Classified Napisano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2013 To się nie zrozumieliśmy. Cały czas piszę i odnosze się do smarowania łańcucha po czyszczeniu. Wątek nomen omen nie dotyczy smarowania łańcuchów nowych... Co do nowych to dzielą się one na te hermetycznie zamknięte i te, które sa luzem "na sucho". Łańcuchy hermetycznie zamknięte wg Shimano powinny teoretycznie lepiej być nasmarowane przy założeniu(opieram się tutaj na rozmowie z facetem ze Shimano dobrych 7 lat temu i swojej wiedzy nt. mechaniki), ponieważ smar jest świeży, i odparowuje dopiero po załozeniu łańcucha. Na ile jest to rozwiązanie lepsze - i czy w ogóle lepsze - od łańcuchów kupowanych w otwartych workach i nasmarowanych i wysuszonych w fabryce - tego najstarsi szamani nie wiedzą. Pragnąc wyczyscić i nasmarować łańcuch chcemy doprowadzic go do stanu, w którym chodzi "jak z fabryki". Ludzie imają się różnych sposobów. Ja używam parafiny, także oleju silnikowego, takze zakrapiania (to najrzadziej), na różne sposoby. Szczerze mówiąc doszedłem do wnioskó jak w swoim poscie o metodach czyszczenia/smarowania łańcucha. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Christofer Napisano 2 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2013 A ja tylko chciałem napisać, że pierwszy wybór z tych preparatów, o których pisałem 3 strony temu padł na Brunoxa Top-Ketta. Prosty w użyciu, jak się chce to się nie zachlapie tego czego nie powinno. Jeśli chodzi o czas działania...ja ogólnie jestem "niedzielnym kierowcą". Jeżdżę dziennie 10 km do pracy. Minęły trzy tygodnie, przejechałem ze 200km, w między czasie posmarowałem łańcuch drugi raz, po tym jak w drodze z pracy złapał mnie dość mocny deszcz. Choć żadnych hałasów od łańcucha czy tego typu oznak nie było. Ale wolałem posmarować. Generalnie wydaje mi się, że nawet wydajny ten preparat.Chyba sam zrobię test o którym pisałem. Po prostu kupię najmniejsze z dostępnych pojemności preparatów do łańcucha dostępnych na rynku. Jeżdżę cały czas tę samą trasę więc obserwacje będą dość wiarygodne. Tylko czy mi się będzie chciało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
razorjack Napisano 2 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2013 (edytowane) eh....każdy temat na tym forum musi się zamienić w przepychankę pseudoekspertów.... łapanie się za słówka i czepialstwo. każdy smaruje jak chce, nasmarowany łańcuch może długo leżeć, tak jak nie nasmarowany, można smarować na rowerze (i dać mu godzinę na wniknięcie), można smarować także w trakcie jazdy jak warunki okażą się tragiczne. Edytowane 2 Lipca 2013 przez razorjack Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slawomir90 Napisano 2 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2013 Zaczynam od dzisiaj czyścić łańcuch metodą szejkową, jako środka będę używał odtłuszczacza finish line (kupiłem go zanim zdecydowałem się na spinkę), i teraz pytanie co zrobić z użytą już porcją ? Pierwsze porządne czyszczenie łańcucha od nowości, toteż z białego od razu kolor zrobił się grafitowy. Przelać gdzieś i użyć następnym razem czy jak ? odcedzić syf i mieszać ze świeżym ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
d8wid Napisano 3 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2013 Odstawić na tydzień i jak brud opadnie odlać czysty środek Sent by Taptalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcint96 Napisano 3 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2013 gdzie tam tydzień, za długo. U mnie jak wykonuję operację "szejkowania" to po 24h mam już cały syf na dole Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stream Napisano 4 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2013 (edytowane) Cześć! Dziś szejkowałem łańcuch. Rozpiąłem go, szejk w wodzie z Ferym, wymiana wody i Ferego, kolejny szejk w Ferym, wylewka i szejk w 100 ml benzyny ekstrakcyjnej. Otrzepałem łańcuch z benzyny, wytarłem, leżał sobie na gazecie, na balkonie z 30-45 minut. Zabrałem się za smarowanie, Na początku dałem ciała, bo dałem po kropelce na każdą rolke. Przypomniało mi się, że daje się na sworzeń. Po 30 minutach wytarłem łańcuch, rower położyłem bokiem na