cinor88 Napisano 4 Czerwca 2009 Napisano 4 Czerwca 2009 Witam. Planuje zakup nowych SPD. Tu moje pytanie. Czy warto dać ponad 300 zł za legendarne xtr'y, czy może wystarczą po prostu xt, albo i nawet 540?Dodam że w tym sezonie dopiero zacząłem, ale "seryjne" 520 mnie nie satysfakcjonują.
lukas_t1 Napisano 4 Czerwca 2009 Napisano 4 Czerwca 2009 różnice widać...i chyba tylko widać, bo kwestia zastosowanych materiałów czy dodatkowych uszczelnien to bajka....przy przebitce iluśset procent miedzy 540/520 a xtr można kupić 3 komplety tych tańszych i wymieniać np. co sezon a co sprawia ze 520 Cie nie satysfakcjonują? masa?
cinor88 Napisano 4 Czerwca 2009 Autor Napisano 4 Czerwca 2009 Masa nie tak bardzo jak jakość. "Rozkręcają się", noga wypina się sama w najmniej odpowiednim momencie. Sądziłem, że to kwestia mojej techniki jazdy, ale doszedłem do wniosków ze tym razem sprzęt jest winien.
Mod Team bikergonia Napisano 4 Czerwca 2009 Mod Team Napisano 4 Czerwca 2009 To może zastanów się nad pedałami Time np. takie: http://www.poreba.carrer.pl/index.php?do=prod&id=608 Zresztą popatrz : http://www.poreba.carrer.pl/index.php?do=a...nr=10&od=30
cinor88 Napisano 4 Czerwca 2009 Autor Napisano 4 Czerwca 2009 Jutro pójdę i zamówię co trzeba. Jeszcze się raz zastanowię, ale chyba będą to shimanowskie xt-ki. Dzięki wszystkim za pomoc!
miskov17 Napisano 4 Czerwca 2009 Napisano 4 Czerwca 2009 XT i M540 to to samo - więc po co przepłacać za napis?
madek Napisano 4 Czerwca 2009 Napisano 4 Czerwca 2009 Masa nie tak bardzo jak jakość. "Rozkręcają się", noga wypina się sama w najmniej odpowiednim momencie. Sądziłem, że to kwestia mojej techniki jazdy, ale doszedłem do wniosków ze tym razem sprzęt jest winien. To ciekawe, bo jak ktos na nie narzeka to wlasnie glownie na masa, ew. sposob kasowania luzow (trzeba miec specjalny klucz) Kwestia tego czy noga sama sie wypina to juz zalezy od regulacji sprezyny, widocznie masz ja zbyt luzną.
cinor88 Napisano 4 Czerwca 2009 Autor Napisano 4 Czerwca 2009 w sumie racja miskov. Co do sprężyn dzisiaj po dość mocnym dokręceniu jechało się lepiej. Ale pod koniec krótkiej wycieczki poczułem już większą lekkość wypinania. A na redukcje wagi przyjdzie jeszcze czas, na razie trzeba jakoś zacząć przygodę z kolarstwem górskim...
Klosiu Napisano 4 Czerwca 2009 Napisano 4 Czerwca 2009 Najbardziej sie oplaca kupowac PD-M540, jak ktos zauwazyl to to samo co XT, a 50 zl tansze. 50 zl za napis to nieciekawa wymiana. Na tej samej zasadzie oplaca sie kupic "stare" XTR, czyli PD-M959 bez napisu, troche bardziej otwarta klatka niz M540. Czasem jeszcze daje sie ulowic, a cena znacznie nizsza niz w XTRach. Poltora roku temu nabylem takie w drodze kupna i jestem bardzo zadowolony, nawet niespecjalnie zapychaja sie blotem, z wpieciem tez z reguly nie ma problemu. Kosztowaly wtedy 100zl mniej niz XTR z napisem.
cinor88 Napisano 5 Czerwca 2009 Autor Napisano 5 Czerwca 2009 Będą jednak 540, bo za napis nie będę płacił za tydzien, dwa będę coś o nich już wiedział (w praktyce), jak tylko wróce z niemiec. jeszcze raz dzięki
AleXander Napisano 6 Czerwca 2009 Napisano 6 Czerwca 2009 Mialem porownanie XT (z napisem) i tegoroczne XTR - kolosalna. Już przy samym wypinaniu buta czuć różnice przy takim samym naciągnięciu sprężyny. No i XT sie ostatecznie popsuly po 450 km (luuuuuuzyyy!).
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.