cysiek90 Napisano 10 Czerwca 2009 Napisano 10 Czerwca 2009 Witam! Zdecydowałem sie na kupno nowego roweru, ponieważ mój aktualny sprzęt (kross level a2 '06) jest w rozsypce. Szukam czegos podobnego i waham się pomiedzy tymi 3 rowerami: - unibike flite -pewnie juz bym go kupił gdyby miał (w tej samej cenie) lepszy amortyzator. Ogolnie oprocz amorka wszystko mi odpowiada. Dodatkowo przemawia za nim to, ze jezeli go kupie to zrobie to w znanym, sprawdzonym i zaufanym sklepie/serwisie rowerowym. - Kross level a4 - tani(1500), ale z allegro to jednak nie to samo(ogolnie nie boje sie zakupow przez neta ani nic takiego, ale rower to jednak najlepie zobaczyc na własne oczy, przetestować).... :/ Gwarancja jest, ale chyba ewentualna reklamacja wiazalaby sie z wycieczka/wysylka roweru do Grudziadza(225km).... :/ Nie ma co prawda tarczówek, ale ma za to amorek rock shoxa. Właściwie nasuwa mi się pytanie - gdzie tutaj haczyk ? Z tego co czytalem to dart 3 to dobry amorek, wiec gdzie udalo im sie zaoszczedzic tyle kasy? Czy moze po prostu bardzo chca sie pozbyc nadmiaru rowerow...? - Kross level a6 - cenowo porównywalny z unibikiem, ale znowu allegro i sprzedawca daleko ode mnie(Łódź/Zgierz-Warka) czyli tak jak wyżej mam pewne obawy. J.w. - brak tarczówek zrekompensowali rock shoxiem Tora 318 Air RMT. Wydaje mi sie, ze osprzet jest slabszy niz w unibikeu(chociaz przyznaje sie bez bicia, ze ekspertem w tej kwestii nie jestem), obrecze w obu krossach takie same jak w moim aktualnym sprzecie - rewelacja to to nie jest. Unibike lepiej wypada w tej kwesti. Transport, licznik, rekawice i oświetlenie gratis.... - z wyjatkiem rekawic(nie korzystam) ok. Krossy maja wiecej biegow, ale na tym mi kompletnie nie zalezy(z najmniejszej zebatki praktycznie nie korzystam). Co najlepiej wybrac? Zalezy mi na niezawodności(nie chce za pol roku-rok wymieniac polowy czesci, wole np za rok dokupic lepszy amorek a ten przelozyc do zimowego roweru). Mysle, ze robie kolo 3000-4000km rocznie(co roku rosnie, a teraz wzrosnie znaczaco). Zamierzam ten rower troszeczke oszczedzac - zima bede jezdzil na innym, ale przez reszte czasu nie bedzie mial latwego zycia Aktualnie moim faworytem jest unibike, ale chcialbym przed podjeciem ostatecznej decyzji poradzic sie kogos bardziej doswiadczonego Moze cos istotnego przeoczylem albo moze ktos wrzuci jakas lepsza propozycje Budzet - do 2500zl. Pozdrawiam cysiek
Cox Napisano 10 Czerwca 2009 Napisano 10 Czerwca 2009 bierz a6 na allegro, ma Torę pełny napęd Lx fajne manetki dual control no i wazy 12,5 kg, jak ci sie koła zużyją to je najwyzej wymien, moze i sa wytrzymale , ale dosc ciezkie.
gdy Napisano 10 Czerwca 2009 Napisano 10 Czerwca 2009 z tym pełnym Lx to troche Cie poniosło. jezeli mialbym wybierac to w tych cenach chyba jednak unibike'a. no chyba , ze a6 byłby w bardziej promocyjnej cenie
Rulez Napisano 10 Czerwca 2009 Napisano 10 Czerwca 2009 Moze to nie jest taki wypas jak powyższe, ale przynajmniej nie oklepany : http://www.max24.pl/romet-jolene-2,p1881518.html katalog: http://www.bikes.romet.pl/katalog_romet_bikes2009.pdf
stefanX Napisano 10 Czerwca 2009 Napisano 10 Czerwca 2009 Jeśli chodzi o koła w unibiku (sam mam experta - te same koła) to są to niezłe kloce - 2370g kpl. Jeśli nie jeżdzisz w górach, to single digity avida będą lepszym wyborem w A6, niż juicy 5 w unibiku. Lżejsze i w porównaniu z odpowietrzaniem hydraulików praktycznie bezserwisowe (nie licząc wymiany klocków). Jedynie to, że a6 jest jak kusych psów. No i to malowanie...
