Skocz do zawartości

[opony] Komplet p+t, do ~160zł


Sel

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jak w temacie, dylemat mam co do szerokości i agresywności, jeżdżę głównie w lasach (tutaj różnie raz ubita ścieżka a raz trochę luźnych kamieni, piachu) ale czasami mi się zdarzy szybko gdzieś jechać po mieście/do drugiego miasta (15km w jedną strone) i nie wiem czy nie przesadzę z bieżnikiem:

 

Obecnie posiadam Ritcheye Betamax Pro - pocięta tylnia opona, w teren do doopy za przeproszeniem :P Wystarczyło mi parę kapci na zlocie + pocięta opona przy powrocie do domu.

 

Wersje "light":

Conti Speed King (może 2.3 kupić ?)

 

Wersja "heavy":

Conti Vertical

Conti Survival

Veloci Raptor

 

Rozważam jeszcze załatanie Ritcheyów i w miarę potrzeby zakładanie grubszych opon w teren.

 

Czekam na jakiekolwiek sugestie :)

 

Do wersji light mógłbym w sumie jeszcze dorzucić budżetowe Kendy Karmy...

Napisano

Ogólnie Speedkingów nie polecam, ale jeśli już muszę, to tylko wersję 2.3"

Z cięższych to nie jeździłem, ale okolice wokół Wałbrzycha nie wymuszją na mnie posiadania super hardcore gum ;)

Napisano

Mam i vertical i survivala więc może trochę pomogę. W rowerze xc (sztywny stalowy, 50/50 teren/asfalt) mam verticala z tyłu już od ładnych kilku lat. i Jest to chyba jedyna część w rowerze która mnie nigdy nie zawiodła. Zrobiłem na niej ponad 8 kkm i jeszcze ze 2 powinna wytrzymać. Jeżeli nie straszna ci masa to naprawdę polecam. Survivala mam z przodu w drugim rowerze do większych szaleństw. Spisuje się świetnie ale tym rowerem jeżdżę 80/20 las/asfalt. Po tysiacu kilometrów prawie nie widać zużycia ale agresywny bieżnik stawia spore opory. Do normalnej jazdy to juz chyba przesada, chyba że dużo błota jest w okolicy. W rowerze xc będe wymieniał prawdopodobnie na smart samy lub coś podobnego. Podsumowując tą trochę chaotyczną wypowiedź, kupując verticala na tył znacząco poprawia się komfort jazdy a opona daje radę w prawie każdych warunkach(gęste błoto trochę ja zapycha). Na przód do tego może explorer? Albo w ogóle 2 explorery.

Napisano

Zdecydowałem że na szuter/asfalt połatam moje Ritcheye Betamax Pro (semi slicki) i je zostawie, szukam agresywniejszej opony do lasu teraz.. ktoś miał do czynienia z Veloci Raptor ?

 

Mogę jeszcze dodać że preferuję opony zwijane, drut w ostateczności.

Napisano

Te IRC zdaje mi się będą nie dużym skokiem w porównaniu do starych opon jeśli chodzi o teren niestety.

 

Po prostu nie widzę ich na luźniejszym terenie (piach, nie ubita ziemia) czy lekkim błocie.

 

Może Ritchey Z-Max Comp ? 2.1 albo 2.35 ?

Napisano

Po pierwsze odpuść Ritcheye które są oponami co najmniej średnimi a w każdych testach odstają od czołówki.

 

IRC od kilku lat stoi w miejscu a waga ponad 700g na oponę XC co najmniej sporo.

 

Chcesz oponę na ciężkie warunki to zerknij na MutanoRaptor 2,4(lżejsza od wersji 2,24) lub MotoRaptor 2,24 lub 2,14. To są dwie z najlepiej ocenianych opon WTB o przeznaczeniu Enduro/AM. Również świetną oponką jest WeirWolf w wersji 2,1 jednak z racji miejsca zamieszkania :) radził bym coś grubszego.

Problem taki, że nawet przy dobrej cenie np na opone MutanoRaptor 2,4 może nieco przekroczyć budżet ale opona jest genialna.

Napisano

To Survivale. Co prawda mam tylko z przodu ale po 1200 km ta opona cały czas mnie zaskakuje, czy to błoto, śnieg, kamienie, liście, korzenie, piach. Do tego waży ok 600g, ale jej realna szerokość to około 2 cali i nadal wygląda jak nowa (w piątek kolega kupił na tył i porównując stan bieżnika oceniam na 95%)

Napisano
Te IRC zdaje mi się będą nie dużym skokiem w porównaniu do starych opon jeśli chodzi o teren niestety.

 

Po prostu nie widzę ich na luźniejszym terenie (piach, nie ubita ziemia) czy lekkim błocie.

 

Może Ritchey Z-Max Comp ? 2.1 albo 2.35 ?

 

 

Witam, To akurat moje aukcje.

Sprzedajemy IRC - dlaczego, bo są dobre .

 

Jesli chodzi o MYTHOS II P i T, to polecamy je na każdy teren, włącznie z pisakiem.

Jeżdziłem na maratonach na tych oponach i nigdy nie zawiodły.

Doskonale spisywały sie na piachu - maraton w Ogrodzieńcu gdzie piachu było tyle ile w piaskownicy.

