Quell Napisano 25 Maja 2019 Udostępnij Napisano 25 Maja 2019 A nie prościej ściągnąć kasete i wymyć w ekstrakcyjnej ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adek89 Napisano 25 Maja 2019 Udostępnij Napisano 25 Maja 2019 najpierw musze kupci rzeczy zeby muc ja wogole sciagnac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roballinho Napisano 25 Maja 2019 Udostępnij Napisano 25 Maja 2019 Spróbuj tego, może sobie poradzi. Do kupienia m.in. w Leroy Merlin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adek89 Napisano 25 Maja 2019 Udostępnij Napisano 25 Maja 2019 Właśnie o tym czytałem i nie wiem co lepsze czy to czy finish line jakiś odtłuszczający ,który znalazłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 25 Maja 2019 Udostępnij Napisano 25 Maja 2019 (edytowane) @QuellJakiej ekstrakcyjnej, co to znowu za nowy mit ? Zwykłej, ze stacji Co was z tą ekstrakcyjną ....choć kto bogatemu zabroni. Byle nie ropą ! Edytowane 25 Maja 2019 przez wkg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kanister Napisano 25 Maja 2019 Udostępnij Napisano 25 Maja 2019 @adek89 Kup sobie w OBI/Leroy - Meglio lub "Odtłuszczacz uniwersalny" - kilka psiknięć na szczotkę + minutka szorowania kasety i będzie jak lustro. Do regularnego mycia polecam rozcieńczyć 50:50 z wodą. Szkoda się truć rozpuszczalnikami i palić pieniądze na drogie "środki do rowerów" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adek89 Napisano 25 Maja 2019 Udostępnij Napisano 25 Maja 2019 Teraz, Kanister napisał: @adek89 Kup sobie w OBI/Leroy - Meglio lub "Odtłuszczacz uniwersalny" - kilka psiknięć na szczotkę + minutka szorowania kasety i będzie jak lustro. Do regularnego mycia polecam rozcieńczyć 50:50 z wodą. Szkoda się truć rozpuszczalnikami i palić pieniądze na drogie "środki do rowerów" tak mowisz ? to może i tak zrobie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adek89 Napisano 25 Maja 2019 Udostępnij Napisano 25 Maja 2019 49 minut temu, adek89 napisał: skoro tak mowisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michaljg Napisano 30 Maja 2019 Udostępnij Napisano 30 Maja 2019 Ja do czyszczenia łańcucha i zębatek używam nawilżonych ściereczek do czyszczenia łazienki z biedry. Tanio, czysto, szybko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kombiii Napisano 30 Maja 2019 Udostępnij Napisano 30 Maja 2019 Świetny i rozwojowy temat. Pamiętam, gdy pisałem w nim 2 lata temu . By nie robić OT: szejkuję łańcuch co 400 km , ściągając kasetę , ją również do benzyny ekstrakcyjnej + czyszczenie blatów. Co 100 - 120 km wycieram łańcuch i dosmarowywuję w zależności od potrzeb, oraz czyszczę kółka przerzutki i kasetę wraz z blatami korby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quell Napisano 30 Maja 2019 Udostępnij Napisano 30 Maja 2019 W dniu 25.05.2019 o 22:24, wkg napisał: @QuellJakiej ekstrakcyjnej, co to znowu za nowy mit ? Zwykłej, ze stacji Co was z tą ekstrakcyjną ....choć kto bogatemu zabroni. Byle nie ropą ! Za biedny jestem żeby czyścić czymś innym niż ekstrakcyjną,mam za darmo,więc używam do wszystkiego Dobry środek,więc po co kombinować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kombiii Napisano 30 Maja 2019 Udostępnij Napisano 30 Maja 2019 (edytowane) Zwykła benzyna pozostawia warstwę syfu na łańcuchu, nie odparowywując do końca jak ekstrakcyjna, utrudniając przyleganie smarowidła. Zatem zacisnąć pasa i dozbierać na ekstrakcyjną. Edytowane 30 Maja 2019 przez kombiii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thomass13 Napisano 30 Maja 2019 Udostępnij Napisano 30 Maja 2019 Ja postanowiłem degreser od shimano spróbowac. Puszka tego środka 200 ml