Skocz do zawartości

[konserwacja] czyszczenie łańcucha - sposoby



Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy,

 

Ja z kolei spytam o łańcuch w nowym rowerze (Romet) - z tego co widzę został on fabrycznie potraktowany gęstym (przezroczystym) ni to smarem, ni olejem, a może wazeliną. Grunt, że strasznie łapie toto piach i kurz.

 

Czy i ew. czym i jak to wyczyścić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy i ew. czym i jak to wyczyścić?

Paaaanie, toś pojechał. Temat ma 53 strony a Ty z tego ni z owego dajesz do pieca tym tekstem....

Boszzz widzisz i piorunem nie napindalasz....

Kolego....kliknij w 1 stronę tego tematu, przeczytaj post po poście i ..... zastosuj jeden z sposobów....

Amen

A teraz idę psiknąć WD 40 na klocki, bo coś mi piszczy hamulec tarczowy*

 

*sarkazm

Edytowane przez ElDiablo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi Ci o ochronę skóry rąk to nie winylowe, ale z gumy nitrylowej.

 

Jak ktoś używa rękawiczek do ochrony rąk przy wyciąganiu łańcucha ze słoika po "szejkowaniu", to winyl też da radę :thumbsup: .

Edytowane przez kasperek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Paaaanie, toś pojechał. Temat ma 53 strony a Ty z tego ni z owego dajesz do pieca tym tekstem.... Boszzz widzisz i piorunem nie napindalasz.... Kolego....kliknij w 1 stronę tego tematu, przeczytaj post po poście i ..... zastosuj jeden z sposobów....

 

Kolego - zachowaj sobie pioruny i takie tam. Moje pytanie dotyczy tego fabrycznego smaru - czy powinienem go czym prędzej usunąć i nanieść nowy, i tyle. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten smar nakłada się na gorąco w procesie produkcji łańcucha. Musiałbyś poszukać sobie w necie jakiegoś przepisu i przeznaczyć jeden garnek na straty aby uzyskać lub przynajmniej zbliżyć się do tego efektu.

 

https://www.youtube.com/watch?v=h8j5-dC6_x8#t=255

Edytowane przez Kekacz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A jesteś w stanie dostać się przy pomocy ścierki pod pierścienie i w przestrzenie, w które wchodzą zęby koronek? Stawiam, że nie.

 

-------------------------------------------

Dodane o 19:33:

 

 

Dzisiaj postanowiłem sprawdzić spray Nigrin do łańcuchów motocyklowych.

Najpierw opinie motocyklistów:

http://www.moto-opinie.info/?action=show&id_produktu=1324

Kupiony wczoraj w Auchanie za 16 zł/200 ml. Jest dozownik z rurką, jest i możliwość pryskania szerzej, jak w nowych WD-40.

Łańcuch wyczyściłem przy użyciu lidlowej maszynki, najpierw 3 razy zmieniałem gorąca wodę z płynem do mycia naczyń, a kiedy łańcuch po Rohloffie zaczął wyglądać do rzeczy użyłem jeszcze trzech zmian benzyny ekstrakcyjnej również w maszynce. Po wysuszeniu, umyciu kasety i blatów korby spryskałem Nigrinem łańcuch.

Po chwili na ogniwach odznaczyła się mleczna powłoka o lepkości zbliżonej do oryginalnego smaru nakładanego w fabrykach. Zobaczę czy zmieni swoją konsystencję po kilku godzinach.

Zaczynam zatem test dłuższodystansowy. Jeżdżę szosówką, staram się odpuszczać w deszczowe dni, ale czasami los ma inne plany. O efektach zamelduję po 100-200 km.

Edytowane przez Kekacz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka tygodni temu pokusiłem się o zakup takiego oto zestawu:

http://www.decathlon.pl/zestaw-olejr-odtuszczajcy-id_5595892.html

Nie polecam. O ile środek czyszczący daje radę, to albo psikam go za dużo albo wystarcza na zaledwie kilka czyszczeń. Olej może byłby lepszy jakby dodali rurkę w zestawie, inaczej ląduje chyba wszędzie indziej (zwłaszcza na obręczach) niż na łańcuchu. Przez co nawet po wytarciu szmatką rower ma skłonności do uświnienia się w pyle, więc czynność czyszczenia trzeba wykonywać dość często.

