wojtekkrakow Napisano 4 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2009 Czołem. W pocie czoła, korzystając z popularnych portali (wagarowerowa, forumrowerowe ) plus zagraniczne fora i strony, skrupulatnie notowałem możliwie prawdziwie wagi części. Parę dni to trwało i myślę strzeliłem się w 99 % z wagą. Nic nie warzyłem osobiście. Na to zdecyduję się po tym sezonie, kiedy przyjdzie pora na większe zmiany. Rower kupiony parę tygodni temu. Jestem z niego bardzo zadowolony, mimo wagi sporej, jest bardzo zwrotny, lubi też długie zakręty, gdzie rama fajnie pracuje i pozwala na dużo swobody. Trochę pompuje, ale nie jest źle. Przy mojej wadze i wzroscie (ok 90/190) chyba wszystko bedzie pompować W przyszłości planuję zmiane amora (Recon,Reba,Revelation) coś lekkiego, ale o większym skoku, i opony Ralphy już do mnie jadą. To na razie tyle. Oczywiście komponenty zawierają w wadze śrubki, nakrętki itp i inne oczywiste drobiazgi . Zdjęcia za niedługo. Pozdrawiam i uważajcie bo za rok będę atakował 13 kg , realnie jednak patrząc granica 12 kg to wszystko co da się zrobić zachowując wytrzymałość przy mojej wadze i jeździe. Ps. Waga 14kg to mały sukces bo prawie tyle samo ważył mój Author Kinetic, sztywniak, więc sami wiecie Ps2. Sugestie zbicia wagi mile widziane (biorące pod uwagę niemałą moją wagę i zapędy do ostrej jazdy) amortyzator przód - Rock Shox TORA 289, rura sterowa 21,5cm = 2310g chwyty + zatyczki - Decathlon = 55g damper - DT Swiss HVR 200 190mm (tuleje + śruby) = 265g dętki - 2 x kenda = 250g hamulec przód - Avid Juicy 3 (komplet) ? 315g hamulec tył - Avid Juicy 3 (komplet) ? 335g kaseta - Deore = 360g kierownica - Ritchey Comp Rizer 31,8 = 270g koło przód = 1025g [obręcz Mach1 MX disc XC = 490g // + 32 szprychy Mach1 = 220g // + piasta Speed Disc XC + zacisk BBB = 315g ] koło tył = 1230g [obręcz Mach1 MX disc XC = 490g // + 32 szprychy Mach1 = 220g // + piasta Speed Disc XC + zacisk = 520g ] korba - Truvativ Firex Gxp 44-32-22 = 892g linki + pancerze jagwire = ?? łańcuch - HG 53 = 295g manetki - Sram X7 (para) = 295g mostek - Boplight TEAM = 135g opona przód - Michellin Country Trail 2,0 = 620g opona tył - Michellin Country Trail 2,0 = 620g pedały - Accent Basic = 430g przerzutka przód - Deore FD-M530 top swing = 180g przerzutka tył - Sram X7 = 270g rama - HARO SONX VLS 120 20" (stery + suport) = 2920g siodło - WTB Rocket V = 310g sztyca + zacisk - Pivit = 325g tarcza przód - Accent Freezer 180mm = 160g tarcza tył - Avid G2 165mm = 130g --------------------------------------------------------------------------------------- [suma] = 13997g Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtekkrakow Napisano 5 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2009 Doszły 2 opony RACING RALPH 2,1 i dętki ultra lighty. Warzone już w domu. - opony - zysk = 283g - dętki - zysk = 40g -------------------------- - [suma] - zysk = 323g waga całkowita = 13674g Prosze admina o zmiane wagi w temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mushishi Napisano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2009 Hejka. Wydaje mi się, że masz trochę ciężki amortyzator przedni. Moja Tora z haro ważyła 2159g z gwiazdką, rura sterowa 20,5cm i bieżnią Masz znaki zapytania przy hamulcach, moje avid juicy tree, które miałem w haro miały ważyły: tył -> 334g, przód -> 312g [waga zacisku, klamki, przewodu zalanego płynem, nic nie skracane] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtekkrakow Napisano 8 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2009 Niestety nie ważyłem prawie niczego sam, wyszukiwałem na wszystkich portalach wag, gdzie faktycznie użytkownicy ważyli swoje części. Nie uwierzył byś jak rozbieżność czasami jest . Moja waga jest na pewno zaokrąglona w górę, kiedy już zważę wszystko osobiście, żeby się miło rozczarować Tymczasem dziś test Shwalbiaków za mną, jestem zadowolony. Teraz na horyzoncie zmiana amorka na Rock Shox Revolution. To by było ok 0,5kg mniej. I zdjęcie maszynki. Pozdro! