Janek83 Napisano 6 Czerwca 2009 Napisano 6 Czerwca 2009 Ostatnio amortyzator wydaje mi się zbyt miękki. Nigdy wcześniej na to nie zwracałem uwagi. Nie znam się na amortyzatorach, więc mam pytanie: Jak mocno ugina się amortyzator pod ciężarem waszego ciała (jak się "powiesisz" na kierownicy)? U mnie jakieś 7cm i jak go próbuje mocniej dodusić naskakując to idzie dodatkowe 2cm, więcej nie daje rady na sucho. Przy tych 9cm amortyzator nie "dobija" do końca, nadal jest miękko. Pierwsze centymetry ugięcia idą jakby prawie bez obciążenia, wsiadam na rower i już są jakieś 3, może 4 cm. Ważę 82kg. Powinno być sztywniej? Pokrętło od regulacji 'preload' i 'damping' są mocno zapieczone, 'rebound' chodzi ok - trzeba poluzować górne małe śrubki? Jak powinien zachowywać się amortyzator (ugięcia) do jazdy po lekko górkowatym terenie, polne drogi, bez skakania? Wszystko o czym czytałem dotyczy finalnego ustawiania charakterystki, nigdzie nic nie widze na temat ugięć pod konkretnym cięzarem. Tak wygląda budowa jednego z pokręteł: http://img269.imageshack.us/i/dsc00725t.jpg/ to tak żeby było widać jak to wygląda.