Skocz do zawartości

[9551g] Merida Matts HFS 3000-V by Piotrasss


PiOtRaS9000

Rekomendowane odpowiedzi

Witam a oto kompletna specyfikacja mojego nowego(starego) rowerku. Wszystko było dokładnie ważone i nic nie zostało pominięte. Dzisiaj rowerek ważony był na wadze z dokładnością do 0,5 g wszyło tyle ile na górze :P Złożony został dopiero wczoraj, będę go używał do startów w Maratonach ale nie ukrywam że parę wypadów w góry już planuję :) . Szczerze mówiąc myślałem że będzie ze 200gram lżejszy :) bo 10,5 to było by łatwiejsze w wymawianiu :P ale 10,75 też nie źle.

 

Bar Ends: (rogi) Ritchey WCS SL 62

Bottle Cage: (Koszyk na bidon) Topeak 64

Bottom bracket: (suport) Accent EX-1 107

Brake (Front): (Hamulec przedni) Magura Marta SL Carbon 217

Brake (Rear): (Hamulec tylny) Magura Marta SL Carbon + adapter 258

Cables: (Pancerze i linki) XTR 68

Cassette: (Kaseta) Shimano XT 11-32 272

Chain: (łanńuch) Shimano XT 278

Crankset: (Korby) Shimano XT 44 / 32 / 22 776

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Shimano XT 168

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano XT 227

Fork: (Widelec) Magura Durin Race 100mm (manetka,gwiazdka,bieżnia) 1493

Frame: (Rama) Merida Matts HFS 3000-V 18"(hak,nabite bieżnie) 1580

Grips: (Gripy) Ritchey WCS 29

Handlebar: (Kierownica) Tioga DL 2000 154

Headset: (Stery) FSA ZS-3 80

Pedals: (Pedały) Shimano XT 350

Rotors: (tarcze) Marta SL 214

Seat: (Siodło) Selle Italia SLR TT 142

Seatpost: (Sztyca) Ritchey WCS 31,6 400mm 261

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Meria 34,9 48

Shifters: (Manetki) Shimano XT 280

Skewers: (Zaciski koł) Mavic 149

Spacers: (Podkładki pod mostek) KCNC 7

Stem: (Mostek) Ritchey WCS 25,4 120mm 127

Tire (Front): (Opona przednia) Mezcal White 1,9 474

Tire (Rear): (Opona tylna) Mezcal White 1,9 486

Top Cap: (Top cap) no name 12

Tubes: (Dętki) Michelin AirComp Latex 280

Wheel Front: (Koło przednie) Mavic CrossRide 943

Wheel Rear: (Koło tylne) Mavic CrossRide 1106

neopren: BBB 29

razem: 10741

 

W najbliższym czasie zamierzam zmienić zaciski i kierownicę. Reszta wydaje się być już adekwatna do klasy rowerku :P aczkolwiek te koła to taki wielki klocek w tej rozpisce ale o ich zmianie na razie nie ma co nawet myśleć, może gdzieś koło końca roku wpadnie coś nowego. Jestem bardzo ciekaw co o nim myślicie. Zrobiłem na nim dopiero 80 km ale sztywność w porównaniu do starego levela A6 jest po prostu kosmicznie większa :P

 

Zdjęcia wstawię jutro bo dzisiejsza popołudniowa pogoda niestety nie była sprzyjająca robieniu ładnych fotek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaniżona ? nie no nie żartuj sobie ze mnie :P . 1580 gram równiutko pokazała mi waga. Rama ważona była z hakiem, nabitymi miskami ale bez piwotów bo akurat mi są zbędne J. Co do sztywności to jak np. wczoraj sobie poleciałem polatać to dało się wyyyraźnie odczuć różnicę w sztywności. Przy zablokowanym amortyzatorku i stanięciu w pedałach rower od razu wyrywa do przodu. W Krossie zawsze zaczynały się jakieś wibracje i dziwnie odgłosy dochodzące z ramy. Przyśpieszanie jest dużo szybsze dzięki sztywności. Bardzo chętnie udostępnię rowerek osobie zainteresowanej która będzie chciała porównać sobie sztywności obu ram. Już samo wykonanie Meridy (przekrój poprzeczny rurek) pokazuje jak bardzo wytrzymała jest. Aaaa i jeszcze jedna sprawa nie wydawał bym 1,5 tyś. na ramę wiedząc że nie zyskam na niej nic wagowo :/ wiedziałem co brazłem i wiedziałem że jej waga oscyluje w granicach 1600gram. Wyszło 1580.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo ładna ramka :P tylko w jakim malowaniu masz?? i jaki rocznik?? no i waga też realna

faktem też jest jej sztywność [potwierdzona po przejażdżce na kolegowej Meridzie:P]

