Skocz do zawartości

[korby]aerozine titanium x12 sl a3


tobo

Rekomendowane odpowiedzi

Na produkty tej firmy zwróciłem uwagę dzięki informacjom od dwóch forumowiczów. Dobór obiektu zainteresowania nie był przypadkowy. Te korby są drodzy Państwo.... niebieskie :)

 

"Titanium" ma stosunkowo niewiele wspólnego z tym modelem korby. wszystkie jej części wykonane są z aluminium.

Korbę zakupiłem po przeglądaniu informacji netowych i wymianie zdań z IvanemMTB :)

 

Korba ta ma dla mnie trzy atuty: waga, wkład suportu z łożyskami ceramicznymi i kolor. Zalet tych raczej nie muszę uzasadniać :)

 

Z pudełka:

Korba waży 740 gramów. Anoda jest niebieska ale inny odcień niż na np wkładzie Accenta, łącznikach mojej ramy czy innych elementach. ramiona mają namalowane pasy w kolorze białym, do tego napisy również tego koloru.

Zębatlo sa aluminiowe, ale co zaskakujące - śruby od małej tarczy są STALOWE. nie wiem czemu. Od razu napiszę że dzięki zlotowi korba schudła o 10 gram - zgubiłem na zlocie dwie śrubki od małej tarczy i kupiłem nowe - tym razem aluminowe :) w ten sposób korba osiąga minimalną podawaną przez producenta wage - ok 730 gram.

 

Zębatki alu wycinane cnc. "Wspomagacze" nie wyglądają jakoś super efektownie - co do działania - informacje niżej.

Wkład suportu ma łozyska ceramiczne - gdybam że kulki są ceramiczne a bieżnie stalowe, być może dobrej jakości. miejsca mocowania klucza do suportu są tak splanowane że miski zwężają sie ku środkowi wkładu w kierunku na zewnątrz. zapewne oszczędza to wagę ale też powoduje zmniejszenie gniazd dla klucza.

 

Korby są wykonane w innej technologii niż np shimano - to odkuwany płat aluminium, wybrany od strony wewnątrznej.

Mocowanie pedałów to patent stronglight: możliwość ustawienia długości korby za pomocą mimośrodowych elementów - proste i efektywne.

Korba prawa ta z zębatkami jest połączona z cienkościenną osią. Korba lewa osadzana jest na rozszerzającym się wielowypuście i mocowana za pomocą pojedyńczej śruby ze zintegrowanym ściągaczem.

 

Diabeł tkwi w szczegółach i pewnie stąd waga niższa niż zestaw xtr.

 

Praktyka:

Przy montażu wkładu trzeba bardzo uważać by klucz nie zeskoczył albo nie przesunął się - grozi to "objechaniem" miski w okolicy wypustów na klucz. tak mi się stało - na szczęście nie na tyle by coś uszkodzić. Trzy podkładki jak w systemie shimanowskim. Mimo standaryzacji odległość tarcz od ramy jest ciut inna niż w xtr i konieczna jest korekta ustawienia przerzutki przedniej.

 

Jazda: waże około 75 kilo, styl jazdy - zlotowicze mogą ocenić jaki jest. Wg mnie dosyć stonowany. Korba jest sztywna bo nie ociera o przerzutkę łańcuch. Zmiana biegów tylko odrobinę słabsza niż w shimano xtr.

Po pierwszych kilometrach dociągnąłem korbę. Śruba mocująca jest aluminiowa z gniazdem imbusa 8mm.

 

Wrażenia po dwóch tygodniach:

1. Zgubiłem ściągacz do korby.... Wykręcił się co pawie pewne - sam. Jego brak nie przeszkadza w eksploatacji, uniemożliwia demontaż korby.

2. Na zlocie zgubiłem... dwie śrubki od małej tarczy. :) Zakładam jednak, że to moja wina - dzień wcześniej rozkręciłem wszystko bo przezbrajałem ramę. NAJPRAWDOPODOBNIEJ nie dokręciłem śrubek i....

3. Białe wzory na korbach nie trzymają specjalnie mocno. Dobrze że nie schodzi niebieska anoda...

 

Podsumowanie:

na razie jest to co tygrysy lubią najbardziej - cisza przy kręceniu. Jakość zmiany biegów dobra. Optyka - gust rzecz względna. Mnie się podoba :)

 

Dalsze informacje wraz z pojawieniem się ciekawych spostrzeżeń.

 

aha - no i pochwała dla sklepu "grawitacyjny" z rzeszowa. Bardzo dobry kontakt ze sprzedawcą, mailowy i telefoniczny. Wyczerpujące informowanie o produkcie, troska o zadowolenie klienta, chęc pomocy w sytuacjach trudnych- jak ta ze ściągaczem. Mam wrażenie troski o klienta - a to dziś rzadkość...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość R3surrection

hmmm czyli sztywność podobna do xtra?