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kubus18 Napisano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2009 Wygląda bardzo zacnie. Jednocześnie zapraszam na wspólne pedałowanie po Krakowie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtekkrakow Napisano 9 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2009 Pogoda jest, można gdzieś wyskoczyć w trasę w weekend A rowerek działa dobrze, wszystko mam już ułożone pod siebie, z czasem będzie zbijana waga, ale z głową bo wole się czuć bezpiecznie na rowerze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xformx Napisano 16 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2009 Jak tam zmiany w rowerze - jestem ciekaw, a może lekki tuning wyglądu na wzór (znalezione gdzieś na włoskiej stronie): Zastanawiam się czemu te rowery mają montowane tylko 100mm armory przednie - ten rower wygląda na min 120 mm z przodu - po prostu mu to lepiej pasuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtekkrakow Napisano 16 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2009 Zdecydowanie takich rzeczy nie lubie. Dla mnie to oszpecanie roweru i dodawanie wagi, którą i tak będzie mi ciężko zbijać. Zmiany w rowerze powoli, szukam okazji na amortyzator przedni (Revelation,Reba,Recon). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 16 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2009 Wieś tańczy i śpiewa z tymi błotnikami, bo ani to nie wygląda ani dobrze chroni przed błotem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xformx Napisano 16 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2009 Osobiście jak by mi ktoś dopłacał to bym czegoś takiego nie założył, ale przyznacie że jest niezły LANS z takimi błotnikami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtekkrakow Napisano 16 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2009 Szczerze? Gdybym miał uprawnienia, to bym tego posta skasował, aż tak mi się to nie podoba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Lookas 46 Napisano 21 Czerwca 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2009 Masakra te błotniki :] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtekkrakow Napisano 22 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2009 Rower skrzypiał i pierdział już tak strasznie (po krakowskim błotnym maratonie mu tak zostało) że część rozebrałem i czyściłem i przy okazji większość poważyłem i wyszło że to moje założenie i szperanie po necie troszkę nie dokładne były. Między czasie zmieniłem gripy na wygodne choć nie lekkie, założyłem opony IRC Mythos XC II 2,1 (Michelin AT 2,2 to tylko na chwilę było tutaj na Beskidy), zamontowałem pedały Accent Lithium a niebawem założę przerabiane przeze mnie siodełko. Oto poprawiona prawidłowa rozpiska zawierająca mam nadzieję już wszystko i od której za niedługo zacznę wymianę, komponenty na WCS Ritcheya, po sezonie letnim będą nowe koła i jak się uda to lekki sprawny amor. lecimy: Rama Haro Sonix 20 2790 gwiazdka+śruba+bierznia 65 stery FSA 82 korba Truvativ Firex GXP + suport 980 Accent Lithium 264 łańcuch Sram PC59 300 kaseta Deore 9 HG50 11-32 362 przerzutka tył Sram X7 długi wózek 270 przerzutka przód Deore FD M530 133 kolo przód obręcz 480 piasta + zacisk 315 opaska 25 szprychy DT Swiss Champion 32szt 220 kolo tyl obręcz 480 piasta + zacisk 525 opaska 25 szprychy DT Swiss Champion 32szt 220 tarcza przód Accent freezer 180 168 śrubki 7 tarcza tył Avid 160 110 śrubki 7 kierownica Ritchey Rizer Logic 31,8 620 380 sztyca Pivit 30,9 350 325 mostek Boplight Team 100 123 modernizacja WTB Rocket V 220 obejma Accent 40 pancerze jagwire 80 gripy Prodigy skręcane białe 100 osłona Velo 12 Tora 289 100mm rura 22cm 2190 DT Swiss HVR 200 + śruby 265 manetki Sram X7 komplet 295 licznik Sigma 80 dętki maxxis ultralight 260 IRC Mythos XCII 1095 Avid juicy 3 przód (adapter+zacisk+klamka) 315 Avid juicy 3 tył (adapter+zacisk+klamka) 335 13728 - waga bez siodełka Jak tylko założę siodło dodam końcową wagę. Niestety wychodzi na to że rower waży więcej, ale no nic, mam już plan trzeba tylko trochę poczekać Aktualne zdjęcie: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woytaky Napisano 22 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2009 W najbliższym czasie przymierzam się też do rozebrania Sonixa na częsci i zważenia poszczególnych części (głównie chodziło mi o ramę) więc chętnie zestawie moje wagi z twoimi (też mam ramę 20''). Ale już widać, że części będą różnie ważyć dla przykładu mam zważoną przerzutkę przód Deore i mam dokładnie tyle