Skocz do zawartości

[13674g] Haro Sonix by wojtek


wojtekkrakow

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem.

 

W pocie czoła, korzystając z popularnych portali (wagarowerowa, forumrowerowe :devil: ) plus zagraniczne fora i strony, skrupulatnie notowałem możliwie prawdziwie wagi części. Parę dni to trwało i myślę strzeliłem się w 99 % z wagą. Nic nie warzyłem osobiście. Na to zdecyduję się po tym sezonie, kiedy przyjdzie pora na większe zmiany. Rower kupiony parę tygodni temu. Jestem z niego bardzo zadowolony, mimo wagi sporej, jest bardzo zwrotny, lubi też długie zakręty, gdzie rama fajnie pracuje i pozwala na dużo swobody. Trochę pompuje, ale nie jest źle. Przy mojej wadze i wzroscie (ok 90/190) chyba wszystko bedzie pompować :D

W przyszłości planuję zmiane amora (Recon,Reba,Revelation) coś lekkiego, ale o większym skoku, i opony Ralphy już do mnie jadą.

To na razie tyle. Oczywiście komponenty zawierają w wadze śrubki, nakrętki itp :D i inne oczywiste drobiazgi .

Zdjęcia za niedługo.

 

Pozdrawiam i uważajcie bo za rok będę atakował 13 kg :P , realnie jednak patrząc granica 12 kg to wszystko co da się zrobić zachowując wytrzymałość przy mojej wadze i jeździe.

 

Ps. Waga 14kg to mały sukces bo prawie tyle samo ważył mój Author Kinetic, sztywniak, więc sami wiecie :)

Ps2. Sugestie zbicia wagi mile widziane (biorące pod uwagę niemałą moją wagę i zapędy do ostrej jazdy)

 

 

 

amortyzator przód - Rock Shox TORA 289, rura sterowa 21,5cm = 2310g

chwyty + zatyczki - Decathlon = 55g

damper - DT Swiss HVR 200 190mm (tuleje + śruby) = 265g

dętki - 2 x kenda = 250g

hamulec przód - Avid Juicy 3 (komplet) ? 315g

hamulec tył - Avid Juicy 3 (komplet) ? 335g

kaseta - Deore = 360g

kierownica - Ritchey Comp Rizer 31,8 = 270g

koło przód = 1025g

[obręcz Mach1 MX disc XC = 490g // + 32 szprychy Mach1 = 220g // + piasta Speed Disc XC + zacisk BBB = 315g ]

koło tył = 1230g

[obręcz Mach1 MX disc XC = 490g // + 32 szprychy Mach1 = 220g // + piasta Speed Disc XC + zacisk = 520g ]

korba - Truvativ Firex Gxp 44-32-22 = 892g

linki + pancerze jagwire = ??

łańcuch - HG 53 = 295g

manetki - Sram X7 (para) = 295g

mostek - Boplight TEAM = 135g

opona przód - Michellin Country Trail 2,0 = 620g

opona tył - Michellin Country Trail 2,0 = 620g

pedały - Accent Basic = 430g

przerzutka przód - Deore FD-M530 top swing = 180g

przerzutka tył - Sram X7 = 270g

rama - HARO SONX VLS 120 20" (stery + suport) = 2920g

siodło - WTB Rocket V = 310g

sztyca + zacisk - Pivit = 325g

tarcza przód - Accent Freezer 180mm = 160g

tarcza tył - Avid G2 165mm = 130g

 

---------------------------------------------------------------------------------------

[suma] = 13997g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka.

 

Wydaje mi się, że masz trochę ciężki amortyzator przedni.

Moja Tora z haro ważyła 2159g z gwiazdką, rura sterowa 20,5cm i bieżnią

Masz znaki zapytania przy hamulcach, moje avid juicy tree, które miałem w haro miały ważyły: tył -> 334g, przód -> 312g [waga zacisku, klamki, przewodu zalanego płynem, nic nie skracane]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie ważyłem prawie niczego sam, wyszukiwałem na wszystkich portalach wag, gdzie faktycznie użytkownicy ważyli swoje części. Nie uwierzył byś jak rozbieżność czasami jest :). Moja waga jest na pewno zaokrąglona w górę, kiedy już zważę wszystko osobiście, żeby się miło rozczarować ;)

 

Tymczasem dziś test Shwalbiaków za mną, jestem zadowolony. Teraz na horyzoncie zmiana amorka na Rock Shox Revolution. To by było ok 0,5kg mniej.

 

I zdjęcie maszynki.

 

Pozdro!

 

 

 

 

 

 

 

fr4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tam zmiany w rowerze - jestem ciekaw, a może lekki tuning wyglądu na wzór (znalezione gdzieś na włoskiej stronie):

 

3424613886.jpg

3778310223.jpg

 

Zastanawiam się czemu te rowery mają montowane tylko 100mm armory przednie - ten rower wygląda na min 120 mm z przodu - po prostu mu to lepiej pasuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Rower skrzypiał i pierdział już tak strasznie (po krakowskim błotnym maratonie mu tak zostało) że część rozebrałem i czyściłem i przy okazji większość poważyłem i wyszło że to moje założenie i szperanie po necie troszkę nie dokładne były. Między czasie zmieniłem gripy na wygodne choć nie lekkie, założyłem opony IRC Mythos XC II 2,1 (Michelin AT 2,2 to tylko na chwilę było tutaj na Beskidy), zamontowałem pedały Accent Lithium a niebawem założę przerabiane przeze mnie siodełko.

