krizar Napisano 9 Września 2009 Napisano 9 Września 2009 Ja robie shake w zwykłej benzynie od kilku sezonów , skuteczność perfekcyjna . Cytuj
soliner Napisano 10 Września 2009 Napisano 10 Września 2009 Pasta bhp prawie zawsze ma wysoki stopień ścierności, czy jak to sie nazywa to jakby wyczyscic łańcuch w piaskownicy albo papierem ściernym Cytuj
3aran Napisano 10 Września 2009 Napisano 10 Września 2009 Pasta bhp prawie zawsze ma wysoki stopień ścierności, czy jak to sie nazywa to jakby wyczyscic łańcuch w piaskownicy albo papierem ściernym Ścierna oczywiście, ale nie mydlana. Nawet jakbyś zrobił szejka ze ściernej pasty to i tak nic to dla łańcucha by nie zaszkodziło... Przecież nie szorujesz go. Jedyne co to mogłoby w ogniwa tych drobinek się napchać. Ja biorę butelkę po nestea (jest dobra, bo ma dużą nakrętkę), rozpinam łańcuch, wrzucam go do butelki, zalewam ekstrakcyjną i robię dwa szejki. Potem wycieram szmatką, zakładam do roweru i smaruję. Kasetę wycieram pędzelkiem lub szmatką. Czasami jeszcze łańcuch "skręcam" parę razy, żeby wszystki piasek się wysypał. Cytuj
soliner Napisano 10 Września 2009 Napisano 10 Września 2009 Na szczęście Raz jak wziąłem sie za wyczyszczenie łańcucha (a był bardzo zabrudzony) po wyczyszczeniu w gazolinie i po jej odparowaniu zobaczyłem ogrom piachu a co gorsze sporo metalowych opiłków w misce. Łańcuch stracił sporo na wadze i praktycznie był to już tylko cień łańcucha. Aż strach pomyśleć co będzie jak ten nowy po 1300km i nie był porządnie (w gazolinie) czyszczony Cytuj
stefanX Napisano 13 Września 2009 Napisano 13 Września 2009 Z tym szejkowaniem przed każdym smarowaniem łańcucha to lekka przesada. To bardziej szkodzi, niż pomaga. Ekstrakcyjna (czy inny tego rodzaju płyn) całkowicie wymiata wszystko spomiędzy blaszek, rolek i sworzni powodując suche tarcie między nimi. Wiem, że nowo nałożonemu na łańcuch smarowi daje się czas na penetrację. Ale zanim dotrze on na "miejsce docelowe", to trochę km minie. A w tym czasie występujące, zamiast pożądanego tarcia płynnego, tarcie suche na pewno odbije się na żywotności całego napędu. Zresztą na innym forum rowerowym przeczytałem przytoczoną wypowiedź człowieka z firmy (bodajże) SRAM, który w podobny sposób "potępił" zbyt częste dogłębne płukanie łańcucha. Wg niego, to łańcuch powinno się wyłącznie z zewnątrz czyścić za pomocą szmaty nasączonej odtłuszczaczem. Ja uważam, że rozsądnie jest szejkować jedynie przy zmianie łańcucha (w moim wypadku co ok 450-600km) w systemie dwu- trzy-łańcuchowym. A przed każdym smarowaniem jedynie wypucować szmatą/szczotką/sprężonym powietrzem. Cytuj
Mod Team Odi Napisano 13 Września 2009 Mod Team Napisano 13 Września 2009 stefanX a ja się z Tobą nie zgodzę. Piszesz o "tarciu płynnym", ale weź pod uwagę to, że po kilku jazdach w łańcuchu zbiera się syf, który zmieszany z olejem tworzy zabójczą dla łańcuch maź ścierną. Więc nawet zakładając, że wykąpany i nasmarowany łańcuch będzie przez krótki czas suchy w niektórych miejscach to myślę, że będzie to dużo mniej szkodliwe. Cytuj
stefanX Napisano 13 Września 2009 Napisano 13 Września 2009 łańcuch po szejku, dokładnie nasmarowany, spenetrowany przez noc i wytarty do sucha łańcuch dokładnie wyczyszczony, ale bez szejka (tj. szczotka, szmata itd.), dokładnie nasmarowany, spenetrowany przez noc i wytarty do sucha To jak wytłumaczysz to: Jeżdżąc w podobnych warunkach okres do następnego smarowania będzie dłuższy w drugim przypadku. Cytuj
Mod Team Odi Napisano 13 Września 2009 Mod Team Napisano 13 Września 2009 Wytłumaczenie jest proste. W drugim przypadku choćbyś nie wiem jak pucował to w łańcuchu zostanie stary olej zmieszany z kurzem, piachem i będzie tworzył ścierną maź. Nadal jednak będzie jakieś smarowanie bo olej, mimo że brudny dalej tam będzie, ale wpłynie na przyspieszenie zużycia łańcucha. Dlatego osobiście wolę częściej smarować i regularnie szejkować. Cytuj
stefanX Napisano 13 Września 2009 Napisano 13 Września 2009 ile głów - tyle szkół czyszczenia/smarowania. Niech więc każdy zostanie przy tym co obstawia za najlepsze Cytuj
3aran Napisano 13 Września 2009 Napisano 13 Września 2009 Chyba od tego jest forum, żeby wymieniać się opiniami... Czyż nie? Cytuj
