rafalexxs Napisano 10 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2009 Witam, mam pytanie.Czy jak wymieniam np.opony w serwisie to czy serwis ma prawo zatrzymać stare opony czy powinni mi je oddać.Pytam bo koledze wymieniali w serwisie opony (przy okazji przeglądu) i starych mu nie oddali. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lusza Napisano 10 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2009 Oczywiście, że powinni oddać, chyba że umówiono się inaczej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nevermind Napisano 11 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2009 To nie jest kwestia czy powinni tylko MUSZĄ. Oddając cokolwiek do serwisu (samochód, rower, odkurzacz itd.) powierzasz w 100% swoją własność. Przy odbiozrze płacisz za części i usługę serwisową - nabywasz nowe części i rozliczasz się za ich zamontowanie. Odbierając rower z serwisu masz prawo do odbioru swojej własności (w tym przypadku rower i stare opony) plus wartość dodaną (nowe opony założone na koła). W przypadku rowerów nie jest to jeszcze problemem bo wszystko jest na widoku i zawsze widać czy masz nowe i wymienione części. W przypadku bardziej skomplikowanych mechanizmów już jest problem. Znam mechaników, którzy potrafią wmówić klientowi że np. sprzęgło jest do wymiany, po czym robią szybką regulację, a kasują za tarczę z dociskiem i robocizną grube tysiące. Dlatego jeśli akurat nie mam czasu sam czegoś naprawić zawsze rządam otrzymania starych części. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amoniak Napisano 11 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2009 Ludzie nie przeginajcie wszystko zależy od stopnia zużycia. Jak gumy nadają się na śmietnik to idą na śmietnik chyba że klient sobie zażyczy inaczej Tak samo zajechana kaseta, wyciągnięty łańcuch, linki, pancerze, połamane haki przerzutki, pogięte przerzutki, zajechane suport, czy zużyte gripy Sory ale dla serwisanta to śmiec i jako taki wędruje do kosza - chyba że klient ma inny pomysł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klosiu Napisano 11 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2009 No dokladnie, co prawda przy wymianie czesci ktore robilem w serwisie zawsze oddawano mi stare czesci, ale zawsze mowilem zeby je wywalili, chyba ze chcialem wykorzystac np w zimowce. Jezeli zalezy komus na "recyclingu" np sterow czy korby to niech mowi, bo dla serwisanta to faktycznie moga byc smieci. Z samochodem to zupelnie inna sprawa i nie do konca sie tu stosuje . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni_King Napisano 13 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2009 Popieram przedmówców- dla mnie stare części to śmieci. nigdy nie naciągam klientów na wymianę części, jeżeli nie jest to konieczne- tłumaczę na czym może polegać problem i wspólnie ustalamy, czy daną część wymieniamy, czy nie. Rzadko zdarza mi się, abym wymieniał coś na nowe i musiał to oddać klientowi (czasami siodełko, stary widelec ewentualnie hamulce jeżeli zamienił je na inny typ). Na pewno nie oddaję łańcuchów, kaset, wolnobiegów czy korb- dla mnie to nic nie warte śmieci i dla klienta również. Oczywiście jeżeli klient chce zwrotu starych części, to nigdy nie protestuję, ale zazwyczaj słyszę "proszę to wyrzucić" i zazwyczaj wyrzucam ;-) Pozdrowerek ALL Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nevermind Napisano 14 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2009 Może uściślę to co napisałem. Chodzi mi o sytuację kiedy klient chce odzyskać swoje stare-wymienione części i w takim przypadku serwis musi je oddać. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.