Skocz do zawartości

[opony] szosowe do MTB


ja7

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam na sprzedanie, za niewielką kasę, IRC Smoothie 1.25 kewlar sztuk 2 + dętki. Przebieg nie większy niż 300 km, stan idealny. ZakŁada sie bez problemow, jezdzi bardzo szybko. Sprzedaję, bo zmontowałem ¤szoske¤

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

generalnie jesli chodzi o obręcze 26 to im węższa opona tym bedzie trudniej założyć.Ja shodziłem od typowych szerokosci MTB do 1,00(kenda kontender)i im węższa opona tym trudniej było ją zdjąć i założyc.Przy 7zdejmowaniu i zakładaniu kontendera udało mi sie to zrobić w ok25min:D.Ale jakie przeżyłem zaskoczenie gdy nabyta wprawa pozwoliła mi zakładać i zdejmować Kendy kwest 1,25 samymi rękoma.A co do opony to Kenda kontender jest budżetowa i leciutka,tylko trzeba nabić opone na kamień bo przy niższym cisnieniu np7,5atm(zalecane ponad 8).na okrągło będzie sie dobijać do obręczy i snejkować dętki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Siema,

Posiadam rower do MTB kellys magnus 09 czyli rower bez wątpienia na teren. ale chciał bym nim trochę pojeździć po szosie i tu moje pytanie czy zmiana opon na cieńśze i z mniejszym bieżnikiem dużo pomoże? :D nie chodzi mi o opony typowo szosowe ;) aktualnie mam schwalbe racing ralph 2,1 x 26"

chcę zmienić ponieważ chcę przejechać dystans 170km na rowerze a na rowerze przygotowanym do XC może być to trudne :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja7 nie wiem czy kupiłeś już te oponki, ale ja miałem podobny problem pod koniec lipca...

Popytałem trochę kumpla, który jeździł na jakichś kendach 1.0, ale odradzał te opony.. pruły się przez środek podobno..

ostatecznie wybór padł na maxxis detonator. Z racji faktu, że zewnętrzny wymiar obręczy mam 24,6mm, postanowiłem kupić opony 1.25 ale okazało się, że takich już nie ma u dystrybutora.. Jedyne jakie zostały, to 1.0 zwijane i w końcu takie wziąłem.. Opona nie wydaje się być za wąska, nie jestem w stanie zdjąć koła bez rozpinania hamulca. :)Zrobione już ponad 1000km i nie złapałem gumy, ani tym bardziej snejka. Do tego oponki trzymają się nawierzchni wprost rewelacyjnie.

Wersja zwijana waży jakieś 225g, do tego kupiłem dętki maxxis welter weight (90g).

 

 

p1200766.jpg

p1200754.jpg

p1200748.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździ się bardzo fajnie, wcześniej jeździłem na semi slickach 1.75 i różnica jest widoczna, rower dobrze przyspiesza, lepiej skręca, opory zmalały..

 

Prędkości przelotowe.. ciężko powiedzieć ze względu na prędkości średnie, bo jeżdżę po górkach.. jednak po płaskim zdarza mi się jechać na 3-8, ostatnio z lekkim wiatrem w plecy nawet poszło 3-9 (44-11).. a właśnie.. jechałem wtedy połowę 50-kilometrowej trasy w większości po płaskim i do połowy miałem średnią w okolicach 31.5km/h

 

Używanie wyższych przełożeń wiąże się nie tylko z mniejszymi oporami - maleje nam średnica koła i gdy na starych oponach przełożenie 3-6 wrzucałem przy prędkości 30km/h, tak teraz robię to już przy 27-28km/h

 

Jeszcze może kwestia komfortu.. opony pompujemy do 100psi, tj. chyba 7 bar. MIałem obawy, że będzie to bolesne jeździć na takim ciśnieniu, ale jakoś nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też śmigam na detonatorach z tym, że w rozmiarze 26x1.25 (do tego dętki conti 1.0). Opory toczenia bardzo małe. Wcześniej jeździłem na kwestach 1.5. Czuć wyraźną różnicę, wydaje mi się, że przez wagę. Kevlarowe sztuki są naprawdę leciutkie. Z przyczepnością na asfalcie jest ok, nie miałem jakiś nieprzyjemnych sytuacji z nimi. Także szczerze polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

ostatecznie wybór padł na maxxis detonator. Z racji faktu, że zewnętrzny wymiar obręczy mam 24,6mm, postanowiłem kupić opony 1.25 ale okazało się, że takich już nie ma u dystrybutora..

 

ale przecież zewnętrzna szerokość obręczy nie ma znaczenia żadnego dla opon. Wg ERTRO liczy się wewnętrzna szerokość, i to do niej powinno się porównywać szerokość opony. Typowe obręcze do XC mają szerokosć wewnętrzną około 17-19mm to znaczy że można do nich kłaść opony jednocalowe a nawet typowe szosowe 23mm.

 

P.S. Ktoś używa może opon Dębica Agama 1.75? Jak z maksymalnym ciśnieniem, ile najwięcej wkładaliście w nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adriansocho czytałem takie zalecenia w wielu miejscach, głównie w opisach produktu w sklepach internetowych, więc chciałem siędo tych wytcznych zastosować

 

trzeba wziąć pod uwagę, że stopka jest węższa, niż całkowita szerokość opony..

pamiętać należy też o tym, że taka cieniutka opona przy szerokiej feldze będzie się inaczej kształtować po napompowaniu, niż w rowerze szosowym.. i tu zdecydowanie łatwiej o dobicie na jakiejś dziurze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

trochę odświeżę temat, czy używał ktoś z was produktu schwalbe EASY FIT do zakładania opon. ja głównie używam wody z ludwikiem i zdaje to egzamin zwłaszcza jak zakładam slicki (schwalbe kojak), ale jestem po prostu ciekaw tego produktu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

trochę odświeżę temat, czy używał ktoś z was produktu schwalbe EASY FIT do zakładania opon. ja głównie używam wody z ludwikiem i zdaje to egzamin zwłaszcza jak zakładam slicki (schwalbe kojak), ale jestem po prostu ciekaw tego produktu.

Podłącze się pod temat.ja do montażu opon używam żel silikonowy do montażu....kanalizacji,czyli smarowania gumowych uszczelek.Jest stosunkowo tani 200ml kosztuje około 12-15zł jest bezbarwny i bezwonny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...