Maratony błotne - Zawoja, Danielki, Kościelisko - te nazwy mówią same za siebie.

 

Oczywiście jest mnóstwo opon podobnych , o podobnych własciwościach.

W ostatnią sobote i niedziele były dwa maratony , na których kumpel pojechał pierwszy raz na takich oponach i był zachwycony .

 

Sa oczywiście lepsze oponki, ale daje do mysleni fakt iz firma IRC stosuje pewne modele bieżników od wielu lat i opony przez nia produkowane dostają zawsze pozytywne opinie, zakładając że są stosowane do warunków do jakich zostały zaprojektowane.

Ciekawostką było ostatnio to iż ważyliśmy MYTHOS II wersje 1.95 i 2.1 i waga rózniła się ok 5-10 g, wersje 2.1 mają cieńsze ścianki wyczuwalne nawet pod palcami.

 

Niedługo, już w przyszłym tygodniu będzie mozna zakupić oponki Mibro Marathon - rewelacyjna waga - ok 440g , 1.95 oplot 127, lub 2.1 oplot 117 - 480 g, ceny będą mocno promocyjne - 99 zł/szt.

Były i są SERC-KI szybkie oponki na twarde warunki, super sliki 1.25 - Smoothie, które posiadają dobrą przxyczepność na asfalcie, ponadto mozna u nas zamówic takze opony BONTRAGER - co jest pewnie ciekawostką na rynku naszym

Bontrager nie robi za wiele bieżników, ale za to robi opony rewelka, sam mam ACX kv 2.2 i w góry to opona marzenie, no ale cena .

 

 

Także więc, reasumując, ( nie wnikając w bujne opowieści ) - ( prawdziwe opinie na temat IRC warto poszukać w internecie, a takze na stronach zachodnich ) , jeśli ktoś szuka dobrych opon do tyrania po lasach,, do turystykli, na maratony i ogólnie w teren to MYTHOS II i jego wersja MYTHOS II SLICK są godne polecenia.

W porównaniu do np, KENDY KARMA w podobnej cenie to IRC jest bardziej uniwersalna , w warunkach cieższych, błocie , itd.

Śmiało porównuje je do Syncrosów FLT 125 TPI, z których takze jestem zadowolony.

 

IRC to firma troche zapomniana , ale mysle że cenowo jest dobra w porównaniu do konkurencji.

 

 

UWAGA :

Wszystkie opony firmy IRC ( oprócz modelu Back Country ) mają czarne boki, po prostu są czarne w całości i takie sprowadzamy.

 

Ktoś może sprzedawać z czerwonymi bokami, ale będzie to produkcja sprzed lat.

 

 

Troche zająłem miejsca tutaj, ale chciałem przypomnieć o firmie , która robi oponki dobre, nie chodzi o reklame, ale o przypomnienie firmy.

 

PS.

Oponki w wersji 1.95 / 2.1 wazą ok 525 g, takze waga jest do prxzyjęcia jak za produkt za 60 zł za opone kevlarową 60 TPI.

 

A Ritchey z-max jest dobry , lecz na sucho, na miękkim terenie klei siedo podłoża, jak siebieznik zetrze troche to fajna szybka oponka, ale do czasu. i tylko na tył.

Napisano

1. na zachodzie masz większy wybór bieżników i rozmiarów opon, a takze mieszanek.

2. Tereny w jakich jeżdzą goście - są spore różnice

3. - Umiejętności niektórych przewyższają wasze-nasze sporo

4. - Dla nich ceny , mają trochę inną relacje do zarobków i wybierają droższe opony zazwyczaj

 

Opony na których jeżdze w okolicach Krakowa sa inne niż takie które zakładam na jazde3 w górach - powód prosty inny teren, inna gleba, błoto, rodzaj kamienia itd.

Inna jest przyczepność na skałach wapiennych , a inna na kamieniach na Turbaczu lub Luboniu

 

Nie ma uniwersalnej oponki.

 

Na mokrym lejącym sie błocie i sporym deszczu to na Kendach SBE jechałem na Turbacz, potoki wody itd, ale opona trzymała ładnie, ale jakby podeschło i stworzy się cienka warstwa błota poślizgowego to jazdy niew ma.

 

Takze technika jazdy ma duże znaczenie i wybór między szybkością , a przyczepnościa - co dotyczy głównie maratonów.

 

Na trasy błotne polecam takze Schwalbe Jimmi.

 

A na razie to mamy takie oponki

 

 

http://www.allegro.pl/item654518812_irc_my...jana_promo.html

http://www.allegro.pl/item654614690_irc_my...a_promocja.html

http://www.allegro.pl/item654658617_irc_my...a_promocja.html

http://www.allegro.pl/item660069632_irc_my...a_promocja.html

http://www.allegro.pl/item661083036_irc_my...jana_promo.html

http://www.allegro.pl/item661084848_irc_se...jana_promo.html

http://www.allegro.pl/item661084848_irc_se...jana_promo.html

http://www.allegro.pl/item661097445_irc_se...towa_promo.html

http://www.allegro.pl/item661230891_irc_mi...v_440_gram.html

Napisano

Wpadłem na taki pomysł... Rocket Ron na przód a na tył Smart Sam obie 2.25. Budżet się nieco zwiększył...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...