wkg Napisano 6 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2018 (edytowane) Żyjemy chyba w jedynym kraju w którym emocje na 67 stron rozpalają tego typu problemy : )) Ja szejkowałem, potem nie szejkowałem, myłem ciśnieniowo na myjce samochodowej potem nie myłem i jeździłem z uwalonym aż wstyd, teraz myję jak mi się przypomni, smarowałem różnymi smarami tańszymi i droższymi a efekt dokładnie taki sam: ten sam 0,75 przymiar wchodzi przy około 2 000 km. Korekta: 68 stron : D Edytowane 6 Czerwca 2018 przez wkg Korekta ilości stron 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dragster Napisano 8 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2018 150 km zrobione na FL czerwonym. Łańcuch i zębatki wyraźnie mniej się brudzą niż na Expand Bloody. Po Expandzie czerwonym mimo dokładnego wycierania łańcucha miałem kropki smaru na szprychach i feldze, i szybko było czarno na napędzie. Ale uczciwie trzeba przyznać, że napęd był wyraźnie cichszy i Expand starczał na dłużej. Po tych 150 km w suchych warunkach na FL Dry czuję, że kolejne smarowanie zbliża się. No i jakby nie było, są to dwa różne oleje, na całkiem różne warunki. Ten Expand to produkt z Malborka - fajnie bo polskie - mają też w ofercie Chain P.T.F.E OIL DRY. Nie jest jeszcze zbyt popularny, może ktoś używał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thomass13 Napisano 4 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2018 A co sadzicie o wrzuceniu całego łańcucha bo mam sciagniety to benzyny zwykłej z nie ekstakcyjnej na noc a potem wytrzec do sucha i olejkiem nasmarowac czy tak mozna i czy nie bedzie rdzewiał? W sumie nie powinien. Lańcuch to hg 40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Track Napisano 4 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2018 Z HG40 szkoda jakiegokolwiek zachodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 4 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2018 32 minuty temu, Thomass13 napisał: A co sadzicie o wrzuceniu całego łańcucha bo mam sciagniety to benzyny zwykłej z nie ekstakcyjnej na noc a potem wytrzec do sucha i olejkiem nasmarowac czy tak mozna i czy nie bedzie rdzewiał? Benzyna zwykła lepsza bo tańsza. Trzymanie na noc w czymkolwiek nie ma najmniejszego sensu bo tylko rozpuścisz smar a opiłki metalu i zmielony piasek jak były w ogniwach tak będą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Borsuczy Napisano 4 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2018 Trochę można potrzymać bo wtedy lepiej się rozpuści wszystko, ale i tak potem trzeba wyszejkować. Ja tak robię, a potem po szejkowaniu wycieram suchą czystą szmatką mikrofibrową. W ogóle warto nakupić tych szmatek trochę bo genialne są do czegokolwiek w rowerze. Kupić i jak się uzbiera ileś brudnych to wyprać i tak w kółko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nordkapp89 Napisano 22 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2018 Od początku przygody z rowerem, używam benzynki ekstrakcyjnej do czyszczenia napędu, przez krótki czas używałem środków muc-off ale szybko powróciłem do korzeni:) Benzynke po zabiegu zostawiam w pojemniku aż cały syf opadnie, następnie przelewam przez gruba gaze do czystego pojemnika i jest gotowa do następnego użycia. Napęd czyszcze regularnie co +/- 100km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 22 Sierpnia 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2018 Teraz, Nordkapp89 napisał: Napęd czyszcze regularnie co +/- 100km A kiedy jeździsz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nordkapp89 Napisano 22 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2018 Jeżdże o róznych porach, zależy jak z pracą:) ale rower ogarniam zawsze wieczorkiem żeby był gotowy nastepnego dnia. Bardzo pedantycznie podchodze do napędu co sie przekłada na żywotność napędu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 22 Sierpnia 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2018 Teraz, Nordkapp89 napisał: Jeżdże o róznych porach Nie pytałem o porę dnia ale o proporcje jazda - grzebanie w napędzie. Bo jak dla mnie co 100km to lekka nadczynność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nordkapp89 Napisano 22 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2018 To prawda, masz racje deliakatna przesada:) Ale nie zajmuje to zbyt wiele czasu, więc dbam jak mogę:) Aczkolwiek rozważam jazde na 2-3 łancuchy ale dobiero zgłębiam sie w tym temacie.