Mod Team safian Napisano 10 Września 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Września 2012 Dobra, 20 postów poleciało, panowie, kurna, zobaczcie na pierwszego posta i zastanówcie się, czy jest tam pytanie "CZY smarować łańcuch" czy może jednak "CZYM smarowac"... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
valthemar Napisano 11 Września 2012 Udostępnij Napisano 11 Września 2012 Mógł byś sie pochwalić co to za rower ? Tzn na jakich podzespolach. . Sent from my iPad 3 using Tapatalk HD Mój magiczny rower to jakiś niedrogi Kross (modelu nie pamietam, nalepki zlazly), a osprzęt to Shimano, wiecej znaków firmowych na nim nie widzę Wynika to z tego, że smar z brudem usztywnia łańcuch. To normalne zjawisko. Nie wynika to bynajmniej z tego, że jest poprawnie smarowany. Dla mnie poprawnie smarowany łańcuch to taki, który nie piszczy po ledwie kilkudziesięciu km i wytrzymuje kilkanascie tysięcy a moze i wiecej:) Ręce opadają jak czytam posty dwóch (pewnie w temacie jest więcej) osób z "lobby antyszejkowego i przeciwnego smarom rowerowym". Chyba jeździcie bez liczników z dystansem ocenianym "na oko" skoro Wasze rowery robią po kilkanaście tysięcy na jednym napędzie, do tego z niskiej półki i w dodatku nie smarowanego. Moje doświadczenie rowerowe jest niewielkie bo tylko kilka napędów zjeździłem ale żaden kilkunastu tysięcy nie zrobił, wszystkie po kilka. A były czyszczone, smarowane i zadbane. Mam licznik od początku:P Móglbyś napisać co rozumiesz pod "zajeździć napęd" i w jakich warunkach zajeździłeś te napędy? Jaki teren, ile km rocznie itp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrkid1 Napisano 5 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2012 RATUNKU! Wczoraj przeczyściłem cały napęd oraz łańcuch w benzynie. Oczywiście po został naoliwiony - kropla na każdą tulejkę. Tak zostawiłem na noc, żeby było więcej czasu na penetrację. Dzisiaj po 30km przejażdzce naped hałasuje jakby z pepeszy strzelał. Masakra nie wiedziałem, że tak może głośno napęd chodzić. Jak łancuch w starym zardzewiałym jubilacie z lat 80... Co zrobiłem źle? olej to FL Dry RATUNKU! Wczoraj przeczyściłem cały napęd oraz łańcuch w benzynie. Oczywiście po został naoliwiony - kropla na każdą tulejkę. Tak zostawiłem na noc, żeby było więcej czasu na penetrację. Dzisiaj po 30km przejażdzce naped hałasuje jakby z pepeszy strzelał. Masakra nie wiedziałem, że tak może głośno napęd chodzić. Jak łancuch w starym zardzewiałym jubilacie z lat 80... Co zrobiłem źle? olej to FL Dry Dobra już znalazłem winowajcę... źle przełożyłem łańcych na tylnej przerzutce tam w prowadnicy był jeszcze taki mały dzyndzel, gdzie łańcuch powinien iść nad, a nie pod... :wallbash: Nawet nie chcę mysleć jak skatowałem swój łańcuch czy nawet napęd... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lyndowss Napisano 5 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2012 Jesteś mistrz, ze przejechałeś tyle kilometrów nie zauważając takiej rzeczy! Dodatkowo Twój błąd to smar, którego użyłeś. Ten Finish Line Dry to nie sprawdza się nawet przy suchych warunkach w lato, a co dopiero teraz. Kup zielony, a tym możesz sobie klamki posmarować, albo coś takiego co nie ma styczności z brudem i jest słabo obciążane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CinkoPolo Napisano 17 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2012 Nie ma lepszego smarowidła jak olej do łańcucha używany w piłach spalinowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 19 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 (edytowane) który jest - bio... degradowalny bo to rzepakowy z dodatkami Edytowane 19 Listopada 2012 przez dovectra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jowel Napisano 3 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2012 Również polecam smar do pił łańcuchowych. Syntetyczny, żeby nie brudził. 