co ty czyli 133g: Deore ale już sztyca wagowo się różni: Sztyca pivit moje tarcze Avid 160 ważą po 106 g -u ciebie 110g korba 805g + suport 134g = 939g u ciebie 980g Może to oznaczać, że albo moja waga obniża w dół albo twoja waży za dużo albo są takie rozbieżności w wadze poszczególnych części. Niestety mam wagę kuchenną i wszystko tu jest możliwe. Na jakiej wadze z jaką dokładnością ważyłeś swoje części? I jeszcze mam inne pytanie - ile masz wzrostu - ja przy moim 185 cm muszę chyba wymienić mostek na dłuższy waham się między 120 a 130mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 22 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2009 Też mam 185cm i 20" ale mostek to bym zmienił na krótszy, z 100mm na 90mm bo ta rama jest trochę za duża. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtekkrakow Napisano 22 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2009 Ok 190cm i pozycje mam ok. Jam mam dość wysoki wznios mostka no i jeszcze 2 podkładki pod nim. Może nie pojeżdza się idealnie, ale przy moim wzroście środek ciężkości na zjeździe ma dla mnie większe znaczenie. Waga kuchenna, może mam źle ustawioną, pogrzebie coś przy niej i sprawdzę. Zresztą taki rozrzut wagowy części nie pierwszy raz widzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woytaky Napisano 22 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2009 Hmm, to ciekawe bo mi tej górnej rury jakby brakowało na długości, znalazłem na stronie Haro geometrię niestety z tego roku być może jest inna niż z roku 2008 (choć pewnie nie) i pogoniłem z miarką teraz do roweru i długość 51 cm od suportu do końca rury podsiodłowej (D) się jak najbardziej zgadza ale już długość © górnej rury jakąś mam inną bo 59,5 cm a tu podają 62 cm, mój pomiar nawet na 18 cali nie pasuje bo jest mniejszy - gdzieś popełniłem błąd czy ta geometria się zmieniła? Jak jest u was? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 22 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2009 Zapewne mierzyłeś po rurze a nie horyzontalnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woytaky Napisano 22 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2009 O nie - nawet poziomicę w końcu zaprzągłem żeby było poziomo bo coś wierzyć nie mogłem, że mam 2,5 cm różnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtekkrakow Napisano 22 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2009 (edytowane) Weź pod uwagę że długość "C" zmienia się wraz z rodzajem amrtyzatora jaki masz z przodu i nie tylko chodzi o skok fabryczny ale o ogólną całą wysokość amora. Ja tak mniej więcej mierzyłem i mam C poniżej 60cm na pewno. Jak zamontujesz tam coś krótkiego o skoku np 80mm to C będzie jeszcze krótsze. Edytowane 22 Sierpnia 2009 przez wojtekkrakow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woytaky Napisano 22 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2009 Masz rację w zależności od wzniosu przodu ta odległość będzie różna - prawdę mówiąc mam zmieniony przedni amortyzator na Rebę ale wielkościowo to i tak chyba powinno być podobnie do Tory. Wychodzi zatem, że mam długie ręce i mostek 110mm jest dla mnie za krótki (siodełko już mam na max wysunięte do tyłu i sztyca jest praktycznie na granicy maxium). A może się zmierzę bo może urosłem ale już jestem w wieku w którym od dawna się nie rośnie . Dzięki za odpowiedzi - pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtekkrakow Napisano 22 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2009 To zakładaj swój temat i pochwal się co udało Ci się zrobić z Sonixa chętnie zerknę, bo powoli przymierzam do zbicia wagi. Swoją już zbiłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woytaky Napisano 22 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2009 Nie ma się jeszcze czym chwalić bo na razie tylko Tora na Rebę wymieniona - to będzie chyba największy zysk wagowy - różnica wagi na przodzie zrobiła się spora. Planuję teraz wymienić Juicy 3 na Avid Elixiry albo Formula Oro k24 - nie mogę się zdecydować szczególnie, że jakoś się juicy 3 dotarły i całkiem dobrze hamują i prawdopodobnie wymienię damper na coś z foxa lub manitou. Parę innych rzeczy też chętnie wymienię ale to dopiero po napadzie na bank . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.