cena około 20 zł zamówiłem 2 takie. Dziś testowałem na zebatce swietny efekt daje. Może drogo ale tego minimalnie na szmatkę psykam i swietnie czyści. To samo postaram sie z łańcuchem zrobić bo mam 2 na zmiane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adek89 Napisano 30 Maja 2019 Udostępnij Napisano 30 Maja 2019 zgadzam się, co do shimano dlatego tez kupielem, dziś dopiero czyściłem i zębatka po wyczyszczeniu błyszczy ,bez porównania jak to było z ciepła + płyn do naczyń XD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz30 Napisano 3 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2019 Nic tak nie czyści kasety, jak trasa 12h w górach. 3 dni szlajania po singlach, szlakach Sudetów, a napęd w zasadzie czysty. Jeśli musisz z błota czyścić kasetę po jeździe, to znaczy, że dajesz za dużo smaru i nie wycierasz łańcucha po smarowaniu. Napęd powinien być czysty nawet, kiedy walisz po błocie. Może złapać trochę kurzu, kiedy jest sucho. Kasetę czyszczę w mtb tylko kiedy ją zdejmuję do serwisu bębenka. Czyli zasadniczo, co 2 zmiany łańcucha. Suchą szmatą. Mniej więcej, co 3tys. km. Jak bym miał tracić życie na dodatkowe mycie, to wolałbym zrobić coś, żeby się nie brudziło. Nie robię z kasetą nic zasadniczo, xt 11-46 ma najechane 7tys. km i wygląda, jak nowa. Większość najechane w ciężkich warunkach leśno górskich. Zęby nie zużyte. Za te czyściwa pewnie mógłbym kupić 2 kasety. Podsumowując. Łańuch z niewielką ilością smaru. Wytarty szmatą do sucha i wio. Nic się ma prawa ubrudzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 3 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2019 Jak jeździsz tylko wtedy kiedy świeci słoneczko to może i tak jest. Ale jak jeździ się w takich warunkach w których niezbędny staje się postój na czyszczenie roweru bo koła przestają się obracać to ciężko zachować czysty napęd. 5 minut temu, Mateusz30 napisał: Jak bym miał tracić życie na dodatkowe mycie, to wolałbym zrobić coś, żeby się nie brudziło. I dlatego serwisujesz bębenek co 3 tysiące kilometrów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kreick Napisano 3 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2019 Że też Wam się chce życie tracić na te szejkowanie i babranie się w benzynie... Poza aspektami wizualnymi nic to nie zmienia. Sprawdzane nie tylko przeze mnie, że łańcuch czy suchy, czy brudny (nie mowie o zalepionym błotem, ofc) to i tak jest do wymiany po 2500km. I tak poważnie - kupcie sobie czerwonego finish line'a, albo tego ceramicznego (biały jak mleko, tylko droższy ale lepszy nawet od czerwoneg) i zapomnijcie o babraniu się rozpuszczalnikami. A jak rower jest mega brzydki to bierzesz meglio do plecaka albo jakiegoś atomizera przelewasz, pędzelek, jedziesz na myjke, psikasz napęd, czyszcisz pędzelkiem, spłukujesz karcherem. W domu smarujesz suchym smarem i znowu masz spokój. Czysta i szybka robota bez trucia się benzyną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 3 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2019 A potem takie rowery potraktowane myjką trafiają na serwis bo łożyska suportu się zatrzymały albo koła się nie kręcą 10 godzin temu, Kreick napisał: to i tak jest do wymiany po 2500km. Bzdury. Znam łańcuchy które zadbane przejechały naście tysięcy kilometrów, a i te mniej zadbane robią znacznie więcej jak 2500km. Prawdą jest jednak że "suche" oleje są lepsze, bo napęd czystszy i łatwiej się go czyści, nawet jakimś sprayem. Brunox Top Kett jest tańszy od Finish Line ale sprawdza się równie dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 3 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2019 Ja zaczynałem kiedyś od finish