10-15 PLNów za litr, porównywałem z zielonym FL i mam wrażenie, że jest identyczny (też zielony ) lub lepszy, przy tym kilkukrotnie tańszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grand231 Napisano 3 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2012 A ja polecam na ciężkie warunki Rohloffa wystarcza na bardzo długo, tyle że jest mocno lepiący. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akmk Napisano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 (edytowane) Ja czyszczę łańcuch szczotką drucianą a następnie szmatką oraz lekko smaruje go olejem do skrzyni biegów z samochodu co skutkuje tym że w poprzednim rowerze po przebiegu 12 tyś km nic się nie działo i wszystko było ok z napędem .Nie wiem jaki przebieg wytrzymał ponieważ rower sprzedałem. W obecnym tanim rowerze Kands 500 robię tak samo i po przebiegu 2,6 tyś km nie za uwarzyłem zauważyłem, żeby coś niepokojącego się działo. Dodam jeszcze że jeżdżę w różną pogodę i błota nie unikam na traktach leśnych. Edytowane 4 Grudnia 2012 przez premier2 ortografia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lyndowss Napisano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 Szczotką drucianą? Ty chyba sobie żartujesz! To co ile Ty czyścisz napęd i go smarujesz, że po jednym czyszczeniu masz jeszcze łańcuch i nie znika on pod szczotką? Widać, że dysponujesz bardzo budżetowym sprzętem. Żaden chociaż trochę lepszy łańcuch nie ma z Tobą szans. Żadna powłoka niklowa, ani żadna inna nie wytrzyma. Polecam jak najszybciej zaprzestanie takich praktyk! Skąd Ty pomysł na szczotkę drucianą wziąłeś to ja nie wiem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kolo1 Napisano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 A ja czyszcze łańcuch karcherem - póznij jak wyschnie finish line i po problemie . Najczęsciej używam finisha parafinowego i ceramiczmego , sporadycznie teflonowego ( jak mam jeżdzić w deszczu ) . Jeden łańcuch XT spokojnie starcza mi na około 4-5 tys przebiegu.Czyszczenie co około 2-3 wyjazdy lub 100km . Pozdrawiam . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lyndowss Napisano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 Nie chrupie Ci po czyszczeniu, ale jeszcze przed smarowaniem piasek w rolkach? Czy nie wpycha się piasek w łańcuch? Też zastanawiałem się nad tą metodą. Na myjni bezdotykowej można to zrobić za złotówkę, a środek czyszczący mają taki, że wyciąga każdy brud. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kolo1 Napisano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 (edytowane) Myjka pod ciśnieniem wypłucze każdy brud - używam zawsze programu nr2 ( detergent mijący z ciepłą wodą ) .Nie ma żadnego chrupania - możesz sam sprawdzić .Na myjni myję tylko opony i łańcuch - czyli najpierw myję opony , a następnie przystawiam wylot klancy 3-4 cm do łańcucha i kręce korbą do tyłu . I jeszcze zapomniałem dodać że po myciu na myjni jadę już prościutko asfaltem do domu - chodzi o to aby łańcuch był czysty i suchy zanim położe na niego środek smarujący . Technika mycia sprawdzona przez dwa sezony .Moja rada - radzę unikać gęstych i lepkich smarowideł bo piasek się wtedy kleji do napędu idealnie . Pozdr. Edytowane 10 Grudnia 2012 przez kolo1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hellfirez1 Napisano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2012 witam, i proszę o radę Otóż po kilku/nastu przejażdżkach w warunkach śniegowo, zimowych, łańcuch mimo smarowania gdzieniegdzie zaczął pokrywać się rdzą. I tu rodzi się pytanie. Czym tą rdzę usunąć? Jak zakonserwować? Pozdrower Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tofi Napisano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2012 Rdza powierzchniowa ładnie schodzi od wd-40, możesz w zastępstwie użyć gt-85 i . U mnie taka rdza pojawiła się po nieużytkowaniu roweru i sama zeszła po dwóch dniach jazdy. Jedyne co zrobiłem to nasmarowałem gt-85 i nie wycierałem. Po WD-40 połóż jakiś smar na mokre warunki lub ceramiczny. Wysyłane z mojego ASUS Transformer Pad TF700T za pomocą Tapatalk 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
