GrzegorzP Napisano 5 Maja 2015 Udostępnij Napisano 5 Maja 2015 Witam! Mam problem ze smarowaniem łańcucha a mianowicie, standardowo zdejmuję łańcuch, szejkuje w benzynie ekstrakcyjnej, wycieram, czyszczę kasetę, korbę, kółka przerzutki no i zakładam łańcuch. Smaruje Rohloffem po kropli na ogniwo, tak jak zwykle no i problem jest w tym, że na bardzo krótko mi to starcza Już po około 30km słychać wyraźnie dzwonienie łańcucha, typowy dźwięk że już mu sucho i tutaj pytanie do was: co z tym fantem zrobić? Zmienić smarowidło na jakieś inne? Jeśli tak to na jakie?Jeżdżę po suchym terenie, głównie asfalt. Dodam że po czyszczeniu napęd jest cichy i w tamtym roku też smarowałem Rohloffem i wyniki nie zadowalały.. Z góry dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam! A może po tym nasmarowaniu nie dajesz mu czasu na wniknięcie wgłąb....? Powinien odstać chwilę (nockę ?) i dopiero być wytarty z resztek i wtedy użytkowany... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tipvip Napisano 6 Maja 2015 Udostępnij Napisano 6 Maja 2015 (edytowane) ufff...jestem po moim pierwszym w życiu dokładnym o ile się dało czyszczeniu bez rozkręcania. Używałem:barbieri chain cleaner benzyna ekstrakcyjna (poszło 350ml) szczotki (do zębów, wąska, i dwie większe na szorowanie roweru) 2 wiadra gorącej wody płyn do naczyń płyta CD teraz to już wiem czemu ludzie wolą rozpiąć łancuch, zdjąć kasetę i osobno to wyczyścić...strasznie ciężko się to czyści..9 rzędów mam, żony 8 poszło dużo łatwiej, a 10-11 to chyba wogóle masakra. powiem że średnio mi się czyściło szczoteczką makając w benzynie-bardzie rozcierała brud po kasecie niż czyściła...o wiele lepiej zadziałał patent sciereczka namoczona w benzynie i płyta CD - schodziło w miarę ok. Pote wyszorowałem kasetę i korbę wodą w płynem do naczyń a spłukałem - to akurat nie wiem czy dobrze zrobiłem czy nie. Dałem temu wszystkiemu wyschnąć do rana, i dziś rano posmarowałem kropla po kropli, wrócę z pracy zetre resztki. Niżej relacja po czyszczeniu, proszę o ocenę jak na pierwszy raz https://drive.google.com/folderview?id=0ByJQKthhcDhufkFGcW5wME9MZUFObGFDa3I0LUdTazYxT3VsRVhpSjdsSU50VDZ5UFpkYUU&usp=sharing Edytowane 6 Maja 2015 przez tipvip Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SovaLTD Napisano 16 Maja 2015 Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 teraz to już wiem czemu ludzie wolą rozpiąć łancuch, zdjąć kasetę i osobno to wyczyścić...strasznie ciężko się to czyści Najlepiej zrobić szejka i kasety i łańcucha w benzynie ekstrakcyjnej. Też kiedyś bawiłem się ze szczoteczkami do zębów i teraz się sam z siebie śmieję dlaczego ja to robiłem Jednak jeśli nie chcesz niczego zdejmować to najlepszym sposobem jest wziąć pędzel np. taki: i umyć nim łańcuch i kastę benzyną ekstrakcyjną. Zajmuje to chwilkę a wszystko lśni prawie jak po szejku. Przy kasecie radzę uważać, żeby nie zalać przerzutki, hamulca czy piasty. Oczywiście wszystko robić gdzieś na dworze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ci4cho Napisano 18 Maja 2015 Udostępnij Napisano 18 Maja 2015 A ja mam takie pytanie konkretniej do smarów marki Finish Line mianowicie czy aerozoloe oprócz może jakieś wygody przy nakładaniu są lepsze/tak samo skuteczne jak smar sam w sobie? Korzystał ktoś? Bo ceny są korzystne przy większych ilościach? 60 ml 18,91zł 120 ml 29,90zł 240 ml aerozol 38,90zł 360 ml aerozol 49,90zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janooch Napisano 18 Maja 2015 Udostępnij Napisano 18 Maja 2015 Aerozol ma tą właściwość, że posmarujesz jednym psiknięciem pół roweru. Więcej straty niż pożytku. Smarowanie łańcucha polega na tym aby był on nasmarowany wewnątrz a w miarę suchy na zewnątrz. Jedyny aerozol jaki używam to Brunox do amortyzatora, ogólnie nie przemawiają do mnie takie środki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzegorzP Napisano 18 Maja 2015 Udostępnij Napisano 18 Maja 2015 A ja mam takie pytanie konkretniej do smarów marki Finish Line mianowicie czy aerozoloe oprócz może jakieś wygody przy nakładaniu są lepsze/tak samo skuteczne jak smar sam w sobie? Korzystał ktoś? Bo ceny są korzystne przy większych ilościach? 60 ml 18,91zł 120 ml 29,90zł 240 ml aerozol 38,90zł 360 ml aerozol 49,90zł Aerozol to takie ułatwienie ,które może stać się utrapieniem szybko smarujesz - dużo sprzątasz . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