 

Dlatego od wczoraj przerzuciłem się na benzynę ekstrakcyjną (pierwszy szejk w płynie do naczyń, takie pranie wstepne ;) , potem 1-2 szejki w benzynie) Natomiast czyścikiem spryskuję zębatki i wygląda to bardzo obiecująco ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2i regulaminu

Benzyna ekstrakcyjna jak każdy rozpuszczalnik może się zapalić również poprzez samozapłon. Potrzebujesz do tego podwyższonej temperatury a więc jeżeli robisz to w pomieszczeniu a nie na asfalcie w upalny dzień to absolutnie nic Ci nie grozi. Temperatura wrzenia oparów benzyna zaczyna się od ok. 65 stopni C w zależności od domieszek, czystości i jakości frakcji itp.

 

Edit:

Tu masz więcej informacji: http://www.wojnarowski.org.pl/3/char/char.html

Z wymienionych możesz spróbować również Etanolu, ale drogo wyjdzie i trochę szkoda :P

Edytowane przez Puklus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądałem kiedyś "Pogromców mitów" na Discovery gdy próbowali podpalić rozlaną benzynę (ta sama temperatura wrzenia) poprzez rzucenie zapalonej zapałki - bez skutku :) Wniosek jest taki, że jeżeli jakimś cudem łańcuch "wygeneruje" iskrę to i tak nic się nie stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Oglądałem kiedyś "Pogromców mitów" na Discovery gdy próbowali podpalić rozlaną benzynę (ta sama temperatura wrzenia) poprzez rzucenie zapalonej zapałki - bez skutku

 

A to nie byla przypadkiem benzyna lotnicza? Bo ja ostatnio rozpalalem ognisko przez polanie benzyna i rzucenie zapalki i efekt byl wybuchowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Benzyna od razu paruje i się palą jej opary. ON się nie pali jak będziemy podchodzić do niej z ogniem. Olej napędowy, żeby się zapalił to trzeba zrobić ciśnienie. Nie słyszałem, żeby ktoś się skarżył na to, że ekstrakcyjna mu się zapaliła w rękach. Nie masz się czym martwić. Może to jest możliwie w jakiś specjalnych warunkach, ale normalnie one nie występują. Tylko nie szejkować w pobliżu ognia, czyli kuchenek gazowych i innych takich. Z resztą nawet gdyby Ci się zapaliła CUDEM ta benzyna podczas szejkowania to wystarczy, że będziesz dalej szejkować i ogień sam, się zaleje ekstrakcyjną i zgasi. Nawet gdyby tak się nie stało co jest niemożliwe to płomień szybko zgaśnie, bo nie będzie miał dostępu tlenu.

Edytowane przez lyndowss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@lyndowss,

Ktoś zdaje się w tym temacie pisał, że mył łańcuch ekstrakcyjną na rozgrzanych kafelkach na balkonie i opary się zapaliły (skończyło się na oparzeniach). W związku z tym należy unikać rozgrzanych powierzchni jak wspomniane płytki itp. Najlepiej poczekać z tym do wieczora lub zrobić z rana jeżeli mamy +32 w czerwcu jak obecnie. Najgorsze przy tego typu rozpuszczalnikach jest to, że praktycznie nie widać płomienia.

Do dziś pamiętam jak pewien idiota .... ups, "kolega" z grupy na moich studiach na lab rozlał aceton na stole. Płomień nie był praktycznie widoczny a jak on go w końcu zobaczył to zaczął gasić ... wodą. Bez komentarza. To był drugi rok studiów chemicznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładam, że ludzie którzy czytają mają trochę rozumu. Przynajmniej rozmiaru orzecha i wiedzą, żeby nie robić tego przy rozgrzanym piecu kaflowym etc. W domu raczej nikt nie ma tyle stopni co na zewnątrz. Chyba, że ktoś mieszka w baraku to współczuję. :P Poza tym samo 32 stopnie Celcjusza jeszcze myślę, że byłyby bezpieczne, ale ja kto były rozgrzane płytki to mogły mieć koło 60 stopni, a to już temeprtatura niebezpieczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn K2 Akra radzi sobie nie najgorzej, gdy łańcuch jest mocno zabrudzony, to dodatkowo można go zdjąć i po spryskaniu szejkować w wodzie, nie wychodzi on specjalnie drożej niż benzyna ekstrakcyjna, a starcza na wiele użyć oraz fajnie się nim czyści elementy ze smaru (nie tylko łańcuch).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie będziecie regularnie czyścić i oglądać swojego łańcucha, to obudzicie się za pięć dwunasta :D

 

https://dl.dropboxusercontent.com/u/15031538/IMG_20140610_174906.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/15031538/IMG_20140610_175000.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/15031538/IMG_20140610_174942.jpg

 

Co prawda swoje przejechał, ale nie spodziewałem się takiego widoku przy wymianie :D

 

 

Post umieszczony w celu motywacji do częstszego czyszczenia i kontrolowania napędu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...