line`a zielonego, czerwonego, miksowałem, potem tf2 w międzyczasie inne ( ale tańsze raczej ) I było podobnie wszystko. Więcej zależało od terenu i warunków w jakich się jeździ, czy umiejętnie się smaruje ( nie za dużo, nie za mało - ale wazniejsze żeby nie przesadzić z olejem ) oraz jak często czyści i smaruje. Rok temu wróciłem po kilku latach przerwy do jeżdżenia i okazało się, że wszystkie smary zgubiły się Ostał się tylko olej wazelinowy za 5-6 pln 85 ml : https://rowertak.pl/pl/products/olej-wazelinowy-expand-1821.html I tak zrobiłem 2,7 k km. Co prawda nieco częściej ( ale nie ma przepaści ! oceniam to w porównaniu do wyżej wymienionych na max 25 % różnicy) trzeba czyścić i smarować. Łańcuch wg. mnie nie zużywa się szybciej. Jak gdzieś wyżej pisałem, już nie szejkuję tylko szmata w dłoń, kręcąc do tyłu wycieram łańcuch przed każdą jazdą, ( choć nei musiałbym, ale lubię jak jest czysty ) smaruję, szmatą w ten sam sposób ścieram nadmiar, przecieram kółeczka przerzutki, zamiatam podłogę i w gotowe. ( 5-7 min bez pośpiechu ) Jestem zadowolony. Co 2-3-5 jazd ( w zależności od terenu, dystansu i warunków ) czyszczę szmatą koronki kasety, korby, przecieram przerzutki. ( extra 5-7 min ) Zawsze napęd mam czysty i nasmarowany. Wyleczyłem się z drogich smarów. ( jeżdżę w suchych warunkach ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sansei6 Napisano 3 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2019 To ja juzsie całkiem gubię zaczynałem od czerwonego FL, potem był Finisjh ceramiczny - jakosmi sie naj mniej podobał, potem Brunox Top Kett, obecnie łańcuch na słynnym rohloffie... oczywiście co jakis czas shake w benzynie ekstrakcyjnej... ale na którym jedźzić oleju.... na jakim latem, na jakim zimą... noramlanie 4 buteleczki różnych olei i nie wiadomo który lać Oczywiście przecieram potem nadmiar oleju... ale czasem już głupieję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sansei6 Napisano 8 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2019 A tak z ciekawości, jeżdzę na 2 łańcuchy, czy ten który czeka na swoją kolej to smarujecie? Bo ja po przemyciu w benzynie ekstrakcyjnej i wysuszeniu trzymam do czasu aż trzeba będzie załozyć i nałozony smaruję dopiero, potem po chwili zbieram nadmiar samru z łańcucha itp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 8 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2019 Szczerze? Nie ma to żadnego znaczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sansei6 Napisano 8 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2019 No tak sobie pomyślałem. Używam niklowanych łańcuchów, a w momencie gdy leży umyty w pudełeczku, to nie ma ruchow, nie zatrze sie no nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 8 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2019 Nie zatrze się Jak nakładałem smar na ledwo co wyszejkowany i wytarty szmatą łańcuch to miałem wrażenie, że smar się lekko rozpuszcza ( pewnie trochę nieodparowanej benzyny na nim zostało ). Lepiej pewnie odczekać, ale kto by czekał 15 min dla pewności... Więc pewnie lepiej smarować przed jazdą. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 9 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2019 A ja mam wieszak na łańcuch i smaruję po ewentualnym myciu, czyszczeniu i leży nasmarowany w pudełku. Nie dlatego, żeby nie zardzewiał bo suchy nie rdzewieje, ale dlatego, że olej dłużej penetruje wnętrze ogniw i można od razu po założeniu iść śmigać - po drugie olej składa się z bazy i rozpuszczalnika, fajnie w Shimano PTFE jak troszkę po aplikacji da mu się odparować. Robi się gęstszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.