olaff28 Napisano 10 Czerwca 2009 Napisano 10 Czerwca 2009 moze a6 z tego roku na nowej ramie, ja zapłaciłem 2400 i jestem zadwolony http://www.kross.pl/573-g517-k2180-level_a6_disc.html
Cox Napisano 10 Czerwca 2009 Napisano 10 Czerwca 2009 czemu Avidy SE 7 maja sie nie sprawdzic w górach? , siła hamowania v-brake zalezy tez od krzepy w ręce jak bedziesz trzymal klocki i obrecze w dobrym stanie to te hampelki beda dzialaly wspaniale, tylko ze nalezy pamietac o tych klockach, kiedys jak pojechalem na chelmiec (taka gora kolo walbrzycha) to po powrocie mialem okolo 0,3 mm do konca klocka , A PRZED WYJAZDEM JEZDZILEM NA NIM OKOLO 3 TYGODNIE PO ASFALCIE GLOWNIE
stefanX Napisano 10 Czerwca 2009 Napisano 10 Czerwca 2009 czemu Avidy SE 7 maja sie nie sprawdzic w górach? Nie napisałem, że się nie sprawdzą (SD 7 to chyba najlepsze vki, przynajmniej te, na których jeżdziłem), tylko, że lepsze w góry będą tarczówki. Zresztą sam sobie odpowiedziałeś dlaczego
cysiek90 Napisano 10 Czerwca 2009 Autor Napisano 10 Czerwca 2009 cox - a6 ma właśnie obrecze AlexRims X2100, ktore sie nie sprawdziły w mojej a2... :/ Co do drugiej Twojej wypowiedzi - i to pokazuje jak szybko potrafia sie zuzywac v-brakei stefanX - a mógłbyś coś więcej powiedzieć o tych kołach? Jak wytrzymalosc? Udalo juz Ci sie je w jakis sposob uszkodzic? Czy mozna do nich wlozyc (bez rozwiercania) detke z zaworkiem samochodowym? Na wadze szczególnie mi nie zależy - nie startuje w zadnych zawodach, a czasem mam po jednej przejazdzce pol kilo blota na rowerze... 1300gram roznicy jak na obrecze to sporo, ale jak sie chwile zastanowiłem to doszedłem do wniosku, ze zdarzalo mi sie juz jechac z kilka(nascie) razy ciezszym plecakiem, wiec nie zamierzam walczyc o kazde kilka gramow... Po gorach nie jezdze za duzo(ciezko park krajobrazowy wzniesien lodzkich nazwac gorami ), ale kostki zuzywam dosc szybko. Nie wiem czy to sposob hamowania(rzadko hamuje na maxa - wydaje mi sie, ze dzieki temu mniej zuzywam opony) czy cos innego.... olaff28 -kiedy go kupiłes? Ja go nigdzie nie widziałem w takiej cenie... :/ Chm.. tak sie jeszcze zaczalem zastanawiac nad tymi 2 Authorami: Kinetic 2009 Kinetic 2008 co o nich sadzicie?
Cox Napisano 10 Czerwca 2009 Napisano 10 Czerwca 2009 no w sumie tak wiecie moze jak dzialaja SD 7 z klamkami dual control? kupuj krossa a6 , koła jak te zużyjesz to wymienisz np na Lx
stefanX Napisano 10 Czerwca 2009 Napisano 10 Czerwca 2009 cysiek90 - pod samochodowe shredery trzeba niestety rozwiercic, ale to nietrudne, tylko wiertarkę trzeba uzyć. W górach na nich nie byłem, więc o wytrzymałości za wiele nie powiem. Ale na moich równinach i na górzystych singlach na Wolinie żadnej centry nie złapały. A uszkodziłem z własnej winy: Po zakupie od razu wywaliłem ten plastik, który jest fabrycznie wstawiony między kasete a szprychy (nigdy mi sie to nie podobało, a i nie widziałem celowości tego używania przy prawidłowo wyregulowanych przerzutkach). No i stało się - przy dużej