Skocz do zawartości

[amor przedni] plusy i minusy większego skoku


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Trochę trudne pytanie. Wiele zależy od geometrii ramy. 100 a 120? Rozumiem wybierać między 80 a 130, może niektórzy mnie tu zlinczują ale te 20mm skoku nie robi takiej różnicy żeby książki o tym pisać :D

Napisano
większy skok - łatwiej na zjazdach

:D

 

nie do konca tak...bo wiekszy skok powoduje wieksze nurkowanie np. w uskokach a to wymaga lepszej techniki i opanowania roweru

Napisano

do ramy typu xc/mtb lepiej bedzie pasowal amor o skoku 100mm. Jak zamierzasz jezdzic w ciezszym terenie, szybkie zjazdy, hopki, etc to warto pomyslec nad 120mm

Napisano
nie do konca tak...bo wiekszy skok powoduje wieksze nurkowanie np. w uskokach

Nie całkiem, wystarczy ustawić mniejszy SAG i nie będie bardziej nurkował .

Generalnie jest tak jak napisał "skjaatel" . 20 mm. zmienia kąty o ok. 1* czyli zmuli rower.

Napisano

Przy ramie XC, gdzie preferowany jest amor 100 mm, amor 120 mm podniesie rower, przez co popsuje się geometria roweru... Będzie inna pozycja kierującego i inaczej będzie się skręcało i podjeżdżało :P

Napisano

nalezy pamietac ze najwazniejsza jest wysokosc amora a nie skok. przyklad moj stary dart 3 100mm mial taka sama wysokosc co marcok marathon sl 80mm skoku.

Napisano

"Beton"

Ale mu tu rozprawiamy o Torze 100 mm./ 120 mm. :)

I o tym, że korekty pozycji na rowerze można później dokonać długością/kątem mostka,

Zadnych korekt wysokości amora nie da się dokonać sztycą/mostkiem - bo to nie ma wpływu na kąty ramy i prowadzenie roweru :P

Napisano

Rulez czy możesz nieco rozwinąć wypowiedź, jak zmieniają się właściwości "jezdne" roweru przy zmianie amora na wyższy/dłuższy??

w przyszłości planuję zmienić amortyzator z 80 na 100mm skoku tylko nie wiem czy ma to sens

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...