Skocz do zawartości

[rower] Używany full do wycieczek i pseudo dh


Hincó

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Szukałem w ostatnich tematach, było dużo propozycji w których pojawiał się kross FR2, ale tylko on był w zasięgu cenowym, większość userwó ma większy budżet..

Po koleji, dotąd jeździłem na fullu i nie chce tego zmieniać, niestety stary rower ma za dużo rzeczy do wymiany żeby wogóle go naprawiać, dlatego za kwote ok 2 tys zł chcę kupić 'nowy'(tzn taki do któego można dokupić części) który da się wyremontować(planuje dać do serwisu w zabawie koło Krakowa/Wieliczki). Mam 90kg, 1,85m 22latka itp itd, jeżdże na traski gupowe jak i zjazdy leśne czy przygotowanymi trasami, hopki raczej omijam ze względów przesłości powypadkowej :)/ Chcę mieć podstawe do dalszych usprawnień. Swojego czasu za dobrych czasów myślałem o kross sign FR1/2. Dalej o nim myśle i coś w ten deseń mnie interesuje. Nie mniej jednak przyjmę propozycję jakiegoś czterozawiasowca który bardziej nada się w trasy aswaltowo/szutrowe z mapą w ręku ;)

Czyli:

1. Wytrzymały full

2. Cena do 2 tys+ 500zł na ewentualne poprawki

3. Rekreacja + lekkie katowanie/zjazdy typu DH

4. Dobrze by było jakby był 'ładny' ;) Np czerwony kross mnie odraża, szary prędzej, czy np curare ;)

 

Głównie chodzi mi o to czy zawracać sobie głowe tym krossem, jeżel itak to które roczniki?

 

Dziękuje za odzew/linki/lektury ;)

Pozdrawiam.

Napisano

za tą kase może poszukaj ramek typu :

Intense M1, Santa cruz v10 ,kona stab (lub stinky 2005+),spec. Big hit , banshee scream

Na signa jesteś troche za ciężki jak na zjazdy

Sign to wytrzymała rama ale do zjazdu wytrzyma max 80kg

a te wyżej to ramy stworzone do dh (big hit do FR)

Napisano
Rekreacja + lekkie katowanie/zjazdy typu DH

Nie jestem pewny, czy wiesz o czym pisesz, z tego co się orientuję,takich ram jeszcze nie wynaleźli.

Napisano
Nie jestem pewny, czy wiesz o czym pisesz, z tego co się orientuję,takich ram jeszcze nie wynaleźli.

Nie interesują mnie ramy tylko kompletne rowery ; ]

Najlepiej byłoby mieć 2 rowery, ale to nie dla mnie, szukam fulla o w miare asfaltowych zdolnościach. Waga mi nie przeszkadza, amortyzatory mają już blokady, dawniej tego nie było i dawałem sobie rade.. Żadne skakanie konkretne, raczej po prostu jazda na wprost z góry, ale to sporadycznie, tak to boczne drogi i lansik do 30km w ciągu dnia. I ważne żeby miał albo mógł mieć przerzutke z przodu ;)

 

Na ramach DH bardzo dobrze się jeździ, wyprostowana sylwetka, pełen lans, czego Ty chcesz Rulez :D ?

Moze to jest żart, ale podzielam to zdanie, lubie wyprostowaną sylwetke i szeroko ręce ;)

 

 

W lecie i sezonie schodze zazwyczaj do 82kg ;)

Napisano

eh.. Może ten temat powinien mieć taki tytuł:'jaki używany full podobny do fr1/2 do ok 2tys.'

Może tak będzie to docierało i zmniejszy niepotrzebne odpowiedzi..

Do czego go będe używał niech pozostanie mója sprawa

Napisano

kooledzy mam pytanie czy opłaca mi się za 900zł kupić rame kone stinky 2004 ?

rama ponoć w dobrym stanie bez luzów na wahaczu nie poobijana

Chciałbym ją używać do FR (mam do wyobrou jeszcze signa i dm fR) i nie wiem co wybrać ... pomocy panowie i panie :wallbash:

Napisano

Gościu, jesteś zarypisty - skoro wg. ciebie Kellys Beast służy do tego samego co Kross FR2 - miałem rację, że nie masz pojęcia o czym piszesz :wallbash:

Najpierw duuużo poczytaj na tematy rowerowe, a później pytaj ...

