Gość Napisano 11 Sierpnia 2022 Napisano 11 Sierpnia 2022 Rozumiem, że to jakiś zabytek? Są różne preparaty do oczyszczania i odrdzewiania np. słynny WD40. Ale znalazłem taką ciekawostke - odrdzewiacz w żelu https://autochemia.pl/product-pol-4533-K2-Derusto-Total-Gel-odrdzewiacz-w-zelu-250ml.html Może ktos już stosował? Cytuj
spidelli Napisano 11 Sierpnia 2022 Napisano 11 Sierpnia 2022 17 godzin temu, renmaister napisał: 80-letni łańcuch Sposobem dziadka - namoczyć w dieslu Cytuj
eBiker Napisano 8 Września 2022 Napisano 8 Września 2022 A co myślicie o myjce ciśnieniowej? Mam łańcuch XMC x8.99 On jest odporny ponoć na korozję. Było by szast - prast i po robocie. Potem by wisiał na gwoździu przez jakiś czas, schnąc sobie. Cytuj
Wojcio Napisano 8 Września 2022 Napisano 8 Września 2022 Moja córka stosuje taką metodę - oczyścić mechanicznie z grubego brudu, nasączyć odtłuszczaczem i dalej myjka ciśnieniowa. Efekt jest taki, że łańcuch wygląda jak nowy - czysty, nic nie skrzypi w środku. Po krótkim otrzepaniu z wody dostaje olejek. Ale.... Takie mycie może być zbyt skuteczne - efekt jest piękny, ale nie wiadomo co się dzieje w środku - wymyty smar z pinów, korozja w środku, pył dostarczony jeszcze głębiej? Nie wiem - na razie działa, łańcuchy się nie wyciągnęły. Natomiast co do korozji - smarowane woskiem x12 po deszczu robią się rudawe - na jesień wracam do olejku. Cytuj
nikbar1 Napisano 15 Września 2022 Napisano 15 Września 2022 K2 Akra, jak tego się używa; nanosi, czyści i to trzeba spłukać wodą ? kupiłem baniak i powoli się przymierzam do pierwszego użycia Cytuj
cervandes Napisano 15 Września 2022 Napisano 15 Września 2022 @nikbar1 - ja przelewam do psik psika po płynie do mycia okien. Potem rower na stojak. Ścierką wycieram łańcuch i kółeczka żeby zebrać główny brud. Potem psikam w łańcuch z 10 razy kręcąc korbą w tył. Pędzlem albo lepiej szczoteczką do zębów szoruję cały czas kręcąc. Potem spłukuję wodą. Drugi raz tak samo. Trzeci raz robię z kilkoma kroplami płynu do mycia naczyń zamiast akry. 2 Cytuj
urmom Napisano 31 Sierpnia 2023 Napisano 31 Sierpnia 2023 Mam takie pytanko NOOBa: zamówiłam smar ceramiczny wg producenta starczy na ok 200 kilosów. Czy przed każdym nałożeniem trzeba łańcuch pucować czy zakładając, że rower nie będzie wyglądał jakby wyjechał z gnoju wystarczy nałożyć nową warstwę? Oczywiście w granicach rozsądku Cytuj
Dokumosa Napisano 31 Sierpnia 2023 Napisano 31 Sierpnia 2023 Przejedź szczotką z piachu a potem jakąś szmatą nasączoną delikatnie benzyną. 1 Cytuj
Robman Napisano 18 Września 2023 Napisano 18 Września 2023 cześć, jakiego środka użyć aby wymyć pozostałości w łańcuchu po starym wosku ? Jakoś opcja gorąca woda + płyn do naczyń trochę mnie nie przekonuje z racji "zagrożenia korozyjnego" (czas mega upałów powoli się kończy, nie mam pod ręką kompresora itd). Aczkolwiek na końcu wyszejkuję łańcuch w benzynie ekstrakcyjnej aby pozbyć się "wszelkich pozostałości", więc może ten wspomniany sposób z H2O nie jest taki głupi ? Z drugiej strony wydawanie kilkudziesięciu zł na jakiś dedykowany odtłuszczacz rowerowy to też chyba przesada. Generalnie cały czas poszukuję jakiegoś odpowiadającego mi wosku, przed użyciem każdym nowym nabytkiem pewnie wartałoby wyczyścić łańcuch ze starych pozostałości aby test był "naukowo poprawny" 😎 Możliwe że odpowiedź już padła w wątku (88stron ...), ale ja nie "umim" znaleźć. Szeryfów proszę o wyrozumiałość 🤠 Cytuj
