Skocz do zawartości

[rower] CUBE czy SPECIALIZED


duh

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witam

 

Przymierzam się do kupna rowerku tak za ok. 3000 zł. W sklepach doradzili mi ,że dobry rower to przedewszystkim rama i lepiej kupic markowy rower z bardzo dobrą ramą i gorszym osprzętem, niż jakiś sh*t z bardzo dobrymy osprzętem. Podobają mi się 2 modele co o nich sądzicie, czy może lepiej coś innego za tą cenę:

 

CUBE ACID - 2899 zł

 

Rama: Alu Lite 7005 geometria RFR

Widelec: ROCK SHOX Dart 3 80mm, Poploc

Stery : FSA nr10 półzintegrowane

Wspornik kierownicy: RITCHEY WCS Black Wet 4-AXIS

Kierownica: KCNC Dark Side

Gripy: CUBE Double Duometer

Przerzutka tyl.: Shimano Deore XT RD-M772 Shadow

Przerzutka przed.: Shimano Deore SL-M530 Top Swing, 34,9mm

Manetki: Shimano Deore SL-M530 Rapidfire-Plus, 9-speed

Hamulce: Hayes Stroker Ryde tarczowe hydrauliczne (180/160mm)

Korby Shimano FC-M442 Octalink 44x32x22T. 175mm

Suport: BB Shimano BB-ES27

Kaseta: Shimano Deore CS-HG50 11-32T, 9-speed

Łańcuch: Shimano Deore CN-HG53 108 ogniw

Obręcze: RFR ZX24

Piasta przednia: Shimano Deore Disc HB-M525

Piasta tylna: Shimano Deore Disc FH-M525

Szprychy: DT Swiss Stainless 2.0

Opony: Schwalbe Smart Sam 2,1

Dętki: Schwalbe MTB AV13

Pedały: Fasten Alu

Siodło: Scape Active 5

Masa roweru: 12,40kg

Masa ramy: 1900g

Sztyca: Scape Light 31,6mm

Kolor: Black N Grey

 

SPECIALIZED HARDROCK PRO DISC - 2799

 

Rama: Specialized A1 Premium Aluminum

Amortyzator: RockShox Dart 3 SL, 80mm

Stery: Specialized 1-1/8"

Mostek: Specialized 3D forged

Kierownica: Specialized rizer

Hamulce: Tektro Auriga Comp 160/160mm

Klamki: Tektro Auriga Comp

Suport: Shimano BB-ES25, Octalink, 68mm x 113mm

Przerzutka przednia: Shimano Deore

Przerzutka tylna: Shimano Deore [ sprzedawca w cenie wymieni mi ją na Shimano Deore XT ]

Manetki: Shimano SL-M530 rapid fire plus,

Kaseta: CS HG50 , 11-32t

Łańcuch: KMC X9

Korba: Shimano FC-M442

Pedały: Platformowe

Obręcze: Specialized RHD, 26", 32h

Przednia Piasta: Specialized Hi Lo, 32h

Tylna Piasta: Specialized 32h

Opony: Specialized Fast Trak LK Sport, 26x2.0", 60TPI

Siodło: Specialized Indie XC

Sztyca: Specialized 30.9mm

 

pozdrawiam

 

o coś jeszcze chciałem zapytać, powiedzcie czy fatkycznie tak jest, że zakup roweru jakieś renomowanej firmy jako bazy do późniejszych ulepszeń jest lepszym wyjściem niż kupinie coś mniej znanego z lepszym osprzętem na starcie. Bo mój pierwszy wybór był unibike expert ale sprzdawca w sklepie stwierdził że nie warto go kupować bo najważniejsza jest rama i wtedy zaprezentował mi tego cuba i speca.

Napisano

nie wiem, aż tak się nie znam, pewnie na tą która jest tańsza

 

jeszcze dodam że znalazłem dwa rowerki, które też są interesujące :

 

Giant XTC 3 3099 zł

 

RAMA - Giant AluxX SL, aluminiowa, technologia Fluid Form

WIDELEC - Rock Shox Tora 302 AIR, skok 100mm, blokada TurnkeyTM

KIEROWNICA - Giant A5, aluminiowa, gięta, 31.8-630

WSPORNIK KIEROWNICY - Giant A5, aluminiowy, 31.8, 90-120mm

WSPORNIK SIODŁA - Giant A3, aluminiowy, 30.9x350

SIODŁO - WTB Silverado Race

PEDAŁY - Wellgo LU-A9, aluminiowe

MANETKI - Shimano SLX SL-M660, 27 biegów, Rapidfire Plus

PRZERZUTKA PRZEDNIA - Shimano Deore FD-M530

PRZERZUTKA TYLNA - Shimano XT Shadow RD-M772-SGS

HAMULCE - Giant Root, hydrauliczne, tarcze 160mm

DŹWIGNIE HAMULCA - Giant Root

KASETA/WOLNOBIEG - Shimano CS-HG50, 11-34, 9 biegów

ŁAŃCUCH - Shimano CS-HG73

MECHANIZM KORBOWY - Shimano FC-M442, 44/32/22, korby 170/175mm

ŚRODEK SUPORTU - Shimano BB-UN26 cartridge

OBRĘCZE - Alex DP-17 Disc, 26x32, F/V

PIASTY - Formula disc 32x100 / 32x135

OPONY

przód: Kenda Nevegal Stick-E, 26x2.1"

tył: Kenda Nevegal DTC, 26x2.1"