parmenides Napisano 18 Maja 2015 Udostępnij Napisano 18 Maja 2015 Aerozole nie są złe, o ile mają dokładną aplikację przez wąską rurkę i psikasz z bliska. U mnie sprawdza się tani aeorozol z Decathlonu do taniego napędu na wolnobiegu 3x7. Szybkie smarowanie bez zbytniej dbałości o czystość napędu. Stosuję to w złomku mtb, którego traktuję komunikacyjnie i zbytnio o niego nie dbam. Do szosy rzeczywiście, tak jak piszesz, nie stosuję tego typu aplikacji smaru. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ci4cho Napisano 18 Maja 2015 Udostępnij Napisano 18 Maja 2015 No podobnie myślałem że łańcuch popsikam i to co pod nim też i automatycznie ta większa ilość szybciej schodzi bo przeleci dalej. Czyli smar praktyczniejszy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wochu25 Napisano 19 Maja 2015 Udostępnij Napisano 19 Maja 2015 Jakiś czas temu wspominałem i szybkim czyszczeniu łańcucha tj: Mała miska z benzyną i podkladam pod tylną przerzutke a dokładnie pod wózek , tak ,żeby trybik był zanurzony i cały czas pedaluje do tyłu . Co jakiś czas podmiana benzyny na czysta i elegancja Francja :-) Później rohloff i miazga :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
neoeinz Napisano 19 Maja 2015 Udostępnij Napisano 19 Maja 2015 (edytowane) A ktorego ptfe używacie, bo są dwa rodzaje rozumiem ze tego na suche warunki Edytowane 19 Maja 2015 przez neoeinz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tofi Napisano 19 Maja 2015 Udostępnij Napisano 19 Maja 2015 ptfe jest jeden, różne są lepkości oleju będącego nośnikiem, a używa się takiego dostosowanego do warunków jazdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bzx Napisano 20 Maja 2015 Udostępnij Napisano 20 Maja 2015 Znalazłem dziś akcesorium które mam zamiar wykorzystać do zlewania benzyny po szejku z jednej butelki po ajs-tii do drugiej. Zwie się to "lejek do butelek z sitkiem", średnica lejka to 6cm (są i większe), służy w oryginalnym zamyśle do pędzenia bimbru i znalazłem to na portalu aukcyjnym. Koszt 2,19 zł plus wysyłka. Zapewne można to znaleźć w specjalistycznym sklepie stacjonarnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 20 Maja 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 20 Maja 2015 Lejek jak lejek, no chyba że są jakieś ukryte nowatorskie rozwiązania dla tego popularnego kuchennego wynalazku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SovaLTD Napisano 20 Maja 2015 Udostępnij Napisano 20 Maja 2015 Zwie się to "lejek do butelek z sitkiem", średnica lejka to 6cm (są i większe), służy w oryginalnym zamyśle do pędzenia bimbru i znalazłem to na portalu aukcyjnym. Koszt 2,19 zł plus wysyłka. Zapewne można to znaleźć w specjalistycznym sklepie stacjonarnym. Napisz jak to się sprawuje, czy zatrzymuje bród z dna butelki i czy to sitko się nie zapycha. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bzx Napisano 20 Maja 2015 Udostępnij Napisano 20 Maja 2015 Lejek jak lejek, no chyba że są jakieś ukryte nowatorskie rozwiązania dla tego popularnego kuchennego wynalazku. Ten posiada sitko Jak dojdzie to przeszejkuję i napiszę szczegółowe sprawozdanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