 

a no i jakieś FOTKI poproszę

 

a zejść można na koszyku na bidon:P, wcześniej wspomnianych kołach i ewentualnie oponach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc Panowie zacznę od kolorów :D biały i niebieski to moje ulubione więc obowiązkowo musiały się w nim znaleźć. Amorek biały ponieważ taki kolor najszybciej udało się załatwić. Niebieskie akcenty to już sprawka kcnc i ich produktów. Widziałem parę rowerów z takimi dodatkami i sam postanowiłem sobie takie sieknąć. Denerwuje mnie tylko że ta największa podkładka która jest w zestawie od sterów fsa jest tak wielka ;/ bo zajmuje strasznie dużo miejsca i nie mogę jeszcze jednej kcnc wsadzić :P Oponki to efekt negocjacji w mojej drużynie. Wybrałem sobie i takowe dostałem. Ciężkie są ale za to jak ładnie wyglądają.Pochodzą od polskiego dystrybutora PolSport. Jest on po części naszym sponsorem dlatego też mam nowe Marty SL :wub: bardzo ciężko było je załatwić a wyniosły mnie ok 100zł za komplet. Dokładnie nie jestem w stanie powiedzieć. A co do działania Mart... Bajka naprawdę, modulacja jest super, a ich siła jest zabójcza

 

miało być 1600zł :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetna maszynka. Zmień w opisie sprzęt bo to już jest baaardzo mocno A6 tuned :D . Też zapytam o hamulce, są znane mi od dawna, ale też wiele razy słyszałem, że ich siła to tylko powtarzane plotki zbytnio podekscytowanych użytkowników. Miałeś okazję używać kiedyś innych hamulców (seria juicy avida, czy slx/xt shimano) żeby się odnieść do tych popularnych hamulców porównując je do Marty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A rame kupowales oddzielnie? Gdzie jesli mozna spytac?

Wagi ramy sie doczepilem, poniewaz na wagarowerowa.pl jest ramka meridy HFS i tam wazy cos ponad 1700g

 

Wlasnie wszedlem na stronke Meridy i na 2009 rok nie ma ramy HFS 3000... :)

Rowniez w dziale czesc > ramy nie ma tej ramki o tym wygladzie co ty masz :/

 

Daj wiecej info gdzie kupiles, za ile i foto z wagi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie jest to ta rama :)

kupiłem ją tutaj: http://www.skleprowerowy-duda.pl/index.php...amp;prod_id=512

w sklepie w którym pracuję hehe

co do wagi ramy kuurde nie pomyślałem żeby zrobić fotkę, a teraz znowu go rozbierać do golasa to średnio mi się widzi :) ale będę miał to na uwadze i przy najbliższej okazji postaram się uwiecznić moment jej ważenia :P zamówiłem sobie już tą karbonową kierownicę Easton’a ec 70 :) i chyba w ciągu tygodnia będzie. zacisk pod siodłowy na razie zostaje, przymierzałem bbb 21 gram ale średnio pasował i boje się o wytrzymałość ramy przy takiej konfiguracji. Odnośnie hamulców miałem porównanie tylko do Avidów (Elxirów i Ultimatów) szczerze mówiąc... Magury są fajniejsze chociaż elixiry też bardzo mi się spodobały i naprawdę poważnie się nad nimi zastanawiałem. Miałem jeszcze do czynienia z Louisami które miały początkowo znaleźć się w moim rowerku. Gdyby nie zależało mi tak bardzo na wadze to właśnie one znalazły by się w zestawieniu na górze strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

porównania do wymienionych przez Ciebie ram nie mam. Ale śmigałem na S-worksie, Felcie RXC-team i Scott'ie Scale 15. Ramki kosmicznie drogie ale Merida nie jest aż taka zła na ich tle :D waga nie ta i sztywności może troszkę niższa ale naprawdę jestem zadowolony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Dawno nic tu się nie działo, więc pora to zmienić... Tydzień temu zabrałem mój rowerek na pierwszy swój maraton w górach do Istebnej. Łącznie przez 3 dni zrobiłem na nim 150km i muszę przyznać, że wszystko działa w nim wyśmienicie, niestety rowerek z lekka się porysował od kamieni i już amortyzator taki piękny i biały nie jest, ale nadal pracuje tak jak powinien. Hamulce też nie źle się spisały aczkolwiek były małe problemy z nierówno pracującymi tłoczkami. Ogólnie jestem bardzo zadowolony nawet z, kół które nie pocentorwały się w ogóle tylko tylne koło złapało lekkie luzy. Niestety już maiłem jedną nie miłą przygodę związaną z ramą, ponieważ zgięła się... Na treningu zostały uszkodzone tylne widełki. Pod wpływem uderzenie (nie aż tak dużego) a w zasadzie najechania tylnym kołem na przeszkodę została przesunięta oś tylnego koła. Oba mocowania koła przesunęły się nieznacząco i koło nie było w osi z ramą :down:na szczęcie prostowanie "granatami" przyniosło natychmiastowy efekt i już nie ma tego defektu, jednak lekko zraziłem się do HFS'a który zawsze uchodził za bardzo dobrą ramę. Obecnie myślę nad zmianą napędu... manetek na obrotowe XO, tylnej przerzutki na XO, łańcucha na Campagnolo Record po tej wycieczce w górach doszedłem do takiego wniosku ponieważ są duuuużo wygodniejsze do redukcji przełożeń i kierowania rowerem podczas ostrych zjazdów - nie trzeba odrywać kciuka od kierownicy. Ciągle też poszukuję kół do mojego rowerku :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

mały UPdejcik :)

