duh Napisano 7 Czerwca 2009 Napisano 7 Czerwca 2009 witam Przymierzam się do kupna rowerku tak za ok. 3000 zł. W sklepach doradzili mi ,że dobry rower to przedewszystkim rama i lepiej kupic markowy rower z bardzo dobrą ramą i gorszym osprzętem, niż jakiś sh*t z bardzo dobrymy osprzętem. Podobają mi się 2 modele co o nich sądzicie, czy może lepiej coś innego za tą cenę: CUBE ACID - 2899 zł Rama: Alu Lite 7005 geometria RFR Widelec: ROCK SHOX Dart 3 80mm, Poploc Stery : FSA nr10 półzintegrowane Wspornik kierownicy: RITCHEY WCS Black Wet 4-AXIS Kierownica: KCNC Dark Side Gripy: CUBE Double Duometer Przerzutka tyl.: Shimano Deore XT RD-M772 Shadow Przerzutka przed.: Shimano Deore SL-M530 Top Swing, 34,9mm Manetki: Shimano Deore SL-M530 Rapidfire-Plus, 9-speed Hamulce: Hayes Stroker Ryde tarczowe hydrauliczne (180/160mm) Korby Shimano FC-M442 Octalink 44x32x22T. 175mm Suport: BB Shimano BB-ES27 Kaseta: Shimano Deore CS-HG50 11-32T, 9-speed Łańcuch: Shimano Deore CN-HG53 108 ogniw Obręcze: RFR ZX24 Piasta przednia: Shimano Deore Disc HB-M525 Piasta tylna: Shimano Deore Disc FH-M525 Szprychy: DT Swiss Stainless 2.0 Opony: Schwalbe Smart Sam 2,1 Dętki: Schwalbe MTB AV13 Pedały: Fasten Alu Siodło: Scape Active 5 Masa roweru: 12,40kg Masa ramy: 1900g Sztyca: Scape Light 31,6mm Kolor: Black N Grey SPECIALIZED HARDROCK PRO DISC - 2799 Rama: Specialized A1 Premium Aluminum Amortyzator: RockShox Dart 3 SL, 80mm Stery: Specialized 1-1/8" Mostek: Specialized 3D forged Kierownica: Specialized rizer Hamulce: Tektro Auriga Comp 160/160mm Klamki: Tektro Auriga Comp Suport: Shimano BB-ES25, Octalink, 68mm x 113mm Przerzutka przednia: Shimano Deore Przerzutka tylna: Shimano Deore [ sprzedawca w cenie wymieni mi ją na Shimano Deore XT ] Manetki: Shimano SL-M530 rapid fire plus, Kaseta: CS HG50 , 11-32t Łańcuch: KMC X9 Korba: Shimano FC-M442 Pedały: Platformowe Obręcze: Specialized RHD, 26", 32h Przednia Piasta: Specialized Hi Lo, 32h Tylna Piasta: Specialized 32h Opony: Specialized Fast Trak LK Sport, 26x2.0", 60TPI Siodło: Specialized Indie XC Sztyca: Specialized 30.9mm pozdrawiam o coś jeszcze chciałem zapytać, powiedzcie czy fatkycznie tak jest, że zakup roweru jakieś renomowanej firmy jako bazy do późniejszych ulepszeń jest lepszym wyjściem niż kupinie coś mniej znanego z lepszym osprzętem na starcie. Bo mój pierwszy wybór był unibike expert ale sprzdawca w sklepie stwierdził że nie warto go kupować bo najważniejsza jest rama i wtedy zaprezentował mi tego cuba i speca.