 

 

KTM Ultra Flite - 3199 zł

 

Rama: ULTRA FLITE (905), Materiał: Aluminium 6061 triple-butted

Rock Shox Dart 3 LO, Travel: 100, Coil Spring, Rebound, Lockout

Przerzutka tył: Shimano Deore XT, 9-rzędów, Top Normal, Shadow-Design

Manetki: Shimano Deore, Two-Way-Release

Przerzutka przód: Shimano Deore, Down Swing, Dual Pull

Łańcuch: Shimano HG53

Kaseta: Shimano HG50

Korba: Shimano M442, Octalink

Suport: Shimano ES25, BSA-Octalink

Klamki hamulca: Shimano M486 Disc

Hamulce: Shimano M486 Disc

Piasta przód: Shimano M495 CL, Centerlock

Piasta tył: Shimano M495 CL, Centerlock

Obręcze: Rigida ZAC2000 Disc

Opony: Conti Race-King 26" x 2.0

Ritchey OE A-Head, A-Head Zero-Logic drop-in System

Mostek: Ritchey OE OS, A-Head, 6°, 31.8

Kierownica: Ritchey OE OS flat, 5°, 31.8

Pedały: KTM VP-528, MTB-Peda

Siodło: Selle Royal Viper

Sztyca: Ritchey OE, 27,2

Waga: 12,9 kg (bez pedałów)

Napisano

No to jeżeli planujesz kupić rower z dobrą ramą to z czterech podanych zostaje tylko Giant, który do tego bardzo dobrze wypada z osprzętem i dodatkowo jako jedyny ma amortyzator lepszy niż Dart... Nie napisałeś ile ważysz ale kupując Gianta, który ma powietrzną Torę będziesz mógł go sobie ustawić jak tylko będzie ci pasowało...

Napisano

No to Dart by pracował nie najgorzej, ale Tore ustawisz sobie tak jak będziesz chciał...

Jeżeli chcesz rower ze sportową geometrią to bierz Gianta; jeżeli bardziej do ambitnej turystyki to wybieraj między Cube'm a KTM'em...

Napisano

Czy nie polecam... Jakoś nie jestem przekonany do niższych modeli Speca (gdyby to był S-Works...)... Nie mam pojęcia jak w tym rowerze sprawują się piasty, obręcze, opony i inne rzeczy które są wydane pod znakiem Secialized... Cuba znam; jeździłem na tym modelu przez jakiś czas i sprawował się nieźle - i ma lepsze hamulce niż Spec, ale zasadniczo powiem tak: jeżeli bardzo ci się ten Spec podoba to możesz go wziąć bo tak naprawdę wszystkie są podobne, wyróżnia się tylko Giant (i na nigo bym stawiał), tylko nich sprzedawca wymieni ci tą przerzutkę na XT w wersji Shadow (jak byś potrzebował oznaczenia: RD-M772 ) a jak nie będzie mógł tego zrobić to po prostu do niej dopłać...

  • 2 lata później...
Napisano

Ja właśnie też mam ten problem, tylko właśnie nie wiem....... brać Giant'a czy Cube'a? W Xtc 3 2009 hamulce chyba nie sa najlepsze, ale za to rama lepsza.....

Napisano

niektórzy piszą, że te ramy unibike'a nie należą do tych dobrych... a rama cube'a acida? co o niej myślicie?

A to niby czemu ? Komuś się złamała lub coś w tym stylu ? Coś na poparcie słow bym chciał.

Napisano

Sam przy wadze 80kg ale trochę niższym wzroście jestem po przesiadce z Darta 3 na powietrzną Torę i powiem Ci, że jeśli tylko geometria ramy Gianta Ci odpowiada to ja bym wziął właśnie ją. Teoretycznie standardowa sprężyna darta jest do ok 78kg ale wg. mnie to ściema - przynajmniej moja była i tak za twarda. Reszta osprzętu jest na podobnym poziomie. Spec i KTM to marki specjalizujące się w droższych rozwiązaniach.

Napisano

Zdecydowanie Giant, najlepsza relacja ceny do jakosci a i dzieki temu ze ma b.dobra rame jest mozliwosc do rozbudowy roweru z czasem :)

Napisano

Wszyscy piszą o tym giancie, a co z acidem? Mnie najbardziej interesuje ta jego rama, jest wytrzymała czy nie(waże 76 kg, mam mocne nogi, więc potrzebuje mocnej ramy)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...