Kettler Napisano 19 Września 2023 Napisano 19 Września 2023 Dobrą opcją jest po wymyciu w gorącej wodzie wypłukanie w denaturacie. Denaturat „wyciąga” pozostałości wody z łańcucha a potem szybko wysycha. No i nie kosztuje majątek… 1 Cytuj
RabbitHood Napisano 19 Września 2023 Napisano 19 Września 2023 Przed chwilą wypróbowałem podpatrzony lata temu w internetach sposób na sznurówkę. Jako, że nie chciało mi się bawić z chemią - myślę spróbuję. Z grubsza całość (zębatki i łańcuch) przetarłem szmatą a kółeczka "zeskrobałem" haczykiem ze szprychy - tak by zebrać zewnętrzny bród. Później przez każde dwie rolki (po ogniwie) przewlokłem sznurówkę i "flosowałem" jak zębiska. Zabawa długotrwała, żmudna i nudna - warto jakąś żwawą muzyczkę zapuścić (Zenka albo Metalikę). Efekt mimo to naprawdę niezły - roleczki aż świecą czystością. Jakaś alternatywa gdy chce się zrobić całość na sucho, bez szejka czy mycia. Cytuj
jartan Napisano 5 Maja 2024 Napisano 5 Maja 2024 co jaki czas trzeba myć i smarować łańcuch? Po całym sezonie wystarczy? U mnie od nowosci jeszcze nie smarowany, ale jak kupiłem w zeszłym roku rower to miał smar już nałożony. Teraz jeszcze nie skrzypi wiec czy jest potrzeba? Cytuj
Dokumosa Napisano 5 Maja 2024 Napisano 5 Maja 2024 Ja do czyszczenia kasety, jak jeszcze mi się chciało używałem wyciorów sznurowych do broni długiej 7,62mm. Na ali kupowałem za jakieś nieduże pieniądze komplet 10szt. Cytuj
tobo Napisano 5 Maja 2024 Napisano 5 Maja 2024 29 minut temu, jartan napisał: co jaki czas trzeba myć i smarować łańcuch? Po całym sezonie wystarczy? U mnie od nowosci jeszcze nie smarowany, ale jak kupiłem w zeszłym roku rower to miał smar już nałożony. Teraz jeszcze nie skrzypi wiec czy jest potrzeba? Próbowałeś użyć gugla i/lub jutuba? Nie napisałeś niczego co pozwalałoby udzielić sensownej odpowiedzi. W zeszłym roku czyli w styczniu czy grudniu? 12 miesięcy to "zeszły rok". Ja w zeszłym i obecnym zrobiłem 10 tysięcy. Zrobiłeś 100? 1000? Jak często trzeba myć? Tak jak wszystko inne - warto pomyśleć gdy coś jest brudne. Jest uwalony błotem? Zardzewiał? Zlituj się... Cytuj
jartan Napisano 5 Maja 2024 Napisano 5 Maja 2024 (edytowane) przepraszam za niedoprecyzowanie. Rower mam od lipca 2023 roku i przejechalem okolo 700 -1000 kilometrow. Nie jest niczym uwalony, nie skrzypi i nie zardzewiał. Czy myć profilaktycznie? Dziękuje za ewentualną podpowiedź Edytowane 5 Maja 2024 przez jartan Cytuj
pierotez Napisano 9 Września 2024 Napisano 9 Września 2024 Słuchajcie z racji wymiany kasety, łańcucha, blatów chciałbym podejść poważniej do konserwacji. Do tej pory stosowałem zielony smar do łańcuchów w maszynach drukarskich. Napęd po miesiącu zawsze był czarny. Wymiana wymianą ale przerzutki dalej się lepią. To zn. myłem wszystko naftą, ipą, benzynką i wózek tylnej przerzutki 105/5700 mimo że czysty nadal klei się w dotyku. Poradzicie coś porządnego do wymycia tego. Iść na myjkę i piana, potem płukanie pod ciśnieniem z bliska? Środki typu: Fenvicks pianka, Brudpur, K2 akra itd? Chcę wszystko mieć czyste przed naniesieniem dobrego smarowidła na bazie wosku. Cytuj