Lextalionis Napisano 8 Czerwca 2009 Napisano 8 Czerwca 2009 Przerzutka tylna: Shimano Deore [ sprzedawca w cenie wymieni mi ją na Shimano Deore XT ] Wymieni na XT czy XT Shadow?
duh Napisano 8 Czerwca 2009 Autor Napisano 8 Czerwca 2009 nie wiem, aż tak się nie znam, pewnie na tą która jest tańsza jeszcze dodam że znalazłem dwa rowerki, które też są interesujące : Giant XTC 3 3099 zł RAMA - Giant AluxX SL, aluminiowa, technologia Fluid Form WIDELEC - Rock Shox Tora 302 AIR, skok 100mm, blokada TurnkeyTM KIEROWNICA - Giant A5, aluminiowa, gięta, 31.8-630 WSPORNIK KIEROWNICY - Giant A5, aluminiowy, 31.8, 90-120mm WSPORNIK SIODŁA - Giant A3, aluminiowy, 30.9x350 SIODŁO - WTB Silverado Race PEDAŁY - Wellgo LU-A9, aluminiowe MANETKI - Shimano SLX SL-M660, 27 biegów, Rapidfire Plus PRZERZUTKA PRZEDNIA - Shimano Deore FD-M530 PRZERZUTKA TYLNA - Shimano XT Shadow RD-M772-SGS HAMULCE - Giant Root, hydrauliczne, tarcze 160mm DŹWIGNIE HAMULCA - Giant Root KASETA/WOLNOBIEG - Shimano CS-HG50, 11-34, 9 biegów ŁAŃCUCH - Shimano CS-HG73 MECHANIZM KORBOWY - Shimano FC-M442, 44/32/22, korby 170/175mm ŚRODEK SUPORTU - Shimano BB-UN26 cartridge OBRĘCZE - Alex DP-17 Disc, 26x32, F/V PIASTY - Formula disc 32x100 / 32x135 OPONY przód: Kenda Nevegal Stick-E, 26x2.1" tył: Kenda Nevegal DTC, 26x2.1" KTM Ultra Flite - 3199 zł Rama: ULTRA FLITE (905), Materiał: Aluminium 6061 triple-butted Rock Shox Dart 3 LO, Travel: 100, Coil Spring, Rebound, Lockout Przerzutka tył: Shimano Deore XT, 9-rzędów, Top Normal, Shadow-Design Manetki: Shimano Deore, Two-Way-Release Przerzutka przód: Shimano Deore, Down Swing, Dual Pull Łańcuch: Shimano HG53 Kaseta: Shimano HG50 Korba: Shimano M442, Octalink Suport: Shimano ES25, BSA-Octalink Klamki hamulca: Shimano M486 Disc Hamulce: Shimano M486 Disc Piasta przód: Shimano M495 CL, Centerlock Piasta tył: Shimano M495 CL, Centerlock Obręcze: Rigida ZAC2000 Disc Opony: Conti Race-King 26" x 2.0 Ritchey OE A-Head, A-Head Zero-Logic drop-in System Mostek: Ritchey OE OS, A-Head, 6°, 31.8 Kierownica: Ritchey OE OS flat, 5°, 31.8 Pedały: KTM VP-528, MTB-Peda Siodło: Selle Royal Viper Sztyca: Ritchey OE, 27,2 Waga: 12,9 kg (bez pedałów)
Lextalionis Napisano 8 Czerwca 2009 Napisano 8 Czerwca 2009 No to jeżeli planujesz kupić rower z dobrą ramą to z czterech podanych zostaje tylko Giant, który do tego bardzo dobrze wypada z osprzętem i dodatkowo jako jedyny ma amortyzator lepszy niż Dart... Nie napisałeś ile ważysz ale kupując Gianta, który ma powietrzną Torę będziesz mógł go sobie ustawić jak tylko będzie ci pasowało...
duh Napisano 8 Czerwca 2009 Autor Napisano 8 Czerwca 2009 mam 1,87 m przy wadzę 83 kg, ale teraz walczę aby zbić do 80 ;]
Lextalionis Napisano 8 Czerwca 2009 Napisano 8 Czerwca 2009 No to Dart by pracował nie najgorzej, ale Tore ustawisz sobie tak jak będziesz chciał... Jeżeli chcesz rower ze sportową geometrią to bierz Gianta; jeżeli bardziej do ambitnej turystyki to wybieraj między Cube'm a KTM'em...
duh Napisano 8 Czerwca 2009 Autor Napisano 8 Czerwca 2009 czyli tak bardzo rekomendowanego mi przez sprzedawcę speca nie polecasz ?