prędkości jakimś sposobem (mimo dobrze wyregulowanych przerzutkach) udało mi się zrzucić łańcuch między kasetę, a szprychy. No i zrobił się bałagan - 8 zewnętrznych szprych połamanych/podciętych. Mimo to, koło centry nie złapało zbyt wielkiej. Wymieniłem szprychy, napiąłem odpowiednio - i koło znów sprawne Cox - mi w ogóle nie podchoodzą Dualcontorle (przynajmniej LX, bo na wyższych modelach nie jezdziłem). Mam po prostu za mało miejsca między tą dolną dźwignią (tą pod kciuk), a kierownicą. jak dla mnie najergonomiczniejsze rozwiązanie to trigery, czy jak to tam się nazywa (klasyczne manetki). W ogóle cały mechanizm DC (przynajmniej LX pod Vki) mało sztywny mi się wydaje, a sztywnośc klamek ma istotne znaczenie. Wg mojej opinii klamki AVID SPEED DIAL 7 są dużo lepszym rozwiązaniem. koła jak te zużyjesz to wymienisz np na Lx Ostatnio też się zastanawiałem nad zakupem kół (tyle,że klasy XT) i wyszło mi, że sporo taniej jest złożyć (wraz z kosztem zaplecenia) koła o podobnej wadze. Więc ja fabrycznym gotowcom mówię NIE
olaff28 Napisano 11 Czerwca 2009 Napisano 11 Czerwca 2009 Na allegro nie znajdziesz krossa z tego roku,musisz poszukać po sklepach internetowych.Ja kupiłem w sklepie dwa tygodnie temu,byłem w paru sklepach i wszystkie dawały po 10% taniej. http://www.mudserwis.com/kross-level-a6-disc-2009-p-56.html
Cox Napisano 11 Czerwca 2009 Napisano 11 Czerwca 2009 jak mówisz ze masz za moło miejsca miedzy kierownica a manetka na reke to po prostu odkrec te dzwiginki z dolu , w sklepie jak przymierzalem Lx to tez mi sie wydawalo ze niewygodne itp. ale jak sprzedawca je odkrecil (zwykly imbus) to jestem jak najbardziej tak za DC, jezeli te kola alexreims (czy jaskos tak) sa mocne to nie trzeba ich chyba na poczatku wymieniac , no bo i tak kross a6 jest lekki jak za tą cene( 12,5 kg) gianty XtC za 4000-5000 ważą po 11,5-12 kg , to prawie tyle samo, po moich dlugich i mozolnych poszukiwaniach (os początku maja) Kross A6 jest rowerem najlepszym w stosunku cena/jakosc
stefanX Napisano 11 Czerwca 2009 Napisano 11 Czerwca 2009 dual controle używałem w rowerze brata i bratowej (oboje mają a - szóstki) więc nie będę im niczego wykręcał Sam mam Rapid Fire i nie zamienię ich na nic innego (chociaz to tylko deorki)
cysiek90 Napisano 11 Czerwca 2009 Autor Napisano 11 Czerwca 2009 olaff28 - chm... kuszace Teraz wlasciwie w rozgrywce pozostały tylko unibike i kross a6. stefanX - rozwiercanie to nie problem, juz to przerabiałem Chociaz ostatnio dowiedziałem sie(tak wiem - bardzo szybko ) o innej mozliwosci. Mozna kupic za 2-3zl przejsciowke z presto na samochodowke. Wozisz to np. w portfelu albo kieszeni, jak podjezdzasz na stacja nakrecasz na zawor i pompujesz Moze bym sie na to skusił, chociaż z presto mam zle doswiadczenia(zlamane wentyle...). Mi sie kiedys lancuch razem z przerzutka wkrecil w szprychy... :/ Ciezkie przezycie zarowno dla lancucha(skrecil sie o 90 stopni) jak i kola(4 szprychy zlamane). I jeszcze zerwane mocowanie od przerzutki.