tobo Napisano 9 Września 2024 Napisano 9 Września 2024 9 godzin temu, pierotez napisał: Słuchajcie z racji wymiany kasety, łańcucha, blatów chciałbym podejść poważniej do konserwacji. Do tej pory stosowałem zielony smar do łańcuchów w maszynach drukarskich. Napęd po miesiącu zawsze był czarny. Wymiana wymianą ale przerzutki dalej się lepią. To zn. myłem wszystko naftą, ipą, benzynką i wózek tylnej przerzutki 105/5700 mimo że czysty nadal klei się w dotyku. Poradzicie coś porządnego do wymycia tego. Iść na myjkę i piana, potem płukanie pod ciśnieniem z bliska? Środki typu: Fenvicks pianka, Brudpur, K2 akra itd? Chcę wszystko mieć czyste przed naniesieniem dobrego smarowidła na bazie wosku. A może byś użył rozpuszczalnika? Albo dobrego środka do mycia tarcz? Cytuj
marcusling Napisano 10 Września 2024 Napisano 10 Września 2024 @tobo Może mógłbyś polecić jakiś dobry środek do czyszczenia napędu i do tarcz oddzielnie? Tłumacze w czym rzecz - jakieś dwa lata temu kupiłem w decathlonie najtańszy decathlonowski spray do napędu i brake cleaner - dobrych kilka sztuk. Ostatnio mi się wszystko skończyło wiec wybrałem się do decathlonu ale oczywiście nie mogłem już dostać tego co dwa lata temu - był tylko eko-roslinno i nie chce się już brzydko wyrażać jaki nowy cleaner. Kupiłem - pryskam - wszystko się klei i lepi na palcach, sztucznie perfumowany, zostawia tłuste ślady na obręczach i gdziekolwiek bo oprócz tego, ze leci na napęd to leci jakoś nie punktowo pod dużym ciśnieniem jak poprzednie spraye ale jak mgła ledwo co i na boki. Na tarcze nie pryskałem bo byłem tym dziadostwem mocno przerażony. Brudu i tłuszczu na napędzie raczej dobrze to nie umyło. Zależy mi by dostać to co oferowali kilka lat temu a nie perfumowane, eko gej.wskie czy nie wiadomo co tam jeszcze dziadostwo. Nie mogę stosować rozpuszczalników, benzyn bo myje rower na trawie a ta po takich ostrych środkach mocno marnieje. Na wielu stronach sklepów rowerowych widzę decatlono- podobne środki i czuje, ze to może być cos podobnego co kupiłem w decathlonie. Może dasz linka jak wiesz czy w dalszym ciągu jest dostępny dobry normalny spray do napedu i oddzielnie srodek do tarcz tez w sprayu tak jak to było kilka lat temu i w decathlonie i we wszystkich innych sklepach. Będę wdzięczny. Cytuj
keltu Napisano 10 Września 2024 Napisano 10 Września 2024 Nie wiem czy nada się do tarcz ale do napędu możesz śmiało kupować K2 Akra. Cytuj
leon7877 Napisano 11 Września 2024 Napisano 11 Września 2024 (edytowane) A ja często widzę, że ludzie po prostu dają za dużo smaru na łańcuch, zalepiają łańcuch, kasetę i zębatki a potem jest problem żeby to wyczyścić. Smaru daje się mało, lepiej dać za mało niż za dużo. Jak sobie wszystko zalepisz smarem, dodatkowo pomiesza się to z błotem i piaskiem to wątpię że da się to ot tak wyczyścić, trzeba wszystko zdemontować. A czym umyć - to chyba zależy jaki smar/olej stosujesz, czymś co rozpuszcza ten smar który zastosowałeś. Edytowane 11 Września 2024 przez leon7877 Cytuj