neoeinz Napisano 20 Maja 2015 Udostępnij Napisano 20 Maja 2015 Można poszukać w casto sitka lakierniczego do farb,bardzo fajnie się sprawdza. Powinien byc dostępny na dziale z artykułami do zaprawek lakierniczych samochodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swimfan Napisano 22 Maja 2015 Udostępnij Napisano 22 Maja 2015 Co do sitka z lejka to wątpie ze daje rade, ja uzywalem filtra do kawy (expres) no mozna powiedziec cos tam daje ale jakiegoś szczególnego szału nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PanRowerek Napisano 23 Maja 2015 Udostępnij Napisano 23 Maja 2015 Cześć. Mam nadzieję że piszę w dobrym dziale. Więc do rzeczy, mam taki mały problem. ; ( Zawsze smarowałem łańcuch i kasetę (czy jak to się tam nazywało) psikając na nie preparatami typu wd-40. Chciałem zacząć konserwować łańcuch i kasetę w miarę moich możliwości (żeby było tanio, nie skomplikowane bez zdejmowania łańcucha) jak należy. Dlatego mam pytanko, jak mógłbym wyczyścić przed smarowaniem łańcuch bez jego zdejmowania. Po drugie czy smary/oliwki do smarowania łańcuchów znajdujące się w marketach są w miarę godne polecenia. Pozdrawiam i dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stawek Napisano 23 Maja 2015 Udostępnij Napisano 23 Maja 2015 Zawsze smarowałem łańcuch i kasetę (czy jak to się tam nazywało) psikając na nie preparatami typu wd-40.Chciałem zacząć konserwować łańcuch i kasetę w miarę moich możliwości (żeby było tanio, nie skomplikowane bez zdejmowania łańcucha) jak należy. Dlatego mam pytanko, jak mógłbym wyczyścić przed smarowaniem łańcuch bez jego zdejmowania. Po drugie czy smary/oliwki do smarowania łańcuchów znajdujące się w marketach są w miarę godne polecenia. Co do marketowych smarów to co by to nie było to i tak pewnie będzie lepsze od WD40 jeśli przeznaczone jest do roweru. Jeśli chcesz wyczyścić łańuch bez zdejmowania go to nasącz szmatkę benz. ekstrakcyjną i trzymaj łańcuch przez ową szmatkę kręcąc korbą lub możesz użyć pędzla i maczać go w benzynie, ale musisz zabezpieczyć wszystko dookoła bo trochę będzie "ciapać". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PanRowerek Napisano 23 Maja 2015 Udostępnij Napisano 23 Maja 2015 Dzięki za odpowiedź stawek. Rower jak i cały jego osprzęt mają jakieś 6-8 lat, przez poprzednie 4 lata rower nie był w ogóle ruszany. Mało na nim jeździłem, mogę powiedzieć że odkryłem radość z jazdy na nowo. Staram się na nim "uczyć się" podstaw jakieś tam prostej obsługi technicznej roweru. Ostatnio udało mi się trochę wyregulować hamulce tylnie. Na razie wolałabym nie ściągać łańcucha lub kasety, jest to jedyny rower, więc jak coś zepsuję, to albo długo będę to starał się naprawić, albo pójdzie rower do serwisu i tak czy siak wyłączy mnie to na kilka dni z jeżdżenia. Ostatnio byłem zszokowany tym co wyczytałem na tym forum, jak i w internecie, na temat konserwacji łańcucha. Przyznajem się że myślałem trochę na odwrót. Jednak to forum to jest taka encyklopedia wiedzy rowerowej mająca wielu autorów. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slave Napisano 23 Maja 2015 Udostępnij Napisano 23 Maja 2015 do dbania o łańcuch moim zdaniem wystarczy olej do łańcuchów pilarek, szmatka, szczotka np. taka http://www.centrumrowerowe.pl/narzedzia-i-smary/narzedzia-rowerowe/do-lancucha/p,szczotka-do-kasety-i-lancucha-yc-790-bike-hand,38194.html?_pli=e0a49f po każdej jeździe czyszczę w miarę dokładnie cały syf z łańcuch i kółeczek przerzutki, szczotką czyszczę z grubsza kasetę, potem na każde ogniwko kropla oleju, przed jadą zetrzeć nadmiar oleju z łańcucha 1L oleju kosztuje 16 zł - jest sporo taniej niż używanie oleju, na etykiecie którego producent napisał, że do specjalny smar do rowerów ale każdy może sam zdecydować, jak dbać o napęd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stawek Napisano 23 Maja 2015 Udostępnij Napisano 23 Maja 2015 (edytowane) A do czego służy "prawa" strona tej szczotki ? http://www.centrumrowerowe.pl/narzedzia-i-smary/narzedzia-rowerowe/do-lancucha/p,szczotka-do-kasety-i-lancucha-yc-790-bike-hand,38194.html?