stefanX Napisano 14 Września 2009 Napisano 14 Września 2009 Oczywiście 3aran. Nie napisałem nic, co by temu zaprzeczało. Po prostu chciałem zakończyć bezsensowne spieranie się, który sposób czyszczenia jest lepszy. Cytuj
Blue Napisano 14 Września 2009 Napisano 14 Września 2009 Zinn w książce poleca odtłuszczacz cytrusowy, który całkowicie nie wysusza łańcucha i jest ekologiczny(i tez robi shake w słoiku xD). Przy tym można go zmieniać do powtórnego użycia dokładnie tak samo jak ektrakcyjną- musi sie odstać w pojemniku. Pytanie czy ktoś czegoś takiego używa i gdzie to dostac? ;]. Cytuj
Rzadzu Napisano 14 Września 2009 Napisano 14 Września 2009 (edytowane) http://www.centrumrowerowe.pl/Akcesoria%20rowero-Odtluszc/Kategoria.aspx?qty=50 tutaj jest kilka rodzajów. Ale cena mocno zaporowa (w porównaniu do benzyny ekstrakcyjnej). Edit: chyba, że to jakieś koncentraty są - wtedy może nie być aż tak drogo. Edytowane 14 Września 2009 przez Rzadzu Cytuj
foly Napisano 28 Września 2009 Napisano 28 Września 2009 Ja na szybko maly OT. Co ile km wymieniacie wymieniacie lancuch ? Cytuj
soliner Napisano 28 Września 2009 Napisano 28 Września 2009 mój łańcuch UG po 1700km trzeszcz, pyrka. Pasuje wymienić już, ale poprzedni (któryś z KMC) przejeździł 2700km Cytuj
pawel1315 Napisano 28 Września 2009 Autor Napisano 28 Września 2009 Każdy łańcuch ma inną wytrzymałość, przez co jeden rozciąga się mniej niż drugi i wytrzymuje więcej. Nie ma jednak granicy kilometrów dla łańcuchów. To zależy od stylu jazdy. Jeśli jeździsz na jednym łańcuchu kilka tysięcy kilometrów, to kaseta nowego już nie przyjmie, dlatego ja jeżdżę do póki wszystko gra. Jeśli coś zaczyna szwankować, to wymieniam łańcuch, kasetę i średni blat w korbie (bo w 98% jeżdżę na nim) i znów cieszę się płynną jazdą Cytuj
foly Napisano 28 Września 2009 Napisano 28 Września 2009 A jest jakas szczegolna oznaka eksploatacyjna ktora mowi o tym jak piszesz ... ze cos jest nie tak ? Cytuj
pawel1315 Napisano 29 Września 2009 Autor Napisano 29 Września 2009 Tu masz parę informacji na temat żywotności łańcucha. Cytuj
foly Napisano 29 Września 2009 Napisano 29 Września 2009 Dzieki pawel1315 dobrze jest przeczytac jeszcze wszystkie komentarze No w takim razie z tego co pisza lepiej jest wymienic lancuch raz na 2,5 tys i wydac 100 pln niz za 6 tys jeszcze do tego kasete ... dobrze mysle ? Cytuj
pawel1315 Napisano 29 Września 2009 Autor Napisano 29 Września 2009 Nie jestem tego pewien, ale po przebiegu 2,5kk km kaseta chyba nie przyjmie nowego łańcucha. Najlepiej to albo: -jeździsz na jednym komplecie (kaseta + łańcuch) do wykończenia -jeździsz na jednej kasecie i 3 łańcuchach aż do wykończenia kasety, bądź zniszczenia wszystkich łańcuchów Każdy robi jak woli. Albo raz kupisz komplet i jeździsz przez pewien czas, albo kupujesz 3 łańcuchy i kasetę i jeździsz dłużej. Teraz trzeba sobie samemu odpowiedzieć na pytanie co bardziej się opłaci. Zależy z jakiej grupy kupujesz osprzęt. Przy tańszym lepiej jeździć na jednym zestawie, a przy droższych komponentach lepiej zainwestować w te 3 łańcuchy, ponieważ ceny kaset są dość wysokie, w porównaniu z cenami łańcuchów. Cytuj
Brooce Napisano 5 Października 2009 Napisano 5 Października 2009 Hej! Przepraszam jeśli powtórzę czyjeś pytanie, ale nie uśmiecha mi się czytać pięciu stron tego tematu, zwłaszcza gdy nauka ciąży Krótka odpowiedź: Czy "można" łańcuch myć w benzynie "do samochodów"? Umyje go ładnie? Cytuj
Mod Team Odi Napisano 6 Października 2009 Mod Team Napisano 6 Października 2009 Brooce po przeczytaniu kilku pierwszych postów wiedziałbyś, że można i wiele osób tak robi. Cytuj
Arek03170 Napisano 8 Października 2009 Napisano 8 Października 2009 Czy którykolwiek z odtłuszczaczy (głownie benzyna) usuwa także rdzę? Macie jakiś sposób an ten rdzawy nalot na łańcuchu? Cytuj
pawel1315 Napisano 9 Października 2009 Autor Napisano 9 Października 2009 Podobno wd-40 dobrze usuwa rdze ze szprych, ale trzeba się namachać. Przy okazji zakonserwuje je na przyszłość. Po coca coli trzeba wykonywać podwójną robotę, bo jeszcze po tym wszystkim trzeba wyczyścić szprychy, aby się nie kleiły. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.