 

ps

 

Badałeś czy race face deus występuje w niebieskim kolorze? czerwone są soczyste ^^ sam myślę czy się nie szaprnąć....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

pierwsza "wizja lokalna"

1. korba ma niebieską anodę i na niej biało-szare paski namalowane farbą. niestety paski te są wyjątkowo kiepskiej jakości i zdzierają się łokrutnie szpecąc korbę. schodzą zdrapane PAZNOKCIEM.

ja rozumiem że to sprzęt do użytkowania w warunkach polowych i dostaje w dupę - kamienie, szuter i takie tam - ale jakość tych pasków jest FATALNA.

niewiele myśląc złapałem za żyletkę i... bez problemu usunąłem te badziewiaste paseczki. :) zauwazyłem przy okazji że korba pokryta jest chyba lakierem bezbarwnym bo na jej powierzchni są ślady zadrapań ale nie takie które wnikają wgłąb powłoki - tym bardziej że zadrapanie na anodzie praktycznie od razu odsłania aluminium.

teraz korba wygląda o niebo lepiej.

2. łożyska ceramiczne suportu kręcą się bardzo lekko... hm może jestem przewrażliwiony ale wydaje mi się że za lekko... zobaczymy co będzie dalej....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Mod Team

Tobo mógłbyś zapodać jakieś zdjęcia korby jak wygląda po ponad miesiącu śmigania ? Zastanawiam się czy ulepszyć swojego XTR'a czy kupić takową korbkę. Tylko zastanawiam się czy to taki pół xtr, który ma kolor czy faktycznie jest to korba, która może godnie konkurować z m970 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

No właśnie o tym myślałem pisząc o "ulepszeniu" przy czym moje ramiona xtr są troszkę pokiereszowane przydałaby się polerka i dopiero anodowanie, tylko wtedy ramiona będą łyse niczym no-name, jakiś pomysł na naniesienie ponowne loga xtr ? jakaś delikatna grawerka ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Da się :wallbash: Znalazłem właśnie firmę w wawie, która tym się może zając :Dhttp://metal.laserem.pl/grawerowanie.php?right=metal Jak widać mieli do czynienia z piastami NS, chyba to będzie lepsze rozwiązanie niż Aerozine :) Dzięki za link do śruby na bank będzie grana jest ładniejsza niż śruba Yumeya i zapewne lżejsza :) Widziałem kilka produktów nc17 ale tego akurat nie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

test trwa.

korba ABSOLUTNIE nie nadaje sie do endurowania - a wg mnie do endurowania nalezy mało pieszczotliwe traktowanie. no chyba ze komus kompletnie nie zalezy na wygladzie - wtedy tak.

korby nie kochają kamieni - o ile w przypadku innych trafienia konczą sie (zazwyczaj) małymi odpryskami i wżerami to pare wyhaczen korbą o kamienie spowodowalo mocne blizny.

nie mam mozliwosci zrobienia zdjec.

jesli ktos lubi latać, jeździć w kamienistym terenie (mowie o typie głazowatym) i ma nisko suport - tak jak ja - to nabywanie tejze korby z uwzglednieniem walorow estetycznych moze ciut rozczarować..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm - to jak - odważy się ktoś na wybór pomiędzy xtr a aerozine?

Ja się odważę :) . Tylko się zastanawiam nad kolorem... Jak myślicie - lepsze srebrne, czarne czy czerwone? :);)Mhttp://www.forumrowerowe.org/topic/55811-rower-centurion-backfire-light-09-20/page__gopid__621854&?do=findComment&comment=621854

Edytowane przez goldbloom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak to nie :)? Przejrzyj zdjęcia tutaj http://picasaweb.google.com/bloomgold/CenturionBackfireLight09#

 

Nie wiem jak ta czerwona anoda będzie po roku wyglądała. Chociaż i tak raczej srebrne wezmę.

 

@tobo - zdjęcia, PROSZĘ ...

Edytowane przez goldbloom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 7 miesięcy temu...
  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

apdejt tematu aerozine:

- korba dostanie trzy przeszczepy: zębatki extralite 44 i 32 zęby, śruby aerozine oraz wkład token. wkład poszedł z ramą, więc potrzebowałem nowy, zębatki - zmiana z powodu obniżania wagi. śruby są niebieskie.

 

waga korby po zmianie tych części wyniesie poniżej 700 gram, najprawdopodobniej 690, gdyż masę rzeczywistą wszystkich elementów składowych mogę zwerifykować dopiero po przyjeździe do polski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Jestem użytkownikiem tego "cudu" od paru miesięcy, kiedyś myśałem że "to coś" na ramie Mbika jest nieźemsko nie odparne na odpryski, odrapanie itp - ale muszę przyznać, że pod tym względem areozin stawia poprzeczkę naprawdę wysoko...

 

waga zgodna z katalogową - i tu zaczynają się schody, montaż to jakieś od 30min do 1,5h zależy ile mamy szczęścia... i ile razy pryjdzie nam to poprawiać bo okarze się że albo zamocno ścisneliśmy korbę i łożysko ciężko się kręcą albo za lekko i korba zaczyna się odkręcać po 20km, łożyska są kiepsko zabezpieczone(same w sobie są bardzo dobre). Aluminium użyte do jej stworzenia jest kruche i nie radzę konfrontować go z kamieniami lub słabej jakości kluczem do soportu bo można zrobić kuku sprzetowi. Co do sztywności to na boki się giba jak szalona ale w stronę działania siły jest na pewno znacznie sztywniejsza niż mój poprzeni prawie kilogramowy zestaw stylo(porównywalne do xt).

 

osobiście gdybym miał kupować korbę jeszcze raz to... Truvativ Noir 3,3 - z czerwonym:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...