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 22 Sierpnia 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2018 Dwa łańcuchy i wymiana co 400-500km jak dla mnie to wystarczający przebieg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nordkapp89 Napisano 22 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2018 A jak wygląda wtedy z żywotnościa kasety? czy rzeczywiscie wydłuża jej życie? ( tak gdzieś kiedyś wyczytałem ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 22 Sierpnia 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2018 Kaseta slx i dwa łańcuchy connexa 10rz wystarcza na sezon + dojechanie zimą. W zależności od roku i pogody wychodzi 5-6 tys.km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Borsuczy Napisano 22 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2018 A co wtedy na to aluminiowy blat/ blaty korby? Bo zapewne takie masz. Też na sezon tylko starczą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nordkapp89 Napisano 22 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2018 Dobry wynik na dwóch łańcuchach. Jak na razie, wymieniam łańcuch dopiero wtedy jak przymiar do łańcucha zaczyna wskazywać ze powoli jest czas do wymiany. czyli tak przy 75% zużycia. Ale wychodzi to tak sobie, jedna kaseta+3 łańcuchy na zeson= +/-4800tyś ostatni łańcuch dojezdzam na max i napęd do wymiany. Przymierzam sie do kupna kasety xt i dwóch łańcuchów na podmianke, tak jak napisał kolega wyżej ale to dopiero w nowym roku. Co do blatów na korbie, jak i całego napędu zresztą wszystko zależy w jakich warunkach jeździmy teren/asfalt/błoto/deszcz Osobiście dbam o napęd ale go nie oszczedzam, nie straszna mi żadna pogoda, i tak jak wyżej napisałem kaseta wytrzymuje mi na 4800tys a co do blatów 36t wymieniłem po 11tyś a 48t wytrzymała mi prawie 16tyś. Wymieniałem dopiero jak widziałem że ząbki zaczynaja sie zjeżdżać. Korba deorka Hollowtech II Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 22 Sierpnia 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2018 1 godzinę temu, Borsuczy napisał: Bo zapewne takie masz. Też na sezon tylko starczą? Dwie kasety - jeden blat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 21 Października 2018 Udostępnij Napisano 21 Października 2018 (edytowane) Ktoś w innym temacie rzucił że używa pianki Fenwicks. Przypomniałem sobie że mam pianownicę + płyn K2 Akra i przeprowadziłem test czy można uzyskać podobny efekt dużo niższym kosztem. Niestety zapomniałem zrobić zdjęcia brudnego napędu, ale uwierzcie, całość była czarna. Piankę nałożyłem obracając kasetę. Potem kilka obrotów korbą żeby całość rozprowadziła się też po łańcuchu i blacie. Nałożona pianka, bez dotykania czymkolwiek: Po spłukaniu: Potem nałożyłem piankę jeszcze raz i przejechałem pędzelkiem całość. Uważam że efekt jest bardzo dobry. Pianka utrzymuje się na miejscu, nie trzeba pryskać butelką, trzeć szczotką i pryskać na wszystko dookoła. Butelka z pianownicą jakiej użyłem poniżej. Ja zapłaciłem za nią 8zł. Można kupić na Allegro albo w sklepie z kosmetykami samochodowymi. Do tego K2 Akra który kosztuje 12zł za 750ml. Za jakieś 20-30zł mamy pianę na kilka sezonów całkiem intensywnego mycia. Edytowane 21 Października 2018 przez skom25 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 21 Października 2018 Udostępnij Napisano 21 Października 2018 Godzinę temu, skom25 napisał: K2 Akra Z tym i innymi środkami do mycia silników (oraz z mocnymi środkami typu aktywna piana do samochodów ciężarowych) trzeba uważać. Potrafią bardzo fajnie utlenić anodowane aluminium. Mi z czarnej korby zrobiła się zielonkawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 21 Października 2018 Udostępnij Napisano 21 Października 2018 Niestety wiem o czym piszesz. Dopóki całość jest robiona "na mokro" to nie powinno być problemu. Nie można dopuścić do wyschnięcia bo wtedy dzieją się dziwne rzeczy. Mi kiedyś zrobiły się plamy na obręczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
inforobert Napisano 25 Października 2018 Udostępnij Napisano 25 Października 2018 Środki do mycia silników są dobre, ale trzeba zdjąć łańcuch. Szybko penetrują łożyska, nie zaleca się do aluminium. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 26 Października 2018 Udostępnij Napisano 26 Października 2018 Ja nic nie zdejmuję, nie psikam jak leci tylko psikam w pędzelek albo szczoteczkę do zębów i kręcę korbą w tył, w ten sposób rozprowadzam. Łożyskom nic nie jest. Co do zmiany kolorów czy innego wpływu na aluminium - nie zauważyłem a myłem tak napęd w tym roku ze 25 razy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adriel Napisano 19 Marca 2019 Udostępnij Napisano 19 Marca 2019 co sądzicie o czymś takim https://www.sonax.de/Produktsuche/(location)/43663-SONAX-BIKE-Reiniger-fuer-alle-Fahrraeder-und-E-Bikes/(show)/additional#collapse-additional Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 19 Marca 2019 Udostępnij Napisano 19 Marca 2019 (edytowane) Po co takie kombinacje z produktami niewiadomego pochodzenia? Shimano ma genialny odtłuszczacz. Można idealnie wyczyścić kasetę i łańcuch za pomocą szmatki. Edytowane 19 Marca 2019 przez skom25 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adriel Napisano 19 Marca 2019 Udostępnij Napisano 19 Marca 2019 3 godziny temu, skom25 napisał: Po co takie kombinacje z produktami niewiadomego pochodzenia? Shimano ma genialny odtłuszczacz. Można idealnie wyczyścić kasetę i łańcuch za pomocą szmatki. a po co bulić i przepłacać jak być może jest to na dodatek lepsze? produkt na bazie piany aktywnej podobnej do chwalonego fenwicka więc dlaczego nie sprawdzić ?? nie denerwuje Cię że głupia lineczka i pancerzyk szymano kosztuje 100zł ? No wiadomo jest popyt frajerów , jest sprzedaż. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.