Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

150 km zrobione na FL czerwonym. Łańcuch i zębatki wyraźnie mniej się brudzą niż na Expand Bloody. Po Expandzie czerwonym mimo dokładnego wycierania łańcucha miałem kropki smaru na szprychach i feldze, i szybko było czarno na napędzie. Ale uczciwie trzeba przyznać, że napęd był wyraźnie cichszy i Expand starczał na dłużej. Po tych 150 km w suchych warunkach na FL Dry czuję, że kolejne smarowanie zbliża się. No i jakby nie było, są to dwa różne oleje, na całkiem różne warunki.

Ten Expand to produkt z Malborka - fajnie bo polskie - mają też w ofercie Chain P.T.F.E OIL DRY. Nie jest jeszcze zbyt popularny, może ktoś używał?

  • 4 tygodnie później...
Napisano

A co sadzicie o wrzuceniu całego łańcucha bo mam sciagniety to benzyny zwykłej z nie ekstakcyjnej na noc a potem wytrzec do sucha i olejkiem nasmarowac czy tak mozna i czy nie bedzie rdzewiał? W sumie nie powinien. Lańcuch to hg 40

Napisano
32 minuty temu, Thomass13 napisał:

A co sadzicie o wrzuceniu całego łańcucha bo mam sciagniety to benzyny zwykłej z nie ekstakcyjnej na noc a potem wytrzec do sucha i olejkiem nasmarowac czy tak mozna i czy nie bedzie rdzewiał?

Benzyna zwykła lepsza bo tańsza. Trzymanie na noc w czymkolwiek nie ma najmniejszego sensu bo tylko rozpuścisz smar a opiłki metalu i zmielony piasek jak były w ogniwach tak będą. 

Napisano

Trochę można potrzymać bo wtedy lepiej się rozpuści wszystko, ale i tak potem trzeba wyszejkować. Ja tak robię, a potem po szejkowaniu wycieram suchą czystą szmatką mikrofibrową. W ogóle warto nakupić tych szmatek trochę bo genialne są do czegokolwiek w rowerze. Kupić i jak się uzbiera ileś brudnych to wyprać i tak w kółko. 

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Od początku przygody z rowerem, używam benzynki ekstrakcyjnej do czyszczenia napędu, przez krótki czas używałem środków muc-off ale szybko powróciłem 

do korzeni:) Benzynke po zabiegu zostawiam w pojemniku aż cały syf opadnie, następnie przelewam przez gruba gaze do czystego pojemnika i jest gotowa do następnego użycia. Napęd czyszcze regularnie co +/- 100km

Napisano

Jeżdże o róznych porach, zależy jak z pracą:) ale rower ogarniam zawsze wieczorkiem żeby był gotowy nastepnego dnia. 

Bardzo pedantycznie podchodze do napędu co sie przekłada na żywotność napędu.

 

  • Mod Team
Napisano
Teraz, Nordkapp89 napisał:

Jeżdże o róznych porach

Nie pytałem o porę dnia ale o proporcje jazda - grzebanie w napędzie. Bo jak dla mnie co 100km to lekka nadczynność.:D

Napisano

To prawda, masz racje deliakatna przesada:) Ale nie zajmuje to zbyt wiele czasu, więc dbam jak mogę:) Aczkolwiek rozważam jazde na 2-3 łancuchy ale dobiero zgłębiam sie w tym temacie....

Napisano

Dobry wynik na dwóch łańcuchach. Jak na razie, wymieniam łańcuch dopiero wtedy jak przymiar do łańcucha zaczyna wskazywać ze powoli jest czas do wymiany. czyli tak przy 75% zużycia. Ale wychodzi to tak sobie, jedna kaseta+3 łańcuchy na zeson= +/-4800tyś ostatni łańcuch dojezdzam na max i napęd do wymiany. 

Przymierzam sie do kupna kasety xt i dwóch łańcuchów na podmianke, tak jak napisał kolega wyżej ale to dopiero w nowym roku.

