Skocz do zawartości

[konserwacja] czyszczenie łańcucha - sposoby



Rekomendowane odpowiedzi

to spytam jeszcze czy ten Rohloff bo jest go 50ml tylko starczy na wiele krócej niż Shimano PTFE? bo dodam Shimano jest głównie na suche warunki a co jeśli zastanie deszcz.To może lepiej Rohloff? tylko,że ludzie pisali na forum,że po zastosowaniu go robi się czarna zębatka czy jakoś,że trzeba szmatką wytrzeć.Ale jeśli łańcuch odtłuszczę nałożę kropelkę na każe ogniwo to,że potem trzeba wytrzeć nadmiar? tylko,że cały łańcuch wycieram? czy tylko boczne blaszki jak są? czy ogólnie cały? bo wycierając mikrofibrą nie wytrze mi ona tego oleju tak,że nie zostanie nic? jak i też wycierając mikrofibrą nie pozostaną nitki na ogniwach? 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytałem ostatnie 27 stron :) i dalej nie znam odpowiedz.Wybrałem sobie olej SQURIT i pisze,że po naniesieniu na łańcuch poczekać aż wyschnie i po jeździe wytrzeć.Dobrze,ale co jeśli po jezdzie wezmę szmatkę/mikrofibrę i wytrę łańcuch to on z wyglądu będzie wyglądał jak by nic na nim nie było.Chodzi mi o to(ktoś tu pisał,że nałożył smar i nie wytarł dobrze to powchodził brud a wytrzeć to nie po to smaruje bym smar wycierał) tak ktoś pisał tutaj na forum.Generalnie chodzi tylko o to,że po posmarowaniu łańcucha tym SQURIT i odczekaniu aż wyschnie mam tylko delikatnie wytrzeć łańcuch?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

Gdyby zrobili z tego dyscyplinę olimpijską to bym złoto dostał.

Jeśli łańcuch wybitnie brudny, to najpierw parę kropel Brunoxa rozprowadzam szczoteczką do zębów po łańcuchu i kasecie. Oczywiście bez zdejmowania go z roweru. Doskonale rozpuszcza stare, zwarte tłuste mazie. Polecam w sumie też do wytarcia tego miodu w jakim fabrycznie jest upaćkany cały nowy łańcuch.

Po kilku minutach psikam trochę na pędzel i na kasetę K2 Akra - płynu do mycia silników. Kręcę korbą w tył, pędzluję, zostawiam na 3 minutki. Opłukuję wodą z odrobiną płynu do mycia naczyń, woda ciepła. Drugie psikanie K2 Akra i drugie pędzlowanie, szczoteczkowanie szczoteczką do zębów i łańcucha, zębatki korby i kasety. Po chwili płuczę ponownie wodą ciepłą z płynem i potem już wodą bez płynu. Szmatka w dłoń, kręcę korbą w tył żeby osuszyć łańcuch ile się da. Zostawiam na słoneczku, niech wyschnie na pieprz.

 

Łańcuch na największą zębatkę na kasecie i po kropli na ogniwo smaruję, kręcę troszkę korbą i zostawiam, niech sobie łańcuch pije olej. Po godzince ścierka i ponownie kręcenie korbą w tył, żeby wytrzeć łańcuch z nadmiaru oleju. I teraz najważniejsze, biorę jeden listek ręcznika papierowego, składam w pół i wkręcam w zębatkę korby - aby łańcuch wytrzeć od wewnątrz. Kręcę troszkę korbą, potem zdejmuję ręcznik papierowy z zębatki i wkręcam drugim miejscem, potem trzecim i czwartym jeśli trzeba.

 

Napęd jest czysty jak diabli, wszystko wytarte z nadmiaru oleju, ogniwa od wewnątrz nasmarowane. Po 300km łańcuch może nie idealnie, ale jest naprawdę czysty. Kaseta tak samo. Nie wiem dlaczego dopiero teraz wpadłem na pomysł z wycieraniem ogniw od wewnątrz 'nawijając' ręcznik papierowy na koronkę korby.

