Skocz do zawartości

[sztyca] dokrecenie


LcD1K

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Więc tak sztyca bo tak to się chyba nazywa ;) skrzypiała,dziwnie chodziła więc dokręciłem na maxa i teraz BARDZO cieżko chodzi i gdy ją puszcze sciąga i teraz nie wiem co mam zrobić (kumple mówią ,że miski sie zje***) ale wole was zapytac:) co mam z tym zrobić może odkrecić to poprostu?

 

 

dodam jeszcze ,ze mam bez przedniego amorka:)

 

Screen w załacznikach (Ps to nie mój rower)

post-121540-1244829032_thumb.jpg

Napisano
Więc tak sztyca bo tak to się chyba nazywa :( skrzypiała,dziwnie chodziła więc dokręciłem na maxa i teraz BARDZO cieżko chodzi i gdy ją puszcze sciąga i teraz nie wiem co mam zrobić (kumple mówią ,że miski sie zje***) ale wole was zapytac:) co mam z tym zrobić może odkrecić to poprostu?

 

 

dodam jeszcze ,ze mam bez przedniego amorka:)

 

Screen w załacznikach (Ps to nie mój rower)

Po pierwsze sztyca to po prostu kawałek rury pomiędzy siodełkiem i ramą, czyli wspornik siodła.

Tobie prawdopodobnie chodzi o stery. Stery są to łożyska pomiędzy główką ramy, a rurą widelca. Jeśli masz takie stery jak na zdjęciu (z dwoma nakrętkami) to masz stery klasyczne regulowane poprzez dokręcenie lub poluzowanie dolnej nakrętki i jej zakontrowanie górną. Prawidłowo wyregulowane stery są dociągnięte do takiego momentu, że widelec nie ma luzu (trzymając hamulec ruszaj rowerem w przód i tył - nie możesz wyczuć luzu) i jednocześnie musi się obracać bez oporów.

Pozdrawiam

  • Mod Team
Napisano
Więc tak sztyca bo tak to się chyba nazywa ;) skrzypiała,dziwnie chodziła więc dokręciłem na maxa i teraz BARDZO cieżko chodzi i gdy ją puszcze sciąga i teraz nie wiem co mam zrobić (kumple mówią ,że miski sie zje***) ale wole was zapytac:) co mam z tym zrobić może odkrecić to poprostu?

 

 

dodam jeszcze ,ze mam bez przedniego amorka:)

 

Screen w załacznikach (Ps to nie mój rower)

 

Po piwresze nalezełao by to rozebrac. czyli odkrecicmostek (to do czego jest przykrecona kiera) widze tam zaslepke a pod nia pewnie sruba na klucz imbus 6mm. Wyviądnąć kierownicerazem z mostkiem. Rozkrecic stery i zobaczyc stan łozysk. jak jest wszystko dobrze nasmarowac złozyć, dokrecic palcami do takiego mometu zeby nie było czuć juz luzu i dokrecić wzglednie mocno kontrujaca nakretke i załozyć keorwnice.

 

Po takim zabiegu powinno działać jak cza pod warukiem ze nie ma uszczerbku w sterach.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...