Cox Napisano 11 Czerwca 2009 Napisano 11 Czerwca 2009 nad Unibike się zastanów, ale ja polecam Kross A6 ale z 2008, chyba że zamierzasz wymieniać w nim amortyzator to bierz 09
Adik Napisano 11 Czerwca 2009 Napisano 11 Czerwca 2009 cysiek90 - pod samochodowe shredery trzeba niestety rozwiercic, ale to nietrudne, tylko wiertarkę trzeba uzyć. W górach na nich nie byłem, więc o wytrzymałości za wiele nie powiem. Ale na moich równinach i na górzystych singlach na Wolinie żadnej centry nie złapały. A uszkodziłem z własnej winy: Po zakupie od razu wywaliłem ten plastik, który jest fabrycznie wstawiony między kasete a szprychy (nigdy mi sie to nie podobało, a i nie widziałem celowości tego używania przy prawidłowo wyregulowanych przerzutkach). No i stało się - przy dużej prędkości jakimś sposobem (mimo dobrze wyregulowanych przerzutkach) udało mi się zrzucić łańcuch między kasetę, a szprychy. No i zrobił się bałagan - 8 zewnętrznych szprych połamanych/podciętych. Mimo to, koło centry nie złapało zbyt wielkiej. Wymieniłem szprychy, napiąłem odpowiednio - i koło znów sprawne Cox - mi w ogóle nie podchoodzą Dualcontorle (przynajmniej LX, bo na wyższych modelach nie jezdziłem). Mam po prostu za mało miejsca między tą dolną dźwignią (tą pod kciuk), a kierownicą. jak dla mnie najergonomiczniejsze rozwiązanie to trigery, czy jak to tam się nazywa (klasyczne manetki). W ogóle cały mechanizm DC (przynajmniej LX pod Vki) mało sztywny mi się wydaje, a sztywnośc klamek ma istotne znaczenie. Wg mojej opinii klamki AVID SPEED DIAL 7 są dużo lepszym rozwiązaniem. Ostatnio też się zastanawiałem nad zakupem kół (tyle,że klasy XT) i wyszło mi, że sporo taniej jest złożyć (wraz z kosztem zaplecenia) koła o podobnej wadze. Więc ja fabrycznym gotowcom mówię NIE Pytanie: 1 Jak przy dużej prędkości udało ci się zrzucić łańcuch w szparę między bębenkiem a kołnierzem piasty?? Przecież przy "dużych" czyli około 20km/h wzwyż prędkościach, jeździ się na niższych koronkach kasety? Osłonka na kasetę faktycznie jest zbędna, obręcze a raczej dziury pod wentyl auto {schreader} idzie łatwo i bezstratnie rozwiercić. Hample avida są faktycznie w czołówce hamulców v -brake, lecz fabryczne klocki {okładziny Rim Wrangler2} są po prostu średnie. Dual control jest tym co się polubi bądź znienawidzi. Ja odbyłem z 2 jazdy na rowerze z takimi klamkomanetkami i mam subiektywne zdanie, że do większości rowerów xc się nie nadają. Gdybym miał crossa to mimo to, chętnie bym je tam widział. Pozatym sztywnośc klamek hamulcowych ma duże znaczenie w kontrolowaniu roweru. Własnoręcznie składane koła są o wiele tańsze {jeżeli trafiamy na okazje i przeceny} od podobnej klasy kół fabrycznych, ale co do "klasy xt" to miabym duże zastrzeżenia. Polecam od siebie piasty novatec i ine wynalazki na łoż maszynowych na przednią oś. Z tyłu nie posiadałem oprócz novatecka i xt775 zbyt wielu piast, także nie stwierdzę jaki typ jest najlepszy. Co do tematu, to jeszcze propozycja http://www.bikekatalog.pl/2009/rowery/1887/Romet.Jolene.2/ {można znaleźc taniej}
stefanX Napisano 12 Czerwca 2009 Napisano 12 Czerwca 2009 Pytanie:1 Jak przy dużej prędkości udało ci się zrzucić łańcuch w szparę między bębenkiem a kołnierzem piasty?? Przecież przy "dużych" czyli około 20km/h wzwyż prędkościach, jeździ się na niższych koronkach kasety? Uwierz - niektórzy są czesem "zdolni inaczej". Przeciez bajek nie opowiadam - przypadkiem udało mi się to zrobić Osłonka na kasetę faktycznie jest zbędna jak widać na moim przykładzie - czasem się jednak przydaje. Gdyby była założona - szprychy by ocalały lecz fabryczne klocki {okładziny Rim Wrangler2} są po prostu średnie. Nie jeździłem na innych klockach, a oryginały w zestawieniu z krossowymi alexrimsami wydawały mi się żyletkami. Więc, jeśli są jeszcze lepsze klocki to ciężko mi już sobie wyobrazić jak dobrze to hamuje. Pozatym sztywnośc klamek hamulcowych ma duże znaczenie w kontrolowaniu roweru. już to powiedziałem kilka postów wyżej wątpię, żeby ktoś miał odmienne zdanie ale co do "klasy xt" to miabym duże zastrzeżenia miałem na myśli przedział cenowy 1200-1400PLN za kpl. Na marginesie - dlaczego masz zastrzeżenia do kół XT? Myślałem o złożeniu kół na piastach DT swiss onyx disc, szprychach Campion/ revo i obręczach XM 317
Cox Napisano 12 Czerwca 2009 Napisano 12 Czerwca 2009 To pytanie do Adika: Gdzie w Wałbrzychu mieszkasz? Jeździsz w jakimś klubie? Czy w jakimś wałbrzyskim sklepie rowerowym (lub okolica) można by dostać Krossa A6 08' , patrzyłem u Piotrowskiego ale u niego to ponad 2500 by to kosztowało.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.