 

013a7b81fb6c7efec9d5bd81f2c596c1.jpg


59e9332734e2934ca376d01c555b590e.jpg


4738dc478d8cc302aea607becaf0076c.jpg


0a8dd129839fa86c1d7b37dcf379e7b4.jpg

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
Napisano (edytowane)

@cervandes używasz zwykłego Brunoxa, czy wersji Deo do amortyzatorów do czyszczenia? Patent z czyszczeniem na koronce korby świetny. Przetestuję w najbliższym czasie. Składasz do tej czynności ręcznik na ileś razy czy jednowarstwowo? Bo ręcznik rozumiem, że korba sama sobie "wciąga". :)

Edytowane przez bogus92
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecialem z ciekawości sprawdzić patent z ręcznikiem papierowym. W sumie dziala, ale, że mam przednią przerzutkę to wychodzący papier nieco się klinuje, zsuwa. Ale tylko troszkę to przeszkadza. Lancuch muszę docisnąć ręcznie do zębów korby - poprzez i na ręcznik ( kręcę do tyłu korbą ) wtedy można dac na zlożony na więcej niż raz. Generalnie działa. Usuwa syf z wewnętrznych płytek łańcucha ( od wewnątrz ). Nie jest tak, że po jednym razie syfu od środka się pozbędziemy, ale jest to metoda ok jak na domowe, czyste warunki i bez zdejmowania łańcucha. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, bogus92 napisał:

@cervandes używasz zwykłego Brunoxa, czy wersji Deo do amortyzatorów do czyszczenia? Patent z czyszczeniem na koronce korby świetny. Przetestuję w najbliższym czasie. Składasz do tej czynności ręcznik na ileś razy czy jednowarstwowo? Bo ręcznik rozumiem, że korba sama sobie "wciąga". :)

 

Czasem taki, czasem taki, co bliżej ręki to używam. A że spektrum butelek i puszek spore, to nawet nie wiem co było ostatnio grane. Co do warstw to akurat u mnie było to złożenie na pół, ale to przecież zależy od gramatury papieru w ręczniku.

 

@wkg - ilość piany i płukanki z pędzlowania i szczoteczkowania łańcucha jest taka, że tam naprawdę dobrze ze środka się wszystko wypłukuje. Może dziś nie do końca, bo się nie chciałem nad tym długo rozwodzić, ale raczej ścierka jest w miarę czysta po wycieraniu nadmiaru oleju.

 

@kombiii - ja mam dosyć szejków. Szukałem od dawna sposobów alternatywnych - maszynka barbieri, pianka fenwics - rezultaty niesatysfakcjonujące. K2 Akra czyści lepiej, jest tania, cały proces jest łatwy (bez zdejmowania łańcucha).

 

@SoloTM - nie pomyślałem o przedniej zmieniarce, dla mnie one już wymarły ;)

 

 

Generalnie pomysł nie jest jakiś wybitnie wybitny, ale w moim czyszczeniu zawsze brakowało mi tego kroku, w którym fizycznie byłyby ogniwka przetarte od wewnątrz. Ręcznik papierowy wkręcony kilka razy na korbę usuwa cały osad z wewnątrz ogniw, którego pędzelek czy szczoteczka do zębów nie wymiotła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Szmata, szczotka, jeszcze raz czysta szmata to moja metoda. Następnie nowy olej Pilarol do pił łańcuchowych i prac w ciężkich warunkach (1,5 zł za 100 ml). W drogę. Częstotliwość wymiany łańcuchów mam taką samą jak kiedyś na super oliwkach dopasowywanych do 4 pór roku i 10 poziomów wilgotności.

 

 

Edytowane przez Safar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na temat Pilarola to można by już doktorat napisać, albo chociażby magisterkę :P

Skoro na opakowaniu jest napisane "do łańcuchów" to do rowerowego przecież też się nada. 

Dziwie się jeszcze że w serwisie nie wpadliśmy na takie oszczędności - butelka starczyłaby nam na rok albo i dwa, a to tylko kilkanaście złotych. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...