rowerowe_lowe Napisano 11 Września 2024 Napisano 11 Września 2024 Najlepiej użyć odtłuszczacza, możesz również użyć rozpuszczalnika, np benzyny ekstrakcyjnej. Alternatywnie, możesz umyć łańcuch wodą z dodatkiem łagodnego detergentu lub mydła. Zanurz łańcuch w wodzie z mydłem i delikatnie go wyczyść Cytuj
marcusling Napisano 11 Września 2024 Napisano 11 Września 2024 15 godzin temu, keltu napisał: Nie wiem czy nada się do tarcz ale do napędu możesz śmiało kupować K2 Akra. Używałem ale usuwa również wszystko inne. Czarne nyple na obręczy od razu stały się srebrne, mało tego puściła mi potem jedna szprycha podczas jazdy bez żadnego uderzenia czy cokolwiek takiego bo poluzował się ten "oczyszczony nypel". Facet, któremu potem oddałem to koło do ponownego założenia szprychy zwrócił mi na to uwagę widząc ten srebrny nypel. Zresztą wymienił kilka innych srebrnych bo były tez inne umyte tym środkiem. Farba na czarnej przerzutce srama również trochę zeszła. Od tego momentu nie używam tych silnikowych środków. 1 Cytuj
cervandes Napisano 15 Września 2024 Napisano 15 Września 2024 A ja zacząłem kasety czyścić prawie na sucho. Tj mam kilka szczotek o różnej gradacji włosia i zaczynam od użycia shimano degreasera "1", który tak naprawdę jest tłusty jak cholera - taki brunoxol czy inne wd40 od japończyków. Psika się tym lekko na kasetę i łańcuch - bo puszka w sprayu robi mgiełkę. Potem szczotkami rozprowadzam to po kasecie i łańcuchu, następnie szczotkę kilka razy wycieram na zmianę w szmatę i w kasetę - zbierając brud i zostawiając na szmacie. Po drodze zmieniam szczotkę na coraz delikatniejszą i ostatecznie mam bardzo czystą kasetę używając dosłownie kilku kropel odtłuszczacza shimano. Na koniec używam też dwóch psiknięć k2 akra w ostatnią szczoteczkę. W trakcie dwa razy też tą samą szmatą łańcuch wycieram oraz zębatkę z przodu i napęd jest gotowy do smarowania na kolejne 200km. Cytuj
Mandoleran Napisano 15 Września 2024 Napisano 15 Września 2024 W dniu 11.09.2024 o 13:04, marcusling napisał: Używałem ale usuwa również wszystko inne. Czarne nyple na obręczy od razu stały się srebrne, mało tego puściła mi potem jedna szprycha podczas jazdy bez żadnego uderzenia czy cokolwiek takiego bo poluzował się ten "oczyszczony nypel". Facet, któremu potem oddałem to koło do ponownego założenia szprychy zwrócił mi na to uwagę widząc ten srebrny nypel. Zresztą wymienił kilka innych srebrnych bo były tez inne umyte tym środkiem. Farba na czarnej przerzutce srama również trochę zeszła. Od tego momentu nie używam tych silnikowych środków. Bo tym preparatem nie powinno się psikać na lewo i prawo. Wystarczy go troszeczkę odlać do jakiegoś pojemniczka i czyścić tym ręcznie, ja od zawsze mam dwie szczoteczki do zębów sklejone taśmą i tym czyszczę łańcuch - a do kasety świetnie sprawdza się szczoteczka od Frenwicksa, wystarczy tylko zamoczyć owe szczoteczki w pojemniczku i wsio . Zresztą ja zawsze przy gruntownym myciu napędu ściągam tylne koło, bo łatwiej i szybciej jest mi wyczyścić wszystko. Na koniec wszystko dobrze spłukać wodą i najlepiej jakimś kompresorem wysuszyć. Nie psikam tym aplikatorem bo wiem że potrafi usunąć więcej czego byśmy nie chcieli, jak np. piasty . Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.