Skocz do zawartości

[rower] all mountain ok. 5000 zł


sprytny

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

chciałbym kupić sobie rower do AM i jak na razie znalazłem takie 3 polecone przez mojego znajomego oto i one:

 

http://allegro.pl/item650404571_jedyny_na_...uilink_fox.html

 

http://allegro.pl/item660155332_trek_fuel_...model_2009.html

 

http://allegro.pl/item646712169_super_okaz..._force_2_0.html

 

chciałbym poznać wasze opinie na temat tych trzech rowerów i dowiedzieć się który rower polecacie

 

dodam tylko, że najbardziej, chyba mnie interesuje dobra rama która w przyszłości będzie porządną bazą do rozbudowy osprzętu w sensie ulepszania osprzętu a składać samodzielnie rower niestety nie mam czasu

 

pozdrawiam

Napisano

Felt Virtue który jakby nie patrzeć zbiera bardzo pozytywne opinie, GT Force (jak wyżej rama z tradycjami) no i nowy Trek Fuel na znacznie gorszym osprzęcie ale "nowy" ;-)

 

Jeśli nie zależy Ci na nowym rowerze wybieraj pomiędzy GT bądź Feltem.

Napisano

Jeśli bys sie decydował na GT to można wyłapać niezłe okazje z tamtego sezonu.

 

Wystarczy poszukać w internecie albo zapraszam do Kato :(

 

Ten Felt też jest milutki przyznam, ale jestem wierna mojej marce :)

Napisano

no dobrze, tylko, że nie napisałeś który jest najlepszy z tej trójki bo naprawdę mam ciężki orzech do zgryzienia

Napisano

Jaki orzech do zgryzienia :D , jedna rama jest w rozm. 17", druga 19" trzecia 18.5" , więc jeśli z wyższych rozmiarów to Felt, a jeśli 17" to i tak jest tylko jeden ...

Napisano

no dobra zdecydowałem sie na ten GT ale chciałbym wiedzieć na co mam zwrócić uwagę przy kupowaniu używki gdzie najczęściej pojawiają sie pęknięcia ramy, lub gdzie w GT wytępują ukryte wady, jezeli występuja.... nie wiem niestety, bo trzeba ten rower dokładnie objerzeć zanim wyłoży sie kase

Napisano

Patrz na napęd (jak jest zajechany to nie ma "małego przebiegu"), amortyzator, luzy w łożyskach.

 

Przebieg można też imho określić po zużyciu opon, gripów, siodełka ;)

Napisano

Owszem był problem z tymi łącznikami ale w tym modelu (Force) zastąpiono je solidnymi elementami CNC o przekroju dwuteownika. Posiadam taką ramkę na zbyciu jakby co na damperze Fox Float RP23:)

 

Co do rzeczy na które zwrócić trzeba uwagę - nie przychodzi mi nic do głowy :) Standardowo jak w każdej ramie - czy prosta, czy nie ma pęknięć w newralgicznych miejscach. Ramy GT Force i Sanction mają pewną cechę wrodzoną (jak się kontaktowałem z kilkoma użytkownikami) - lubią trzeszczeć przy pedałowaniu. Występuje to nawet w egzemplarzach nowych i jest spowodowane źle skręconymi hakami i/lub ubytkami smaru w elementach takich jak mocowanie haków oraz Dog Bone. Oczywiście jest to całkowicie wyleczalne (moja rama jest już z tego wyleczona).

Napisano

no dzieki za odp ale teraz mam kilka innych pytań :)

jak sprwadzic czy rama jest prosta?

gdzie sa i co to są mocowania haków ?

i co to i gdzie jest Dog Bone ?

i te trzeszczenia likwiduje sie samemu czy w serwisie ?

aha no i seriws na gwarancji przeprowadza sewrwis GT, jezeli tak to czy jest takowy we Wroclawiu, czy moze sie orientujecie w tym?

Napisano

Wszystko zależy od naszych umiejętności i chęci grzebania przy rowerze. Nie potrzeba specjalnych narzędzi (najbardziej skomplikowanym narzędziem jest klucz do wkładów suportowych na wielowypust) -do demontażu haków klucz imbusowy 5 i do demontażu dog bone 4. Bardzo pomocny jest stojak serwisowy :icon_mrgreen:

 

A co do tego jak określić czy rama jest prosta- wizualne określenie jest wystarczająco dokładne. Mniejsze różnice bardzo nieznacznie albo i wcale nie wpływają na jakość użytkowania.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...