Co do Kellysa - do wycieczek oczywiśie się nadaje ...

Napisano
Gościu, jesteś zarypisty - skoro wg. ciebie Kellys Beast służy do tego samego co Kross FR2 - miałem rację, że nie masz pojęcia o czym piszesz :wallbash:

Ja tak nie napisałem i tak nie twierdzę..

 

Do czego go będe używał niech pozostanie mója sprawa

I tego się trzymajmy :)

 

Najpierw duuużo poczytaj na tematy rowerowe, a później pytaj ...

I co mi to da? Że nie będe mylił pojęć? Na uj mi to jak sie tym kompletnie nie interesuje? Określiłem jak będę jeździł co i tak nie ma znaczenia i kropka...

 

Full w podanej wyżej cenie, używany/leżak magazynowy itp.. poprostu.. a jaki to sie zobaczy.. obecnie nie jeżdże więc pewnie się dostosuje do warunków jakie dami rower..

Napisano

do ceny 2 tys zł NIE KUPISZ roweru który będzie sie nadawał do dh i bedzie rowerem z amortyzacją tylnego koła. są za te pieniądze używane sztywniaki jeśli już. jeśli chcesz taki rower to musisz swoje ambicje estetyczne schować w kieszeń i jednak przekonać sie do wspomnianych powyżej wynalazków czyli poisonów czy krossa signa. z tych dwóch potencjał bliższy zjazdowi ma kross i będzie to najtańszy full który jeszcze zniesie takie traktowanie. poisony są co najwyżej rowerami do turystyki.

rower który będzie używany nawet w pseudo dh powinien mieć dwie rzeczy bez których życie jest wyjątkowo utrudnione w tej dyscyplinie - mocno opuszczona sztyca i napinacz łańcucha. skoro jednak chcesz mieć przednią przerzutkę to napinacz odpada. skoro nie piszesz nic o tym drobiazgu a jeździsz cos co określasz jako dh to raczej sądze że twoj styl jazdy i potrzeby sprzetowe są dalekie od dh -bo gdyby były to odczułbyś na własnej skórze co to znaczy fruwający i spadający łańcuch.

do pseudo dh bez problemu będzie się nadawał rower enduro - wbrew pozorom sprzęt który w polskich warunkach prawie na pewno da sobie radę jesli ty dasz radę. sugeruję odwiedzić stronę www.emtb.pl i poczytać zawartośc tamtego forum - chyba żadna polska strona nie traktuje lepiej o tym temacie.

Napisano

Gość jest poszukujący i chce mieć maszynę jak najbardziej wszechstronną. Nie ma co się unosić wiedzą i wytykać, że "nie ma takiej możliwości". Mi się wydaje, że musisz sobie poczytać bikeboard nr 1/09 opis zjawiska enduro, bo chyba o to Ci chodzi. Jeśli chodzi o kasę zawsze warto poczekać ponieważ w tym biznesie nie stać nas na tanie rzeczy :icon_mrgreen:

Napisano

To znaczy, że nie powinien wiedzieć, iż "nie ma takiej możliwośći" :icon_mrgreen:

Mi się wydaje, że musisz sobie poczytać bikeboard nr 1/09

A on ci odpowie tak :

I co mi to da? Że nie będe mylił pojęć? Na uj mi to jak sie tym kompletnie nie interesuje? Określiłem jak będę jeździł co i tak nie ma znaczenia i kropka...
Napisano

jeszcze coś zauważyłem: czterozawiasowiec nadający się na szutry itd.

ja naprawdę nie za bardzo rozumiem co ci chodzi po głowie. co mają cztery zawiasy do podłoża po którym się poruszasz? do podłoża to może miec cos co najwyżej obecność blokady która uczyni z roweru podatnego rower sztywny lub pseudo sztywny.

 

piszez ze na uj ci to co piszą w gazetach - moze jednak zapoznałbyś sie z tematami ogólnymi w dziale rowery, amortyzacja - to w tym momencie byłbyś zorientowany co jest co.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...