premier2 Napisano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2012 Czym tą rdzę usunąć? Jak zakonserwować? czy 29 stron w tym temacie nie dało Ci wystarczających wskazówek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hellfirez1 Napisano 13 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2012 @Tofi Wielkie dzięki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rogo Napisano 19 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2012 Witam Czy warto inwestować w taką myjke do łańcucha ? http://krolisek.blogspot.com/2011/09/myjnia-ancuchow-wedug-barbieri.html bo wiadomo raz ,że jestem leniem i niechce mi się go rozkuwać i skuwać, a dwa ,że takier rozkuwanie i skuwanie osłabia ogniowo w miejscu rozkucia / skucia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michael26 Napisano 19 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2012 ja jeżdżę na myjnie bezdotykową i za 1,2zł porządnie sie umyje łańcuch i zębatki. Potem wytrzeć ścierką do sucha i nasmarować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lyndowss Napisano 19 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2012 Czy warto inwestować w taką myjke do łańcucha ? Nie warto! Było już na forum mnóstwo opinii i żadna dobra o tym wynalazku. Nie umyjesz tym porządnie łańcucha, chlapie, rozpada się kapie. Jeżeli już jesteś taki leniwy to rozwiązanie michael26 jest dużo lepsze. Sam niedługo zamierzam sprawdzić to rozwiązanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość voytec Napisano 19 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2012 Maszynka jest taka Ooo. Ja bym kasę przeznaczł raczej na szczoteczkę do łańcucha. Też chlapie a tańsza :-P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 20 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2012 Myjka się nie sprawdza. Szkoda pieniędzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grand231 Napisano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 Najlepszym sposobem na konserwacje łańcucha jest spinka i shake benzynowy, jeżeli łańcuch się zapaprze to rozpinamy wlewamy do starego bidonu benzynę potrząsamy wyciągamy suszymy łańcuch po takim zabiegu jest jak nowy wystarczy nasmarować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 Co już w temacie było powtórzone dziesiątki razy Dodam że przydaje się środek w stylu WD-40 (ja mam Chain Cleaner z Lidla) do popsikania na zabrudzoną spinkę i usunięcia piachu, jak nie chce się rozpiąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mekp Napisano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2013 (edytowane) Co już w temacie było powtórzone dziesiątki razy Dodam że przydaje się środek w stylu WD-40 (ja mam Chain Cleaner z Lidla) do popsikania na zabrudzoną spinkę i usunięcia piachu, jak nie chce się rozpiąć. To już chyba bardzo brudna musi być Ja ostanio zimówkę myję na BP za 4zł. Raz na 3-4 wyjazdy. Wychodzi czysty napęd. Do smarowania używam Rohloff'a, jest na tyle gęsty że zaraz po smarowaniu lubi łapać brud... Po pierwszym myciu na myjce jest idealnie, niewypłukuje się a jednocześnie nie brudzi. Tak nawet 3-4 mycia daje radę. Z Fuji'm jest trochę inaczej. Jak mam dużo czasu to czasami nawet co wypad czyszczę napęd. na pewno łańcuch co każde większe błoto. Tutaj używam szczotki (to chyba szczota do mycia dywanu, jak do mycia zębów tyle że większa) i płynu do mycia naczyń. Historia z Rohloff'em się powtarza. Raz na parę myć bezyna lub ON (nawet lepszy jest bo ma pewne właściwości smarujące) w celu wypłukania starego smaru. Myjki ciśnieniowe mają jednak wadę... łatwo zabić łożyska. W zimówce koła które o serwis wołają już pare miesięcy dlatego mi nie szkoda w z Fujim na BP już tak nie szaleje. pozdrawiam xMekpx Edytowane 6 Stycznia 2013 przez mekp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.