_pli=e0a49f Chodzi mi o tą plastikową zębatkę. Dzięki za odpowiedź stawek. Rower jak i cały jego osprzęt mają jakieś 6-8 lat, przez poprzednie 4 lata rower nie był w ogóle ruszany.Mało na nim jeździłem, mogę powiedzieć że odkryłem radość z jazdy na nowo. Staram się na nim "uczyć się" podstaw jakieś tam prostej obsługi technicznej roweru. Ostatnio udało mi się trochę wyregulować hamulce tylnie. Na razie wolałabym nie ściągać łańcucha lub kasety, jest to jedyny rower, więc jak coś zepsuję, to albo długo będę to starał się naprawić, albo pójdzie rower do serwisu i tak czy siak wyłączy mnie to na kilka dni z jeżdżenia. Ostatnio byłem zszokowany tym co wyczytałem na tym forum, jak i w internecie, na temat konserwacji łańcucha. Przyznajem się że myślałem trochę na odwrót.Jednak to forum to jest taka encyklopedia wiedzy rowerowej mająca wielu autorów. Pozdrawiam. Nic się nie martw. Ja jak zaczynałem swoją przygodę również byłem kompletnie zielony w temacie, ale koledzy na forum jak i wiele artykuów/poradników trochę mnie wprowadziło w tematykę rowerową Edytowane 23 Maja 2015 przez stawek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PanRowerek Napisano 23 Maja 2015 Udostępnij Napisano 23 Maja 2015 Czyli tak to sobie ułożyłem, nie wiem czy dobrze? Łańcuch: 1. Na początku czyszczę z brudu, szczoteczką do zębów (nwm. czy może być nasączona benzyną ekstrakcyjną), potem obracając łańcuch przecieram go ściereczką nasączoną benzyną ekstrakcyjną. 2. Smaruję go używając smaru, bądź oliwki, nanosząc po kropelce na ogniwo. 3. Wycieram cały łańcuch suchą szmatką. Przednie i tylne zębatki: 1. Czyszczę jak w przypadku łańcucha. 2. Jeśli chodzi o smarowanie, to zębatek raczej się nie smaruje. 3. Wycieram zębatki suchą szmatką. Mam jeszcze parę pytań: Czy szczoteczką nie zniszczę łańcucha, bądź zębatek? Czy czyścić tylko zewnętrzne czy też wewnętrzne ogniwa łańcucha? Jeśli gdzieś się pomyliłem, prosiłbym o poprawienie mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stawek Napisano 23 Maja 2015 Udostępnij Napisano 23 Maja 2015 Czyli tak to sobie ułożyłem, nie wiem czy dobrze? Łańcuch: 1. Na początku czyszczę z brudu, szczoteczką do zębów (nwm. czy może być nasączona benzyną ekstrakcyjną), potem obracając łańcuch przecieram go ściereczką nasączoną benzyną ekstrakcyjną. 2. Smaruję go używając smaru, bądź oliwki, nanosząc po kropelce na ogniwo. 3. Wycieram cały łańcuch suchą szmatką. Przednie i tylne zębatki: 1. Czyszczę jak w przypadku łańcucha. 2. Jeśli chodzi o smarowanie, to zębatek raczej się nie smaruje. 3. Wycieram zębatki suchą szmatką. Mam jeszcze parę pytań: Czy szczoteczką nie zniszczę łańcucha, bądź zębatek? Czy czyścić tylko zewnętrzne czy też wewnętrzne ogniwa łańcucha? Jeśli gdzieś się pomyliłem, prosiłbym o poprawienie mnie. Dokładnie tak jak napisałeś. Od siebie dodam, żebyś nie lał oleju obficie na każdy sworzeń. Mała kropelka wystarczy. Ja jeszcze wycieram obie zębatki przy przerzutce. Szczoteczką nie uszkodzisz łańcucha ani zębatek, możesz śmiało szorować. Najlepiej byłoby czyścić oba ogniwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woymar Napisano 23 Maja 2015 Udostępnij Napisano 23 Maja 2015 A do czego służy "prawa" strona tej szczotki ? http://www.centrumrowerowe.pl/narzedzia-i-smary/narzedzia-rowerowe/do-lancucha/p,szczotka-do-kasety-i-lancucha-yc-790-bike-hand,38194.html?_pli=e0a49f Chodzi mi o tą plastikową zębatkę. Nic się nie martw. Ja jak zaczynałem swoją przygodę również byłem kompletnie zielony w temacie, ale koledzy na forum jak i wiele artykuów/poradników trochę mnie wprowadziło w tematykę rowerową Czyszczenie łańcucha szczoteczką (chyba że jest druciana) nie zniszczy ani łańcucha ani zębatek. Co do łańcucha to sprawa ma się tak że najwięcej syfu gromadzi się niestety wewnątrz ogniw. Dlatego warto od czasu do czasu zdjąć łańcuch i go poddać gruntownemu myciu np; w benzynie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.