arkoslaw Napisano 4 Czerwca 2009 Napisano 4 Czerwca 2009 Witam, Co daje większy skok w tym samym amortyzatorze np. Rock Shox Tora 302 100 mm vs. 120 mm? Jakie są plusy i minusy? Pozdrawiam
skjaatel Napisano 4 Czerwca 2009 Napisano 4 Czerwca 2009 W największym skrócie: większy skok - łatwiej na zjazdach mniejszy - na podjazdach
wojtekkrakow Napisano 4 Czerwca 2009 Napisano 4 Czerwca 2009 Trochę trudne pytanie. Wiele zależy od geometrii ramy. 100 a 120? Rozumiem wybierać między 80 a 130, może niektórzy mnie tu zlinczują ale te 20mm skoku nie robi takiej różnicy żeby książki o tym pisać
lukas_t1 Napisano 4 Czerwca 2009 Napisano 4 Czerwca 2009 większy skok - łatwiej na zjazdach nie do konca tak...bo wiekszy skok powoduje wieksze nurkowanie np. w uskokach a to wymaga lepszej techniki i opanowania roweru
Pulse Napisano 4 Czerwca 2009 Napisano 4 Czerwca 2009 do ramy typu xc/mtb lepiej bedzie pasowal amor o skoku 100mm. Jak zamierzasz jezdzic w ciezszym terenie, szybkie zjazdy, hopki, etc to warto pomyslec nad 120mm
Rulez Napisano 4 Czerwca 2009 Napisano 4 Czerwca 2009 nie do konca tak...bo wiekszy skok powoduje wieksze nurkowanie np. w uskokach Nie całkiem, wystarczy ustawić mniejszy SAG i nie będie bardziej nurkował . Generalnie jest tak jak napisał "skjaatel" . 20 mm. zmienia kąty o ok. 1* czyli zmuli rower.
pawel1315 Napisano 4 Czerwca 2009 Napisano 4 Czerwca 2009 Przy ramie XC, gdzie preferowany jest amor 100 mm, amor 120 mm podniesie rower, przez co popsuje się geometria roweru... Będzie inna pozycja kierującego i inaczej będzie się skręcało i podjeżdżało
Beton Napisano 4 Czerwca 2009 Napisano 4 Czerwca 2009 nalezy pamietac ze najwazniejsza jest wysokosc amora a nie skok. przyklad moj stary dart 3 100mm mial taka sama wysokosc co marcok marathon sl 80mm skoku.
wojtekkrakow Napisano 4 Czerwca 2009 Napisano 4 Czerwca 2009 I o tym, że korekty pozycji na rowerze można później dokonać długością/kątem mostka, kierownicą (prosta/gięta).
Rulez Napisano 4 Czerwca 2009 Napisano 4 Czerwca 2009 "Beton" Ale mu tu rozprawiamy o Torze 100 mm./ 120 mm. I o tym, że korekty pozycji na rowerze można później dokonać długością/kątem mostka, Zadnych korekt wysokości amora nie da się dokonać sztycą/mostkiem - bo to nie ma wpływu na kąty ramy i prowadzenie roweru
staszku Napisano 6 Czerwca 2009 Napisano 6 Czerwca 2009 Rulez czy możesz nieco rozwinąć wypowiedź, jak zmieniają się właściwości "jezdne" roweru przy zmianie amora na wyższy/dłuższy?? w przyszłości planuję zmienić amortyzator z 80 na 100mm skoku tylko nie wiem czy ma to sens
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.