Co do blatów na korbie, jak i całego napędu zresztą  wszystko zależy w jakich warunkach jeździmy teren/asfalt/błoto/deszcz

Osobiście dbam o napęd ale go nie oszczedzam, nie straszna mi żadna pogoda, i tak jak wyżej napisałem kaseta wytrzymuje mi na 4800tys a co do blatów 36t wymieniłem po 11tyś a 48t wytrzymała mi prawie 16tyś. Wymieniałem dopiero jak widziałem że ząbki zaczynaja sie zjeżdżać. Korba deorka Hollowtech II

  • 1 miesiąc temu...
Napisano (edytowane)

Ktoś w innym temacie rzucił że używa pianki Fenwicks. Przypomniałem sobie że mam pianownicę + płyn K2 Akra i przeprowadziłem test czy można uzyskać podobny efekt dużo niższym kosztem.

Niestety zapomniałem zrobić zdjęcia brudnego napędu, ale uwierzcie, całość była czarna. Piankę nałożyłem obracając kasetę. Potem kilka obrotów korbą żeby całość rozprowadziła się też po łańcuchu i blacie.

Nałożona pianka, bez dotykania czymkolwiek:

20181021-155538.jpg

Po spłukaniu:

20181021-155717.jpg

Potem nałożyłem piankę jeszcze raz i przejechałem pędzelkiem całość.

Uważam że efekt jest bardzo dobry. Pianka utrzymuje się na miejscu, nie trzeba pryskać butelką, trzeć szczotką i pryskać na wszystko dookoła.

Butelka z pianownicą jakiej użyłem poniżej. Ja zapłaciłem za nią 8zł. Można kupić na Allegro albo w sklepie z kosmetykami samochodowymi. Do tego K2 Akra który kosztuje 12zł za 750ml. Za jakieś 20-30zł mamy pianę  na kilka sezonów całkiem intensywnego mycia.

d39b375c4015b2b4466b7d5a12e6

 

Edytowane przez skom25
Napisano
Godzinę temu, skom25 napisał:

K2 Akra

Z tym i innymi środkami do mycia silników (oraz z mocnymi środkami typu aktywna piana do samochodów ciężarowych) trzeba uważać. Potrafią bardzo fajnie utlenić anodowane aluminium. ;) Mi z czarnej korby zrobiła się zielonkawa. :D

Napisano

Niestety wiem o czym piszesz. Dopóki całość jest robiona "na mokro" to nie powinno być problemu. Nie można dopuścić do wyschnięcia bo wtedy dzieją się dziwne rzeczy. Mi kiedyś zrobiły się plamy na obręczy.

Napisano

Ja nic nie zdejmuję, nie psikam jak leci tylko psikam w pędzelek albo szczoteczkę do zębów i kręcę korbą w tył, w ten sposób rozprowadzam. Łożyskom nic nie jest.

 

Co do zmiany kolorów czy innego wpływu na aluminium - nie zauważyłem a myłem tak napęd w tym roku ze 25 razy.

  • 4 miesiące temu...
Napisano (edytowane)

Po co takie kombinacje z produktami niewiadomego pochodzenia?

Shimano ma genialny odtłuszczacz. Można idealnie wyczyścić kasetę i łańcuch za pomocą szmatki.

Edytowane przez skom25
Napisano
3 godziny temu, skom25 napisał:

Po co takie kombinacje z produktami niewiadomego pochodzenia?

Shimano ma genialny odtłuszczacz. Można idealnie wyczyścić kasetę i łańcuch za pomocą szmatki.

a po co bulić i przepłacać jak być może jest to na dodatek lepsze?

produkt na bazie piany aktywnej podobnej do chwalonego fenwicka więc dlaczego nie sprawdzić ??

 

nie denerwuje Cię że głupia lineczka i pancerzyk szymano kosztuje 100zł ? No wiadomo jest popyt frajerów , jest sprzedaż.

  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)

Nie denerwuje, bo to nie jest prawda. SP-41 kosztuje 5-6zł za 0,5 metra, linka nierdzewna 7 zł.

Co do piany, to umieszczałem tutaj swój wpis jak zrobić coś takiego domowym sposobem. 

A degreaser Shimano to zupełnie inny produkt, ale nie będę z Tobą dyskutował. 

Edytowane przez skom25

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...