tokis Napisano 7 Czerwca 2009 Napisano 7 Czerwca 2009 Prośba o pomoc. Mam fabrycznie zamontowany model jak w tytule, ze skokiem ( wg opisu techn. roweru) 80 mm. Długość górnej goleni wynosi po pełnym napompowaniu i bez obciążenia ok 85 mm. Tymczasem faktyczny skok wynosi tylko 65 mm, zmierzyłem wypuszczając powietrze, aż osiadł. Czyli sciema z tym 80 mm? W takim razie żeby było naprawdę skoku 80, muszę go dać do serwisu żeby dodali podkładki i górne golenie wydłużyły się do ok. 100 mm. Czy dobrze rozumuję?
arroyo Napisano 7 Czerwca 2009 Napisano 7 Czerwca 2009 Rozumuj to tak, że masz jeszcze 15mm zanim dobijesz amortyzator. Napompuj pod swoją wagę, załóż na goleń zacisk do wiązania kabli elektrycznych. albo chociażby ciasno zawiąż wokół jednej z goleni kawałek sznurka/nici i wybierz się w teren, wtedy zobaczysz ile skoku wykorzystujesz.
tokis Napisano 7 Czerwca 2009 Autor Napisano 7 Czerwca 2009 Nie dodałem że tak właśnie zrobiłem: Opaska, ustawienie bardzo miękko, jazda w teren i maksymalne dobicie. Było tylko 6, 5 cm
grzechu1984 Napisano 8 Czerwca 2009 Napisano 8 Czerwca 2009 Bo gdybyś dobił pełne 80 to byś miał po amorze .. najprawdopodobniej :) Jeśli chcesz jeździć tylko maratony to polecam ci 80 mm , amortyzator jest bardziej sztywny no i wyłapuje nierownosci dosc dobrze .... a z przerobieniem na 100 niema problemu :):) sam to robiłem i trzeba przyznac że przy minimalnych zdolnościach majsterkowicza mozna to zrobic samemu , potrzeba do tego manuala ze strony SRAM/RS oraz olej i klucz nasadowy ...... no i nozyk do tAPET
tokis Napisano 10 Czerwca 2009 Autor Napisano 10 Czerwca 2009 Zmieniono mi skok w serwisie, teraz faktyczny skok jest 95 mm, ale golenie górne wyszły na długośc ok 125 mm i zmieniła się geometria roweru. Jest swietny na zjeździe ale na stromych podjazdach myszkuje przednie koło i podrzuca je. Czyli długośc goleni górnych to nie skok.
grzechu1984 Napisano 24 Grudnia 2009 Napisano 24 Grudnia 2009 Zmieniono mi skok w serwisie, teraz faktyczny skok jest 95 mm, ale golenie górne wyszły na długośc ok 125 mm i zmieniła się geometria roweru. Jest swietny na zjeździe ale na stromych podjazdach myszkuje przednie koło i podrzuca je. Czyli długośc goleni górnych to nie skok. Wraz ze zmianą skoku zmienia się długość goleni górnych :)to chyba oczywiste ?? z tą zmianą geometri to chyba nie aż taki problem ?? trochę techniki jazdy i wszystko wraca do normy
kllnTToOn Napisano 24 Grudnia 2009 Napisano 24 Grudnia 2009 Kąt główki zmienił Ci się o 2* Ze zmianami geometrii właśnie jest duży problem, trudno się przyzwyczaić itd. Proponowałbym ustawić Torę na ok. 100mm - 105mm, wtedy byś miał te 80 skoku i nie miałbyś problemów z podjazdami
Kurzy Napisano 24 Grudnia 2009 Napisano 24 Grudnia 2009 Mam w swoim rowerku (giant xtc3) właśnie z tym amorkiem i chciał bym zwiększyć jego skok. Czy da sie to samemu zrobić czy tylko serwis ?? Jeśli samemu to czy ktoś mógł by to wytłumaczyć lub linka podesłać ?? I jaki największy skok da sie z niego wyciągnąć ??
MichalK Napisano 24 Grudnia 2009 Napisano 24 Grudnia 2009 Wszystko jest na stronie rock-shoxa w manualach. Gugiel nie gryzie.
Kurzy Napisano 24 Grudnia 2009 Napisano 24 Grudnia 2009 ooo dzięki z moim angielskim nie jest za dobrze a będę próbował mam w końcu całą zimę xD
Timon92 Napisano 24 Grudnia 2009 Napisano 24 Grudnia 2009 Z każde 10mm skoku to 0,5* zmiany w kącie główki. A Tora ustawiona na 100mm wykorzystuje pełny skok.
Gość Napisano 8 Stycznia 2010 Napisano 8 Stycznia 2010 Mam w swoim rowerku (giant xtc3) właśnie z tym amorkiem i chciał bym zwiększyć jego skok. Czy da sie to samemu zrobić czy tylko serwis ?? Jeśli samemu to czy ktoś mógł by to wytłumaczyć lub linka podesłać ?? I jaki największy skok da sie z niego wyciągnąć ?? możesz mieć problem, bo Giant montuje często amortyzatory, których zmienić się nie da. Tak było w moim Giancie. Jakaś wersja dla Gianta produkowana.
kalif Napisano 3 Kwietnia 2010 Napisano 3 Kwietnia 2010 Mam ten amorek w giant terrago 0. Chciałbym co nieco się o nim doedukować, więc bez śmiechu proszę:} O nastawach: 1.1. Mogę w nim, od spodu, regulować prędkość powrotu, odbicia czy jak to tam nazwać- szybko,wolno. Do jakich sytuacji się to reguluje? 1.2. Piszecie, że można w nim regulować skok. Jak to zrobić? I jak zmierzyć, jaki skok aktualnie mam ustawiony? 1.3. Ważę 105kg. W salonie napompowali go na 100kg (zresztą nalepka-instrukcja na amorku jest do 99kg:) Amorek zrobi sobie kuku, czy mam zrzucać 10kg? O dbaniu o niego: 2.1. Czy to nie jest przesadne, że co miesiąc trzeba go rozkręcać, smarować, wymieniać oleje, czyścić? Czy łątwo ro zrobić i czy łatwo go popsuć? Z rowerem od zawsze wszystko sam robiłem, smykałkę do tego mam, ale i poprzedni miałem prosty sprężynowy, więc ostrożnie do tego chcę podejść. O nomenklaturze: 3.1 Używacie nazw jak goleń górna-dolna, skok, główka i jeszcze parę bym pewnie dopisał. Moglibyście napisać co z czym się je i gdzie jest na amorku? I ogólnie, czy jest to dobry sprzęt w tej klasie na tle innych? Jakie ma wady? pzdr
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.