 

Oto poprawiona prawidłowa rozpiska zawierająca mam nadzieję już wszystko i od której za niedługo zacznę wymianę, komponenty na WCS Ritcheya, po sezonie letnim będą nowe koła i jak się uda to lekki sprawny amor.

 

lecimy:

 

Rama Haro Sonix 20 2790

gwiazdka+śruba+bierznia 65

stery FSA 82

korba Truvativ Firex GXP + suport 980

Accent Lithium 264

łańcuch Sram PC59 300

kaseta Deore 9 HG50 11-32 362

przerzutka tył Sram X7 długi wózek 270

przerzutka przód Deore FD M530 133

kolo przód

obręcz 480

piasta + zacisk 315

opaska 25

szprychy DT Swiss Champion 32szt 220

kolo tyl

obręcz 480

piasta + zacisk 525

opaska 25

szprychy DT Swiss Champion 32szt 220

tarcza przód Accent freezer 180 168

śrubki 7

tarcza tył Avid 160 110

śrubki 7

kierownica Ritchey Rizer Logic 31,8 620 380

sztyca Pivit 30,9 350 325

mostek Boplight Team 100 123

modernizacja WTB Rocket V 220

obejma Accent 40

pancerze jagwire 80

gripy Prodigy skręcane białe 100

osłona Velo 12

Tora 289 100mm rura 22cm 2190

DT Swiss HVR 200 + śruby 265

manetki Sram X7 komplet 295

licznik Sigma 80

dętki maxxis ultralight 260

IRC Mythos XCII 1095

Avid juicy 3 przód (adapter+zacisk+klamka) 315

Avid juicy 3 tył (adapter+zacisk+klamka) 335

 

 

 

13728 - waga bez siodełka

 

Jak tylko założę siodło dodam końcową wagę. Niestety wychodzi na to że rower waży więcej, ale no nic, mam już plan trzeba tylko trochę poczekać :thumbsup:

 

Aktualne zdjęcie:

 

 

 

 

090822_123214.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W najbliższym czasie przymierzam się też do rozebrania Sonixa na częsci i zważenia poszczególnych części (głównie chodziło mi o ramę) więc chętnie zestawie moje wagi z twoimi (też mam ramę 20''). Ale już widać, że części będą różnie ważyć dla przykładu mam zważoną przerzutkę przód Deore i mam dokładnie tyle co ty czyli 133g:

Deore

ale już sztyca wagowo się różni:

Sztyca pivit

 

moje tarcze Avid 160 ważą po 106 g -u ciebie 110g

korba 805g + suport 134g = 939g u ciebie 980g

 

Może to oznaczać, że albo moja waga obniża w dół albo twoja waży za dużo albo są takie rozbieżności w wadze poszczególnych części. Niestety mam wagę kuchenną i wszystko tu jest możliwe. Na jakiej wadze z jaką dokładnością ważyłeś swoje części? I jeszcze mam inne pytanie - ile masz wzrostu - ja przy moim 185 cm muszę chyba wymienić mostek na dłuższy waham się między 120 a 130mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok 190cm i pozycje mam ok. Jam mam dość wysoki wznios mostka no i jeszcze 2 podkładki pod nim. Może nie pojeżdza się idealnie, ale przy moim wzroście środek ciężkości na zjeździe ma dla mnie większe znaczenie.

Waga kuchenna, może mam źle ustawioną, pogrzebie coś przy niej i sprawdzę. Zresztą taki rozrzut wagowy części nie pierwszy raz widzę :thanks:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, to ciekawe bo mi tej górnej rury jakby brakowało na długości, znalazłem na stronie Haro geometrię niestety z tego roku być może jest inna niż z roku 2008 (choć pewnie nie) i pogoniłem z miarką teraz do roweru i długość 51 cm od suportu do końca rury podsiodłowej (D) się jak najbardziej zgadza ale już długość © górnej rury jakąś mam inną bo 59,5 cm a tu podają 62 cm, mój pomiar nawet na 18 cali nie pasuje bo jest mniejszy - gdzieś popełniłem błąd czy ta geometria się zmieniła? Jak jest u was?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź pod uwagę że długość "C" zmienia się wraz z rodzajem amrtyzatora jaki masz z przodu i nie tylko chodzi o skok fabryczny ale o ogólną całą wysokość amora. Ja tak mniej więcej mierzyłem i mam C poniżej 60cm na pewno. Jak zamontujesz tam coś krótkiego o skoku np 80mm to C będzie jeszcze krótsze.

Edytowane przez wojtekkrakow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację w zależności od wzniosu przodu ta odległość będzie różna - prawdę mówiąc mam zmieniony przedni amortyzator na Rebę ale wielkościowo to i tak chyba powinno być podobnie do Tory. Wychodzi zatem, że mam długie ręce i mostek 110mm jest dla mnie za krótki (siodełko już mam na max wysunięte do tyłu i sztyca jest praktycznie na granicy maxium). A może się zmierzę bo może urosłem ale już jestem w wieku w którym od dawna się nie rośnie :thumbsup:. Dzięki za odpowiedzi - pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma się jeszcze czym chwalić bo na razie tylko Tora na Rebę wymieniona - to będzie chyba największy zysk wagowy - różnica wagi na przodzie zrobiła się spora. Planuję teraz wymienić Juicy 3 na Avid Elixiry albo Formula Oro k24 - nie mogę się zdecydować szczególnie, że jakoś się juicy 3 dotarły i całkiem dobrze hamują i prawdopodobnie wymienię damper na coś z foxa lub manitou. Parę innych rzeczy też chętnie wymienię ale to dopiero po napadzie na bank :thumbsup:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...