 

Cassette: (Kaseta) Shimano XT 11-32 263

 

Chain: (łanńuch) Campagnolo Record + spinka Sram 281

 

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Sram X.0 215

 

Grips: (Gripy) Accent Jet 25

 

Seat: (Siodło) Selle Italia SLR XC Gel Flow 175

 

Shifters: (Manetki) Sram X.0 193

 

Stem: (Mostek) Boplight Race White 25,4 100mm 125

 

Suma 10577

 

w przyszłym tygodniu będą zapewne nowe koła 1550 gram...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

tak więc stało się to na co tak długo czekałem.

Rowerek został ukończony.

Jeszcze testów całego roweru w tej specyfikacji nie było tylko jedna mała przejażdżka ale jeździ się kosmicznie :P już wiem co to oznacza DT 240.

 

Bar Ends: (rogi) Ritchey WCS SL 62

Bottle Cage: (Koszyk na bidon) X Mission 25

Bottom bracket: (suport) Accent EX-1 107

Brake (Front): (Hamulec przedni) Magura Marta SL Carbon 217

Brake (Rear): (Hamulec tylny) Magura Marta SL Carbon + adapter 258

Cables: (Pancerze i linki) XTR 80

Cassette: (Kaseta) Shimano XT CS-M770 11-32 263

Chain: (łanńuch) Campagnolo Record + spinka Sram 281

Crankset: (Korby) Shimano XT 44 / 32 / 22 FC-M770 776

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Shimano XTR FD-M971 146

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Sram X.0 2005 215

Fork: (Widelec) Magura Durin Race 100mm (manetkaRS,gwaizdka,bieżnia) 1510

Frame: (Rama) Merida Matts HFS 3000-V (hak,nabite bieżnie) 1580

Grips: (Gripy) Accent Jet 30

Handlebar: (Kierownica) BBB Fibertop 25,4 108

Headset: (Stery) FSA ZS-3 80

Pedals: (Pedały) Shimano XT PD-M770 350

Rotors: (tarcze) Shimano XTR 273

Seat: (Siodło) Selle Italia SLR XC Gel Flow 175

Seatpost: (Sztyca) Ritchey WCS 31,6 400mm 261

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) BBB 34,9mm 22

Shifters: (Manetki) Sram X.0 Gripshift 193

Skewers: (Zaciski koł) DT Swiss 100

Spacers: (Podkładki pod mostek) KCNC 7

Stem: (Mostek) Boplight Race White 100mm 25,4 125

Tire (Front): (Opona przednia) Mezcal White 1,9 455

Tire (Rear): (Opona tylna) Mezcal White 1,9 475

Top Cap: (Top cap) no name 12

Tubes: (Dętki) Maxxis Ultralight 254

Wheel Front: (Koło przednie) DT Swiss XR 1540 709

Wheel Rear: (Koło tylne) DT Swiss XR 1540 828

neopren: BBB 29

podstawka do pompki 20

waga całkowita 10026

wygląda chyba ładnie prawda?

 

a oto i on

Edytowane przez PiOtRaS9000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to teraz musisz zejść 27g :P ja bym sobie głowę urwał na twoim miejscu, żeby to zrobić :P

A i bardzo ładny rower, kołka też :D chociaż powinny być czarne a nie srebrne, a te czerwone wstawki pasują do reszty ;)

 

pozdro Klinton

Edytowane przez kllnTToOn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że mam sentyment do Meridy to bardzo mi sie podoba, ale osobiście nie zdecydowałbym się na białe oponki (sprawa gustu). Sprzęt dobrany bardzo fajnie więc wielki plus, no i te 240s na które sam choruje, ale to na wiosnę. Tylko musisz coś zrobić z tymi 27g które pozwolą przekroczyć magiczną granicę sorcerer.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po taniości można wymienić suport na shimano 92g, gripy na jakieś lekkie pianki (bontrager RXL docięte pod gripy srama - 14g), pancerze na jakieś nokony/ilinki i już mamy 9xxx :P

 

Fajoski rower :D Mam nadzieję, że mojego bajka do przyszłego sezonu też doprowadzę do wagi 9xxx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...