrzymalsze niż inne pancerze Ps z tego co pisze Ecia trudno je zabrudzić i są trwałe
Ecia Napisano 18 Czerwca 2009 Napisano 18 Czerwca 2009 Mają końcówki uszczelniające - te końcówki naprawdę działają. Trzeba tylko co pewien czas sprawdzać, czy się aby nie przesunęły - ale wysunąć je całkowicie z wąsa, tak, żeby potencjalne zanieczyszczenia miały bezpośredni dostęp do pancerza i linki, jest jednak nie tak łatwo i nie zdarza się to często (mnie, jak dotąd, tylko raz i nie mam pewności, czy przypadkiem nie podczas transportu).
weberwrc Napisano 21 Czerwca 2009 Napisano 21 Czerwca 2009 uzywam XTR`ow i sa o niebo lepsze od innych naprawde polecam....od tamtej pory zero problemow z przerzutkami
marsman Napisano 22 Czerwca 2009 Napisano 22 Czerwca 2009 uzywam XTR`ow i sa o niebo lepsze od innych ciekawe. naprawde czyli jeśli wymienie I-linka na XTR-a to napęd będzie mi o niebo lepiej działać??? w takim razie chyba się skusze
premier2 Napisano 22 Czerwca 2009 Napisano 22 Czerwca 2009 marsman, ja bym zostawił to co masz na biku... XTR ma jedynie uszczelnienia na przelotkach, a ty masz chyba na całej długości o ile dobrze kojarzę... System zamknięty jest lepszy.
Gość R3surrection Napisano 22 Czerwca 2009 Napisano 22 Czerwca 2009 co kto lubi troszke większe opory
Wampi Napisano 23 Czerwca 2009 Napisano 23 Czerwca 2009 Prawda jest taka, że lepiej uszczelniona jest linka w pancerzu na całej długości. Jeśli chcesz się przekonać, to sobie zobacz jak chodzi przedni hamulec a jak tylni po jeździe w trudnych warunkach pogodowych. Ja od dwóch lat prawie nie wymieniałem linki i pancerza do przedniego hamulca (vbrake), natomiast do tylnego musiałem co chwilę, praktycznie po każdych zawodach w błocie. Od połowy zeszłego sezonu puściłem sobie linkę do tylnego hamulca w całym pancerzu i od tamtej chwili wymieniałem go raz (pancerz i linkę). Zimę przejeździłem na tej samej lince i tym samym pancerzu, na którym jeżdżę teraz... dodam, że na 3 maratonie błotnistym z rzędu (cyklokarpaty) i nic przy lince nie robiłem. Morał jest taki, że zamiast bawić się w cięcie pancerza do hamulca lepiej go puścić w jednym kawałku, do ramy przypiąć zipem, jeśli tak jak ja ktoś nie ma specjalnych przelotek w ramie i będzie git Co do przerzutek, to jeśli tylko miałbym specjalne przelotki w ramie, to bym obydwie linki od przerzutek puścił w całym pancerzu, a tak to na razie testuję uszczelniane pancerze XTRa Na razie jeden błotny maraton w nich przejechałem, zobaczymy co się będzie działo dalej.
marsman Napisano 23 Czerwca 2009 Napisano 23 Czerwca 2009 masz chyba na całej długości o ile dobrze kojarzę... ale skoro XTR ma być o niebo lepszy... Jeśli chcesz się przekonać, to sobie zobacz jak chodzi przedni hamulec a jak tylni po jeździe w trudnych warunkach pogodowych. z przodu mam hydrauliczną tarczówke... ogólnie to nic nie mam do XTR-a ale stwierdzenie że działa o niebo lepiej od INNYCH ??
Wampi Napisano 23 Czerwca 2009 Napisano 23 Czerwca 2009 ale skoro XTR ma być o niebo lepszy... z przodu mam hydrauliczną tarczówke... ogólnie to nic nie mam do XTR-a ale stwierdzenie że działa o niebo lepiej od INNYCH ?? No to co do przedniego hamulca musisz wierzyć mi na słowo Co do tego czy komplet XTR działa o niebo lepiej, to zależy pod jakim względem Ja, tak jak pisałem dopiero jeden maraton w błocie na tym przejechałem, ale kupiłem zestaw xtr dlatego, że inne osoby wypowiadały się o nim w samych superlatywach i nie miałem powodu, żeby im nie wierzyć Chociaż moim zdaniem, jeśli tylko jest taka możliwość, to najlepiej puścić całą linkę w pancerzu
marsman Napisano 24 Czerwca 2009 Napisano 24 Czerwca 2009 jako użytkownik Alligatora I-linka zżymam się z twierdzenia że XTR może działać o niebo lepiej od niego. a są przecież jeszcze Nokony/Phobie, Tiogi bliźniacze Alligatorowi, Aztecki, Translifty, Gore... czy to wszystko może działać o niebo gorzej od XTR-a??? dobra nie czepiam się już. na pewno XTR to bardzo dobre "normalne" pancerze. a w zeszłorocznej cenie raczej nie mają sobie równych. co do prowadzenia pancerza po całości to chyba dobre rozwiązanie. oczywiście nie pod względem wagi
Gość R3surrection Napisano 24 Czerwca 2009 Napisano 24 Czerwca 2009 oczywiście że nokony etc działają gorzej od XTR. wiem bo mam. To wynika z ich specyfiki więcej kabla to zawsze większy opór!! ale przeznaczenie jest inne to znaczy błoto deszcz śnieg etc i masz to wtedy gdzieś
creative007 Napisano 25 Czerwca 2009 Autor Napisano 25 Czerwca 2009 Dziś założyłem pancerze XTR na hamulce. Różnica między normalnymi pancerzami i linkami ...... nie ma co porównywać. Nareszcie mi hamulce bardzo dobrze chodzą. Jeszcze muszę wymienić do przerzutek na XTR i też mam nadzieje że będzie różnica
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.