Skocz do zawartości

[linki i pancerze] XTR


creative007

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Czy będzie aż tak wielka różnica w działaniu hamulców i przerzutek ??? mam obecnie pancerze i linki z accenta nie supreme i jakieś shimanowskie . Głównie chodzi mi o hamulce bo strasznie mi topornie hamują tzn. klamka bardzo ciężko chodzi. Czy to zależy tylko od ustawienia???

Napisano

Nie, to może być właśnie objaw zabrudzenia. Ja używam XTRów od 2006 r - i skończyły się od tej pory moje problemy z blokującymi się przerzutkami, opornie chodzącymi linkami itp. Ten patent działa nawet w dużym błocie. Zdecydowanie mogę polecić.

 

PS. Tu jest trochę wypowiedzi o XTRach, w tym moje ;)

Napisano

Nawet na tanich pancerzach klamka może lekko chodzić trzeba je tylko czyścić.Ja dodatkowo linkę tam gdzie jest w pancerzu i w fajce smaruje delikatnie olejem jadalnym .Powodem ciężkiego chodzenia klamki może być też zerwany oplot z linki który powoduje ciężkie chodzenie klamki.Co do XTR różnicy w działaniu w porównaniu z pancerzami które mają wewnątrz wkład plastikowy nie widzę .Być może trudniej zabrudzić je w błocie ale nie miałem jeszcze przyjemności do jeżdżenia w ciężkich warunkach.No i może będą wytrzymalsze niż inne pancerze

Ps z tego co pisze Ecia trudno je zabrudzić i są trwałe

Napisano

Mają końcówki uszczelniające - te końcówki naprawdę działają. Trzeba tylko co pewien czas sprawdzać, czy się aby nie przesunęły - ale wysunąć je całkowicie z wąsa, tak, żeby potencjalne zanieczyszczenia miały bezpośredni dostęp do pancerza i linki, jest jednak nie tak łatwo i nie zdarza się to często (mnie, jak dotąd, tylko raz i nie mam pewności, czy przypadkiem nie podczas transportu).

Napisano
uzywam XTR`ow i sa o niebo lepsze od innych :P

ciekawe. naprawde :P

czyli jeśli wymienie I-linka na XTR-a to napęd będzie mi o niebo lepiej działać???

w takim razie chyba się skusze :D

Napisano

marsman, ja bym zostawił to co masz na biku... XTR ma jedynie uszczelnienia na przelotkach, a ty masz chyba na całej długości o ile dobrze kojarzę... System zamknięty jest lepszy.

Gość R3surrection
Napisano

co kto lubi :D troszke większe opory

Napisano

Prawda jest taka, że lepiej uszczelniona jest linka w pancerzu na całej długości. Jeśli chcesz się przekonać, to sobie zobacz jak chodzi przedni hamulec a jak tylni po jeździe w trudnych warunkach pogodowych. Ja od dwóch lat prawie nie wymieniałem linki i pancerza do przedniego hamulca (vbrake), natomiast do tylnego musiałem co chwilę, praktycznie po każdych zawodach w błocie. Od połowy zeszłego sezonu puściłem sobie linkę do tylnego hamulca w całym pancerzu i od tamtej chwili wymieniałem go raz (pancerz i linkę). Zimę przejeździłem na tej samej lince i tym samym pancerzu, na którym jeżdżę teraz... dodam, że na 3 maratonie błotnistym z rzędu (cyklokarpaty) i nic przy lince nie robiłem.

 

Morał jest taki, że zamiast bawić się w cięcie pancerza do hamulca lepiej go puścić w jednym kawałku, do ramy przypiąć zipem, jeśli tak jak ja ktoś nie ma specjalnych przelotek w ramie i będzie git :P

 

Co do przerzutek, to jeśli tylko miałbym specjalne przelotki w ramie, to bym obydwie linki od przerzutek puścił w całym pancerzu, a tak to na razie testuję uszczelniane pancerze XTRa :) Na razie jeden błotny maraton w nich przejechałem, zobaczymy co się będzie działo dalej.

Napisano
masz chyba na całej długości o ile dobrze kojarzę...

ale skoro XTR ma być o niebo lepszy...

 

Jeśli chcesz się przekonać, to sobie zobacz jak chodzi przedni hamulec a jak tylni po jeździe w trudnych warunkach pogodowych.

z przodu mam hydrauliczną tarczówke...

 

ogólnie to nic nie mam do XTR-a ale stwierdzenie że działa o niebo lepiej od INNYCH ??

Napisano
ale skoro XTR ma być o niebo lepszy...

 

 

z przodu mam hydrauliczną tarczówke...

 

ogólnie to nic nie mam do XTR-a ale stwierdzenie że działa o niebo lepiej od INNYCH ??

No to co do przedniego hamulca musisz wierzyć mi na słowo :D

 

Co do tego czy komplet XTR działa o niebo lepiej, to zależy pod jakim względem :D Ja, tak jak pisałem dopiero jeden maraton w błocie na tym przejechałem, ale kupiłem zestaw xtr dlatego, że inne osoby wypowiadały się o nim w samych superlatywach i nie miałem powodu, żeby im nie wierzyć :(

 

Chociaż moim zdaniem, jeśli tylko jest taka możliwość, to najlepiej puścić całą linkę w pancerzu :)

Napisano

jako użytkownik Alligatora I-linka zżymam się z twierdzenia że XTR może działać o niebo lepiej od niego. a są przecież jeszcze Nokony/Phobie, Tiogi bliźniacze Alligatorowi, Aztecki, Translifty, Gore...

czy to wszystko może działać o niebo gorzej od XTR-a???

dobra nie czepiam się już. na pewno XTR to bardzo dobre "normalne" pancerze. a w zeszłorocznej cenie raczej nie mają sobie równych.

co do prowadzenia pancerza po całości to chyba dobre rozwiązanie. oczywiście nie pod względem wagi :wub:

Gość R3surrection
Napisano

oczywiście że nokony etc działają gorzej od XTR. wiem bo mam. To wynika z ich specyfiki więcej kabla to zawsze większy opór!! ale przeznaczenie jest inne to znaczy błoto deszcz śnieg etc i masz to wtedy gdzieś ;)

Napisano

Dziś założyłem pancerze XTR na hamulce. Różnica między normalnymi pancerzami i linkami ...... nie ma co porównywać. Nareszcie mi hamulce bardzo dobrze chodzą. Jeszcze muszę wymienić do przerzutek na XTR i też mam nadzieje że będzie różnica

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...