stołku (tak by dało się swobodnie korbą obracać) i na każdy sworzeń z jednej i drugiej strony łańcucha po kropelce Finish Line Dry Teflon (ten czerwony). Jest problem z okropnym terkotaniem tylnej przerzutki. Jedyne co robiłem przy tylnej przerzutce to czyszczenie kółka górnego i dolnego (z takiego twardego czarnego osadu) - wziąłem śrubokręt i delikatnie obracałem zdzierając ten syf. Kółka czyściłem po obu stronach. Teraz pytanie - czy to terkotanie, może być spowodowane tym, że łańcuch założyłem nie na tą stronę co był wcześniej? Spróbować go odwrócić jutro (bo teraz to już niech ten smar tam wsiąka)? Filmik z terkotaniem: Pozdrawiam! Edytowane 4 Lipca 2013 przez stream Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 4 Lipca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 4 Lipca 2013 i na każdy sworzeń z jednej i drugiej strony Szkoda oleju , on nic nie nasmarował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piehursson Napisano 4 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2013 (edytowane) źle nasmarowałeś łańcuch pewnikiem i hałasuje w te miejsca aplikuje się olej: Edytowane 4 Lipca 2013 przez Piehursson Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 4 Lipca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 4 Lipca 2013 Teraz pytanie - czy to terkotanie, może być spowodowane tym, że łańcuch założyłem nie na tą stronę co był wcześniej? Nie, ale mogłeś źle przełożyć łańcuch przez te odgięte pizdrygi na wózku przerzutki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stream Napisano 4 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2013 (edytowane) Na filmiku od Piehursson pokazane jest że kładzie się na rolki. Na początku dałem na każdą z rolek po kropelce. Później dopiero bo obu stronach na sworznie. Jeśli Wam filmik nie działał, to już teraz powinien - zmieniłem ustawienia dot. prywatności. Pozdrawiam! Edytowane 4 Lipca 2013 przez stream Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Publius Napisano 4 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2013 Źle poprowadziłeś łańcuch pomiędzy rolkami? Na filmie nie widać od tej strony. Strona nie powinna mieć znaczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kluska Napisano 4 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2013 Nie, ale mogłeś źle przełożyć łańcuch przez te odgięte pizdrygi na wózku przerzutki. to jest ten problem, sam go przerabiałem jak na szybko zmieniałem łańcuch po zmianie nagle zaczęło co „terkotać” źle przełożony łańcuch jak to mówią gdy się człowiek spieszy to się diabeł cieszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stream Napisano 4 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2013 Tak jest Panowie! Źle przeprowadziłem łańcuch. Już mówię co i jak. Fioletowym palcem wskazałem miejsce, gdzie źle przełożyłem łańcuch. Zielone linie to prawidłowe położenie łańcucha, a czerwone to złe. Jeszcze raz dziękuję za pomoc! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcint96 Napisano 4 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2013 Mnie też czasami przyćmi Czyszczę napęd, rower do góry kołami i jak mam łańcuch zakładać to zawsze mam chwilę niepewności Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slawomir90 Napisano 4 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2013 Pierwsze szejkowanie nowego łańcucha robić po jakiejś specyficznej ilość km, czy dopiero jak go będzie słychać ? i czy pierwsze mogę zrobić w odtłuszczaczu finish line'a czy w ekstrakcyjnej ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stream Napisano 4 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2013 Szkoda pieniędzy na odtłuszczacz Finish Line. Ja w Praktikerze kupiłem 500 ml benzyny ekstrakcyjnej za 8,99 zł. Skoro masz to użyj. Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slawomir90 Napisano 4 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2013 Kupiłem go zanim zdecydowałem się na spinkę, wydawało mi się że w połączeniu z rozpylaczem wyjdzie lepiej niż ze spinką ale myliłem się, a drogi jest to fakt. Czyli co jeździć dopiero jak zacznie być słyszalny i dopiero mu szejka zrobić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zoomek Napisano 4 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2013 Ktoś orientuje się, jaki jest termin przydatności czerwonego Finish Line'a? Wygrzebałem w piwnicy starą buteleczkę z 2007 roku. Po otwarciu zauważyłem, że na dnie jest warstwa gęstej, białej mazi (ok. 2 cm) - prawdopodobnie teflon. Pytanie czy można to jeszcze jakoś wykorzystać (nie wiem, może zmieszać z Pilarolem?)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stream Napisano 5 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2013 Hm, spróbuj mocno potrząsnąć butelką. Powinno się wymieszać. Chociaż nie wiadomo jakie warunki panowały w piwnicy (np. niska temperatura). Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcint96 Napisano 5 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2013 Ja czyszczę łańcuch dopiero jak zaczynam go słyszeć. A to różnie wypada, casami po jednej wycieczce około 70/80 km po lasach łańcuch wygląda jak wcześniej, a jak trafię na deszcz, to chodzi jeszcze lepiej, dopóki nie wyschnie Kupiłem smar do dupy, bo czerwonego finish line, teraz się przymierzam do zielonego. gęściejszy, pewnie starczy na dłużej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blaszka611 Napisano 6 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2013 Łańcuch czysczę proszkiem do prania i wodą Bardzo ładnie schodzi.A kasetę przelewam benzyną i czyszczę pędzelkiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WiktoriaK Napisano 6 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2013 Mam nadzieję, że mieszczę się w temacie. Wczoraj trochę pojeździłam w deszczu, mimo dwugodzinnej ucieczki w końcu mnie dopadł ;-( Po powrocie do domu przetarłam łańcuch niby do sucha, a dziś patrzę i co widzę: I moje pytanie co mam z tym zrobić? Łańcuch wymieniam za ok 100km bo używam dwóch na zmianę, używam do smarowania czerwonego Finisha, na którym pisze że chroni przed rdzą... Mam go ściągnąć i wyszejkować jak zwykle robię po zmianie? Czy wystarczy go nasmarować tym finishem? Czy powinnam cos innego z tym zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lyndowss Napisano 6 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2013 Nie martw się. To jest tylko nalot. Odtłuść cały łańcuch. Nasmaruj smarem i zostaw do zmiany łańcucha. Tak w ogóle to zmień smar na Rohloff, FINISH LINE WET (zielony), smar do pilarek łańcuchowych, albo jakieś inny gęsty i który smaruje. Ten czerwony FINISH LINE TEFLON PLUS w ogóle nie smaruje. Kiedyś z niego korzystałem i nie mam po nim dobrych wspomnień. Wystarczy na ledwo 20 km nędznego smarowania, a potem łańcuch suchy. Z resztą to widać, że Twój łańcuch jest cały suchy. Zero smarowania. Nie ma się czym martwić, ale zmień smar na coś gęstszego i wodoodpornego, co będzie naprawdę smarować łańcuch. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WiktoriaK Napisano 6 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2013 Nie martw się. To jest tylko nalot. Odtłuść cały łańcuch. Nasmaruj smarem i zostaw do zmiany łańcucha. Tak w ogóle to zmień smar na Rohloff, FINISH LINE WET (zielony), smar do pilarek łańcuchowych, albo jakieś inny gęsty i który smaruje. Ten czerwony FINISH LINE TEFLON PLUS w ogóle nie smaruje. Kiedyś z niego korzystałem i nie mam po nim dobrych wspomnień. Wystarczy na ledwo 20 km nędznego smarowania, a potem łańcuch suchy. Z resztą to widać, że Twój łańcuch jest cały suchy. Zero smarowania. Nie ma się czym martwić, ale zmień smar na coś gęstszego i wodoodpornego, co będzie naprawdę smarować łańcuch. Właśnie dziś kupiłam kolejne opakowanie czerwonego finisha i to te większe opakowanie, sprzedawca ten akurat kolor mi doradził, a zielony właśnie odradzał, bo niby klei się bród i takie tam. Trudno mam tego, to go już zużyję. Mi co prawda starcza na ok 50km, po tylu km zaczynam słyszeć łańcuch więc zawsze go mam przy rowerze i jak trzeba to aplikuję co by nie drażnił uszu. Łańcuch na zdjęciu wygląda na suchy, bo wczoraj go przecierałam i nic więcej nie zrobiłam, A wczorajszy deszcz i fontanny z kałuż skutecznie wypłukały finisha i brudu sporą część też. Dzięki za odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.