Lextalionis Napisano 8 Czerwca 2009 Napisano 8 Czerwca 2009 Czy nie polecam... Jakoś nie jestem przekonany do niższych modeli Speca (gdyby to był S-Works...)... Nie mam pojęcia jak w tym rowerze sprawują się piasty, obręcze, opony i inne rzeczy które są wydane pod znakiem Secialized... Cuba znam; jeździłem na tym modelu przez jakiś czas i sprawował się nieźle - i ma lepsze hamulce niż Spec, ale zasadniczo powiem tak: jeżeli bardzo ci się ten Spec podoba to możesz go wziąć bo tak naprawdę wszystkie są podobne, wyróżnia się tylko Giant (i na nigo bym stawiał), tylko nich sprzedawca wymieni ci tą przerzutkę na XT w wersji Shadow (jak byś potrzebował oznaczenia: RD-M772 ) a jak nie będzie mógł tego zrobić to po prostu do niej dopłać...
Lucas707 Napisano 27 Czerwca 2011 Napisano 27 Czerwca 2011 Ja właśnie też mam ten problem, tylko właśnie nie wiem....... brać Giant'a czy Cube'a? W Xtc 3 2009 hamulce chyba nie sa najlepsze, ale za to rama lepsza.....
mot4ba Napisano 27 Czerwca 2011 Napisano 27 Czerwca 2011 A może Unibike Expert ? http://www.unibike.pl/expert.html. Wie ktoś coś więcej o ramach Unibike ?
Lucas707 Napisano 27 Czerwca 2011 Napisano 27 Czerwca 2011 niektórzy piszą, że te ramy unibike'a nie należą do tych dobrych... a rama cube'a acida? co o niej myślicie?
mot4ba Napisano 27 Czerwca 2011 Napisano 27 Czerwca 2011 niektórzy piszą, że te ramy unibike'a nie należą do tych dobrych... a rama cube'a acida? co o niej myślicie? A to niby czemu ? Komuś się złamała lub coś w tym stylu ? Coś na poparcie słow bym chciał.
Lucas707 Napisano 27 Czerwca 2011 Napisano 27 Czerwca 2011 Nie jestem specjalistą, po prostu czytałem i niektórzy tak piszą na innych forach
Basiq Napisano 28 Czerwca 2011 Napisano 28 Czerwca 2011 Sam przy wadze 80kg ale trochę niższym wzroście jestem po przesiadce z Darta 3 na powietrzną Torę i powiem Ci, że jeśli tylko geometria ramy Gianta Ci odpowiada to ja bym wziął właśnie ją. Teoretycznie standardowa sprężyna darta jest do ok 78kg ale wg. mnie to ściema - przynajmniej moja była i tak za twarda. Reszta osprzętu jest na podobnym poziomie. Spec i KTM to marki specjalizujące się w droższych rozwiązaniach.
Zazi Napisano 28 Czerwca 2011 Napisano 28 Czerwca 2011 http://allegro.pl/rower-kross-level-a8-rock-shox-318-tora-full-lx-i1677970788.html może ten?
Rengor Napisano 28 Czerwca 2011 Napisano 28 Czerwca 2011 Można wiedzieć gdzie dostałeś taką ofertę na gianta xtc 3, no i czy to jest model z 2011 roku ;]
Waler Napisano 28 Czerwca 2011 Napisano 28 Czerwca 2011 Zdecydowanie Giant, najlepsza relacja ceny do jakosci a i dzieki temu ze ma b.dobra rame jest mozliwosc do rozbudowy roweru z czasem
Lucas707 Napisano 28 Czerwca 2011 Napisano 28 Czerwca 2011 Wszyscy piszą o tym giancie, a co z acidem? Mnie najbardziej interesuje ta jego rama, jest wytrzymała czy nie(waże 76 kg, mam mocne nogi, więc potrzebuje mocnej ramy)
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.